Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:47

NathalietjeB schreef:
Poess91 schreef:
Zo moest vanavond toen ik een groep wielrenners zag meteen aan dit topic denken.
Met volle snelheid over de rotonde op de weg, niet op het fietspad.
Haaientanden compleet genegeerd, de auto's moesten gewoon wachten voor ze.
Waarom gelden dan de verkeersregels volgens hen niet ?

omdat de meeste denken dat ze god zijn of levensmoe zijn... :')

Als ze levensmoe zouden zijn dan zouden er minder wielrenners moeten zijn, het worden er alleen steeds meer lijkt het :D, dus er blijft maar een optie over...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:49

In de Bijbel hadden ze het wel over de wederopstanding :')

Zou het?? :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:54

Het ergste vind ik nog dat ze zowat even hard gaan als m'n brommobiel :+
Ik heb er laatst 1 gefilmd vanuit m'n auto. En daarvan een melding gemaakt bij politie.
Ik heb echt elke keer weer last van die vent! -O-

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:10

:D
_San87_ schreef:
Tijd dat we collectief een camera op onze fietsen monteren om asociale wielrenners te filmen :D.

Willen we dan ook ineens onze oogkleppen eens afdoen en de even gevaarlijke groep "bejaarden en salonfietsers" filmen aub??
Merdendeel van de wielrennens fietsen enkele duizenden km. per jaar. En zowel winter als zomer.
Ze kunnen over het algemeen dus ook beter anticiperen in het verkeer omdat ze veel meer km's rijden en meer inzicht hebben.

Er zijn idd problemen met wielrenners in groep, die de verkeersregels aan hun laars lappen en onbeschoft zijn tegen andere weggebruikers. Maar die problemen heb je ook met de groepen bejaarden op de fiets ( die trouwens alom vertegenwoordigd zijn van de moment dat de zon schijnt) want als je zo'n groep passeert als wielrenner, en ja, even fietsbel gebruikt om hen erop attent te maken dat je graag voorbij wilt, dan krijg je evengoed de zeven zaligheden naar je kop gesmeten...
Zelfde probleem met papa, mama en hun kindjes...die vinden ook dat ze het alleenrecht hebben op het fietspad omdat ze hun fietsen 5 keer per jaar vanonder het stof halen omdat de zon schijnt...

En dan moeten de wielrenners (zowiezo de zwarte schapen onder de fietsers) maar wijken...

Oorzaak van dit alles is volgens mij alleen maar een gevolg van de groeiende onverdraagzaamheid van mensen.
Alles begint bij opvoeding. Je ziet het al bij de schoolgaande jeugd mislopen...die rijden met 3-4-5 naast mekaar, oortjes in en muziek volle bak. En als je daar vriendelijk aan vraagt of je mag passeren...dan krijg je ook het mooiste eerst te horen }:0

Trouwes...zowel mijn man als ik zijn fervente wielrenners. :D

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:12

giotto schreef:
:D
_San87_ schreef:
Tijd dat we collectief een camera op onze fietsen monteren om asociale wielrenners te filmen :D.

Willen we dan ook ineens onze oogkleppen eens afdoen en de even gevaarlijke groep "bejaarden en salonfietsers" filmen aub??
Merdendeel van de wielrennens fietsen enkele duizenden km. per jaar. En zowel winter als zomer.
Ze kunnen over het algemeen dus ook beter anticiperen in het verkeer omdat ze veel meer km's rijden en meer inzicht hebben.

Er zijn idd problemen met wielrenners in groep, die de verkeersregels aan hun laars lappen en onbeschoft zijn tegen andere weggebruikers. Maar die problemen heb je ook met de groepen bejaarden op de fiets ( die trouwens alom vertegenwoordigd zijn van de moment dat de zon schijnt) want als je zo'n groep passeert als wielrenner, en ja, even fietsbel gebruikt om hen erop attent te maken dat je graag voorbij wilt, dan krijg je evengoed de zeven zaligheden naar je kop gesmeten...
Zelfde probleem met papa, mama en hun kindjes...die vinden ook dat ze het alleenrecht hebben op het fietspad omdat ze hun fietsen 5 keer per jaar vanonder het stof halen omdat de zon schijnt...

