Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Na 2 jaar nog steeds niet
Schoonmoe moet mij niet hebben. Ach het is nou ook niet echt een aangenaam persoon. Ze zeurt heel veel, niks is goed genoeg en alles moet op haar manier anders deugd het niet. Ik mag niet eens zelf bepalen van haar hoe ik mijn huishouden doe
Stofzuigers zijn uit den boze, we hebben tenslotte plavuizen en een stofzuiger is voor tapijt, ramen zemen met zo'n spuitbus dat je gewoon met een doekje over moet gaan deugt ook niet. Dweilen met een natte dweil is niet goed, nee het appartement moet minstens 3x per week onder water staan. Strijken doe ik als ik een volle wasmand met strijkgoed heb, ook dat mag niet.
en zou ik het liefst
doen. poetser schreef:Ik ben volgens haar een slechte moeder omdat mijn zoontje van 2, buiten melk bij zijn boterhammen en 1 sapje de hele dag water drinkt en een gewoon droog koekje krijgt. Ik moet hem van haar gewoon cola en fanta geven en snoep, chocolade en chips.
Mijn schoonmoeder is ook nogal van de chocola enzo... Brengt ze zo'n mega paashaas mee voor de kindjes van haar broer, en zegt doodleuk 'Ja dat mogen ze wel niet hebben van hun ouders maar ik geef het lekker toch, hehehehe' (vooral dat valse lachje!) Dat is toch gewoon respectloos. Ik kon haar wel wat doen. Als ze bij ons is komt er ook meteen chocola/snoep uit de tas tevoorschijn, óók als de kids al in hun pyjamaatje op bed zitten met schoon gepoetste tandjes. Waar zit je dan met je verstand?! En wij maar weer uitleggen 'Nee, dat bewaren we wel voor een andere keer' 
Sammie schreef:Ach af en toe een ‘vettig’ snoepje kan toch geen kwaad? Hele dagen cola drinken is erg slecht, maar ALLEEN water zou mijn keuze ook niet echt zijn. Ben je nog niet gelijk een slechte moeder, maar tussen water en suikerdrank zit natuurlijk nog een heel grote hoeveelheid aan alternatieven.
Zelfde als een droog koekje OF marsen en chips, trouwens.
Overigs, hoe lastig het als grootouder ook is, denk ik wel dat je je zoveel mogelijk moet schikken naar de wensen van de ouders en dit zeker niet moet ondermijnen. Maar dat werkt imo een beetje beide kanten op. Behoudens ziektes of aandoeningen een kind niet vol stoppen met vet en slecht eten, maar als ouder ook toestaan als ze af en toe wel iets krijgen van oma/opa. Daar hoeven opmerkingen als slechte ma/oma helemaal niet bij te pas te komen.
Zij mij niet minder.....
.Wil haar niet meer in MIJN huis hebben.Wat een negatief loeder!
Vjestagirl schreef:Ik vind het een klein beetje een onrealistische situatie. Je kan natuurlijk je wensen kenbaar maken. Bijv. niet alleen maar of heel veel of slechts ééntje. En daar behoor je je als grootouder ook gewoon aan gehoor te geven. Moeilijk gaan lopen doen omdat oma haar kleinkind eens verwend (als moeder zijnde de nulgrens hanteren en oma/opa geeft op een normaal tijdstip een kinderlijk portie), lijkt mij veel energie kosten. Je kan nl. ook niet diezelfde eisen gaan hanteren als je kind gaat spelen bij een vriendje of vriendinnetje, op een schoolreisje, kamp of wat dan ook. Je kan gewoon niet voorkomen dat je kind snoep binnen krijgt.Ik denk wel (als niet-ouder en totale single) dat het uiteindelijk de keuze van de moeder is. Als zij niet wil dat oma haar kind chocolade geeft, dan mag het geen chocolade.
Maar ik vind wel dat grootouders de wensen en opvoedregels van de ouders moeten respecteren. Ze hebben hun kans gehad met hun eigen kinderen, maar deze zijn van mij
Cynn_x schreef:Yup.. Hoelang voordat je werd geaccepteerd door je schoonouders? Een vraag die ik al langer in mijn hoofd heb.
En waar ligt de grens met proberen dat ze je mogen? Dat je eindelijk eens meer bij de familie hoort en jezelf kan zijn? En het je relatie niet belemmert..
Hier inmiddels 4.5 jaar en nog niet geaccepteerd. Wordt t langzaam een beetje zat..
Ervaringen?
, maar na ruim18 jaar van proberen , er steeds weer intrappen,, hopen op verbetering , van de gekste dingen beschuldigd te worden , leugens laster , stoken heeft mijn schoonmoeder zich zo schandalig misdragen rond om het overlijden van mijn vader , dat ik heb dat boek dichtgegooid .Harmonie6 schreef:Cynn_x schreef:Yup.. Hoelang voordat je werd geaccepteerd door je schoonouders? Een vraag die ik al langer in mijn hoofd heb.
En waar ligt de grens met proberen dat ze je mogen? Dat je eindelijk eens meer bij de familie hoort en jezelf kan zijn? En het je relatie niet belemmert..
Hier inmiddels 4.5 jaar en nog niet geaccepteerd. Wordt t langzaam een beetje zat..
Ervaringen?
met een hele grote daaaggg hoooorrr!! op mijn gezicht.
zou ik best wel eens willen zien. 
Denk dat vriendje haar gewaarschuwd heeft dat het de eerste dag van de maandelijkse periode was en dan weet ze dat ze beter kan zwijgen
Maar dikke vriendinnen zullen wij nooit worden. Zo heeft ze in het verleden zelfs al tegen vriendje gezegd dat hij beter alleen kan blijven wat buiten zijzelf is er geen enkele vrouw die goed genoeg is voor hem.
Nog zo'n heikel punt. Mijn eigen moeder is er al eentje die waarschijnlijk zal proberen de plak te zwaaien, mijn schoonmoeder weet ik niet. Vermoed dat ze wel streng maar rechtvaardig zal zijn 
) en op een gegeven moment kregen ze het ook voor elkaar om daar opmerkingen over te maken dat vrouwen dit niet horen te doen en dat ik zo geen geld binnen haal en dat ik maar moest gaan werken en toen ben ik een keer goed boos geworden en gezegd dat ze hun niet moeten moeien en mijn lieve vriend steunde me erg hard toen en zei toen tegen zijn ouders dat als ze nog 1 keer zo tegen mij deden dat dat het laatste zou zijn dat ze van hem horen. Sinds toen vragen ze altijd naar mij en moet ik plots overal mee naartoe en ben ik een engeltje in hun ogen
Ik trek het me gewoon echt niet meer aan. Ik woon al van het begin samen met mijn vriend bij mijn moeder thuis die ons wel gewoon accepteerd en dit gaat heel goed
Sammie schreef:Als je geen AN kan wordt het lastig om dat te sprekenDenk dat veel mensen dat gewoon niet beseffen dat je niet verstaanbaar bent. Zij weten zelf niet beter