Kinderjeuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 14:22

Mayo schreef:
Tjik! Tssss ik rammel heus niet....

*kuch*

O:)

:D

Jij bent misschien wel de grootste rammelaar..... _O-
Als je naar de ''gamma'' gaat hoor ik het wel he? :')

Fiebie

Re: Kinderjeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 14:28

De rest van de discussie ga ik maar een andere keer op reageren.... :o
Ik heb daar best wel een mening over 8-)

Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn meneer in ieder geval graag kindertjes wil met mij *\%/*
Wanneer zal nog de grote vraag zijn, eerst maar alles op een rijtje.... We wonen immers nog niet samen .

Hij is er in ieder geval heilig van overtuigd dat het allemaal jongetjes worden.....
Eerste vraag....: Allemaal? Hoeveel had je er in gedachten? :')
Tweede vraag...: Waarom?

Antwoord: Mijn ouders kregen 3 jongetjes.... :Y) (Mannenlogica)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:29

Fiebie wil je de volgende keer de editknop gebruiken. Dat leest voor iedereen een stuk prettiger :)

Overigs dat het allemaal jongetjes worden wil niks zeggen. := Kijk maar naar Jul en Bea. Jul kreeg vier meiden en Bea drie zoons. WA weer drie meiden. :=

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 14:35

Sammie schreef:
Fiebie wil je de volgende keer de editknop gebruiken. Dat leest voor iedereen een stuk prettiger :)

Overigs dat het allemaal jongetjes worden wil niks zeggen. := Kijk maar naar Jul en Bea. Jul kreeg vier meiden en Bea drie zoons. WA weer drie meiden. :=

Je bedoelt alles in 1 post? :o

Jul/Bea heb ik dus gisteren ook als voorbeeld aangedragen :D Ik zei letterlijk precies hetzelfde tegen hem, dus die vlieger gaat niet helemaal op inderdaad...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:37

Mijn oom ook, die kreeg 3 zoons en zijn oudste zoon weer 3 meiden :=

De broers van mijn oom die kregen allebei 2 meiden....en zijn enige zus trouwens ook :P

We hebben op de valreep nog een jongetje in de familie erbij gekregen dus die zal moeten presteren anders gaat deze tak er aan :P

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:39

Hier ook iemand met kinderwens :) gelukkig vriendlief ook :)

11 juni trouwen we. Hij is 26 ik 25... dan krijg ik in december hopelijk een contractverlenging, ik ga knokken voor vast maar ze mogen me nog een jaar geven, en daarna moeten we maar eens verder kijken....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:08

He, mijn moeder kreeg 2 meiden en een jongen, en ik ook, wat leuk bedacht :D
Alleen is mijn broer de middelste en mijn zoon de jongste.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:34

M'n moeder heeft enkel een zusje; en zowel zij als haar zus (tante dus) hebben twee dochters.
Schoonbroer is jongste van vier, allemaal oudere zussen.
Hij heeft samen met mijn zus ook een dochter.

Bij vriendjelief zijn ze met twee jongens en een meisje, hoop maar dat dat doorgaat want ik wil doodgraag eerst een zoontje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:20

Langs vaderkant waren ze met 2 zonen en een dochter. Daaruit heb je mijn broer, ikzelf en mijn nichtje. Langs moederskant waren er 3 meiden en een jongen, en dan heb je weer mijn broer en ikzelf als enige kinderen :)

Mijn vriend heeft enkel een jongere broer, een neefje en een nichtje. Ik wil het liefst jongens, dan mag vriendlief uitleggen hoe de boel werkt haha. En dan vermijd ik een hoop chagrijn in huis, een meisje wordt ook ongesteld en als ze dan op mij lijkt, ohlala, dat wordt afzien voor de mannen :))

Ik kan van m'n vriend niet vragen om zijn droomjob op te geven. Hij verdient er ook erg goed mee en als ik ooit m'n job kwijtraak is dat ook geen catastrofe. Ook andersom niet, we houden er geen idiote levensstijl op na en dan kunnen we een aardige tijd voort met spaargeld. Hij gaat het ook niet levenslang doen maar ik denk niet dat hij gaat veranderen tijdens de eerste levensjaren van ons kindje. En als ik nu mijn vorige job nog had, dan had ik met veel plezier loopbaanonderbreking genomen. Alleen is het nu met mijn studies niet echt realistisch. Heb er dankzij de discussie wel even bij stilgestaan en goh... halftijds moet nog wel haalbaar zijn :) Als ik tijd over heb (wat ik betwijfel met een kindje) dan vind ik altijd wel iets om te doen ;)

