Net als mensen (vaak in een groep) die het leuk vinden om lollig te zijn voor de rest en het meisje van de bediening een beetje voor banketstaaf gaan zetten. als ze dat bij 1 van mijn meiden doen word ik echt hels
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Alwiene schreef:Wat doen jullie trouwens als een klant ergens niet tevreden over is wat een kwestie van smaak is? Ik heb laatst ergens een brownie besteld, welke ik veel te zoet vond, maar dan ook echt veel te zoet, ik proefde alleen suiker en geen chocola, suiker kraakte zelfs tussen mijn kiezen en vond hem gewoon echt niet lekker. Ik heb hem dan ook niet helemaal opgegeven en bij de bediening/eigenaar (zelfde) aangegeven dat ik er niet kapot van was en waarom. Deze kwam alleen niet echt veel verder dan dat ik dan de eerste was die er zo over dacht. Ik weet niet zo goed wat ik dan wél had gewild, maar had nu het gevoel dat mijn mening niet zo serieus genomen werd. Terwijl ik denk, ja er zijn misschien wel meer mensen die er zo over denken, maar gewoon niet de moeite nemen om dat te zeggen en het vervolgens nooit meer bestellen. Dus vandaar mijn vraag: Hoe gaan jullie om met dat soort situaties?

Ik had zo m'n mond opengetrokken. Doe normaal zeg, zo asso staan doen tegenover de gasten, zou je baas eens moeten weten
Dan kan een andere collega ook wel bestellingen opnemen.
.
. 
haha
Huidige werk word dit wel gewoon geschonken. 
StuiterBall schreef:En kraanwater: Bij ons staan standaard flessen mineraalwater op tafel dus die gaan vaak open. Verkoop je een fles wijn, altijd proberen om er een fles water bij te verkopen. Voor de rest kunnen gasten bij ons wel gewoon een karaf kraanwater krijgen maar die krijgen ze echt alleen als ze er expliciet om vragen. Maar voor zo ver ik weet mag je dit gasten niet weigeren toch?
V_eraa schreef:Een tijdje geleden hadden we een man en die haalde een ijsje voor 1,50 en hij betaalde met 50 euro, dus m'n collega was wisselgeld aan het pakken en zo was die man wegen is er ook niet meer terug om gekomen