En dan moeten de wielrenners (zowiezo de zwarte schapen onder de fietsers) maar wijken...

Oorzaak van dit alles is volgens mij alleen maar een gevolg van de groeiende onverdraagzaamheid van mensen.
Alles begint bij opvoeding. Je ziet het al bij de schoolgaande jeugd mislopen...die rijden met 3-4-5 naast mekaar, oortjes in en muziek volle bak. En als je daar vriendelijk aan vraagt of je mag passeren...dan krijg je ook het mooiste eerst te horen }:0

Trouwes...zowel mijn man als ik zijn fervente wielrenners. :D

Moet dit even zeggen: amen _/-\o_

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:15

wielrenners zijn tegenwoordig zo asociaal dat je zelf asociaal terug moet doen om gezien te worden..
Als er een clubje aankomt, fietsen ze altijd met 2 of 3 naast elkaar. Soms blijf ik wel eens naast degene met wie ik fiets fietsen. Dan moeten ze wel aan de kant, want ik doe het niet.
Wat ik nog veek erger vind, zijn die bejaarden op motorfietsen. Levensgevaarlijk en ze kijken ook niet om zich heen als ze afslaan. Als zewel om zich heen kijken, en ze kijken bv linksachterom, sturen ze ook links en liggen ze binnen de kortste keren in de sloot..

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:17

Daar heb je gelijk in goor giotto..! Bejaarden zijn net zo erg. Net als scholieren ect ect.
Als iedereen zich gewoon aan de regels zou houden en respectvol met elkaar om zou gaan, zou het allemaal een stuk makkelijker zijn.
Maar dat is helaas vrijwel niet haalbaar...

_San87_

Re: Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:21

Wat mij betreft film je een eind weg, giotto, mijn zegen heb je.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:23

_San87_ schreef:
Wat mij betreft film je een eind weg, giotto, mijn zegen heb je.

:D Blij om dat te weten hahaha :+

(We kunnen er beter eens mee lachen want er zijn vast en zeker veel ergere dingen in de wereld dan problemen met fietsers)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:25

Ik film ook alles hoor wat mij niet bevalt.. altijd handig om als bewijs te hebben :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:29

Vast en zeker. Feit blijft dat veel mensen last ondervinden van wielrenners, getuige dit topic en met dit topic nog wel heel wat andere topics.

Maar goed, dergelijke topics kun je ook maken over automobilisten, motorrijders en scooterrijders. Toch gaat het hier over wielrenners, het asociale gepeupel :D. Wat wel grappig is, mijn collega is ook wielrenner en hij geeft openlijk toe dat hij asociaal is op de weg, puur uit fanatisme. Ik zei hem dat hij eens moet overwegen zijn naam te veranderen in Remi.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:29

Angeliquee18 schreef:
Ik film ook alles hoor wat mij niet bevalt.. altijd handig om als bewijs te hebben :)

Helemaal niet raar. In Rusland doen ze dat al jaren, al is dat om een andere reden..

Edit: mijn bericht hierboven mag met een korrel zout, ik weet heus wel dat niet alle wielrenners asociaal gepeupel zijn :D.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:38

ja, we hebben ook last van de andere fietsers, maar die wielrenners die hebben gewoon veel meer vaart. als er dan wat gebeurd, gaat het ook mis. een recreant kun je misschien nog eens laten schrikken door door te rijden waardoor ze moeten remmen, maar met een wielrenner weet je zeker dat je auto daarna doormag naar de autowas.... denk dat daar het verschil licht. het gedrag is misschien bij beide partijen even erg, maar door de snelheid vinden wij de wielrenners irritanter?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:40

Het gaat mij niet om de snelheid, echt puur om het asociale gedrag dat getoond wordt. Al zijn er ook wielrenners die wel normaal kunnen doen :).

