Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:08

Samblabla schreef:
Ik had toevallig vandaag zoiets.

Een aantal jaar geleden had ik een halster gekocht voor de manege paarden die ik toen deed rijden maar toen een aantal jaar niet meer gebruikt. Ondertussen een paardje gekregen maar die paste haar niet. Dus heeft 2 maanden in de kast gelegen. Nu had ik deze een aantal weken geleden aan mijn verzorg haflinger gegeven en die opgehangen aan der stal. Nog geen uur later was het halster weg. :\ Ik heb er verder ook niet echt over nagedacht en ben gewoon weer verder gegaan totdat ik vandaag aan dat halster opeens ging denken en ik het idee weer liet wegwaaien. Toen ik met mijn paard de stal gang inliep leek het net alsof iemand zei dat ik me moest omdraaien en toen zag ik dat halster bij iemand anders aan de stal hangen vol modder en scheuren. ^)

Ben je ook mooi klaar mee dan. -O-

Anoniem

Re: Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:47

Deze week had ik een paar keer een jongen aan de kassa. Hij vergat een keer zn spullen en kwam terug, toen maakte de klant na hem een opmerking over dat ik het vast niet erg zou vinden als hij vaker terug kwam. :p schaam, schaam.
Gisteren kwam hij dus weer, maar ik was niet in de gelegenheid zijn naam te vragen (drukke rijen) .. kijk ik net op Facebook, staat een collega/vriendin van mijn zusje met hem op de foto en hem natuurlijk Getagt. Moest wel even lachen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:40

Mijn (toen nog) beste vriendin heeft over internet een jongen leren kennen, en die blijkt weer beste vrienden te zijn met een meisje dat ik via bokt ken! En dat meisje en mijn (toen nog) vriendin kennen elkaar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:40

pimaude schreef:
Deze week had ik een paar keer een jongen aan de kassa. Hij vergat een keer zn spullen en kwam terug, toen maakte de klant na hem een opmerking over dat ik het vast niet erg zou vinden als hij vaker terug kwam. :p schaam, schaam.
Gisteren kwam hij dus weer, maar ik was niet in de gelegenheid zijn naam te vragen (drukke rijen) .. kijk ik net op Facebook, staat een collega/vriendin van mijn zusje met hem op de foto en hem natuurlijk Getagt. Moest wel even lachen !

Nu wordt 'ie helemaal mooi.. Ik tegen een de collega/vriendin van zusje zeggen dat ik die jongen wel erg leuk vond aan de kassa.. Krijg ik een berichtje terug dat die jongen aan haar vroeg wie 'het meisje met het gouden horloge achter de kassa' was! Erg toevallig/leuk!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:46

Doanique, precies. Ik ga ze wel even vragen waarom ze het gepikt hadden,

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:27

ik ben net terug van de manege waar mijn nichtje rijd en ik kan het nog steeds niet geloven. ik zal eerst even het verhaal vooraf vertellen.

Mijn ouders hadden een merrie waarmee ze veulens fokten. zo ook mijn eigen paardje. de merrie hete filly en die heeft op haar 18e haar laatste veulen gekregen genaamd magie. Haar hebben we al snel na het afspenen verkocht. Iedere keer als mijn ouders en ik naar mijn oma gingen dan reden we vlak langs het huis waar ze gestaan zou hebben. En iedere keer weer vroeg ik of we heen konden,maar dat kon nooit.

nu het toeval.
Ik was dus op de manege met mijn nichtje en ik zag daar een mooi valkje staan. Ze leek precies op mijn paardje met als enigste verschil dat ze haar witte voetje op het andere achterbeen had staan. Mijn tante kwam bij mij staan en keek eens op het naam bordje. Het paardje heet Magie. ik dacht: goh zou het kunnen? Dus ik naar de manege eigenaar toe gelopen en gevraagd of het een quarter was. En ja hoor het was een quarter. Nu was ik wel heel nieuwsgierig geworden, Dus heb ik gevraagd of ze ook wist wie de ouders waren. Heel toevallig had de manege eigenaar het paspoort wel liggen want ze moest geent worden en ging even kijken. Ze vroeg welke hengst ik zocht en ik zei Generals golden boy. Dat klopte. de eigenaresse van de manege liet het pas poort zien en de moeder bleek onze filly te zijn! Vandaag heb ik na jaren zeuren en zoeken dus eindelijk door Puur toeval Magie weer gevonden :D *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* :D Nu ga ik volgende week terug en hoop ik de eigenaar te kunnen ontmoeten :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:45

Wat leuk Filly, dat is echt toevallig!!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:04

Jaren geleden is een vriend van me verongelukt. Zijn ouders wisten dat hij een klein zakje met gouden sieraden in zijn auto had liggen,maar na tig keer zoeken met een hoop mensen gaven ze de hoop op.
Tot ik naar de plek des onheils ging,ik loop ernaartoe,kijk voor mijn voeten en wat ligt daar?
Juist,het zakje met de sieraden.. en het vreemde was dat er nog maar 2 cm over was van het zakje,maar alles zat er nog in..
Ik heb nog nooit mensen zo intens dankbaar gezien!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:31

Wow echt bizarre verhalen hier!

