Waarom bestaat God wel/niet voor jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:27

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:38

Ik heb moeite met het feit dat hij een naam heeft en een "hij" is. En dat Jezus God wordt geoemd

Via automatisch schrijven (moet je ook maar in geloven) kreeg ik het antwoord op "wat is God?" :"God is liefde, God is het licht, God is alles".

Over religie, bijbel en kerk, kan ik wel uitwijden, heb ik ook een bepaalde kijk op, maar dat doe ik niet want dat was de vraag niet.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:39

mischien heel stom gezegt, maar ik ben god. jij bent god , zij is god, hij is god. iedereen is god.

immers maak je zelf de beslissing of iets goed of fout is. of iets goed of slecht voelt. je hart is god. die bepaalt wat je doet en wanneer je het doet. die bepaalt wanneer het einde nadert en wanneer het tijd is om verder te gaan.

wat voor de ene het goede is is mischien voor het ander het foute maar dit zal niet meteen gestraft worden omdat een ander vind van wel ?

verder geloof ik niet in hemel en hel. immers zoals ik zei bepaal je zelf wat je goed vind? en er word altijd gezegt in de hel gebeurt het foute en in de hemel het goeie. maar als je vind dat iets goed is maar eigenlijk als fout beschouwt word? ja dan ga je naar de hel, maar dat is voor jou mischien wel hemel omdat je altijd gedacht heb dat het het goeie was? dus in feite maakt het niet uit waar je heen gaat. mij lijkt het logischer om naar jou 'fijne' plekje te gaan en je hart gewoon te volgen.

ik vind bidden naar een god een soort van onzin.. een deel van geen vertrouwen in je zelf hebben. altijd maar steunen aan 1 persoon die niet tastbaar is ? nee geef mij maar een vriend/vriendin waar ik lekker bij uit kan huilen en steun kan vinden als het nodig is. die is tastbaar , die kan tegen mij praten, die kan mij troosten en een knuffel geven als dat nodig is

mayniac_val

Re: Waarom bestaat God wel/niet voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:42

Ik geloof niet in welke God dan ook, hoe fascinerend ik religies ook vind. Ben er te nuchter voor of gewoon niet gelovig genoeg opgevoed, denk ik.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:44

Tabaluga12 schreef:
Ik geloof niet in god. Anders zou de wereld niet zo slecht zijn denk ik en de mensheid ook niet. En nee ik geloof niet dat het een test is van god of de invloed van satan. Leven na de dood.. mmm nee denk het niet. Misschien gaat onze 'ziel' wel ergens naar toe, er is vast wel iets.

Het lijkt me wel makkelijk om te geloven, ik denk dat het een leidraad is die heel veel steun geeft.

+1

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:46

marijacindy schreef:
Tabaluga12 schreef:
Ik geloof niet in god. Anders zou de wereld niet zo slecht zijn denk ik en de mensheid ook niet. En nee ik geloof niet dat het een test is van god of de invloed van satan. Leven na de dood.. mmm nee denk het niet. Misschien gaat onze 'ziel' wel ergens naar toe, er is vast wel iets.

Het lijkt me wel makkelijk om te geloven, ik denk dat het een leidraad is die heel veel steun geeft.

+1

Volgens de Bijbel is de wereld wel degelijk slecht, ondanks het bestaan van God, al het leed in de wereld is een afstraffing voor onze erfzonde.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:53

Citaat:
Volgens de Bijbel is de wereld wel degelijk slecht, ondanks het bestaan van God, al het leed in de wereld is een afstraffing voor onze erfzonde.

aan de andere kant ( ik zeg niet dat het zo is maar de mogenlijkheid hiervan. wie zegt dat die jezus niet een dorpsgek was? als ik nu de straat op loop dat een ontastbare ziel tegen mij gesproken heeft en we hem/haar moeten volgen word ik gelijk in een gekkenhuis gestopt :/ ?