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:42

unihorses schreef:
ja, we hebben ook last van de andere fietsers, maar die wielrenners die hebben gewoon veel meer vaart. als er dan wat gebeurd, gaat het ook mis. een recreant kun je misschien nog eens laten schrikken door door te rijden waardoor ze moeten remmen, maar met een wielrenner weet je zeker dat je auto daarna doormag naar de autowas.... denk dat daar het verschil licht. het gedrag is misschien bij beide partijen even erg, maar door de snelheid vinden wij de wielrenners irritanter?

Jaloers omdat wij (wielrenners) hard kunnen rijden :Y) (Grapje hé)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:46

giotto schreef:
unihorses schreef:

Jaloers omdat wij (wielrenners) hard kunnen rijden :Y) (Grapje hé)

mijn auto gaat nog altijd sneller :D
(vanavond op 500 meter 4 wielrenners, en 6 fietsers... ieders weigerend voor auto+trailer aan kant te gaan ook na toeteren.... (60 km weg.. steeds terug naar 10 km) arogant naar achterkijken etc. dus eeen beetje doordrammen... denken ze allemaal dat er niks achter de auto komt 8)7 bijna paar mensen plat...
dus vandaag is het gelijk spel aan irritantheid

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:57

Je hebt tegenwoordig van die dashboard cams :j

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 07:03

Ben het met je eens dat wielrenners ook aan de kant moeten gaan, zeker weten en het gros is strontvervelend. Maar dat neemt inderdaad niet weg dat de andere gebruikers van het fietspad best wat meer rekening met wielrenners kunnen houden. Zelfs met normale fietsers kunnen ze al geen rekening houden, ik hou op mn normale fiets ook van doorrijden (tussen de 27 en 35km/h, bergje af tik ik soms net de 50km/h aan (maar da's dan wel berg af en volle wind mee :P ) ) en dan zijn er altijd van die pieeeep scholiertjes die niet willen opbokken. Sodemieter een end op van de linkerhelft van 't fietspad ja :D

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:48

Vorige week waren mn grootouders aan het fietsen op een apart pad voor fietsers en wandelaars, is dan ook een redelijk breed pad.

Ze waren naast elkaar aan het fietsen, toen er iemand achter hun iets luid riep.
Dus ze gaan iets naar de kant fietsen (ook al kon ie er zo ook al makkelijk langs)

paar tellen nadat de man had gekeeld vloog ie met volle vaart tussen! mijn grootouders in!

Dus ze vliegen alle drie tegen de grond, oma had gelukkig niks maar mn opa wel, veel last van zn pols en lag op 10cm van een boom vandaan met z'n hoofd.

De man had een snee in z'n been.

Hij weigerde om ook maar zijn naam of iets dergelijks te zeggen en reed er zsm weer vandoor.
Helaas waren er op dat moment geen andere mensen in de buurt dus mn grootouders kunnen niks.

Dit vind ik niet meer normaal hoor

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:00

Dat is ook absoluut niet normaal Killed!
Maar een zo'n geval is niet meteen representatief voor alle wielrenners natuurlijk.

Ik ben blij dat hier in de omgeving er maar weinig rotte appels tussen zitten. Of ik kom ze nooit tegen
Dat kan ook :P .

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:02

Killed schreef:
Vorige week waren mn grootouders aan het fietsen op een apart pad voor fietsers en wandelaars, is dan ook een redelijk breed pad.

Ze waren naast elkaar aan het fietsen, toen er iemand achter hun iets luid riep.
Dus ze gaan iets naar de kant fietsen (ook al kon ie er zo ook al makkelijk langs)

paar tellen nadat de man had gekeeld vloog ie met volle vaart tussen! mijn grootouders in!

