Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:36

't Staat op foto ;)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:40

Hadden ze verder nog tips wat je kon doen?

Wat verzekeren betreft, gewoon even bellen, situatie voorleggen dan kunnen ze je vast vertellen of ze je hiermee nog kunnen helpen wat verzekeren betreft. Kunnen ze dat niet, zou ik het niet doen. Je kunt dan immers altijd nog hiervoor gaan:
https://www.jurofoon.nl/burenconflict/burenoverlast.asp

Ze geven juridisch advies en is eventueel meer mogelijk. Staat ook wat informatie over oa burenrecht....

Zijn meerdere diensten die gratis advies geven, wellicht heb je daar alvast wat aan?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 10:46

Net de verzekering aan de lijn gehad en het wordt helaas niet vergoed... Dan maar kijken of ik het er zelf met oplosmiddel en een verfkrabbertje zelf af kan krijgen. Kozijnen zal ik moeten schilderen.

risje: heb alleen met de agente aan de balie gesproken, ze heeft zo verder nog geen tips gegeven. Wijkagent leek haar inderdaad ook een goed plan, vandaar dat ze daar ook contact mee heeft gelegd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:00

krijg je het er niet met terpetine / ander oplosmiddel ervanaf?
Ben je trouwens wel verzekerd voor glas? Anders raam ( oeps) intikken en dat aan verzekering opgeven?
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 19-08-13 11:02, in het totaal 2 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:01

Wat een ellendige situatie Liselot.. Fijn zulke buren, die nooit volwassen zijn geworden.
Ik zou het me voor kunnen stellen dat je je niet veilig meer voelt in je eigen huis..

Misschien heb ik er overheen gelezen maar: hebben ze ook buren aan de andere kant en hoe vinden die de situatie?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:02

Liselot, als de gemeente het niet weghaalt voor je, loop dan even binnen bij de plaatselijke school. Die hebben ongetwijfeld fijne spuitbusjes om die ellende mee te verwijderen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 11:11

De gemeente wil ik nog even bellen, kan op de site niets vinden over verwijdering van gaffiti.

IMJ: de buren aan de andere kant zitten er gezellig bij. En de dochter van mijn buren woont daar weer naast. Geloof ook dat de hele straat er zo'n beetje bij zit op zaterdag, dus heb heerlijk de hele straat tegen me :')

Ben gisteren de hele dag weg geweest, maar toen ik naar huis reed draaide mijn maag om... Een vriendin en haar vriend zijn langsgekomen zodat ik niet alleen zou zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:19

Kan me heel goed voorstellen dat je je niet meer prettig voelt in je eigen huis nu...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 11:22

Denk dat ik door de week weinig last ga hebben, maar gok dat ik hem zaterdag wel een beetje knijp. Ga zorgen dat er dan wat mensen over de vloer zijn zodat ik niet alleen ben.
Vraag me heel erg af wat het volgende zal zijn wat ze gaan doen... is het mijn auto? Vind ik straks mijn katten dood? pffft...

Net de gemeenste gebeld, de vrouw die ik aan de lijn had heeft er een melding van gemaakt en doorgestuurd naar de persoon die er over gaat. Wordt als het goed is vandaag nog contact met mij opgenomen. Hoef ik het misschien toch niet zelf schoon te maken, tnx voor de tip jongens!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:23

Misschien even tijdelijk je katten binnen houden? Al is het maar voor je eigen gemoedsrust :(:)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 11:24

Ja daar zat ik ook al aan te denken. Niet dat de katten me dat in dank gaan afnemen :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:26

Oh jee dit is niet goed.

Ik zou idd even met terpetine het proberen te verwijderen van in elk geval het raam.
Als zo'n beetje de hele straat er bij zit kun je idd ook nooit bewijzen dat het die bewuste buren zijn geweest.

Wij hebben jaren lang ellende gehad met de buren. Uitschelde, vuurtje fikken, geluidsoverlast en zelfs serieuze bedreigingen. Altijd hebben we de politie laten komen.
En nog een tip: Laat nooit zien of merken dat je bang bent, probeer rustig te blijven en zoek de confrontatie niet meer op. Dit was namelijk bij ons alleen maar olie op het vuur. Politie bellen was het enige wat we nog konden doen. Op een gegeven moment hoefden we alleen nog maar het huisnummer door te geven en dan gingen ze al onderweg, ongeacht wat de hinder was.
Wij zaten toen nog wel huur (woonde nog bij mijn ouders ) en uiteindelijk hebben we via de woningbouw geprobeerd deze mensen uit hun huis te laten zetten. Dit lukte uiteindelijk niet en toen zijn mijn ouders verhuisd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:27

Jakkes wat naar.. als je alles toch van te voren wist, maar goed, daar heb je geen kont aan nu.
Tja, dus jij bent nu dat 'zeikwijf'... oh ik zou me hier ook heel onprettig bij voelen.

Denk je dat jij het aankan om nog een keer met je buren het gesprek aan te gaan? Hoewel ik me afvraag of het zin heeft..

Belachelijk dat het moet maar, wat denk je van oordoppen? Ik weet dat het nergens op slaat dat je dit zou 'moeten' proberen maar ik kan me ook voorstellen dat je het niet zou willen laten escaleren..

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:30

Aankomend weekend misschien even geen melding maken bij de politie en even afwachten tot de wijkagent terug is van vakantie. Laat deze eerst maar eens met je buren in gesprek gaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:31

Lynn_Nikita schreef:
krijg je het er niet met terpetine / ander oplosmiddel ervanaf?
Ben je trouwens wel verzekerd voor glas? Anders raam ( oeps) intikken en dat aan verzekering opgeven?

