leeftijds verschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Re: leeftijds verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:38

dat ze er niet boven staat,,, dat wat jij net in je vorige post zei

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:44

Ik snap best dat ts zich daar druk om maakt, maar dat maakt haar nog niet gelijk onvolwassen.
Als je een nieuw vriendje heb, ben je daar trots op, wil je hem graag voorstellen aan ouders, broer, zussen familie, vrienden ect..
Als iedereen hun relatie dan afkeurd, kan ik best begrijpen dat ze dat niet leuk vind..

Ik en mijn vriend hadden het ook heel erg, tuurlijk sta je er boven, en kies je voor elkaar. Maar leuk is anders :)
Naar dat betekent dan niet gelijk dat ze onvolwassen is !

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:46

als je je zo aangevallen voelt omdat veel zeggen dat ze het niet goedkeuren en gelijk een slotje op je topic wilt, vind ik dat je onvolwassen bent.
ook zegt ze dat de kritiek bijna uit de hand loopt, ook dat is niet waar

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 01:04

Als zij op die manier gelukkig is wie ben jij dan om haar daar op te beoordelen? Laat lekker gaan, als ze fouten maakt merkt ze dat vanzelf en is ze weer een ervaring rijker. Ik vind het verschil wel kunnen maar het moet dan wel echt matchen.

Overigens vind ik het ook heel erg knap dat Xslvna precies weet hoe iedereen, op welke leeftijd ook, zich gedraagt en in elkaar steekt terwijl ze zelf net uit de luiers is.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 08:41

bello2005 schreef:
als je je zo aangevallen voelt omdat veel zeggen dat ze het niet goedkeuren en gelijk een slotje op je topic wilt, vind ik dat je onvolwassen bent.

daar gaat het niet om ik wil een slotje op het topic omdat het nu toch over niks gaat en mijn onderwerp afgerond is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:23

Dus toen ik 16 was en mijn vriend 18, was mijn vriend dus ook een pedo volgens sommige hier?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:43

bontebonte schreef:
bello2005 schreef:

daar gaat het niet om ik wil een slotje op het topic omdat het nu toch over niks gaat en mijn onderwerp afgerond is :j

hier op bokt word niet zo maar een slotje op een topic gezet

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:25

love_western schreef:
Dus toen ik 16 was en mijn vriend 18, was mijn vriend dus ook een pedo volgens sommige hier?

Dat was inderdaad wat ik mij ook afvroeg.
Want volgens sommigen ben je een pedo als het een meerderjarige is die iets begint met een minderjarige. 17 en 18 is dat dan dus ook?
Ik vind 16 en 21 ook een aardig gat, maar het ligt er helemaal aan wie het zijn.
Ik vind het vooral nogal lastig waar dan de grens getrokken wordt. Want 17 en 18 jaar is heel normaal. Maar vanaf wanneer wordt het dan raar..
Naar mijn idee ligt het er helemaal wie je bent. Het verschilt denk ik per persoon of 5 jaar een groot gat is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:31

Nee, want in dit geval is 'minderjarig' onder de 16 en niet onder de 18. Dus ja, een 15-jarige met een 16-jarige is in feite strafbaar, maar dan moet er wel eerst aangifte gedaan worden (meestal dus geen probleem, maar als je ouders/zus/wie dan ook kwaad wil, wel). Maar goed, dat is natuurlijk een heel ander verhaal, dan zit je niet in een compleet andere fase.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:15

Wat een nare sfeer hangt er hier ineens.....
Ik heb geen moeite met discussies, maar ik vind het er niet echt vriendelijk aan toe gaan hoor. Laat iedereen in zijn waarde, ipv met termen als pedofiel te strooien....

Ik vind pedofilie wanneer het om een kind gaat, 16 vind ik geen kind meer, maar tiener.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:33

Eulogy schreef:
Nee, want in dit geval is 'minderjarig' onder de 16 en niet onder de 18. Dus ja, een 15-jarige met een 16-jarige is in feite strafbaar, maar dan moet er wel eerst aangifte gedaan worden (meestal dus geen probleem, maar als je ouders/zus/wie dan ook kwaad wil, wel). Maar goed, dat is natuurlijk een heel ander verhaal, dan zit je niet in een compleet andere fase.

