Officiële waarschuwing Albert Heijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 12:12

suus_pepper schreef:
Jemig! Elke keer als je moet werken?! Ik heb nu 1 aantekening in mijn dosier (wat ik belachelijk vind, ze was 21..) en in het totaal 3 keer controle gehad. Ik werk nu 1 jaar en 2 maanden voor de Appie.

Superfijn :oo

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:13

Ik bedoel dat door die idiote wetgeving, waardoor alcohol/tabaksverkoop stopgelegd kan worden al na een paar overtredingen of de winkel zelfs gesloten kan worden, meiden van 16 jaar die werken voor het minimumjeugdloon of net iets meer, indirect verantwoordelijk zijn geworden voor het voortbestaan van de winkel. Immers, paar fouten bij officiele controle en de gevolgen zijn enorm. En er wordt amper aandacht gegeven aan hoe je dat kan voorkomen, geen cursus, beperkt instructie bij de meeste winkels. Maar dat is een andere discussie.

Voor jou zou ik zeggen dus gewoon iedereen waarvan je denkt dat die heel, heel misschien, toevallig, irritant genoeg wel eens per ongeluk jonger lijkt dan 25 of zelfs meer gewoon vragen. Jouw baantje is meer waard dan een deuk in het ego van een opstandige puber of andere sjacherijn.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:13

Air schreef:
Het is nu dan maar net hoe belangrijk je je baantje vind. Mensen die tegen je gaan zeiken erover zoeken anders wel iets anders wat niet goed is hoor. ;)

Ik heb eens bij de kassa een man gehad die zei dat ze de doodstraf maar moesten geven op het vragen van de air miles pas? :+
Sommige mensen kunnen zich gewoon absoluut niet verplaatsen in een ander en missen daardoor respect.

idd sommige mensen zeiken gewoon erg graag, van de week vroeg ik om AH zegels, begon een man achter me toch te zuchten, dan komt bij mij het duiveltje naar boven en ga ik alles zeeeer langzaam doen, poeh he, doe ff normaal.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 12:14

Air schreef:
Het is nu dan maar net hoe belangrijk je je baantje vind. Mensen die tegen je gaan zeiken erover zoeken anders wel iets anders wat niet goed is hoor. ;)

Ik heb eens bij de kassa een man gehad die zei dat ze de doodstraf maar moesten geven op het vragen van de air miles pas? :+
Sommige mensen kunnen zich gewoon absoluut niet verplaatsen in een ander en missen daardoor respect.

Doodstraf hahahaha _O-

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:17

mick75 schreef:
Ik bedoel dat door die idiote wetgeving, waardoor alcohol/tabaksverkoop stopgelegd kan worden al na een paar overtredingen of de winkel zelfs gesloten kan worden, meiden van 16 jaar die werken voor het minimumjeugdloon of net iets meer, indirect verantwoordelijk zijn geworden voor het voortbestaan van de winkel. Immers, paar fouten bij officiele controle en de gevolgen zijn enorm. En er wordt amper aandacht gegeven aan hoe je dat kan voorkomen, geen cursus, beperkt instructie bij de meeste winkels. Maar dat is een andere discussie.

Voor jou zou ik zeggen dus gewoon iedereen waarvan je denkt dat die heel, heel misschien, toevallig, irritant genoeg wel eens per ongeluk jonger lijkt dan 25 of zelfs meer gewoon vragen. Jouw baantje is meer waard dan een deuk in het ego van een opstandige puber of andere sjacherijn.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, wij hebben 2 avonden cursus en instructie gehad over het belang van het vragen naar ID, de gevolgen er van en het omgaan met lastige klanten. Van collega's van andere filialen weet ik dat ze hetzelfde gehad hebben. Wel degelijk instructie dus ;)

Edit: maar de nieuwe caissières hebben natuurlijk geen cursus gehad nu ik er over nadenk :=

mick75

Re: Officiële waarschuwing Albert Heijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:27

Wel 2 dagen instructie, poe poe, terwijl de winkel dicht kan gaan als je een paar keer een foutje maakt (en je dus ook indirect verantwoordelijk bent voor het baantje van al je collega's) en je minimaal betaald krijgt... ja dat houdt echt over! Dat noem ik zeer beperkte instructie. En je geeft zelf al aan dat niet iedereen die krijgt.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:29

mick75 schreef:
Wel 2 dagen instructie, poe poe, terwijl de winkel dicht kan gaan als je een paar keer een foutje maakt (en je dus ook indirect verantwoordelijk bent voor het baantje van al je collega's) en je minimaal betaald krijgt... ja dat houdt echt over! Dat noem ik zeer beperkte instructie. En je geeft zelf al aan dat niet iedereen die krijgt.

