Rare gewoontes van jezelf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:17

Zilfstar schreef:
* Als ik appeltaart of appelflap oid eet eet ik eerst de vulling en hou ik het zachte bodemdeeg bijv tot het laatst over.

* Biefstuk: ik eet eerst de gebakken randjes dan het rode vlees

* Ei: ik eet eerst het wit, totdat ik het eigeel als bolletje over heb en dan eet ik dat in zijn geheel op. Mjam! (lastig met zacht gekookte maar ben er inmiddels heer en meester in :D )

Deze 3 doe ik ook!! Het lekkerst voor het laatst haha.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:19

eline10 schreef:
Ik heb altijd een vaste volgorde met eten, eerst de aardappelen, dan de groenten, en dan het vlees :+

ik eet altijd eerst mijn vlees en dan een prakkie van aardappel en groente.. vond het ook heel bizar toen mijn vriend voor het eerst kwam eten en alles op een grote hoop gooide en daar 1 grote prak van maakte met als laatste een flinke schep appelmoes.. dacht nog ook.. och nee ik heb met een kleuter :+ godzijdank doet hij het niet als we uit eten zijn :D

maar die gewoonte zit er eenmaal in..

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:34

xJitske schreef:
Chellebel21 schreef:
-Bij het autorijden, bij elk hectometerpaaltje moet ik mijn tanden laten klappen.

JA! Dat doe ik ook haha. Maar dan meestal bij elke boom of reflectorpaaltje. Ik heb nog nooit iemand anders gehoord die dat doet. Wel eens mensen die een beenspier aanspannen
..

Dan ben je niet de enige want dat doe ik dus ook.
Met m&ms eerst alles opeten waar qua kleur het meeste van is en zo naar de volgende kleur.
Wc rol inderdaad met de velletjes naar buiten.
Nagelbijten.
Niemand mag me lastig vallen als ik kook.
Moet altijd weten wat de tijd is anders word ik gestrest.
En er zullen vast nog wel meer fratsen van me zijn

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:42

- Kan 100 x iets lezen en nog niet weten wat ik gelezen heb,
- Yoghurt of schepijs eet ik altijd met een kleine lepel,
- Korsten eraf pulken ook al weet je dat ze dan weer gaan bloeden of als ze snel dicht moeten weet je dat het langer duurt zo,
- Bij elk paaltje of boom in de auto met mijn benen of voet op en neer bewegen al wordt dit gelukkig minder want het is zo vermoeiend!(geestelijk)
- met avond eten eerst het minst lekkere en dan zo verder,
- Aardappelen en groente eet ik nooit samen!! altijd apart, alles eigenlijk,
- Ik ben echt ontzettend vies van sokken! Van mij zelf valt het nog mee maar andere.... brrrr. Mijn broertje legde zijn gebruikte sokken altijd op tafel of op de bank. :r moet zelf ook elke dag schone sokken aan.

Zal nog wel wat meer dingen hebben maar kom ik nu even niet op!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:50

Als ik langs iemand heen loop houd ik mijn adem in. Ik ben bang dat ik hun "geur en bacterieën" inadem.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:56

- Ik heb mijn ogen dicht tijdens het tandenpoetsen
- Als we stamppot eten moet de Jus in een kuiltje. Er gewoon overheen is niet goed :')
- Ik zit het liefst op de bank of achter het bureau met één voet onder me gevouwen.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:01

- Ik lees tijdschriften altijd van achter naar voor. :+ Ik begin dus achterin met bladeren.
- Ik ben gestopt met nagelbijten en sindsdien wrijf ik met mijn nagels langs mijn lippen.
- Bij bomen/paaltjes druk in mijn tenen naar beneden.
- Als ik over een veerooster rij span ik m'n bilspieren aan.
- Altijd op tv/radio even getallen. Als iemand anders het volume veranderd check ik het nog een keer.
- Voor ik ga slapen mijn gezicht grondig inspecteren in de spiegel :+
- Niet op strepen gaan staan op de weg. Of juist wel.
- Bontkragen van andere mensen aanraken. Ik vind bont vreselijk maar toch moet ik het aanraken. Ook bij mensen die ik niet ken. -O-
- Korstjes er af trekken maar vervolgens wel balen dat het zo lang lelijk blijft :+
- Als ik op de bank lig om de beurt mijn knieschijven bewegen.