Heb de vraag gesteld of hij me zou verlaten als ik geen kinderen wil en hij zei "dat weet ik niet schat, hou van je zoals je bent en dan heb ik gewoon een extra stukje meer van jou om van te houden". Erg mooie woorden, we zien dus nog wel.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:02

Mijn vriend heeft 1 oudere broer die bij z'n ex een zoon heeft en z'n huidige vriendin een dochter. Z'n zus heeft meiden, wij hebben een meid. Jongste broer heeft geen kids. Broer van mij heeft jongen en meisje.
Dus zou alle kanten op kunnen bij ons denk ik dan. Het is toch altijd 50/50??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:34

Nee, wereldwijd worden er 51 % jongens en 49 % meiden geboren. Dit heeft evolutionair gezien een reden trouwens :D Maar daarnaast spelen er ook nog andere factoren een rol. Voeding, alcohol, roken, moment van bevruchting, zuurtegraad baarmoeder en kwaliteit sperma een rol (dat laatste wordt dus ook beïnvloed door je eet- en leefgewoontes, maar daarnaast zijn er mannen die statistisch gezien gewoon meer X-sperma hebben)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:46

En ze gaan er vanuit dat de snellere zaadcellen jongens geven, en de sterkste meisjes.

Zijn jullie broedser rondom je eisprong? Ik ben dan echt niet meer voor rede vatbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:53

Vroeg kinderen, ik beveel het echt bijna iedereen aan.
Ik krijg mijn dochter op mijn 23e...( ongepland, zeer gewenst ) ben nu veertig en nog hartstikke jong.
Wat is dat genieten zo'n grote dochter. Samen naar concerten, samen sporten, weekendje Parijs. En haar opa en oma zijn ook jong. Dus eergisteren zat ze met opa in de efteling in de achtbaan.

En dat doen we niet dagelijks ( ze heeft gewoon vrienden , en ik ook :D ) maar het kan, en dat is zo leuk.

Door omstandigheden kreeg ik mijn tweede kind veel later, die is nu 5. Hou net zoveel van hem uiteraard, maar jong kinderen was echt ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:55

Tsja, ik had ze ook wel jong willen hebben als ik toen een geschikte partner had...maar life is what happens while you're busy making other plans ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:07

Liek_ schreef:
Tsja, ik had ze ook wel jong willen hebben als ik toen een geschikte partner had...maar life is what happens while you're busy making other plans ;)

zie mijn laatste zin, vandaar dat mijn andere kind pas 5 is ... :D
Dus ik begrijp het helemaal.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:08

Toch grappig... ik hoor altijd eerst tien jaar genieten en dan pas een kleintje...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:17

Ja, als je een flierefluiter bent.. ik ben gewoon die dingen met mijn vriend gaan doen toen ik jong was. Nu wat ouder, kiddo ach ben zelf ook wat rustiger. Ik moet zeggen het hoeft nu van mij allemaal niet meer.
Moet er niet aan denken om een nacht door te halen, niks aan! Ik kan er nu van genieten om lekker met de kleine te spelen, wat paardrijden en gewoon lekker te leven.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:35

MariekeB schreef:
Ik krijg mijn dochter op mijn 23e...( ongepland, zeer gewenst ) ben nu veertig en nog hartstikke jong.
Wat is dat genieten zo'n grote dochter. Samen naar concerten, samen sporten, weekendje Parijs. En haar opa en oma zijn ook jong. Dus eergisteren zat ze met opa in de efteling in de achtbaan.

En dat doen we niet dagelijks ( ze heeft gewoon vrienden , en ik ook :D ) maar het kan, en dat is zo leuk.

Door omstandigheden kreeg ik mijn tweede kind veel later, die is nu 5. Hou net zoveel van hem uiteraard, maar jong kinderen was echt ideaal.

