vriend die 11 jaar ouder is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: vriend die 11 jaar ouder is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:46

Maar ik denk dat het ook aan de verschillende personen liggen, niet iedere 33 jarige man is dezelfde.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:47

Pff, wat een veroordelingen weer. Ik begrijp heel goed dat er vraagtekens bij zo'n leeftijdsverschil gezet worden, maar TS heeft nog zo weinig verteld over hun situatie.. ik vind het ongepast om dan kots-smileys te plaatsen en "pedofiel", "walgelijk", etc. te roepen.

Niet elk meisje van 16 is hetzelfde, niet elke man van 27.. ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten en dat was niet makkelijk. Je bedenkt echt niet van tevoren "ik ga op een 10 jaar oudere man verliefd worden" en andersom ook niet "waar kan ik een 10 jaar jonger meisje opscharrelen?". Die verliefdheid bracht een hele hoop twijfels met zich mee, maar wat ben ik blij dat we er tóch voor zijn gegaan :) nu al 4,5 jaar gelukkig samen en onze relatie is ook helemaal geaccepteerd door onze omgeving. Eigenlijk gebeurde dat al heel snel. Mensen die je goed kennen zien je gelukkig gewoon als ... (naam) & ... (naam) en niet als een man van ... en een meisje van ...

Ik ben me er bewust van dat het lang niet bij iedereen met zo'n leeftijdsverschil een succesverhaal wordt, dat hangt van meerdere factoren af. Sterkte TS! Ik wens je veel geluk toe, welke keuze je ook maakt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:48

Jettie schreef:
Pff, wat een veroordelingen weer. Ik begrijp heel goed dat er vraagtekens bij zo'n leeftijdsverschil gezet worden, maar TS heeft nog zo weinig verteld over hun situatie.. ik vind het ongepast om dan kots-smileys te plaatsen en "pedofiel", "walgelijk", etc. te roepen.

Mijn kotssmiley die een pagina terug staat, gaat over een man van 30 die met een 13 jarige aan de haal ging.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:59

F_Orumster schreef:
Mijn kotssmiley die een pagina terug staat, gaat over een man van 30 die met een 13 jarige aan de haal ging.

Ging over een 30-jarige vrouw die verliefd werd op een 13-jarige jongen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:01

clarence schreef:
F_Orumster schreef:

Ging over een 30-jarige vrouw die verliefd werd op een 13-jarige jongen.

Dat had ik even niet goed gelezen, blijft even verkeerd, en eigenlijk nóg vreemder, wat moet een rijpe vrouw met zo'n krieltje?

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:08

F_Orumster schreef:
Dat had ik even niet goed gelezen, blijft even verkeerd, en eigenlijk nóg vreemder, wat moet een rijpe vrouw met zo'n krieltje?

Goede vraag. Soulmates? Ze zijn immers na 22 jaar nog bij elkaar. Trouwens, ik weet niet wanneer ze echt bij elkaar zijn gekomen. Hoop niet met 13, maar denk ook niet dat ze gewacht hebben tot z'n 18e. Anyway, dit was alleen maar om aan te tonen dat het soms serieuze liefde is ook al zit er belachelijk veel leeftijdsverschil tussen.
Maar misschien zijn de meeste vrouwen niet zo rijp als ze zelf doen of willen geloven. Persoonlijk vind ik de meeste vrouwen behoorlijk onvolwassen. Maar ja, misschien vinden de meeste vrouwen dat van mij ook wel. :-)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:20

ik vind de leeftijdsverschil best groot maar ander zijds als je gelukkig bent.

Mag ik wel vragen weten je ouder hiervan?
Ik vraag me echter ook af of dit wettelijk eigelijk wel mag? Want je bent wettelijk nog minderjarig.

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:22

Wat wordt hier raar gereageerd zeg:')
Ik heb al eerder in dit topic laten weten dat mijn ouders ook tien jaar schelen, toen ze iets kregen was mijn moeder 17 en mijn vader 27. Mijn vader had toen al veel van de wereld gezien en had zijn eigen bedrijf en mijn moeder begon net aan haar (universitaire) studie. Dit jaar zijn ze 36 jaar getrouwd en zij horen bij elkaar. Ik snap niet dat mensen hier zo kortzichtig over doen. Zelf ben ik 19 en zou ik niet snel vallen op een man van tien jaar ouder (bovendien heb ik de leukste vriend die er is, dus tja.) Ik vind dat de TS door moet zetten met haar relatie als zij zich daar goed bij voelt en vooral niet te veel moet letten op alle hokjesdenkers hier. Mafklappers die meteen 'pedofiel!' gaan roepen....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:56

Een 30 jarige vrouw verliefd op een 13 jarige jongen. Die is gewoon pedosexueel :r

Ik vind het geen excuus dat de ene 16 jarige de ander niet is en de ene 27 jarige ook de ander niet. Feit blijft dat ze in een hele andere levensfase verkeren.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:59

Ik weet niet of die 30 jarige en die 13 jarige echt op die leeftijd bij elkaar zijn gekomen. Maar ondanks dat ze misschien inmiddels 22 jaar samen zijn lijkt het mij geen "gezonde" relatie. Bedoel een kind van 13 kun je als vrouw toch nooit een serieuze relatie mee hebben volgens mij ben je dan meer moeder over hem en is het een ander soort relatie. Je kind van 13 zal er mee aankomen. Ik weet niet wat ik zou doen maar dat gaat echt niet gebeuren dan wachten ze maar netjes tot hij wat ouder is.

