Genante moeder-opmerkingen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 00:40

Vader die na een paar biertjes op een ruiterfeest random jongensnamen van de startlijst van die avond door de zaal gaat roepen, om te kijken of ze reageren (zijn mijn zusje en ik niet heel blij mee) -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 00:41

Mijn ouders hoeven echt niet op mijn kamer te komen, als ik er niet ben. Net zoals ik niet zomaar op mijn vaders of moeders of zusjes kamer kom. En als ze iets willen pakken van mijn kamer, dan vragen ze dat. Mijn kamer is gewoon mijn eigen plekje. En daar hoef niemand rond te snuffelen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Genante moeder-opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 00:55

Grappig. Dan ben jij heel anders opgevoed dan ik! :)
Het huis waar ik in MAG wonen is van mijn ouders. Daar heb ik me aan hun regels te houden en als me dat niet bevalt, mag ik lekker ergens anders gaan wonen.
Zij hebben evengoed betaald voor mijn slaapkamer, dus er gaat hier niets op slot.
Daarnaast hebben we een schoonmaakster dus zou dat erg onpraktisch zijn.
Als je dingen prive wilt houden koop je maar een kluis

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 00:58

Zit ik dit grinnekend door te lezen. Mijn moeder doet dit soort dingen niet.
En toen schoot dit me binnen.

Ik was voor het eerst ongesteld geworden en we waren ook nog eens op vakantie in Italia.
Kreeg ik van mijn moeder een tampon in mijn hand gedrukt. Ohman wat was dat genant en doodeng. Maarja ik wilde wel kunnen zwemmen. Dus maar gedaan wat ik moest doen :)
Kom ik terug bij de tent en daar staan mijn ouders en twee vrienden van hun wat te geinen.
Een van hen zou een scheet hebben gelaten.
Toen zei mijn moeder, 'Eefje kan het niet gedaan hebben, daar zit de stop nu in'.
Ik kon wel dooooor de groooon zakken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 01:04

Bij ons is de regel dat de slaapkamer gewoon ieders zijn privé plekje is. Dus ik snuffel niet rond op de kamer van mijn ouders en zusje. En andersom ook niet. Ik heb ook mijn eigen spulletjes, waar niemand aan hoef te komen. En dat is bij mijn ouders en zusje precies zelfde.

En ik heb ook regels waar ik mij aan moet houden. En dat is helpen in het huishouden. De hond opvoeden en vermelden waar ik ben. Voor de rest mag ik gaan en staan waar ik wil. En we hebben niet de luxe om een huishoudster te betalen. Maar mij is het ook geleerd om mijn eigen kamer netjes te houden. Wat wel eens wil mislukken. Maar we hebben ook geen huishoudster nodig. Stofzuigen en afstoffen is zo klaar. En als ik en mijn vader even samen flink aan de bak gaan, dan is het huis ook weer zo schoon.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 01:07

Pauline schreef:
Oooh heerlijk, als moeder zijnde probeer ik er welop te letten. Maar denk eens na al die jaren gekrijs in de supermarkt hoe moeders wraak willen :') :+
Mooiste vond ik als leerkracht oo een vmbo, een moeder die haar zoon brood kwam geven. Of ze hem even mocht roepen.. Ja hoor. Pakt ze de omroepset en galmt door de school: " XXX kom je even naar mama? Ik heb je brood want dat had je laten liggen." :')
Echt, ik heb me bezeken van het lachen, arm joch. Had ook niet gerekend dat ze zo vrij zou zijn daarin. :')

Oh echt die arme jonge, ik zou door de grond zakken van schaamte! _O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 06:06

Giolli schreef:
Altijd verkeerde BH's gedragen, laatst laten opmeten en daar kwam cup D uit (2 cupmaten groter als dat ik sroeg)
Dat moest na een paar glazen wijn hard op verteld worden aan de familie.
En dan niet van, "Goh, ze heeft nu cup D"
Neeeeeee... "Kijk mijn dochter eens he!! Die heeft nu cup D!! Kijk dan!! "

Thanks mom, youre awesone.

