_San87_ schreef:Tijd dat we collectief een camera op onze fietsen monteren om asociale wielrenners te filmen

.
Willen we dan ook ineens onze oogkleppen eens afdoen en de even gevaarlijke groep "bejaarden en salonfietsers" filmen aub??
Merdendeel van de wielrennens fietsen enkele duizenden km. per jaar. En zowel winter als zomer.
Ze kunnen over het algemeen dus ook beter anticiperen in het verkeer omdat ze veel meer km's rijden en meer inzicht hebben.
Er zijn idd problemen met wielrenners in groep, die de verkeersregels aan hun laars lappen en onbeschoft zijn tegen andere weggebruikers. Maar die problemen heb je ook met de groepen bejaarden op de fiets ( die trouwens alom vertegenwoordigd zijn van de moment dat de zon schijnt) want als je zo'n groep passeert als wielrenner, en ja, even fietsbel gebruikt om hen erop attent te maken dat je graag voorbij wilt, dan krijg je evengoed de zeven zaligheden naar je kop gesmeten...
Zelfde probleem met papa, mama en hun kindjes...die vinden ook dat ze het alleenrecht hebben op het fietspad omdat ze hun fietsen 5 keer per jaar vanonder het stof halen omdat de zon schijnt...
En dan moeten de wielrenners (zowiezo de zwarte schapen onder de fietsers) maar wijken...
Oorzaak van dit alles is volgens mij alleen maar een gevolg van de groeiende onverdraagzaamheid van mensen.
Alles begint bij opvoeding. Je ziet het al bij de schoolgaande jeugd mislopen...die rijden met 3-4-5 naast mekaar, oortjes in en muziek volle bak. En als je daar vriendelijk aan vraagt of je mag passeren...dan krijg je ook het mooiste eerst te horen
Trouwes...zowel mijn man als ik zijn fervente wielrenners.