Dan was ik een week strafbaar bezig. En TS is toch 16? Dan zie ik als nog het probleem niet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:38

Wat een nare smaak krijg ik in de mond van al deze reacties.

Kan maar 1 ding zeggen: Mijn onderschrift.

Leven en laten leven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:42

maralyn schreef:
Wat een nare smaak krijg ik in de mond van al deze reacties.

Kan maar 1 ding zeggen: Mijn onderschrift.

Leven en laten leven ;)

Ik snap het probleem van sommige hier ook niet. Maar mijn voorbeeld mag wel. Terwijl ik toen ook 16 was. En vriendlief 18. Dus dan snap ik het probleem niet als vriendlief van ts 21 is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:24

love_western schreef:
Eulogy schreef:

Dan was ik een week strafbaar bezig. En TS is toch 16? Dan zie ik als nog het probleem niet.

Ik gaf antwoord op de vraag, ik had het niet over TS. En ja, als jij onder de 16 was, was dat inderdaad strafbaar. Ik neem aan dat er niemand aangifte heeft gedaan dan :+
En ik vind 18 iets heel anders dan 21.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:27

18 is adolescent en niet meerderjarig zoals 21 ;)

Ik ga nu vaak naar amerika en ik werd er ook gelijk op gewezen dat ik het in sommige staten ook echt niet in mn hoofd moet halen om als meerderjarige 22 iets met een 18 jarige te beginnen want dan kan ik alsnog aangeklaagd worden :')

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:54

maar dan noem je ook wat he,,, amerika haha

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:57

shilady schreef:
18 is adolescent en niet meerderjarig zoals 21 ;)

Ik ga nu vaak naar amerika en ik werd er ook gelijk op gewezen dat ik het in sommige staten ook echt niet in mn hoofd moet halen om als meerderjarige 22 iets met een 18 jarige te beginnen want dan kan ik alsnog aangeklaagd worden :')

Artikel 1:233 BW luidt:
Minderjarigen zijn zij, die ouderdom van achttien jaren niet hebben bereikt en niet gehuwd of geregistreerd zijn dan wel gehuwd of geregistreerd zijn geweest of met toepassing van art. 253ha meerderjarig zijn verklaard.

Dus met 18 jaar ben je meerderjarig in Nederland. In Amerika ben je meerderjarig vanaf 21.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:58

Ja, maar dan heb je het over de definitie die in de wet staat, lijkt me niet echt van toepassing hier? Over het algemeen zit je op je 18e in een heel andere fase dan op je 21e.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:59

bello2005 schreef:

Heerlijk land is het :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:59

Eulogy schreef:
Ja, maar dan heb je het over de definitie die in de wet staat, lijkt me niet echt van toepassing hier? Over het algemeen zit je op je 18e in een heel andere fase dan op je 21e.

Vind ik ook!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:01

Eulogy schreef:

Klopt, dat heeft ook verder weinig met deze zaak van doen. Maar het was even om aan te geven dat je dus níét pas vanaf 21 meerderjarig bent. Iets wat nogal eens door elkaar wordt gehaald ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:01

shilady schreef:
bello2005 schreef:

Heerlijk land is het :P

haahah geloof ik graag, had je dat verhaal gehoord van dat 9 of 12 jarig ( durf het niet meer met zekerheid te zeggen) kind gehoord
wat met zwemmen een parasiet binnen had gekregen door de neus ??
die was haar hersens al langzaam aan het opeten.. verschrikkelijk zo iets

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:09

Klinkt vreselijk .. Maar nee niet van gehoord...
Hebben haar ouders toen toevallig de county aangeklaagd en een fikse vergoeding gekregen :P ?
Want ze houden daar veel van aanklagen :')

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:14

vast en zeker,,, dat heb ik verder niet gehoord. was van de week op de radio