Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:05

Ik moet vanaf september voor 't eerst met bus en metro naar school, en houd mijn hart vast na al deze verhalen :+

Sjolvir

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:06

Wij noemden het toen, ook niet reizen met de NS, maar op avontuur met de NS.
Je weet nooit waar je uitkomt en hoe laat je daar komt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:12

Sjolvir schreef:

:D :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:22

Ik denk dat ik die insteek ook maar ga nemen Sjolvir :') NS = Niet Snel.

Of ... 'Al is de reiziger nog zo snel, de NS vertraagt 'm wel' :D

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:05

Geniaal topic.

Genoeg vertragingen helaas. Raarste was toch wel dat de tegemoetkomende trein de bovenleiding stuktrok en die in de voorruit van onze trein sloeg.heeft 3 uur geduurd voor we eruit mochten.

Vorige week werd ik sterkte gewenst met het reizen in de overvolle trein, vond ik wel sympathiek.

Vandaag had bij vriend van mn huisgenoot. "U bevind zich in de trein naar Den haag (psst Rotterdam) eeuh.. Pardon Rotterdam

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:11

Afbeelding

:D

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:12

haha, ik reis nu al 2 jaar met NS maar gelukkig rijdt mijn trein altijd, hoogstens een keer 10 minuten vertraging gehad.
en één keer een uur vertraging maar daar konden ze niks aan doen, was weer een oet*** voor de trein gesprongen...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:30

Sjolvir schreef:

Wat je wel wist was dat je genoeg proviand mee moest nemen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:36

Ik heb ook altijd heel veel te klagen over de NS maar eigenlijk ben ik altijd wel blij als ik mijn gele vriendjes weer aan zie komen rijden op het station := Zou echt niet weten wat ik zonder het OV zou moeten

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:38

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat er een bermbrand was langs het spoor. En helaas een keer dat er bij elst iemand onder de trein lag, uur stilgestaan.

Oud- klasgenootje van me zat in de trein die bij woudenberg een auto schepte... Dat zijn de mindere dingen aan het reizen met de trein...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:42

Laulitz schreef:
TeSs2411 schreef:
Dr zijn wel veel treinen in Nederland die niet stoppen zeg. Dat heb ik nu is nog nooit meegemaakt in België :+

Maar bij jullie rijden ze dan weer wel met open deuren ;)

Die open deuren kwamen voornamelijk door 'toffe' reizigers/pubers die de noodopeningen gingen trekken tijdens de rit. Tja, dat is blijkbaar cool om te filmen 8-)

Ik ga helemaal stuk hier om sommige aankondigingen en omroepen. Spijtig dat de meeste Belgische reizigers zo een zuurpruimen zijn. Zelf probeer ik meestal ook de moed er in te houden voor mijn reizigers als er iets misloopt maar dit is echt afhankelijk van de situatie zelf. Daarom vind ik het ook zalig om in de nacht/late treinen te werken. Altijd tijd voor een grap en een babbel.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:49

Werd dood leuk om 8 uur s"ochtends in de trein om geroepen sorry voor de vertraging maar er loopt een losgebroken koe op het spoor }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:52

Geweldig topic dit :D

Ik heb één keer gehad dat er werd omgeroepen 'Het wachten is nog op onze machinist, die is nog even een broodje halen...' Klonk meneer de conducteur zelf ook niet erg blij mee :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:58

Ik was op weg naar een fotoshoot in Tilburg, en we reden bijna bij Breda toen we opeens stil stonden. Hier stonden we dan 10-15 minuten zonder enige vorm van communicatie en ja, dan begin je je een beetje af te vragen hoe en wat. Toen opeens begon de trein terug te rijden! Dat was gewoon vreemd. Nog steeds niks bekend. Eenmaal weer bij Lage Zwaluw gingen we daar stilstaan, nog steeds niks van communicatie, mensen begonnen te twijfelen of we wel uit de trein konden, het is namelijk een behoorlijk gat, vrijwel geen treinen of busvervoer... middle of nowere idee... Na 10 minuten daar gestaan te hebben besloten alle mensen toch maar uit te stappen en zochten we een conducteur op, waar het natuurlijk heel druk was. Er bleek dus in Breda iemand IN het station voor de trein gesprongen te zijn, hierdoor kon er geen trein meer naar of door Breda omdat het 1 en ander uitgezoekt moest worden... tjjah... dan baal je natuurlijk... Ik heb toen maar besloten om terug naar huis te gaan, was geen mogelijkheid voor mij om nog op tijd bij mijn fotoshoot te komen... helaas...

Best bizar eigenlijk... hoeveel mensen die dag niet een trouma hebben opgelopen die op het station stonden waar diegene voor de trein sprong,,...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:05

Wat dat betreft heeft lage zwaluwe nog geluk dat er ook nog vanuit roosendaal een sprinter richting den haag gaat. Voor zo'n gat hebben we het zo slecht nog niet. Had vandaag trouwens een grappige. "dames en heren. Ik zou jullie graag willen vertellen dat we station Gouda naderen maar dat is niet waar. We staan stil voor een rood licht."