_O-

Mijn moeder had bij de Kruidvat een mooie zwangerschaps-/voedingsbeha gevonden. Hij was ook echt mooi, helaas hadden ze nog maar 1 maat. Een D-cup dus. Nou ben ik niet zo royaal bedeeld dus ik liet voorzichtig vallen dat ik niet helemaal zeker wist of het ging passen.
'Maar je bent zwanger joh! Gewoon passen en anders verkoop je hem maar op Marktplaats.'
Hij paste dus ook nog echt ( *\%/* ) maar vervolgens liet mijn moeder dus ook aan iedere intieme bekende weten dat ik nu in een D-cup paste door de zwangerschap <<) .
Dus zelfs als dertiger, als je zelf al moeder bent, blijven moeders dat doen :x
Gelukkig trek ik me er een stuk minder van aan dan toen ik jonger was en denk ik vooral 'Moet dat nu?' :?

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:59

Mijn moeder vond het altijd heeel leuk om de muziek keihard te zetten als ze me bij school afzette owwwja en ze ging gangnam style dansen in de wc bij de mc donalds waar veel mensen stonden te wachten
Zulk soort dingen doet ze wel vaker maar kan nu ff niet op opmerkingen komen

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:06

Hahhaha, geweldig die verhalen. Ik val wel mee zo te lezen.
Heb wel soms acties die mijn tieners leuk vinden, zoals de kookwekkers op een bepaalde tijd zetten bij de ikea, scheten apparaatje mee nemen de winkel in. Of uitgebreid een dansje doen op zelfgemaakte muziek, en dat klinkt niet best. :D
Vorige week met dochter een badje gekocht voor de honden en bij de kassa vroegen ze of het een kadootje was en ik zei nee, ga er lekker zelf in liggen, dochter lag dubbel. :')

Mijn man maakt erg leuke grapjes bij het vriendje van onze dochter, handjes thuis anders hak ik ze er af bv. :') Kan dochter ook erg om lachen, vriend ook trouwens. :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:41

Die van die 13 condooms uit het pakje halen, geniaal :D

Giolli schreef:
Grappig. Dan ben jij heel anders opgevoed dan ik! :)
Het huis waar ik in MAG wonen is van mijn ouders. Daar heb ik me aan hun regels te houden en als me dat niet bevalt, mag ik lekker ergens anders gaan wonen.
Zij hebben evengoed betaald voor mijn slaapkamer, dus er gaat hier niets op slot.
Daarnaast hebben we een schoonmaakster dus zou dat erg onpraktisch zijn.
Als je dingen prive wilt houden koop je maar een kluis

Officieel heb jij als kind van je ouders RECHT op je eigen privacy. Dat is geen privilege, maar een recht. Jij mag in een huis waar je woont je eigen plek met je je eigen privé-informatie waar niemand in mag snuffelen, ook je ouders niet. Zelfs al betaal je geen cent om er te mogen wonen. En dat is maar goed ook van enorm veel jongeren hebben erg nood aan een eigen privé-plekje om hun intieme spullen, (liefdes)brieven, dagboeken etc te bewaren zonder dat hun ouders van a tot z weten wat ze beleven. Enige uitzondering is wanneer ouders een een duidelijk vermoeden kunnen hebben dat hun kind aan bv drugs zit of andere verontrustende ideeën heeft, dan mogen ze wel zonder toestemming je kamer helemaal inspecteren.(art 16 rechten van het kind)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:30

Ga die discussie alsjeblieft ergens anders houden want het topic gaat er niet over of je ouders wel of niet op je kamer mogen rondneuzen :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:45

Jis_ schreef:
Hahhaha, geweldig die verhalen. Ik val wel mee zo te lezen.
Heb wel soms acties die mijn tieners leuk vinden, zoals de kookwekkers op een bepaalde tijd zetten bij de ikea, scheten apparaatje mee nemen de winkel in. Of uitgebreid een dansje doen op zelfgemaakte muziek, en dat klinkt niet best. :D
Vorige week met dochter een badje gekocht voor de honden en bij de kassa vroegen ze of het een kadootje was en ik zei nee, ga er lekker zelf in liggen, dochter lag dubbel. :')

Mijn man maakt erg leuke grapjes bij het vriendje van onze dochter, handjes thuis anders hak ik ze er af bv. :') Kan dochter ook erg om lachen, vriend ook trouwens. :D

Dat doet mijn moeder ook :oo Zo irritant hahaha :')

Zandkorrel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:14

Staan we in de lange rij voor de kassa in de C&A, komt een vrij swingend nummer op de radio in de winkel. Dus mijn moeder gaat zitten dansen. Dat is sowieso al iets, maar dat ze mij vervolgens meesleurt... Ach, daar moet men mee leren leven :')

