Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sflj schreef:Niemand is voor het promoten van bedrog, lijkt mij.
Ayasha beschuldigt anderen ervan dingen op te dringen, terwijl ze het verkiezen van vrijheid, veroordeelt. Ik ben op de meeste gebieden voor keuzevrijheid en wil niemand iets verbieden.
En jouw ouders waren dus duidelijk niet gelukkig, Mri. En dat dat van grote invloed is op kinderen, zijn we het ook allemaal wel eens.
Maar daar heeft het hebben van vrijheid (voor je ouders dus) niks mee te maken. Wanneer zij dat afgesproken hadden en wél gelukkig waren gebleven, was er toch voor jou niks aan de hand geweest? Het feit dat jij met die anderen geconfronteerd werd, heeft daar ook niet echt direct mee te maken. Want dat gebeurt ook wanneer ze niet 'vreemdgaan' maar eerst scheiden en dan een andere partner of partners, hebben.
Wat ik bedoel is; geluk is toch het belangrijkste? En hoe dat bereikt wordt, doet er toch niet toe? En niemand heeft toch het recht om het geluk van een ander te belemmeren? (door te verbieden, bijvoorbeeld.) Nogmaals; dat je kinderen beschermt, lijkt me logisch.
Daphna schreef:Sodom en Gomorrah. Een ongelovige staat waar normen en waarden niet meer relevant zijn en dus openlijk reclame wordt gemaakt voor de zonden!
Huertecilla schreef:Sterker nog; het is opleggen van de eigen kortzichtigheid aan anderen
Nogmaals; als het klokje thuis écht nergens beter tikt dan zijn alle drempels overbodig![]()
Waarom zou je in vredesnaam door drempels, hekken, verplichtingen een partner aan je willen binden?? Dat is én een vorm van slavernij én houdt iemand die dat niet echt wil bij je; het toppunt van egoïsme.
sflj schreef:Ach kijk! Een evangelist! Hadden we die al gehad in dit topic?
(Valt me nog mee, na 10 pagina's!)
vuurneon schreef:De normen en waarden worden bepaald door de cultuur, dus die kunnen prima mee veranderen met de tijd.
sflj schreef:Cayenne schreef:De reclame van Victoria Milan komt inderdaad gewoon overdag voorbij. Op die manier stamp je het er bij kinderen al vroeg in dat vreemdgaan blijkbaar heel normaal is. Dat kan imo gewoon niet.
Lijkt me een mooi moment om je kinderen te leren dat je gerust meerdere partners kunt hebben maar dat je daar dan wel eerlijk over bent en niemand bewust kwetst. Dus dat ze dat later helemaal zelf mogen weten! Omdat ze in een land leven waar dat gelukkig mag!
sflj schreef:Ayasha schreef:gek, ik zie het hier toch staan.
Aha! Ik snap het. Ik zie er namelijk niet staan dat mensen die voor monogamie kiezen, aan slavernij doen. Ik ben ook monogaam. Of serieël monogaam, zo je wilt, maar ben het wel eens met wat er staat. Dus jij ziet het er wel staan en ik niet.
Ruga schreef:Onze soort is biologisch serieel monogaam.
Huertecilla schreef:Inderdaad er stáát dat degenen die hun partner monogaam willen houden door verplíchting en hekken aan slavernij doen.
Zoals ik al schreef wil Ayasha dat allemaal helemaal niet zien/begrijpen. Zie haar onderschrift, zoals ze zelf al aangaf.
Kan ík allemaal niet mee zitten; ík leef hekvrij![]()
Zorgen dat mijn partner(s) mijn gras het groenste vindt(vinden) is een intelligentietest; soort puzzel voor gevorderden met kwali-tijd in het eggie als hoofdprijs. Gewéldig![]()
Overigens is het onderwerp al van 13 jaar geleden. Toen kwamen de eerste relatiebureautjes voor gebonden mensen op. Die draaien blijkbaar zó goed op een dus blijkbaar érg grote behoefte dat ze nu mainstream gaan.