Het raam is de minste zorg.
Verf kun je simpel verwijderen met een speciaal afkrapmesje voor glas.

Het kozijn zal (helaas) wel overgeschilderd moeten worden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 11:31

Laten zien dat ik bang ben ga ik ook absoluut niet doen. Doe gewoon alsof mijn neus bloed en als ik ze zie als ik in de auto stap zeg ik gewoon gedag. Hun willen juist dat ik uit mijn slof schiet, dus die lol ga ik ze echt niet gunnen.
Ik ga zelf nog niet bezig met het raam, heb gewoon het rolgordijn dicht dus ik zie het zelf niet. En wat de buitenwereld denkt boeit me niet :D Wil even afwachten wat de gemeente gaat doen wat betreft het schoonmaken

IMJ: oordoppen heb ik wel, maar dan hoor ik de wekker niet. Heb ik dus ook niets aan als ik er vroeg uit moet.
Ik ga alleen nog een gesprek met ze aan met een mediator (misschien wijkagent) erbij. In mijn eentje ga ik dat niet doen, heeft toch geen zin

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 11:32

Aryana schreef:
Aankomend weekend misschien even geen melding maken bij de politie en even afwachten tot de wijkagent terug is van vakantie. Laat deze eerst maar eens met je buren in gesprek gaan.

Maar als ik aankomend weekend "accepteer" dat ze tot die in de nacht zo'n herrie maken en dus geen melding zou doen denken ze dat ik me gewonnen geef. Dat wil ik ook niet...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:33

Dapper hoor! Gedag blijven zeggen. heb je ze nog het meest mee denk ik!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 11:33

IMJ schreef:
Dapper hoor! Gedag blijven zeggen. heb je ze nog het meest mee denk ik!

Daarom juist }:)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:35

Jemig wat een rotsituatie.
Ik snap dat ze het jammer vinden dat hun gezellig samenzijn niet meer zo laat kan doorgaan, maar ja ze hebben gewoon geluk gehad dat er voorheen niemand last van had. Dit is wel heel erg kinderachtig.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:36

Grrr... Ik heb ook last van overlast van buren. Me vriend (en i) wonen ineen flat. Totaal 6 appartementen in die flat. Nu zijn de mensen die naast ons wonen en de 2 appartementen boven ons erg luidruchtig in de nacht. Hard met duren slaan. Aldoor heel hard bij elaar aan kloppen. Heel hard de trap oprennen heen en weer.het is nogal eengehorige flat, maar zedoen niet echt zachtjes. Ik zeg eerlijk, ze zijn niet nederlands enals hun in hun taal praten, lijkt het aldoor net of hun ruzzie hebben als ze praten. Vaak tot 2 snachts. De woningbouw doet er niks aan,"meestal verhuizen de mensen die er last vanhebben". Ik weetdus ook nier meer wat we moeten doen. Meer mensen hebben al "geklaagd".

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:38

Liselot schreef:
Aryana schreef:

Maar als ik aankomend weekend "accepteer" dat ze tot die in de nacht zo'n herrie maken en dus geen melding zou doen denken ze dat ik me gewonnen geef. Dat wil ik ook niet...

Die melding kan je achteraf ook even bij de wijkagent doen, daar heb je op dat moment niets aan maar meer even om geen rare fratsen te krijgen van je buren. Als de wijkagent bij je buren voor de deur staat dan weten ze ook wel dat je het niet bent vergeten en dan kan de wijkagent hun even duidelijk maken dat bepaalde dingen echt niet door de beugel kunnen en dat daar gevolgen aan zitten.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:41

korbakimmy8 schreef:
Grrr... Ik heb ook last van overlast van buren. Me vriend (en i) wonen ineen flat. Totaal 6 appartementen in die flat. Nu zijn de mensen die naast ons wonen en de 2 appartementen boven ons erg luidruchtig in de nacht. Hard met duren slaan. Aldoor heel hard bij elaar aan kloppen. Heel hard de trap oprennen heen en weer.het is nogal eengehorige flat, maar zedoen niet echt zachtjes. Ik zeg eerlijk, ze zijn niet nederlands enals hun in hun taal praten, lijkt het aldoor net of hun ruzzie hebben als ze praten. Vaak tot 2 snachts. De woningbouw doet er niks aan,"meestal verhuizen de mensen die er last vanhebben". Ik weetdus ook nier meer wat we moeten doen. Meer mensen hebben al "geklaagd".

Alleen bellen naar de woningbouw is ook niet voldoende. Je moet de gemeente iedere keer een brief/mail sturen zodat het zwart op wit staat. Het is een heel gedoe, maar zo wordt er een dossier opgebouwd.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:47

Potverdorie Liselot, wat een verhaal joh...

Wat verschrikkelijk, als je je al niet meer veilig voelt in je eigen huis... een hel moet dat zijn.

Even over de oordopjes, maak je daar maar geen zorgen over, je hoort je wekker nog steeds! Goede oordopjes filteren bepaalde geluiden uit, maar een wekker vlak naast je bed blijf je horen (anders leg je je telefoon voor de zekerheid ook nog naast je kussen als wekker).

Als je bijvoorbeeld kinderen hebt, en je hebt oordopjes in, dan hoor je je kinderen toch nog roepen mocht er iets zijn. (Ik heb vorig jaar dopjes op maat laten maken en heb me er daarom een beetje in verdiept, bovenstaande geldt ook voor gewone drogistdopjes)

Je kunt dus met een gerust hart dopjes in doen, dat filtert het geluid van de buren een heel deel weg.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:53

En anders voor de zekerheid een nachtje 'proefdraaien'met oordopjes? Op een vrije dag met oordoppen gaan slapen en je wekker zetten om te zien of je er wel wakker van wordt?