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:26

Die van mij gaat dan niet over een moeder maar over de vader van een vriendin van mij. Al heeel lang geleden gebeurt maar moet er nog steeds om lachen.
We waren op stap, feestweek in het dorp, en vriendin moest om 2 uur of 3 uur 's nachts thuis zijn.
Maar was veel te gezellig dus bleef mooi plakken.
Afijn, na een half uur te laat, gaat de deur van de kroeg open, staat haar vader daar in zijn streepjespyama, haar in de war, en zegt hard. Is Marjon hier nog.
Afijn die knalrood naar paps, krijgt nog even een sneer, je zou toch op tijd zijn, wat is dit nu weer, en kon braaf naar huis.
Moet wel zeggen dat het goed werkte, ze is ook nooit weer te laat thuis geweest..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:27

Ah zooooo moet je dat doen! Weet ik dat voor later :D

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:30

Mjjaa dreig mijn pubers er ook wel eens mee.
Haha geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken in de pyjama de disco in te gaan..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:36

Geen moeder opmerking, wel een vaderopmerking.
Voor mijn 17de verjaardag ( kan ook 16de geweest zijn...) ging ik met vriendinnen op stap. Nog tegen wat mensen gezegd ja je komt maar af he lekker feesten! En mijn vriendinnen thuis eerst op taart getrakteerd en dan door naar de disco.
Lekker aan het feesten komt een vriendin die even drinken ging halen naar me toe gerend: JE VADER IS HIER!
Ikke om het hoekje gaan kijken.. Yep dat ik toch écht mijn papie.
Hij kwam even een wijntje drinken en kijken of ik me amuseerde en met wie ik allemaal daar was.
Hij heeft wel nog eentje getrakteerd :D ( hij moest eens durven gaan zonder iets te drinken te brengen )

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:37

3 jaar geleden reed ik een wedstrijd en mijn moeder kwam kijken.
Nu heb ik geen maatje 34 en ben nu 46 en Mando is best een stevige Haflinger.
Komt mijn moeder na mijn proef naar beneden...

Mams: Gohhhh wat leuk zeg, zie je allemaal van die leuke jonge meiden op van die mooie slanke paardjes rijden.
Ik: Ja leuk he, dat zijn KWPN-ers
Mams: Jaaaaaa dat ziet er zooooo mooi uit en die bewegen ook zo mooi.

Tja.. en dan kom jij binnen op Mando... dat is toch een heel ander gezicht he.....

Sta je dan met je goede gedrag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:41

Dakotah schreef:
Die van mij gaat dan niet over een moeder maar over de vader van een vriendin van mij. Al heeel lang geleden gebeurt maar moet er nog steeds om lachen.
We waren op stap, feestweek in het dorp, en vriendin moest om 2 uur of 3 uur 's nachts thuis zijn.
Maar was veel te gezellig dus bleef mooi plakken.
Afijn, na een half uur te laat, gaat de deur van de kroeg open, staat haar vader daar in zijn streepjespyama, haar in de war, en zegt hard. Is Marjon hier nog.
Afijn die knalrood naar paps, krijgt nog even een sneer, je zou toch op tijd zijn, wat is dit nu weer, en kon braaf naar huis.
Moet wel zeggen dat het goed werkte, ze is ook nooit weer te laat thuis geweest..

Deze is wel heel erg leuk. :+ :+ :+ :+ :+

Als moeder zijnde heb ik andersom iets gênant meegemaakt. Zoonlief 20+ en wonend op kamers mopperde dat condooms te duur waren voor een arme student. Daarop antwoordde ik een beetje vinnig: "kinderen zijn helemaal onbetaalbaar voor een arme student. Je neemt wel je verantwoordelijkheid hé vriend".
Toevallig 's middags bij het kruidvat lagen goede durex voor een prikkie in de uitverkoop en de datum zou jaren later verlopen. Dus ik de hele bende gekocht en aan hem gegeven. Wij tweeën lol en ik dacht dat is moeder en zoon geheimpje. Wat schets mijn verbazing, komt een weekend later zijn voor mij bekende vrienden (ken ze al van peuter af aan), bij ons binnen vallen met de vraag: "Pien kun je voor ons ook een voorraadje condooms kopen, want de voorraad van G. hebben we met zijn allen al opgemaakt". De schurken want dat kon gewoon niet, de voorraad was daarvoor echt veel te groot, maar heb wel enorm gelachen ondanks mijn rode hoofd. :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:41

Ahhhhh dat is sneu Mando!