Wat mij het beste bijstaat als 'bizar toeval' is het volgende:
Jaren geleden waren wij met ons gezin op vakantie op Mauritius, een klein eiland in de buurt van Madagascar. We zaten in een groot resort en in dat resort had je destijds een 'teenage-club', waar ik met mijn zus heen ging en daar waren verschillende tieners uit allerlei landen en daar kon je dan leuke dingen mee gaan doen, zoals karten en glow-in-the-dark beachvolleybal enzo. Bij deze club waren ook een jongen en meisje uit Frankrijk van onze leeftijd. Toen wel wat mee gekletst en gewoon de vakantie mee opgetrokken, maar na de vakantie nooit meer wat van gehoord.

Twee jaar later gingen we met ons gezin op vakantie naar Cuba. Op een dag gingen we een tour doen door Havana, en wie komen we tegen, juist: Het gezin van de Franse jongen en meisje.
Hoe stom toeval is dat? Wat is de kans dat twee gezinnen twee keer precies dezelfde vakantie plannen,, maar ook nog eens naar niet zulke veelvoorkomende landen? Echt een kleine wereld!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:32

hier in de zee van frankrijk van de week een smithys muntje gevonden die al lang niet meer gebruikt wordt :P

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 01:37

Mijn oma overleed op 84e leeftijd. Ze was op.
Mijn familie beheerd een familiegraf, waar mijn opa ook begraven ligt.
Opa was gek op lieveheersbeestjes.
Bij mijn oma's begrafenis zaten er onwijs veel lieveheersbeestjes op de grafsteen.
Alsof ze ons wilden laten weten dat ze herenigd waren.
Ik heb nog nooit zoiets moois gezien.

Mijn tante heeft 2 jaar geleden (november 2011), euthanasie aanvraagd.
Ze wilde niet meer verder leven met de beperkingen van Parkinson.
Ze moest bij alles geholpen worden, en dat zag ze niet meer zitten.

Een aantal dagen voordat het gepland stond, waren wij voor het afscheid.
Wat was dat moeilijk! Ze kwam bij mij zitten en vertelde dat ze ons in de gaten zou houden vanaf boven.
Een deel van de familie gelooft wel in spirituele dingen.
Mijn tante ook, ze zou terug komen als een nachtvlindertje.

De avond dat het gebeurde, rond 7 's avonds. Kreeg mijn moeder een heel raar maar gerust gevoel, alsof er kilo's van haar schouders afvielen. Om half8 was dit weer over.
Mijn andere tante was aanwezig toen zij insliep, iets voor half8 was het gebeurd.
Toeval? Ik weet 't niet, meer een gevoel van heel dichtbij elkaar staan. Maar toch bijzonder :)

Een week later begon het enorm te stormen, gauw het raam dichtgedaan.
En wat zat daar? Een nachtvlindertje.
Hij heeft daar de hele nacht gezeten, ook na de storm. 's Ochtends was hij verdwenen.

Mijn oom was de volgende dag op kantoor aan het werk.
Op klaarlichte dag zat daar een nachtvlindertje op het raam.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 07:26

Het verhaal hierboven doet m'n denken aan de oom van m'n vader die naast ons op de boerderij woonde. De man was helemaal gek van schapen en tijdens de dienst van zijn begrafenis zaten de schapen heel de tijd te mekkeren.

En mijn neef heeft de auto van mijn oudtante gehad omdat zij niet meer in staat was om er in te rijden. De avond dat zij overleed, reed mijn neef zonder dit te weten terug naar huis en heel de tijd had hij het idee dat er iemand naast hem op de bijrijdersstoel zat. Dit bleek precies rond de tijd te zijn dat zij overleed.

irene_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:41

Ik heb het hele topic doorgelezen. Wow, wat een verhalen.. Sommige zijn echt heel bijzonder.

Ik heb ook wel eens iets meegemaakt. Het is niet zo bijzonder als de andere verhalen hier, maar ik vond het toen toch wel apart.

Het is al een paar jaar geleden. Ik had 's avonds met mijn pony in de bak gereden en we gingen nog een rondje door het bos wandelen om uit te stappen. Op een gegeven moment ging ze stil staan en liet haar hoofd hangen, ze zag er lusteloos en verdrietig uit. Ze was echt met geen mogelijkheid vooruit te krijgen. (Dat was opzich al raar, want dat deed ze nooit). Na ongeveer 5 minuten gooide ze haar hoofd ineens in de lucht en hinnikte heel hard en indringend.
Een dag later hoorde ik dat rond het tijdstip dat dat gebeurde, de moeder van mijn pony was overleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:16

irene_sarah die vind ik wel bijzonder hoor! De rest erboven ook! Echte slik-momenten die je ervan krijgt!

nog een wat leukere. Ze komen steeds meer bovendrijven, haha.