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:54

+1[/quote]
Volgens de Bijbel is de wereld wel degelijk slecht, ondanks het bestaan van God, al het leed in de wereld is een afstraffing voor onze erfzonde.[/quote]

Ik heb respect voor de mensen die in god ect geloven maar ik heb de bijbel niet gelezen, maar als god bestaat zou hij ook de slechte mensen uit de wereld wel wegdoen toch? Dan zijn er geen problemen meer geen crisis meer en leeft iedereen blij en gelukkig. Nu leven er ook mensen onder een brug en daar kan hij dan toch wat aan doen?
Nee ik geloof er niet in.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:09

Ik geloof niet in God, wel geloof ik in de evolutie theorie. ook geloof ik in entiteiten en dat er meer is tussen hemel en aarde, maar dan denk ik niet aan een God.
Ik geloof dus ook dat je je eigen gids hebt, die jou begeleid bij je leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:09

Ik vertrouw ook op de wetenschap,
in mijn ogen is god verzonnen omdat mensen niet capabel zijn om alle vragen in het leven te beantwoorden en ze graag antwoorden willen hebben. "Weten we niet- laten we het maar houden op 'God' want dat is makkelijk, hoeven we er niet meer over na te denken".

Ik ben gedoopt, heb de bijbel meerdere keren voorgelezen gekregen, heb kerkgeschiedenis en christelijk onderwijs gehad, maar ik heb er helemaal niets mee.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:15

Rebeccaa schreef:
in mijn ogen is god verzonnen omdat mensen niet capabel zijn om alle vragen in het leven te beantwoorden en ze graag antwoorden willen hebben.

Mja, de wetenschap is toch ook zo? Daar is zelfs de hele wetenschap op gebaseerd, onderzoeken en onbegrijpelijke dingen begrijpelijk maken...
Alleen is het collectief overeengekomen dat alles wat de wetenschap bewijst voor 'waar' wordt aangenomen, en dus alles wat niet wetenschappelijk is, "onwaar" zou zijn.

(en je postwijziging maakt mijn post nu wel wat raar.. :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:21

cooper schreef:
Rebeccaa schreef:
in mijn ogen is god verzonnen omdat mensen niet capabel zijn om alle vragen in het leven te beantwoorden en ze graag antwoorden willen hebben.

Mja, de wetenschap is toch ook zo? Daar is zelfs de hele wetenschap op gebaseerd, onderzoeken en onbegrijpelijke dingen begrijpelijk maken...
Alleen is het collectief overeengekomen dat alles wat de wetenschap bewijst voor 'waar' wordt aangenomen, en dus alles wat niet wetenschappelijk is, "onwaar" zou zijn.

(en je postwijziging maakt mijn post nu wel wat raar.. :P )

God is ontstaan toen de wetenschap nog een stuk minder ontwikkeld was, en men antwoorden wilde hebben. Tegenwoordig zijn mensen steeds meer in staat om antwoorden te vinden d.m.v. wetenschap.

Ikzelf heb altijd christelijk onderwijs gehad, in mijn eigen stad zit een christelijke hbo, maar ik ga daar niet heen omdat ik echt geen christelijk onderwijs meer wil. Heb er gewoon echt niks mee.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:22

moelly schreef:
Ik heb net even gegoogled op wat de bijbel vindt van homoseksualiteit.
Om eerlijk te zijn: Hier ben ik best van geschrokken! Dat mensen in zó'n ongelooflijke klootzak kunnen geloven. Het zal wel een kwestie zijn van: degene met de meeste macht gehoorzamen uit angst.
Sorry hoor, maar wat ik hier lees is niet normaal meer:
http://home-1.tiscali.nl/~ti112509/homofilie.htm

EDIT: Ik vind het prima, maar dan kwets je wel sneller mensen denk ik.
Past hier ook wel in het topic, toch?

vind ik idd ook walgelijk

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:23

Oenka schreef:
moelly schreef:
Ik heb net even gegoogled op wat de bijbel vindt van homoseksualiteit.
Om eerlijk te zijn: Hier ben ik best van geschrokken! Dat mensen in zó'n ongelooflijke klootzak kunnen geloven. Het zal wel een kwestie zijn van: degene met de meeste macht gehoorzamen uit angst.
Sorry hoor, maar wat ik hier lees is niet normaal meer:
http://home-1.tiscali.nl/~ti112509/homofilie.htm

EDIT: Ik vind het prima, maar dan kwets je wel sneller mensen denk ik.
Past hier ook wel in het topic, toch?

vind ik idd ook walgelijk

+1

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:25

waar ik overigens ook in geloof is reincarnatie, is ook niet echt uit het christendom :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:43