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:02

Als jullie gelukkig zijn is het goed toch?

Ik ben ook 16 en heb een vriend van 18 (bijna 19) is dat dan ook vies?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:03

Een verschil van 2 jaar is wel wat anders dan een verschil van 11 jaar... :P Jullie zitten nog ongeveer in dezelfde levensfase, iemand van 16 zit dat niet met iemand van 27.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:04

Simyo schreef:
Als jullie gelukkig zijn is het goed toch?

Ik ben ook 16 en heb een vriend van 18 (bijna 19) is dat dan ook vies?

:?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:10

Gadverdamme :7

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:18

Ik ga met de eerdere geplaatste reacties mee, ja ik vind het een groot verschil, dat komt meer door jouw leeftijd van nog maar 16, jij bent met hele andere dingen bezig, gaat nog veel ontdekken en doen, jouw vriend is 27, staat al heel anders in het leven. Jij gaat nog naar school (gok ik zo..) en hij werkt, dan verandert er zoveel als je die fase in gaat. Het schoolleven/studentenleven is niet te vergelijken met de fase die daarna komt.
Ben het er wel mee eens dat niet iedereen van 16 nog echt kind is, sommige zijn al een stuk volwassener.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:33

Surprise_ schreef:
Wat wordt hier raar gereageerd zeg:')
Ik heb al eerder in dit topic laten weten dat mijn ouders ook tien jaar schelen, toen ze iets kregen was mijn moeder 17 en mijn vader 27. Mijn vader had toen al veel van de wereld gezien en had zijn eigen bedrijf en mijn moeder begon net aan haar (universitaire) studie. Dit jaar zijn ze 36 jaar getrouwd en zij horen bij elkaar. Ik snap niet dat mensen hier zo kortzichtig over doen. Zelf ben ik 19 en zou ik niet snel vallen op een man van tien jaar ouder (bovendien heb ik de leukste vriend die er is, dus tja.) Ik vind dat de TS door moet zetten met haar relatie als zij zich daar goed bij voelt en vooral niet te veel moet letten op alle hokjesdenkers hier. Mafklappers die meteen 'pedofiel!' gaan roepen....

Helemaal mee eens!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:41

Tsja de een is de ander niet maar ik zou zeggen, zoek iemand van je eigen leeftijd. Wat ga je je met kleine meisjes bezig houden als je bijna dertig bent, en wat ga je je met een volwassen man bezig houden als meisje zijnde. Ik vind het maar raar. En ik denk dat er maar heel weinig van die relaties eindigen in een goed huwelijk zoals die van Surprise.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:47

GamblersCup schreef:
Liesje1611 schreef:
Zou je dat echt doen? Ik denk dat je daarmee menig tiener alleen maar enorm hoog bovenop de kast krijgt. :+

Wat denk je, natuurlijk zou ik dat "echt" doen. En wel direct, en wel op zo'n manier dat ze misschien boven op de kast zit, maar het nooit meer in haar botte harses haalt zoiets te proberen. Als je het goed doet, denken ze nog wel even 10 keer na. Ik ben dan ook niet van het "zachte eieren-beleid" van tegenwoordig, als het moet zullen er klappen vallen.

Dan was ik op die leeftijd per direct vertrokken. En dan had jij als moeder geen dochter meer.. Daarmee is jouw probleem uiteraard wel opgelost. Je hebt geen dochter meer met een oudere vriend....

Mijn 17 jarige dochter heeft een vriend van 22. Hij is vaak bij ons. Hij is jog voor zijn leeftijd, zij wat ouder.
Natuurlijk vond ik het wel even slikken, maar als ik zie hoe gelijkwaardig ze met elkaar omgaan ( lees : zij is de baas :D ) ,wie ben ik om daar iets van te vinden.
Maar 27 ... hmmmmmm, dat is wel een heel andere levensfase. Dat is de tijd van trouwen en kinderen krijgen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:48

Je ZOEKT niet, je vindt. Ik geloof dat heel veel zich daar niet van bewust zijn. je gaat niet bewust op een oudere of jongere af. Er is iemand die je aantrekt, ONDANKS de leeftijd.