Dat is dus precies de rede dat ik ook graag jong kinderen wil! ben nu 21 en samen met m'n vriend er al over gehad dat rond m'n 23e best mooi zou zijn, dan is hij 27 :) Maargoed eerst even kijken of de financiële situatie er dan naar is :)

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:52

immii_clarr schreef:
MariekeB schreef:

Dat is dus precies de rede dat ik ook graag jong kinderen wil! ben nu 21 en samen met m'n vriend er al over gehad dat rond m'n 23e best mooi zou zijn, dan is hij 27 :) Maargoed eerst even kijken of de financiële situatie er dan naar is :)

Hier wil ik graag even op inhaken, mijn moeder is wat ouder (dwz ze was 35 toen ik geboren werd :) ) en ik ben ook gewoon met mijn moeder naar concerten geweest, we hebben samen paardgereden, buitenritten gemaakt, leuke dingen gedaan, enzovoort.. kortom; ontzettend veel plezier gehad (en nog steeds!). Hoef je dus niet per se jong moeder voor te worden. Voordeel is daarnaast dat zij ontzettend veel levenservaring had en in feite ongeveer alles heeft kunnen doen voordat ze kinderen kreeg :) Ben niet tegen jong moeder worden hoor, maar oudere moeders zijn echt niet per definitie saaier of wat dan ook :P
Het zal misschien wat anders zijn, maar ik zou niet anders willen eigenlijk (ik weet natuurlijk ook niet hoe het anders is, maar goed ;) ). En met mijn opa in de achtbaan zal ik nooit zitten :D maar ook een oude opa en oma hebben heeft hele mooie kanten :)

(hoef zelf overigens nog geen kinderen hoor, en dat mag ook nog wel héél lang duren, als het ooit al zover komt :') )

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:06

Ben ook zeker niet van mening dat oudere moeders saai zijn en niet dat soort dingen met hun kinderen doen hoor :) Maar moet wel zeggen, heb al van alles gedaan dat ik nu niet meer weet wat ik nog wil doen, uitgaan ben ik sinds een tijdje ook aardig klaar mee, zit net zo lief lekker op de bank, of ga gewoon bij wat vrienden langs. Ben in m'n "wilde" tijd goed wild geweest :P en ben daar nu ik m'n eigen huisje en alles heb ook helemaal klaar mee :P Vakanties of wereldreizen weet ik t wat allemaal hecht ik al helemaaal geen waarde aan, hou helemaal niet van op vakantie gaan, dus eigenlijk houd niets me tegen, behalve dat ik eerst m'n opleiding af wil ronden en een leuke baan wil straks om hopelijk een mooie toekomst tegemoet te gaan :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:07

jonge moeder ga ik niet meer redden :P

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:12

Denk dat er voor en nadelen zitten aan jong moeder/oud moeder worden.
Mijn moeder was 26 toen ik kwam.

Vriend en ik hebben al wat gesprekken erover gehad, en duurt niet lang meer voordat ik stop :)

Varekaj: moeilijke situatie. Snap jou erg goed, maar vind het ook erg goed dat je vriend zo eerlijk is.
Ik ken vriendinnen die de relatie beëindigd hebben omdat 1 van de 2 geen kinderen wou. Erg moeilijk, maar als je zo'n wens hebt, tja probeer dat maar eens weg te stoppen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:04

Haha ik moest lachen om "goeie bh vandaag of zwanger" :')

Ik was 22 toen ik zwanger raakte en ben bevallen op mijn 23ste, mijn zoontje is nu 4 maanden, toen ik 17 was wilde ik helemaal geen kinderen want kinderen kosten geld en stinken :')

En tjah, het enige dat ik kan zeggen is dat het echt het allermooiste ter wereld is, ik ben helemaal niet zo'n emotioneel figuur maar als ze in mijn kind prikken sta ik vervolgens harder te huilen dan mijn baby zelf, om het nog maar niet te hebben over zijn schatterlach, hij doet dat al weken maar ik moet nog steeds huilen erom, gewoon omdat-ie zo schattig is als hij dat doet :')

Mijn kinderjeuk is bevestigd en dat is een zeer fijn gevoel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:09

Op zich vind ik het ook wel fijn dat vriendlief en ik zo eerlijk kunnen zijn naar elkaar toe. Hij begrijpt gelukkig ook wel dat ik vooral om praktische redenen het voorlopig niet zo zie zitten :) Want als ik mijn hart volg, dan wil ik het ook wel. Alleen word ik geen jonge mama meer :))

Mijn moeder is 30 jaar ouder dan ikzelf. Ik mag zeker niet klagen, we hebben nog pakken lol samen. Mama staat ook open voor veel moderne leuke dingen, dat telt misschien ook mee. Mijn schoonmoeder is jonger dan haar en die is veel klassieker. Dus of de leeftijd nou zoveel uitmaakt? In elk geval wil ik wel voor mijn 35e mijn eerste kindje hebben, erna weiger ik gewoon om gezondheidsredenen en omwille van de risico's voor mezelf en het kind.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:17

Ik krijg gewoon kinderjeuk van het doorlezen van dit topic.