Omdat onze hersenen ons enige denkinstrument zijn, en als we dood gaan verrotten onze hersenen. Ofwel, hetgene wat er na de dood is kan imo nooit met onze beperkte voorstellingsvermogen bedacht worden.
Hoe kun je met je hersenen bedenken hoe het leven (of in dit geval de dood) eruitziet zonder hersenen, als je hersenen er altijd moeten zijn om daar over te kunnen denken :?

persoonlijk denk ik dus dat er niets is, want niets en oneindig zijn de enige begrippen die voor onze hersenen onmogelijk zijn om te bevatten. Hoe dat ' niets' is vormgegeven zou ik dus alleen niet weten, maargoed. Dat is ook mijn punt, dat dat dus niet te bevatten is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:44

Ik ben van mening... eerst zien dan geloven :D

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:09

Fiffill schreef:

Dan denk ik dat je kunt wachten tot je een ons weegt en dan tot de conclusie kunt komen dat 'ie niet bestaat :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:10

mijn geloof richt zich meer op het boeddhisme :) ik vind dat een mooie levenswijze!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:11

Ik geloof niet in god, omdat... ik nooit iets van 'hem' heb gezien :+ Ik geloof in niks... maar ook weer wel, ik geloof in de wetenschap, dat alles bewezen kan worden, maar een klein deel in mij zegt ook dat je wordt gereïncarneerd :Y)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:20

ik geloof er niet in, waarom anders al die zooi en ellende?
maar wat ik het al helemaal ongeloofwaardig vind maken , is het feit dat we uitgaan van een geschreven boek... iemand heeft dat ooit geschreven, en waarom zou deze de waarheid schrijven?
bovendien zijn er zoveel geloven, en zij geloven allemaal in eigenlijk het zelfde, een "god", maar hebben er andere verhalen over. wie zit er een potje te liegen?
vroeger was de kerk nogal een oplichter... in talen schrijven die niemand kan lezen en zo het volk afhankelijk maken... nee, de kerk ? die maakte het geloof eerder vanuit winstoogmerk.
wie heeft het geloof gemaakt? het geloof is "verzonnen" door iemand, en wij lopen er blindelings achteraan nee hoor, voor mij niet. eerst zien, dan geloven.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:23

De vraag die ik mezelf al 23 jaar stel....
Ik geloof wel in leven na de dood omdat ik me simpel weg niet voor kan stellen dat je zomaar weg bent.. Of misschien mijzelf troost met deze gedachte, maar dat maakt voor mij geen verschil. Ik heb een prettig gevoel bij die gedachte en dat is immers waar het hele welles nietes in het geloof om draait niet waar?
Ik heb vorig jaar mijn tante zien sterven aan ALS, een vreselijke spierziekte. Ongelooflijk hoe sterk een mens kan zijn, maar iemand met zo ontzettend veel kracht zo zien af takelen.. Waarom zou een liefhebbende god zoals hij door ieder wordt aanbeden iets als dat laten gebeuren?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:47

moelly schreef:
Fiffill schreef:

Dan denk ik dat je kunt wachten tot je een ons weegt en dan tot de conclusie kunt komen dat 'ie niet bestaat :D

Oh wachten doe ik niet hoor, ik zie het vanzelf wel. Of niet. :Y)
Tot die conclusie zal ik misschien niet komen voor mijn dood maar wie weet wat je daarna nog tegenkomt :))

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:49

Ik hang geen religie aan, omdat ik liever handel vanuit mijn eigen overtuiging het goede te doen dan uit angst voor wat een godheid volgens interpreters van een boek mij aan zal doen, of uit angst voor wat mijn "geloofsgenoten" wel niet zullen denken als ik iets doe wat in hun ogen niet "past" binnen een (stroming van een) religie. :)
Daarnaast kan ik ook simpelweg niet geloven in iets wat uitsluitend gebaseerd is op interpretatie van een literair werk dat enkele eeuwen oud is, en daarmee achterhaald in de huidige samenleving. Als er geen ruimte was voor interpretatie, maar de werken inderdaad "het ware woord" zouden bevatten, dan zouden er immers ook geen verschillende stromingen binnen een religie kunnen zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:52

Ik geloof in God. En waarom? Omdat ik niet kan geloven dat Hij er niet is, ik voel dat Hij er is, en ik weet het gewoon.

Ik geloof dat in de Bijbel de waarheid staat en de goede richtlijnen om naar te leven. En nee, ik ben geen heilige, maar doe mijn best om een zo'n mooi mogelijk mens te zijn :)