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:07

Ik heb alles gelezen, geweldig topic, heb meerdere malen keihard zitten lachen.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:08

Ik heb ook ooit mezelf grandioos voor l*l gezet op de trein. Ik was 10 jaar en ging mee met papa naar het werk en mocht van de conductrice haar job wel even overnemen!

"Dames en heren, welkom in de trein met bestemming ****. Deze trein stopt in ****, *****, ***..."

Ging een station of 4 prima tot ik op een gegeven moment echt een black-out kreeg.

"Dames en heren, welkom in de trein met bestemming ****. Deze trein stopt in... in... Ja verdorie oliebol ik weet het niet meer!!"

Vader en conductrice konden niet meer van het lachen en ik barstte in janken uit omdat ik me zo schaamde. En boos dat ik was! :=

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:42

Ik heb ooit een keer gehad dat er loslopende paarden op het spoor liepen. Zie ik op een gegeven moment een stel losgebroken shetties over het spoor galopperen met daar achteraan een stel losgeslagen poltie-agenten :'). Mooi niet dat het geloofd werd op school. :+

Of die keer dat er een gebouw naast het spoor in de fik stond.

Ook een keer gehad dat we midden op de brug van Hedel bleven stilstaan. Bleek er een bommelding te zijn in DB en konden we weer mooi terug naar bommel. Moest de machinist over dat enge rooster naar de achterkant/voorkant van de trein rennen :oo

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:45

de enige manier om de trein te halen is de trein er voor te missen :')

ik had met de bus een keer dat we een half uur stilstonden voor een slagboom buschauffeur had al gemeld bij de centrale die zouden hem open doen kwartier later melde hij zich nog een keer die mensen verbaasd de slagboom is toch open eeuhh nee dat is de verkeerde.....

en met een bus die steeds uitviel met moeite weer aanging en bij sommige stops gewoon niet open ging
en als je dan net van te voren final destination hebt gekeken met iets met een bus er in is dat niet leuk! haha

bij de bushalte bij mijn huis daar is de bus bijna altijd te laat heb het een keer zo gek gehad dat hij steeds meer vertraging kreeg besluit ik te gaan fietsen ben ik bijna op het station komt mijn bus mij voorbij -O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:54

In het dorp van m'n ouders staat een slachthuis vlak naast het spoor, ook al een paar keer gehad dat daar wat ontsnapte en het spoor opwandelde, inderdaad.

En geen vertraging, maar wel bijzonder: Ik zat in de trein Groningen - Utrecht, toen er bij Zwolle twee dames instapten met allebei een kaketoe (oid) op hun schouder! Toen stonden de conducteurs ook even te kijken, want tja, wat moet je daar nou mee? Die beesten mochten blijkbaar zo mee, maar het was wel een apart gezicht!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:56

Ow ik had nog een leuke vertraging met de bus :j

Ze hadden bij ons in de stad net van die paaltjes op de weg geinstalleerd waar auto's dan niet langs mochten, maar die automatisch voor de bus naar beneden zouden gaan.... je voelt 'm al aankomen, dat werkt nooit meteen naar behoren, dus op een dag was ik onderweg naar een belangrijk tentamen in Utrecht, en ja, daar sta je dan met je bus voor een paaltje dat niet naar beneden ging. Dus ik mopperde iets over dat ik te laat ging komen op m'n tentamen omdat ik de trein zou missen zo...
Kijkt de buschauffeur me aan: "Nee, dat gaan we niet laten gebeuren! Hoe laat gaat je trein? Kwart voor? Gaan we fixen!"
Die had al een berichtje gezonden naar de mensen die die paal moesten maken, maar riep toen tegen ze: "Laat maar, ik ga wel omrijden!" en reed vervolgens de halve straat achteruit uit (best lang stuk met bochten en met een bus is dat niet zo makkelijk XD dus mensen moesten achterin kijken of ze niemand omver reed), en reed vervolgens een smal zijstraatje in, keihard over allerlei hobbels enzo, door de meest bizarre route door de achterafstraatjes van de binnenstad... zo snel mogelijk op weg naar het station... en leverde me net een minuut voor de trein vertrok op het station af :D
"Kijk eens meis! Toch nog gered! En heel veel succes alvast met je tentamen he!"

