Wanneer douchen de bokkers zich?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Wanneer douchen de bokkers zich?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:06

Ik snap ook niet zo heel goed waarom iedereen zo gruwelijk bang is van zijn eigen handdoeken. Als je je dagelijks wast, is je eigen lichaam toch niet iets om vies van te zijn? Of ben ik gewoon geen schoon persoon? :P

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:08

Iedere avond, heb wat jij ook hebt, ik vind het een naar idee om vies naar bed te gaan. Lekker schoon het bed in en dan heb ik het gevoel dat ik fris en fruitig wakker wordt klaar voor de nieuwe dag :D

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:09

Ik douche 9 vd 10 keer in de avond. Met nat haar naar bed vind ik geen probleem, des te beter zit het de volgende dag haha! Overigens zo goed als elke dag, kom ook bijna elke dag bij de paarden dus vind ze dat wel zo fris :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:11

Bhriseis schreef:
Ik snap ook niet zo heel goed waarom iedereen zo gruwelijk bang is van zijn eigen handdoeken. Als je je dagelijks wast, is je eigen lichaam toch niet iets om vies van te zijn? Of ben ik gewoon geen schoon persoon? :P

Je lichaam is schoon, maar er zitten bacteriën die op de ene plek wel goed zijn, en op de andere plek infecties/ontstekingen kunnen veroorzaken.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:12

Ik douche bijna altijd 's avonds, alleen in het weekend wel 's ochtends.. Maar ik moet om 8uur in het ziekenhuis zijn en dan heb ik geen tijd/zin om 's ochtends te douchen, dan zou ik alleen maar nog vroeger op moeten staan :p

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:15

Ik douche echt niet dagelijks. Sla het met gemak over. Ik ben niet vies van me eigen lichaam. Handdoeken gooi ik dan wel weer in de was na gebruik. Gebruik dan nooit meer dan een keer achter elkaar.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:16

Ik las laatst de uitspraak dat wij westerlingen massaal smetvrees hebben en dit topic bewijst dat wel! De oudere mensen zijn nog van de generatie van 1 x per week in de tobbe....en nu is minimaal 1 x per dag noodzakelijk? Goh, waar komen al die allergieen toch vandaan?
Ik vind het nog het meest bizar dat mensen het omschrijven als walgelijk, smerig etc. Je smerig voelen na een gewone dag, ik vind het zorgwekkend eigenlijk. Met elke dag twee keer douchen, vooral met zeep, blijft er niks over van je normale huid, incl talg etc. Zijn jullie niet gewoon gewend aan een huid zonder natuurlijke bescherming, met een bloemetjesgeur? Zodra de huid dan weer wat op gaat bouwen, voelen jullie je massaal smerig..... Alles wat niet naar zeep ruikt is vies?

Ik ben vreselijk smerig volgens de meeste van jullie. Ik was mn haar 3x per week en douche ongeveer om de dag, soms minder. Wel elke dag een snelle washand voor de 'geurige' delen maar zonder zeep. En dan heb ik ook nog eens hyperhydrosis, oftewel overmatig zweten. Zitten jullie al te kotsen bij het idee? :-D
Wel dagelijks schoon ondergoed en schoon shirt aangezien ik altijd wel zweet. Pyama draag ik gerust enkele dagen.

Ik douche het liefst smorgens en sowieso wel als ik afspraken buiten huis heb. De meeste dagen zit ik gewoon thuis en dan boeit het me niet als ik niet naar bloemetjes ruik eigenlijk. 'savonds douchen doe ik eigenlijk nooit, ook niet na zware inspanning. Nou heb ik sowieso in de zomer veel last van zweten en mn vriend is een rasechte nachtzweter. Regelmatig is ons bed dus ook zeiknat van het zweet. En nee, ik verschoon het niet dagelijks :-) na een nacht zweten hang ik de boel wel buiten om te luchten.

