Dochter heeft straf op school, jullie mening?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Dochter heeft straf op school, jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 12:06

Hier is gelukkig maar een jongetje dat pest in de klas, maar dat heeft blijkbaar een stoornis (het fijne weet ik er niet van) en wordt om die reden zelf uitgekotst. Als hij zich gedraagt zijn ze zo weer vriendjes, maar het slaat van het ene op het andere moment om.
Maar goed, het gaat om het beleid, ik vind nog steeds dat de school na 4 jaar tobben met die knul eens mag gaan aanpakken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:18

Je hebt zelf het verschil tussen die blote billen thuis en ergens anders al uitgelegd. Misschien kun je aan je dochter nog uitleggen dat het rekenen helemaal niet zo erg is. Dat ze dat nu extra geoefend heeft waardoor ze nog slimmer is geworden. Dat helpt wellicht in het feit dat ze het rekenen niet als iets vervelends gaat zien.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:20

pff ik vind het overdreven voor een meisje van die leeftijd!
vooral dat rekenen als straf is géén goed idee, het wordt vanzelf wel een vervelend vak daar is geen extra hulp voor nodig... :+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:24

Ja als juffen al het signaal geven: rekenen is zooooo vervelend, dat het zelfs een straf is! :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:04

xSlvna schreef:
Citaat:
Dat is toch wat we willen bereiken met straf...

Wat? Dat het kind angst heeft, getraumatiseerd is? Kind durft niet eens naar de 2e klas door die juf. Heb ik een puppy die in de woonkamer poep, stamp ik hem een hoek in 'want ja dan is de kans groot dat die het niet meer doet', dat zal die evengoed begrijpen! :j

Je overdrijft. Het gaat toch niet om geweld? Ze zegt gewoon dat een straf wel indruk moet maken. Anders heeft ze er niks aan. Dat is niet meteen gelijk aan angstig of getraumatiseerd maken.
Daarbij is een hond, die je alleen op heterdaad betrapt kunt corrigeren, niet vergelijken met een kind waarmee je kunt redeneren tot op een bepaalde hoogte, ook over dingen die al gebeurd zijn....

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:17

xSlvna schreef:
Citaat:
Dat is toch wat we willen bereiken met straf...

Wat? Dat het kind angst heeft, getraumatiseerd is? Kind durft niet eens naar de 2e klas door die juf. Heb ik een puppy die in de woonkamer poep, stamp ik hem een hoek in 'want ja dan is de kans groot dat die het niet meer doet', dat zal die evengoed begrijpen! :j

Als je iemand citeert, wil je dan voortaan de gehele zin vermelden?" Dat is toch wat we bereiken willen met straf....dat verkeerd gedrag niet meer getoond wordt?"
Indien je vaker mijn post leest, zal je merken dat ik een tegenstander van geweld ben, maar een voorstander van duidelijke leerprocessen.
Eigenlijk wilde ik verder niet reageren op dit topic , want ik had mijn mening al gegeven. Maar aangezien jij mijn post zo uit het verband trekt...
Ik kan me niet voorstellen dat een kind getraumatiseerd wordt, als het eenmalig straf krijgt, in de vorm van sommen maken. Dat is wat ik las. Jij haalt er woorden als getraumatiseerd en angst bij. Indien TS hierover had geschreven, was mijn post wellicht anders uitgevallen. Ik zal alles nog eens doorlezen, want ik had begrepen dat het niet haar juf was. Jij stampt misschien een puppy in een hoek om te leren dat hij niet in de huiskamer gaat poepen....ik zou hem wat vaker uitlaten. Een dier kan je moeilijker vertellen wat verkeerd gedrag is. Een mens kan het makkelijker leren en daar is de juf tekort geschoten, want ze had beter moeten uitleggen waarom je de billen niet mag laten zien, maar dat heb ik ook al vermeld.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:04

Kind durft niet naar de 2e klas (de klas van de juffrouw die haar straf gaf), als ik iets niet durf ben ik bang, weet niet hoe het bij jullie zit. Kind is dus bang omdat én ze heftige straf kreeg en daarbij niet wist 'waarvoor', vandaar dat ik die puppy erbij haalde, zonder iets uit te leggen mag je in mijn ogen nooit straffen, daar leert namelijk niemand iets van.
Het moet inderdaad indruk maken, die straf, maar ik vind het niet kunnen om iemand te straffen die niet weet dat hij/zij een regel overtreedt. Leer iemand de regel, herhaalt die zijn/haar overtreding, ja dán straf je pas.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:36

Dochter durfde voor het incident al niet naar de 2e klas, dus dat heeft niet zozeer met deze straf te maken.

Urielle schreef:
Iets wat ook nog in mijn hoofd speelt is dat ze voor dit gebeuren al heel bang was om na de zomervakantie naar het tweede leerjaar te moeten, de juffen van beide klassen hebben de reputatie nogal streng te zijn :P Het zal eenmaal in de klas natuurlijk best wennen maar ik vind dit niet zo'n fijne start samen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:37

Dan heb ik hier overheen gelezen of heb ik het verkeerd gelezen :)