Mijn moeder ook op concours, kwam een meisje op een Tinker voorbij gestapt. Mijn moeder gewoon hardop:' Kan die ook op wedstrijd gewoon, die is zo lomp?'
Aan het zelfde tafeltje kun je gewoon niet doen alsof je er even niet bij hoort hahaha.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:44

Urielle schreef:
Ahhhhh dat is sneu Mando!

Mijn moeder ook op concours, kwam een meisje op een Tinker voorbij gestapt. Mijn moeder gewoon hardop:' Kan die ook op wedstrijd gewoon, die is zo lomp?'
Aan het zelfde tafeltje kun je gewoon niet doen alsof je er even niet bij hoort hahaha.

Mijn dochter met haar merens kreeg ooit van een vader te horen dat zij geen goede pony had. Waarop dochter lief antwoordde: "die van u is zo heet, als de oorlog uitbreekt dan verongeluk je al voordat u het erf af bent. Wij zetten die van ons voor de wagen en laden die vol en komen veilig en wel aan in Portugal aan als het moet. Wie heeft nu de beste pony mijnheer?". Vader had knal rode kop en zei: "je hebt helemaal gelijk meisje, neem me niet kwalijk, want wij breken onze nek al voordat ze ingespannen is". :+

Aaaah Mando :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:45

Vooral mijn vader kan erg ver gaan.. Toen ik mijn ex voor het eerst meenam naar mijn ouders (uit eten voor mijn verjaardag) mocht hij absoluut niet blijven slapen, want nee hij kwam het huis gewoon niet in. Mijn vader kon niet uitleggen waarom niet maar z'n kop stond hem niet aan dus hij kwam er gewoon niet in. Hij heeft dat een half jaar volgehouden voor hij eindelijk een tweede kans kreegt := Toen het uit ging heeft hij hem ook opgebeld dat als hij ooit nog contact met mij zou zoeken dat mijn vader hem wel even zou aanpakken. Heel heftig, vond het ook niet zo'n fijne actie van hem eigenlijk. Aan de ene kant is het fijn om zo'n beschermende vader te hebben maar aan de andere kant gaat het af en toe gewoon érg ver

Edit: om nog maar even te zwijgen over hoe mijn vader inderdaad op wedstrijd kon zijn := Zodeknetter, ik denk dat alle Friezen, Tinkers, Fjorden en alle paarden die in zijn ogen "lelijk" waren compleet de grond in gestampt zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-13 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:47

He kijk jij bent nu eens een toffe moeder!! :D Dat zie ik mijn moeder echt nog niet doen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:55

Ach die ouwe van mij kan ook zo erg zijn hoor.
Tijdens een proef roepen.. kom Bolle je kan het.
Hij bedoelt het goed maar soms he....... -:(-

Heb ze maar verbannen van de wedstrijden.... hahahahaha

Ach en dan denk ik maar zo... ze weten niet beter.

Zo erg zijn we niet op het losrijterrein hoor... tja je zal altijd opvallen
tussen als het bruin met je blondje

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:00

Oh god.. Die verhalen hahah!
Mijn moeder heeft vaak ook wel genante opmerkingen en acties hoor..
Een paar willekeurige voorbeeldjes.. :Y)

Ik bestel iets bij de snackbar, had echt reuze honger..
Mams tegen de snackbarjongen: Nee dat krijgt ze nooit op hoor, maak er maar gewoon een klein frietje van! |o
*ik ben 19.*

Ex-vriendje van me: Ja, Dat was wel leuk!
Mams tegen een ex-vriendje: Weet je wat pas leuk is?! Op tafel poepen en er dan in slaan, Dat is pas leuk!
>;) *Is blijkbaar een van de vele Brabantse uitdrukkingen die ze nog kent van vroeger maar ik kon wel door de grond..*

Verder praat ze ook wel eens hard, vooral als het over dingen gaat die ik op fluisterniveau wil bespreken.. :')
Er zit een meisje achter de kassa die ik niet erg mag, dus ik stel zachtjes voor om even naar kassa nummer 2 te lopen..
Mams echt kei hard: ''Waarom wil je niet afrekenen bij dat meisje??''
Dat kind kijkt gelijk onze kant op.. Fantastisch

Dat soort dingen, kan er achteraf meestal wel om lachen maar soms, hooooow! 8)7