Ik was bij vrienden op vakantie in Duitsland. Ik reed daar altijd op het paard van de zoon van ze. We gingen lekker het bos in, en ik was op een gegeven moment verdwaald. Ik wou omkeren omdat de route terug alsmaar rechtsdoor was.. Maar het paard weigerde om te draaien! Dus maar verder de bocht om lopen.. Komen we aan het einde van het bos! Wat was ik blij dat het paard zo koppig was op het moment dat ik wou omdraaien!

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:11

Haha! Ik ben net dit topic aan het lezen en denk terwijl ik dat doe aan dat Vine filmpje, Don't Drop That Durka Durk. Wat zet m'n zus beneden heel hard op? Juist, dat filmpje. :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:38

pimaude schreef:
irene_sarah die vind ik wel bijzonder hoor! De rest erboven ook! Echte slik-momenten die je ervan krijgt!

nog een wat leukere. Ze komen steeds meer bovendrijven, haha.

Ik was bij vrienden op vakantie in Duitsland. Ik reed daar altijd op het paard van de zoon van ze. We gingen lekker het bos in, en ik was op een gegeven moment verdwaald. Ik wou omkeren omdat de route terug alsmaar rechtsdoor was.. Maar het paard weigerde om te draaien! Dus maar verder de bocht om lopen.. Komen we aan het einde van het bos! Wat was ik blij dat het paard zo koppig was op het moment dat ik wou omdraaien!

dat is geen toeval, dat komt omdat het paard de weg wél naar huis wist. ;)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:45

Leuk om te lezen al die toevalsverhalen. :D

Ik ben ook een keer op vakantie kennissen tegengekomen. Waren vrienden van mijn vader die hij via zijn werk kende, van IJsland. Ik was met mijn vader op vakantie in Portugal en daar zijn we ze toen tegengekomen, terwijl we niet wisten dat ze daar waren en op vakantie ben je al helemaal niet bezig met mogelijke bekende gezichten dus dat je elkaar dan tegenkomt is zo ontzettend toevallig.

loveyou174

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:58

wij warren op vakantie in italie komen we opeens mensen uit ons dorp tegen !

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:59

Mn Zus zong een keer een liedje, zette ik de radio aan, Is dat liedje op de radio en is precies op de zin wat zij aan het zingen was :')

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:15

Toeval? Mijn paard Nevele is 'meant to be'. Oproepje op bokt, dravershengst die moest worden opgehaald binnen twee dagen, anders ging hij de salami in.
De volgende dag wezen kijken, onwijs leuk, lief en mooi paard. Maarja, tegelijkertijd zou ik zo veel risico nemen als ik hem zou kopen. Twijfelend ben ik naar huis gegaan, toen ik daar zijn naam google-de zag ik dit:

Afbeelding

Voor de duidelijkheid, mijn naam is Avalon...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:24

Avalon_ schreef:
Toeval? Mijn paard Nevele is 'meant to be'. Oproepje op bokt, dravershengst die moest worden opgehaald binnen twee dagen, anders ging hij de salami in.
De volgende dag wezen kijken, onwijs leuk, lief en mooi paard. Maarja, tegelijkertijd zou ik zo veel risico nemen als ik hem zou kopen. Twijfelend ben ik naar huis gegaan, toen ik daar zijn naam google-de zag ik dit:

[ Afbeelding ]

Voor de duidelijkheid, mijn naam is Avalon...

Dat was de doorslag neem ik aan!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:29

Jep, en kan me geen leuker en beter paard wensen. :D

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:38

Niet echt toeval maar een beetje bizar, fietssleutel verloren op het voetbalveld hele veld ongeveer afgezocht. Twee of 1 dag later mijn zusje moet trainen vind ze m terug.
Een heel bizar verhaal over mn zusje haar gestolen fiets zeggen ze dat iemand dat ding helemaal had gesloopt en dat iemand anders dat ding weer in elkaar had gezet :j. Geloof ik niks van zussie wel. Tijdens vakantie word ik gebeld door iemand van de basisschool die zegt fiets gevonden. Mensen zeiden tijdens school nog ja op die dag die plek zou ie terug zijn wij hadden vorige maand of zo gekeken was ie niet en nu daar >;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:46

Ik snap er weinig van :')

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:48

tabaflab schreef:
Niet echt toeval maar een beetje bizar, fietssleutel verloren op het voetbalveld hele veld ongeveer afgezocht. Twee of 1 dag later mijn zusje moet trainen vind ze m terug.
Een heel bizar verhaal over mn zusje haar gestolen fiets zeggen ze dat iemand dat ding helemaal had gesloopt en dat iemand anders dat ding weer in elkaar had gezet :j. Geloof ik niks van zussie wel. Tijdens vakantie word ik gebeld door iemand van de basisschool die zegt fiets gevonden. Mensen zeiden tijdens school nog ja op die dag die plek zou ie terug zijn wij hadden vorige maand of zo gekeken was ie niet en nu daar >;)

Moet je een trein halen of waarom is dit zo chaotisch geschreven? Begrijp er niks van.