Dat was het wel denk ik :Y)

Xanthippe

Re: Rare gewoontes van jezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:39

- Ik trek ook mij lippen constant in pijn, tot bloedens toe en telkens weer, zodat het in de winter echt een straatje zonder einde wordt. Ik zou hier zo graag mee ophouden, maar het lukt me echt niet.

- Als ik wc-papier afscheur, en het scheurt niet mooi op de lijn af, dan pak ik een nieuw blaadje, tot het wel netjes recht is afgescheurd. Ook als dat dan 4 of 5 blaadjes extra zijn die ik eigenlijk niet nodig heb :oo

- Ik hou het beste van mijn eten ook altijd tot laatst en ik kan niet laten liggen, mijn bord moet leeg.

En nu vergeet ik er nog een heel deel denk ik :j

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:25

- Alles moet bij mij in huis in symmetrie met elkaar overeenkomen.
- Het laatste slokje thee in mijn beker drink ik nooit op
- Als ik 's nachts langs een spiegel loop durf ik er niet in te kijken
- Bultjes, puistjes etc. moeten gewoon dood, het maakt niet uit wat voor litteken het weer achter laat.
- Ik denk vaak in het Duits of in het Engels met een heul fout Duits accent
- Tijdsschriften lees ik achterstevoren
- Huisdieren koppel ik aan karakters uit South Park, inclusief de stemmetjes.
- Tijdens het koken zing ik alles wat ik doe (vrij hard ook nog)
- Als ik lang moet wachten ga ik onbewust zitten tikken, drummen of "toeteren" (Het geluid wat Toeter van de Snorkels maakt)
- Als ik ga slapen moet ik eerst 2 minuten op mijn linkerzij liggen, dan 2 minuten op mijn rechterzij om vervolgens op m'n buik te draaien om in slaap te kunnen vallen.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:32

O nu zie ik er nog een paar die ik ook heb:

Het laatste slokje van mijn drinken, (half water, half prikwater en 2 druppels ranja) drink ik ook nooit op. Geld ook voor warme chocolademelk.

Ik kauw ook lang op zacht eten zoals vla, pap, softijs etc.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:39

Felicity2511 schreef:
O nu zie ik er nog een paar die ik ook heb:

Het laatste slokje van mijn drinken, (half water, half prikwater en 2 druppels ranja) drink ik ook nooit op. Geld ook voor warme chocolademelk.

Ik kauw ook lang op zacht eten zoals vla, pap, softijs etc.

Haha dat doe ik ook. En ik eet ook nooit het laatste stukje op m'n bord, dus als ik 4 boontjes heb, eet ik er 3.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:06

Ik heb ook wel rare tics, maar het ergst is toch wel nagel bijten. Ik probeer hier ook vanaf te komen, maar het wil niet echt vlotten...
Laatst bijgewerkt door eclair98 op 16-12-15 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:07

Het confessions topic all over again. Als we hier ook gaan veroordelen gaat ook dit topic op slot :Y)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:15

Dan haal ik het wel weg ;)

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:16

Haha misschien heb ik toch ook wel wat gekke dingen :')

- de auto radio moet altijd op bijv. 20,25 of 30 staan.
- als ik iets verkeerd typ en ik moet het dus opnieuw doen, houd ik mijn adem in
- als ik kleding ga shoppen en ik vind iets leuk, beoordeel ik het shirt op het stofje. Hoe leuk hij ook is, als het 'vies' voelt hoef ik m echt niet :))

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:04

Mijn schoenen moeten even strak zitten als ik ga lopen en ze zitten niet even strak strik ik er een opnieuw...

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:12

Ik heb twee standaard plekken waar ik ga zitten in de bus, als deze twee plekken bezet zijn ga ik 1 plek achter de plek waar ik normaal zit, zitten.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:30

Felicity2511 schreef:
Ik kan alleen slapen met mijn mond open. Het lukt niet om met een dichte mond in slaap te vallen.

Ik heb een vaste routine welke topics ik eerst op bokt ga lezen.

Over M&M's gesproken, ik eet ze ook in een bepaalde volgorde van kleur. Vervolgens bewaar ik van elke kleur 1, en als alles op is dan stop de laatste M&M's (1 van elke kleur dus) allemaal tegelijkertijd in mijn mond.