Ik heb nog steeds goeie herinneringen aan die vrouw <3 Vond het echt supertof.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 02:41

Jans schreef:
Ino had jij ook niet iets geks met kipfilet een keer? :+

Klopt, maar gelukkig geen vertraging door ontstaan :+ .
Er kwam in Weesp een Aziatische mevrouw naar me toe die, half paniekerig, richting trein aan het wijzen was en het had over "mijn fulles". Toch wel benieuwd wat fulles dan wel zou zijn met die mevrouw mee gelopen, lag er een paar kilo kipfilet onder de trein en die wilde ze graag terug := . Omdat mevrouw nogal druk was in de bewegingen en de kipfilet niet op de meest handige plek lag leek het me wijsheid het er zelf maar onderuit te halen, (uiteraard in overleg met de machinist, ik ga echt niet zomaar onder een trein), als ze haar hoofd zou stoten zou het immers wel vertraging geven :+ . Toen eenmaal onder de trein stond heb ik voor de zekerheid maar eens gevraagd of ze de kipfilet echt terug wilde, het was namelijk verre van verstandig dat nog op te eten gezien het koperslijtsel, toch wel wat olie wat van een trein lekt, uitwerpselen en andere gore dingen die op de rails terecht komen. De kipfilet was namelijk niet verpakt maar ging wel weer netjes in het plastic tasje en mevrouw liep tevreden weg := ........ :') :') :') :') .

Heb overigens zelf wel eens voor vertraging gezorgd :o . Normaal red ik het makkelijk zat, Roosendaal-Zwolle zonder sanitaire stop, nu voelde ik voor 's-Hertogenbosch al een probleem := . Maar goed, ik moest er toch daar af dus geen probleem....dacht ik. Komen we met 10 minuten vertraging binnen omdat er nog een goederentrein zo nodig voorlangs moest dus ik had maar 6 minuten tijd over tussen mijn 2 treinen en dat gaat niet meer lukken. Maar geen nood, ik zou in Eindhoven 23 minuten hebben, kon ik daar naar het toilet........niet. Iemand van de treindienstleiding dacht dat het wel een goed plan was om mijn, op tijd rijdende, intercity achter een vertraagde stoptrein met tractieproblemen te laten rijden. Op aankomsttijd passeerden we dus net Boxtel. Ben maar eens gaan bellen dat ik toch echt dringend een bezoekje aan het toilet nodig had, maar ze hadden niemand die voor mijn naar Tilburg-Universiteit kon gaan of ik het niet met de machinist wilde regelen. Vraag me nog steeds af op welk tijdstip ik dat had moeten regelen eigenlijk :? . Maar goed, heb gezegd dat ik toch echt even naar het toilet moest en dan maar met vertraging weg :Y) . Normaal gesproken niet mijn ding maar dit was een gevalletje nood breekt wet :+

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:28

ik heb een keer last gehad van een verspreking op het station. Ik kwam op het station in Dordrecht en moest terug naar Antwerpen. Ik in alle haast naar het station gerend, want ik was al aan de late kant en moest nog naar perron 5. Hoor ik via de luidspreker dat de trein naar Brussel via spoor 1 zou rijden en elk moment kon ariveren. Inderdaad, de internationale trein kwam eraan op spoor 1. Ik stap en ineens bedenk ik mij dat hij van de verkeerde kant kwam. Ik kijk uit het raampje en zie de juiste trein op spoor 5 stoppen op het moment dat wij vertrekken. Ben dus maar overgestapt in Rotterdam op de juiste trein :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:37

Kan gebeuren hoor, jullie zijn ook maar mensen :')

Op mijn traject (Utrecht - Zwolle) is er ook zooooo vaak vertraging, dat is gewoon bijna standaard :') Af en toe word je er zo moe van, maar ik pak nu bij voorbaat 'n trein eerder zodat ik alvast op of Zwolle of Amersfoort sta, dan is dan tenminste klaar :P

Weet nog wel, er was een klein jaartje terug iemand net voorbij Harderwijk (kant van Nunspeet) paar 100m voor het station voor de trein gegaan. Al het verkeer hartstikke plat natuurlijk. Afijn, ik kwam met mijn toenmalige vriend vanuit Amersfoort en we kwamen op Putten op het 'aankomst' spoor binnen rijden, dus toen kreeg iedereen al een beetje argwaan. Vervolgens kwam er een IC vanaf een 'zijspoortje' met slakkengang weer de kant op vanwaar deze gekomen was, dus iedereen vermoedde al dat er iets niet klopte. Alle treinen liepen daar 'vast' zeg maar. Na een half uur heb ik toch maar papslief gebeld of hij ons wou komen halen, en zijn we bij Putten daar van 't station afgesprongen (ik onder begeleiding van 2 jongens die niet m'n vriend waren .. hoi heldin :') ). Toen we bij Harderwijk reden had mijn pa natuurlijk niet bedacht dat de weg waar we na een tijdje op stilstonden .. aan het spoor grensde. Met als gevolg: Bomen al een half uur dicht want dat moest allemaal apart doorgegeven worden etc dus dat duurde super lang. Na nog een half uur gingen de bomen eindelijk omhoog en konden we rijden, bij station Harderwijk leek 't net een spook stad, 2 treinen, lichten allemaal uit, en als je de rechterkant het spoor door keek stond er in de verte ook een 'spook' trein. Brrr, was niet zo leuk nee :')

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:00

Courses, dat verhaal heb ik ook nog meegekregen idd, zat toen in harderwijk naast station op school, 2 klasgenoten hadden het gezien.