In het verleden heb ik zomers wel vaker onder de douche gestaan, soms 3 x per dag.... Resultaat? Jeukende, droge huid. Smeren werkt niet, ik zweet alles er weer uit, het trekt gewoon niet in bij mij. Ik dacht altijd dat de jeuk van het zweten kwam.... De natuurlijke huidafweer is voor mij blijkbaar erg belangrijk, want sinds ik max 1 x per dag douche gaat het veel beter! Ik zweet niks minder maar de jeuk is verdwenen! Ook kreeg ik in die tijd vaak commentaar dat ik naar zweet rook, terwijl ik dus veel douchte, minimaal 1 shirt per dag en bussen deo.... Nu doe ik minder moeilijk en krijg nooit meer commentaar :-) dus ik heb persoonlijk kunnen ervaren dat je lichaam echt niet blij is met zulke extreme maatregelen, laat de natuur wat meer zn gang gaan en je bent frisser :-)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:18

Alleen als ik bij de paarden ben geweest, en dat is elke dag haha :P

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:20

Ik douche standaard twee keer per dag en soms drie keer. Het komt heel soms voor dat ik 1x per dag douche.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:21

In elk geval 's avonds, want ik ben altijd vies als ik van de paarden af kom. (uitmesten, poetsen, etc. Ik blijf er niet schoon bij!) Maar als ik me 's morgens niet fris voel stap ik er nog een keer onder. Wel ben ik met een paar minuten klaar.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:22

Bambino schreef:
Ja ik kan ook echt niet voorstellen dat mensen niet dagelijks douchen of op ze minst even afspoelen :o ! Handdoeken vind ik dat wel best 2x gebruikt kan worden

wassen met een washandje gaat anders ook prima ;)

En mensen die zeggen dat ze niet snappen wat er zo "vies" is aan je handdoek 2x gebruiken. Hebben ze je nooit geleerd van boven naar beneden af te drogen (dus eerst je gezicht en pas tegen t einde je kont)

nou..bij de 2e keer droog jedus je gezicht af waar je eerst je kont mee af hebt gedroogd. En jaahaa ik weet dat je die niet gedouched hebt..maar toch :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:25

Je kan toch ook onthouden welk deel van de handdoek je voor wat gebruikt hebt?

Nu ja, het is natuurlijk een heel persoonlijk iets. Ik vind andere dingen dan weer vies die de meeste mensen niet vies vinden, veronderstel ik.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:30

Ik douche niet iedere dag, maar met dit warme weer wel bijna. ik douche altijd als ik bij de sportschool getraind heb, en als ik paard gereden heb of ben gaan hardlopen. omdat het nu zo warm is douche ik heel snel even als ik heb liggen zonnen of voordat ik naar bed ga. anders heb ik het zo warm :')

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:31

Blabla1980, ik was mijn kont ook als ik douche dus droog rustig mijn gezicht daarna met hetzelfde deel handdoek af !!
het wassen met een washandje bij de wastafel snap ik niet. Ik werk in de ouderenzorg en maak dat dus dagelijks mee. De tijd dat je kwijt bent met je washandje ellende draai ik een rondje onder de douche. Ik ben niet vies van mezelf maar vind het een schoon gevoel!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:33

Het is nieteens goed voor je om elke dag te douchen, of zelfs 2x per dag.. Je verstoord je natuurlijke huidbalans etc.

Ik sla serieus wel eens 2 dagen over.. no problem. Daarnaast douche ik eigenlijk nooit met zeep. mijn huid gaat (zoals zovelen hier lees ik) zo uitdrogen. Mijn haar was ik wel uiteraard.

Ik 'bereken' wanneer ik naar de paarden ga hihi. dus als ik morgen ga, douche ik vandaag niet, en douche ik als ik terug ben van de paarden haha.
Ik heb geen werk buiten de deur, en geen actief leven verder, dat scheelt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:34

Wat dacht je van besparing van water suuzepuus?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:37

Air schreef:
Wat dacht je van besparing van water suuzepuus?