Niet de hele winkel gaat dicht, alleen de drank afdeling. Het blijft heel vervelend en er moet ook meer instructie komen + rollenspellen als je het mij vraagt, maar overdrijven is niet nodig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:29

Zijn er serieus winkels die geen drank meer mogen verkopen?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:35

Lijkt mij niet lifaya, dat is echt het laatste middel dat de gemeente mag inzetten. Daarvoor worden er volgens mij al 3 boetes uitgeschreven voor elke keer dat het mis gaat bij de gemeentelijke controle.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:35

Het is in ieder geval meer instructie dat de meeste mensen krijgen die bij de AH komen werken. ;) En inderdaad, er mag geen drank en tabak meer verkocht worden als er 3 boetes zijn uitgedeeld door de gemeente. Daarom zijn ze daar zo streng op geworden. Zelfs collega's van een andere afdeling die na het werk een biertje komen halen moeten zich legitimeren.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:11

Heel toevallig vandaag controle gehad en geslaagd :P! En kreeg compliment dat ik zo'n leuke meid was! Altijd leuk meegenomen :P!
Maar het lag er ook wel dik bovenop, jongen kwam beetje zenuwachtig over, kocht één blikje passoa, betaalde contant en wou de bon mee :P toen wist ik al wel hoe laat het was, haha!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:15

Ik ben ook geslaagd :D Hier ook wel érg opvallend, 1 blikje bier en contant geld al klaar, maar had z'n ID niet bij zich. :') Verder nog wel vaker ID gevraagd vandaag, voel me nu een stuk zekerder ermee :)

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:16

Dominique_96 schreef:
Ik ben ook geslaagd :D Hier ook wel érg opvallend, 1 blikje bier en contant geld al klaar, maar had z'n ID niet bij zich. :') Verder nog wel vaker ID gevraagd vandaag, voel me nu een stuk zekerder ermee :)

Netjes, heb ook al keer eerder controle gehad en toen was het ook al iets te duidelijk :')!
Maar het blijft lastig hoor, heb er vandaag ook weer paar gehad! dan zie ik ze in de rij staan en zit dan al te gokken hoe oud ze zijn :')

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:18

Dominique_96 schreef:
Lizzyy schreef:
Gewoon iedereen zonder rimpels naar ID vragen :+

Denk dat ik dat maar moet doen ja _O-

Gewoon doen. ;)

Beginnen ze er over te miepen:
"Kan u nagaan hoe jong u er uit ziet, ik schat u gewoon jonger!"

Het moet gewoon even in het standaard riedeltje komen en dan zit het er gewoon in

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:21

Christy__94 schreef:
Dominique_96 schreef:

Netjes, heb ook al keer eerder controle gehad en toen was het ook al iets te duidelijk :')!
Maar het blijft lastig hoor, heb er vandaag ook weer paar gehad! dan zie ik ze in de rij staan en zit dan al te gokken hoe oud ze zijn :')

Ja! Ik kijk altijd de rij langs en als ik dan een jongere zie dan denk ik al ''hmmm, ga ik die dalijk om ID vragen?'' :')

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:26

haha, heb ik ook hoor :P En als ik dat al denk, 9 vd 10 keer vraag ik het dan ook :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:27

Christy__94 schreef:
haha, heb ik ook hoor :P En als ik dat al denk, 9 vd 10 keer vraag ik het dan ook :)

Ja :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:23

Gewoon doen hoor, mij wordt ook nog standaard ID gevraagd als ik sigaretten haal.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:52

mij word bij de Jumbo en de Digros (sterke drank) niet mijn ID gevraagd :P Bij AH moet ik nog eens proberen, wel een keer met een vriendin (Menino) en toen moesten we wel ons ID laten zien :')

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:25

Ik vraag ook groepen mensen sneller om ID dan mensen die alleen zijn. Vaak zijn er in een groep meerdere leeftijden dus dan kun je ze beter allemaal vragen omdat je ook niet de tijd hebt om iedereen uitgebreid te bekijken. Op het moment dat er iemand alleen aan de kassa staat is het vaak makkelijker om wat uitgebreider naar die persoon te kijken en leeftijd te schatten :) Had laatst 2 jongens en die stonden wat te kletsen zegt er ineens een: ik hoef eigenlijk nergens mijn ID te laten zien... ik heel droog: nou laat hem nu maar wel zien dan. Waren het mystery guests die dat verhaaltje zo moesten opvoeren om te kijken hoe de caissière reageerde :+

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:28

Ik werd laatst gevraagd bij de AH voor ID, maar meisje achter de kassa was geloof ik nieuw en maakte gelijk al fout, want ik rekende de boodschappen niet af, vriendinnetje deed dat en die kreeg de vraag niet :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:23

Mir_U schreef:
Ik werd laatst gevraagd bij de AH voor ID, maar meisje achter de kassa was geloof ik nieuw en maakte gelijk al fout, want ik rekende de boodschappen niet af, vriendinnetje deed dat en die kreeg de vraag niet :+

Wettelijk is het geloof ik zo dat je iedereen mag vragen, ook de perso(o)n(en) die niet betalen.

Ik heb wel eens iemand geweigerd bij het kopen van Shandy :')

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:08

Ik had er gisteren ook weer twee. Verschrikkelijke wijven. Kochten fles wijn, dus ik vragen naar legitimatie. Zie ik er uit als 12? Dus ik nee, maar onder de 20 zijn wij verplicht naar legitimatie te vragen. Dus zouden jullie je legitimatie laten zien. Na een hoop gezucht en natuurlijk heel langzaam hun ID er bij pakken, bleken de dames allebei net 16 te zijn. Pffff, ik kan daar dan echt met m'n verstand niet bij.. -O-

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:49

Dat soort mensen voelen zich gewoon een rang omhoog klimmen, alleen maar omdat ze 'al' 16 jaar op deze aardkloot rondlopen.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:11

moelly schreef:
Dat soort mensen voelen zich gewoon een rang omhoog klimmen, alleen maar omdat ze 'al' 16 jaar op deze aardkloot rondlopen.

Dat begint steeds vroeger al, 10 jarige jongetjes met een grote mond aan de kassa. En met de producten smijten. En nog ook kwaat worden als je er iets van zegt.