Precies die drie dingen heb ik ook :')

En net als Fehu kijk ik ' snachts nooit in spiegels... En af en toe ren ik 'snachts ook van de wc naar m'n kamer... Ik vind het niet prettig om alleen te zijn in het donker :n

Edit: En ik check altijd dubbel of mijn ene wekker op 5:55 en m'n andere wekker op 6:10 staat :)) Snooze-knop gebruik ik niet, ik zet liever 2 wekkers :+

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:33

Ik kan niet tegen de eetgeluiden van mijn moeder en sluit me als ze eet t liefste op :+
Ik doe altijd alles op dezelfde volgorde en word gek als mensen het anders doen.
Ik eet tulband zo dat ik het onderste stukje(het lekkerste stukje want die is het zoetst) als laatste eet.
Ik pulk mijn bovenlip stuk tot het bloed en dan stop ik. Behalve als er een ongelijk stukje zit die MOET eraf.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:41

Radio/televisie/telefoon; getallen moeten op even getallen
Ik loop terwijl ik aan het bellen ben
Ik loop het huis rond als ik tandenpoets
Mijn avondeten laat ik altijd een klein beetje liggen (ook al zit ik niet vol)
Ik praat met mijn dieren een eigen brabbeltaaltje
Ik kan nooit zitten met beide benen op de grond. Ik moet altijd één been onder mijn kont hebben, of twee
WC papier vouw ik altijd netjes op
Elke brief (Word) of e-mail die ik typ, moet standaard op Arial 10 en anders word ik gek?
Als ik een mobiel heb donwload ik een speciale app, zodat de lettertype echt iniminie kan. Ook als ik op de computer ga (waar en bij wie dan ook), wil ik altijd dat ik hem op internet op 70% uitzoomen zet. Zodat ik kleine letters heb en geen koeienletters. (ik schrijf zelfs ook heel klein, ik heb echt iets met kleine letters)
Gespleten haarpunten spleet ik soms nog verder door, maar dan haal ik hem er wel uit :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:54

Als ik in een hotel aan kom wil/moet ik direct mijn koffer uitpakken. Moet gewoon, anders wordt ik echt heel extreem onrustig in gedrag.

Als ik heel moe ben wordt ik druk/vervelend.

Ik print alles, markeer alles, en doe het dan nog eens online. Werk gewoon liever op papier :+

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:12

Eentje die ik hier nog niet voorbij heb zien komen, maar wat een hele stomme gewoonte is van mijzelf:
Als ik bolletjes ijs neem op een hoorntje of in een bakje, moeten de kleuren van de verschillende bolletjes/smaken die ik neem bij elkaar passen. :o
straciatella en yoghurt ijs kan bv. niet, 2 verschillende tinten wit.
smurvenijs en mango ijs kan ook niet, dat vloekt!
framboos en yoghurtijs kan wel! :j

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:32

Het laatste slokje van mijn drinken drink ik ook nooit op. Ik weet niet waarom, maar op de een of andere manier vind ik dat minder lekker.

Mijn sokken moeten persé matchen bij mijn kleren.

Als ik me verveel of lang moet wachten (staand) ga ik raar wiebelen met mijn voeten, zoals eerst op de ene been, dan op de ander etc :D

Er zijn vast nog wel meer :+

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:38

Als ik m&ms eet, tel ik eerst hoeveel ik er van elke kleur heb. Als ik er dan van 4 kleuren 5 heb en van 2 6 dan eet ik eerst 1 op van die 2 kleuren zodat ik van alles 5 heb en zo ga ik dan weer verder.
Tijdens t avondeten eet ik alles gescheiden. Ik kan niet een hap vlees en daarna een hap groenten nemen oid. Moet echt eerst al mn vlees op, dan mn groenten en dan mn aardappels.
Mijn wekker moet ook altijd op rare tijden. Als ik ongeveer 7 uur uit bed moet zet ik m op 6:57. Zorgde eerst wel voor rare blikken bij mn vriend :')

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:43

Elke ochtend een beker chocomel drinken, broodje en daarna een sigaret. Elke ochtend hetzelfde, wijkt nooit af. (mijn nichtje vind het altijd een feest als ze hier mag eten, er is hier altijd chocolademelk :+)
Tanden poetsen onder de douche
En het elke dag schone sokken aan herken ik ook, ik kan echt walgen van vieze sokken. Voeten in het algemeen trouwens..
En ook áltijd ruiken aan schone sokken, heerlijk die fris gewassen sokken.
En het liefst verschoon ik om de dag mijn beddengoed, maar dat gaan we maar niet doen.. :Y)
Minimaal 1 uur doorsnoozen 's ochtends, anders krijg je mij mn bed niet uit...