Dus ze vliegen alle drie tegen de grond, oma had gelukkig niks maar mn opa wel, veel last van zn pols en lag op 10cm van een boom vandaan met z'n hoofd.

De man had een snee in z'n been.

Hij weigerde om ook maar zijn naam of iets dergelijks te zeggen en reed er zsm weer vandoor.
Helaas waren er op dat moment geen andere mensen in de buurt dus mn grootouders kunnen niks.

Dit vind ik niet meer normaal hoor

Afschieten. Niets meer, niets minder.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:05

Hier ook weinig goede ervaringen met wielrenners.
Natuurlijk is er het kaf en het koren ..
Maar vooral de groepen zijn erg vervelend onderweg, ik kwam ze met de vrachtwagen vaak tegen, en kom ze nu ook vaak tegen op de landweggetjes.
Maar aan de kant gaan ho maar. Ik ga gerust stilstaan, maar ga niet met mijn wagen in een zachte berm als dat niet nodig is .

Het meest vervelende vind ik het ontbreken van een bel. Een rare kreet waar je je het lazerus van schrikt en dan ook nog eens veel te laat,want eigenlijk was diegene je al aan het inhalen ...
Erg fijn.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:21

Volgens mij komt er ieder jaar wanneer het mooier weer wordt een soortgelijk topic voorbij ;). Ik denk dat niet de wielrenner maar de mens gewoon steeds associaler wordt. In de auto, op de brommer, te paard, op een omafiets of op een wielrenfiets dat maakt het verschil niet. Ieder meent tegenwoordig maar recht te hebben op van alles terwijl het met een stukje aanpassing allemaal veel gemakkelijker zou zijn. Een beetje meedenken met anderen is toch niet zo heel moeilijk? Monteer een bel op je (wielren-)fiets, ga op tijd aan de kant als andere weggebruikers sneller zijn dan jij etc.

Als ik bezig ben met mijn ding (autorijden, wielrennen, hardlopen, paardrijden) probeer ik zoveel mogelijk op mijn omgeving te letten en te anticiperen op de rest van het verkeer dat maakt mijn eigen ritjes ook een stuk makkelijker ;).

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:41

Met je eens Altos.

Nadeel van de wielrenners is dat ze er ook zo enorm snel zijn.
Je hebt dan niet eens de tijd om te reageren.
Daarom denk ik ook de grotere ergernis.

Mij verbaasd het wel dat er niet meer ongelukken gebeuren en ik denk toch dat die laagvliegers dat te danken hebben aan de oplettendheid van de medeweggebruikers.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:43

Mijn paardrijdlaarzen zijn kapot door wielrenners. En ik rij dus altijd in de berm ;)
Groep die met 4 naast elkaar rijd, komen 2 fietsers tegen dus ook maar 1 die rechts over het randje voorbij gaat. Die raakt mij, haalt de 2 fietsers onderuit en rijdt met de hele groep verder.
Fietsers gelukkig niks, maar stel er was wel wat sta ik daar met 2 mensen die hulp nodig hebben en een paard die na zo'n actie niet direct meer rustig is.

Zo vaak dat je naar ze gebaard dat ze iets rustiger moeten passeren en dat ze beginnen te schelden en doen, en ja dan zet ponylief een sprong opzij omdat ze van ze schrikt en dan boos zijn dat ze dus toch nog moeten remmen.... Dat vertelde ik jullie een heel stuk terug al.

Overigens heb ik hier ook een hoop slimmere wielrenners hoor. Ik zie in dit topic mensen afgeven op dat ze hun bel niet gebruiken, hier hebben ze die wel maar beginnen ze heel hard tegen je te praten over mooi weer ect: dan weet mijn pony dat ze langs komen en gaat het allemaal veel soepeler.
Maar dat is in het dorp waar ik sta een soort ongeschreven regel want ergens anders ben ik ze nooit tegen gekomen.