Alleen maar omdat een een schoolleven zou hebben en de ander zou werken (waarom kan de oudere niet studeren?) is het een slechte relatie? Er zitten nog wel wat meer lagen in een relatie dan "wat doe je overdag" en wat maakt het uit dat je met totaal verschillenden dingen bezig bent als je niet bij elkaar bent? Het gaat er om wat je doet als je samen bent.
Ik heb een kennis die met zestien jaar musea bezocht (en over kunst mee kon praten), naar ballet ging en van eten in een goed restaurant hield, met een wijntje erbij... Hij had een vriend met dezelfde interesses, heel jeugdig maar veel ouder. Die vriend was zo speels dat je je soms af kon vragen wie nou eigenlijk de oudste was. Ze zijn niet meer bij elkaar, maar hun breuk had niet met het leeftijdsverchil te maken.
Mijn kennis heeft nergens spijt van.
In het begin speelt sex trouwens een enorme rol en dat overbrugt elk leeftijdsverschil. Als andere dingen belangrijker gaan worden kan een relatie veranderen of je gaat uit elkaar, maar waarom zou je niet genieten van de tijd bij elkaar?

Een relatie is niet altijd voor eeuwig, en alles wat je opdoet in een relatie is ervaring die meegenomen is.
Iemand hebben van je eigen leeftijd is trouwens natuurlijk geen enkele garantie dat je bij elkaar past of dat de relatie perfect is, of wel?

Je valt op een persoon om wat je aantrekt en dat zijn in elk geval niet kalenderjaren. En wat het wel is staat los van kalenderjaren.

Ik vind niet dat buitenstaanders kunnen oordelen over een relatie zuiver gebaseerd op het feit dat er een leeftijdsverschil is en hun eigen fantasieen daarover.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:04

Dan VINDT je toch lekker verder, naar iemand van je eigen leeftijd.
Wat vind jij van iemand van 19 met een vriend van 51 dan? Ook normaal? Iemand in mijn omgeving had het enkele jaren terug (of heeft, geen contact mee).
Als ik er over nadenk over een sexleven met zo'n oude vent (ja dat is oud voor een 19jarige), dan ga je toch bijna over je nek? Had haar vader kunnen zijn. Ik moet er in ieder geval niet aan denken!!

En ik ben het eens met GamblersCup. Mijn kind zou het ook niet in haar hoofd moeten halen. En mijn zoon ook niet als bijna dertiger, met een meisje te gaan wat net uit de luiers is. Idd het is de tijd dat je gaat trouwen, kinderen hebt of krijgt als je dat graag wilt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:35

Ik vind dat ook normaal ja. Als die mensen het fijn vinden met elkaar, wie zijn wij om er over te oordelen? Het is haar vader niet, dat is het hele verschil. Het is iemand waar ze zin in heeft. Punt.
Dat je zelf geen ouder iemand wilt, moet je zelf weten, maar daarmee hoef je stellen met een groot leeftijdsverschil toch niet meteen te veroordelen?

Als je zoon thuiskomt met de liefde van zijn leven en die is jonger, dan heb je liever dat je je zoon (en later eventueel kleinkinderen) nooit meer ziet dan dat je accepteert dat ze misschien voor hem de moeite waard is (al of niet tijdelijk)? Want als het puntje bij paaltje komt, kiest men voor de liefde en niet voor de ouders, hoor.... Daar weet ik ontzettend veel voorbeelden van te vinden....

Ik vind het ook zwaar beledigend om en jonge vrouw "net uit de luiers te noemen". Je weet nooit welke weg ze hebben afgelegd. Ik ken er zat die al jong een heel huishouden moeten runnen omdat alleenstaande ouder ziek is ofzo...

Je eigen man...had je hem toendertijd laten staan als hij van een andere leeftijd was?
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 05-06-13 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:39

Ik ken ook een stel van 51 en 18... Dan vraag ik me echt af hoe kan dit???

Heb je een verjaardag van vriendinnen allemaal jonge meiden en jongens en dan kom jij daar aan met je 'vriend' ik zou m'n ogen uit m'n kop schamen...

Toen ik 18 was, was mijn vader 43 moet er niet aan denken...

En ja mijn vriend is ook 14 jaar ouder, dus ik heb niets tegen een groot leeftijdsverschil maar ik heb ook m'n grenzen..

Er zijn bepaalde dingen die ziek zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:41

Waarom is dat nou weer "ziek"? Liefde is liefde.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:41

Goof schreef:
Ik vraag me af wat een 27 jarige man met een 16 jarig kind moet....

Sommige 16 jarige zijn volwassen, sommige 27 jarige erg onvolwassen.

51 en 18 vind ik daarintegen niet kunnen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:54

Wat is dan plots het verschil? Wat is dat "niet kunnen", wie heeft je dat aangepraat?

Meer dan 40 jaar leeftijds verschil én hij kleed zich regelmatig als vrouw, en al tig jaar gelukkig samen...
foto

Guess wat hij is 51... ziet hij er zo uit? Gedraagt hij zich als een oude zak? Kun je er niet mee voor de dag komen als jonge meid?

Zomaar een voorbeeld...
Sean Connery is ook op oudere leeftijd regelmatig gekozen tot meest sexy man...
Kun je ook gerust aan je vriendinnen voorstellen, hoor.

Jay Manuel 40 jaar... Menig jongen (en meisje) zou best een beschuitje met hem willen eten.

Kalender leeftijd is niet hetzelfde als je innerlijk en uiterlijk!