Helder aanvullend bewijs van wat ik op dit topic heb geschreven; het exclusief monogame huwelijksmodel werkt niet. Het leidt alleen maar tot list& bedrog; hypocrisie en schone schijn; prostitutie en overspel; ruzies en scheiding; kinderen die schade ondervinden van het achterhaalde huwleijksmodel.
Ruga schreef:De televisie zegt 10x per dag 'oneerlijk zijn in relaties is oke, kijk hier kan je makkelijk stiekem vreemdgaan' en jij gaat daar gebruik van maken om te zeggen 'nee dat is eigenlijk mis, het kan alleen als je er open en eerlijk over bent'. Nou veel succes.
Er worden niet voor niks kapitalen uitgeven aan eindeloze stompzinnige mediareclame. Dat komt omdat het beter werkt om mensen te beïnvloeden als gezond verstand of goeie uitleg.
En daarom vind ik dat het niet zomaar kan. Ik vind er niks mis mee om de samenleving wat tegen zichzelf te beschermen. Als je dat allemaal maar laat begaan zeg je eigenlijk tegen de groep mensen die niet in staat is daar nuchter mee om te gaan: pech! eigen schuld als je in problemen komt..zelf gekozen! En dat laatste, dat is eigenlijk niet helemaal zo..
Doe voor mij dus gerust maar een beetje de rem op reclame voor tabak, alcohol, makkelijke leningen, beleggingen, sex, vreemdgaan-dating en al de rest van dat materialistisch en instant bevredigend gedoe.
Ruga schreef:Dan lezen wij andere boeken.
sflj schreef:Ruga schreef:De televisie zegt 10x per dag 'oneerlijk zijn in relaties is oke, kijk hier kan je makkelijk stiekem vreemdgaan' en jij gaat daar gebruik van maken om te zeggen 'nee dat is eigenlijk mis, het kan alleen als je er open en eerlijk over bent'. Nou veel succes.
Er worden niet voor niks kapitalen uitgeven aan eindeloze stompzinnige mediareclame. Dat komt omdat het beter werkt om mensen te beïnvloeden als gezond verstand of goeie uitleg.
En daarom vind ik dat het niet zomaar kan. Ik vind er niks mis mee om de samenleving wat tegen zichzelf te beschermen. Als je dat allemaal maar laat begaan zeg je eigenlijk tegen de groep mensen die niet in staat is daar nuchter mee om te gaan: pech! eigen schuld als je in problemen komt..zelf gekozen! En dat laatste, dat is eigenlijk niet helemaal zo..
Doe voor mij dus gerust maar een beetje de rem op reclame voor tabak, alcohol, makkelijke leningen, beleggingen, sex, vreemdgaan-dating en al de rest van dat materialistisch en instant bevredigend gedoe.
Jij bepaalt het liefst voor iedereen wat wel en niet goed is voor hen?
Kom op zeg, álle reclame is stompzinnig! Ben jij bang dat jouw kinderen verkeerde dingen leren door de stompzinnige reclame's?
Laten we dan gewoon alle reclame verbieden!Stel je voor dat ze naar Mc Donalds gaan! Of hun spaargeld aan een beleggingsfirma geven? Of geloven dat even sprayen met een of ander spuitbusje de keuken reinigt, zonder dat ze hoeven boenen! of hun gezicht volsmeren met plenituden?
sflj schreef:Jij bepaalt het liefst voor iedereen wat wel en niet goed is voor hen?
sflj schreef:Ach kijk! Een evangelist! Hadden we die al gehad in dit topic?
(Valt me nog mee, na 10 pagina's!)
Daphna schreef:Met polygamie heb ik geen probleem, wel met het aanmoedigen van buitenhuwelijkse liefdesrelaties.
Citaat:Dat mensen zonder huwelijk met elkaar zijn is iets heel anders dan een relatie hebben en daarbuiten stiekum nog wat erbij hebben.