Ik denk dat dat ook nog wel mee valt hoor! (en voor de warmte...wij hebben een zonneboiler)

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:39

Standaard 's avonds omdat ik 's ochtends vaak vroeg op moet (tijdens school), maar tijdens de vakantie douch ik me ook 's ochtends tenzij ik eerst naar de paarden ga, dan douch ik me daarna :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:55

Bhriseis schreef:
Je kan toch ook onthouden welk deel van de handdoek je voor wat gebruikt hebt?

Nu ja, het is natuurlijk een heel persoonlijk iets. Ik vind andere dingen dan weer vies die de meeste mensen niet vies vinden, veronderstel ik.

ehm..ja? ik niet hoor..t is een handdoel die er aan alle kanten hetzelfde uitziet..en als ik me douche gebruik ik een hele handdoek om me af te drogen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:58

Ik douche eigenlijk altijd savonds :) alleen als ik naar een speciale gelegenheid moet douche ik smorgens :) het idee vies in bed te gaan liggen staat me niet zo aan hihi het is dan vaak wel enkelt even afspoelen met wat water niet met zeep :) haren worden 2x in de week gewassen als ik dat elke dag ga doen wordt mn haar enorm vet en blijf ik wassen.
Handoeken worden rustig meerdere malen gebruikt.. Ik ben toch schoon als ik klaar ben ? Even over de cv en klaar :)
Als ik een maatbeker gebruikvoor wat water over te schenken ga ik hem toch ook nietgelijk weer afwassen :+ haha.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:16

Handdoeken gebruik ik trouwens ook makkelijk 3 keer hoor voordat ze in de wasmand verdwijnen en dat mag ook best een handdoek van een ander zijn. Verder gebruik ik ook vrijwel nooit douchegel,
water volstaat prima.

Wat een smetvrees hier, wel slecht voor het milieu en je eigen huid..
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 16-07-13 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:18

Rebeccaa schreef:
Nell_ schreef:
Maar met dit weer lig je ook in pyjama?

Ik slaap nooit met pyjama, alleen ondergoed.
Dochter krijgt om de paar dagen schone pyjama of slaapzak.
Zij gaat om de dag onder de douche, andere dagen wassen. Maar het liefst gaat ze elke dag.
Met dit weer gaat ze vaker omdat ze met water/modder speelt, zonnebrand opkrijgt etc.

Met dit weer draag ik een onderbroek/hipster en een hemdje als pyama (slaap jij met een onderbroek + bh dan? Omdat je het over ondergoed hebt?), hemdje doe ik dus wel eigenlijk bijna elke dag in de was, ja. Onderbroek uiteraard ook haha, in de winter draag ik een lange pyamabroek of joggingbroek met een t-shirt en dan wil ik de joggingbroek/pyamabroek nog wel eens wat vaker aandoen. In de zomer vind ik dat gewoon niet zo fijn..

Nee geen bh :+ ik slaap alleen in onderbroek/hipster of string. De rest bloot. Ik heb het erg snel warm!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:26

Lekker fris gesopt en gescrubt een fris bedje in! Met een fris ruikende partner geurend naar douchegel en zichzelf :D
En 's ochtends een korte opfrisdouche. Gelukkig heb ik geen droge huid.

Toch veel onfrisse mensen hier vind ik. Moet er niet aan denken om met zo iemand in bed te liggen.. Denk aan haren, voeten en intieme delen...

Haren gaan ook echt snel stinken, al ruik je dat misschien zelf niet. Denkend aan mijn tijd in de kapsalon..

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:27

En tanden poetsen dan??? :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:29

's ochtends, echt even wakker worden onder de douche, plus dat ik het niet prettig vind om met nat haar te gaan slapen.
Ik wil me 's avonds nog wel eens afspoelen als ik erg gezweet heb.
Of als het beddengoed gewassen is en buiten gedroogd dan vind ik het ook erg lekker om fris onder de douche vandaan met bodylotion op te gaan slapen!
Heb me een tijdlang noodgedwongen met een washand moeten wassen (been gebroken op 28 plaatsen, beneden moeten slapen en leven..) maar voelde me toen lang zo fris niet als dat ik onder de douche vandaan kom.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 16-07-13 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt