Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
franka75 schreef:maar als iemand wat koeler gaat praten maar wel blijft reageren is het voor mij heel erg moeilijk om het dan in te schatten.
Urielle schreef:franka75 schreef:maar als iemand wat koeler gaat praten maar wel blijft reageren is het voor mij heel erg moeilijk om het dan in te schatten.
Maar dat is de manier van mensen die sociale omgangsvormen hebben geleerd!
Je kunt wel stellen dat mensen het rechtuit moeten zeggen, maar dat vindt men onbeschoft.
Ik ben er zelf ook niet sterk in, ga ook in mijn enthousiasme wel eens te lang door of blijf juist te lang afstandelijk omdat ik het niet altijd kan inschatten, maar dat leren inschatten is nodig. De subtiele omgangsvorm van weinig reageren op de ander is algemeen gangbaar, het is aan de mensen die er minder handig mee zijn om het toch te leren en zich aan te passen.
zoals ik prive ook al zei, zet m op!
Ladybird schreef:Als je dan zo nodig met mensen wilt praten vraag dan eens halverwege of na 5 min zelf!
, vinden jullie het vervelend als ik tegen julie praat? Dan leg je de.keuze bij de mensen neer
En dan zit je nog aan iemand vast

Ladybird schreef:Oké sorry voor mijn explosieve reactie.. Dat was niet helemaal eerlijk...
Als je dan zo nodig met mensen wilt praten vraag dan eens halverwege of na 5 min zelf!
, vinden jullie het vervelend als ik tegen julie praat? Dan leg je de.keuze bij de mensen neer
pmarena schreef:Het is wellicht overigens ook niet het beste plan om aan de cafébazen te gaan vragen om uitleg want dan kom je weer aan kleppen daar voor een heel verhaal en ga je in de uitleg-modus en daar wilden ze nu juist vanaf

franka75 schreef:geerke schreef:ik vind wel dat mensen snel hun 'etiket' ADHD,PDDNOS en weet ik wat allemaal ...als een excuus gebruiken voor hun gedrag.
ik heb een diagnose gehad officieel en ik vind niet dat je daar over kan oordelen als je iemand zn situatie verder niet kent.
JoAnn schreef:franka75 schreef:Aan de moderators , van mij mag het topic op slot
Waarom?
Ik denk dat je hier nuttige tips en adviezen krijgt. Krijg je momenteel therapie? Zo ja, overleg daar eens over dit probleem. Neem misschien het feit dat je op een forum ook vaak, in jouw ogen, vreemde reacties krijgt mee. Want ik heb al vaker topics van je gezien. Steeds een beetje hetzelfde stramien. Je stelt je niet echt open, verzandt al snel in kan-ni-wil-ni en vraagt dan om een slotje.
Krijg je geen therapie? Overleg dan eens met je HA. Hij kan je wellicht helpen als je het gevoel hebt dat je diagnose niet correct is/je medicatie onvoldoende helpt of je therapie niet geschikt is.
Verder : probeer je niet te laten leven dóór je stoornis, maar leef erméé. Probeer je er niet achter te verschuilen, zie het als een opportuniteit eerder dan als een stoornis. Morgen is de eerste dag van de rest van je leven namelijk. Succes!