Van 3% naar 10%.. mijn verhaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:35

Wat ontzettend mooi om te lezen, vind het echt geweldig voor je. Was ook echt ontroerd over hoe je details omschreef die voor ons zo gewoon zijn, zoals de golvende dakpannen.

Weet niet of `uitgelicht` alleen over paarden gaat, maar van mij mag dit er in, toppie!! ;)

KimD

Re: Van 3% naar 10%.. mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:40

Wat ontroerend jou verhaal. Wauw! <3

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 11:12

pinto_1 schreef:
Wat ontzettend mooi om te lezen, vind het echt geweldig voor je. Was ook echt ontroerd over hoe je details omschreef die voor ons zo gewoon zijn, zoals de golvende dakpannen.

Weet niet of `uitgelicht` alleen over paarden gaat, maar van mij mag dit er in, toppie!! ;)

Heb ook geen idee eigenlijk, haha :)

Bedankt allemaal <3! Geniet nog steeds elke dag van het zicht, over 3 weken controle en mag ik eindelijk weer werken, paardrijden.. ow kan niet meer wachten :D!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:36

Ben ook eigenlijk wel benieuwd of de dingen er een beetje uitzien zoals je ze verwacht had :)

Bijvoorbeeld inderdaad gezichtsuitdrukkingen, kun je die meteen plaatsen? En de details, zijn die zoals je dacht dat ze zouden zijn? En als je nu bv een macro-foto bekijkt? Dat lijkt me echt heel bizar....

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 14:04

delerium schreef:
Ben ook eigenlijk wel benieuwd of de dingen er een beetje uitzien zoals je ze verwacht had :)

Bijvoorbeeld inderdaad gezichtsuitdrukkingen, kun je die meteen plaatsen? En de details, zijn die zoals je dacht dat ze zouden zijn? En als je nu bv een macro-foto bekijkt? Dat lijkt me echt heel bizar....

Dingen zijn mooier dan ik dacht :)

Ik hoor veel op het nieuws, mensen praten over mensen, had eigenlijk een beetje een lelijk beeld gecreëerd bij mensen (óók mezelf).. Maar mensen zijn echt mooi! Geniet er van om mensen te zien. Zeker als ze ook nog naar mij lachen of iets.

Ik kan niet alle gezichtsuitdrukkingen zien, alleen als mensen zeg maar niet verder dan 2 meter van mij afstaan. Ik weet natuurlijk wat lachen enzo betekent, maar de kleine signalen zou ik niet snel opvangen denk ik. Wel met mijn gehoor (wat ik ook nog steeds gebruik).

Maar een marco-foto? Hoe bedoel je? :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:17

Macro-foto's zijn foto's die heeeeeel dicht zijn ingezoomd, en waarbij je heel veel details kunt zien die je anders niet ziet. Geldt niet alleen voor jou hoor, ook mensen met 100% zicht zien die details niet (denk ik, tenzij echt focussen enzo)
Maar net alsof je dingen ontzettend uitvergroot.

Hier een voorbeeld van een veertje: http://fotoos.mine.nu/pentaxforum/diversen/veer01.jpg
Ik denk dat als je nog nooit een veer hebt kunnen zien, het iets is waarvan je je niet kunt voorstellen hoe het is opgebouwd, zo'n hard middenstuk en dan allemaal kleine zijtakjes eraan die ook weer zijtakjes hebben.
Of de vleugel van een vlinder, of de ogen van een vlieg ofzo...

Wat is het leven mooi als het allemaal nog mooier blijkt dan je het al verwachtte <3

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 15:10

Ik heb deze foto's nooit gezien. Maar ik moet zeggen, ik heb altijd alles heel goed uitgelegd gekregen, mijn ouders hebben ook wel is tekeningen gemaakt van hoe dingen eruit zien als ik het niet begreep, dus eigenlijk viel alles wel altijd op zijn plaats.

Alleen als je (bijvoorbeeld) een man ziet glimlachen op tv (heb altijd tv kunnen kijken op 5 cm afstand van het beeld, haha) en ineens loopt er iemand in het 'echt' en die glimlacht naar je.. is wel echt heel anders :)!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:42

Maar je kunt toch ook dit forum lezen en dus ook foto's zien of begrijp ik het dan verkeerd? Dan heb je toch ook al mensen op foto's gezien?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 16:22

Fitzroy schreef:
Maar je kunt toch ook dit forum lezen en dus ook foto's zien of begrijp ik het dan verkeerd? Dan heb je toch ook al mensen op foto's gezien?

Precies, maar op een pc/tv iets zien is heel anders in het 'echt' vind ik zelf..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 17:02

Ik weet eigenlijk niet of ik hier nog gewoon mag plaatsen, wilde toch even een update geven :D

Ik was net op stal, had mijn paard even lekker los gezet, zonder deken, in de paddock. Ze ging vlak voor mijn neus rollen, ik kon alles zien, was toch wel heel bijzonder gezicht! Heb echt staan genieten <3 heb nu wel weer veel hoofdpijn, merk toch wel dat ik nog steeds elke dag veel indrukken op doe. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:11

Vervelend van je hoofdpijn! Je hersens hebben het ook zwaar te voortduren nu, moeten weer leren omgaan met meer signalen. Hopelijk ben je er wel snel doorheen!

Schrik je ook wel eens van bepaalde dingen die je ziet? Die spin die opeens wel een stuk duidelijker wordt bijvoorbeeld? :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 17:14

vuurneon schreef:
Vervelend van je hoofdpijn! Je hersens hebben het ook zwaar te voortduren nu, moeten weer leren omgaan met meer signalen. Hopelijk ben je er wel snel doorheen!

Schrik je ook wel eens van bepaalde dingen die je ziet? Die spin die opeens wel een stuk duidelijker wordt bijvoorbeeld? :P

Haha nou, laatst stond ik voor de garage deur met mijn moeder. Ik zag 'iets' op de grond liggen, maar kon niet zien wat het was, en durf het dan ook niet op te pakken :P Dus mam zegt 'oh dat zijn 2 kikkers, ze zijn aan het paren!' en ineens schieten ze weg.. nouuu ik schrok me dood, zag ineens iets 'bewegen'! Vond het echt even eng haha.. :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:09

Blijf vooral updates plaatsen zou ik zeggen, erg leuk om je ervaringen te lezen! Fijn dat je er so van geniet!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:15

Wat geweldig! hier wordt ik nou vrolijk van, wat heeeerlijk voor je!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:00

Parende kikkers ... :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 11:03

Bedankt allemaal :D!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:04

Wauw, wat een super nieuws! Wat voor anderen zo vanzelf sprekend is, is voor jou een hele nieuwe ontdekking. Echt fantastisch, ik ben heel blij voor je! *\o/*

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:05

Wauw wat gaaf, wat ontzettend fijn voor je!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:07

Wauw Paulien, wat goed zeg!! Het is je zo gegund meid! :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 21:25

Thans allemaal :D

Vandag zat ik in de auto, was stil (normaal gesproken niet) want zat van de omgeving te genieten :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:29

Blijf vooral updates plaatsen, hartstikke leuk om te lezen :D

Je gaat ook gewoon waarderen wat je ziet om je heen zo, had zo anders kunnen zijn.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:24

Ik vind het ook nog steeds leuk om je updates te horen.
Het maakt dat ik allemaal nog net meer kan genieten van de dingen om me heen, omdat ik me besef dat het allemaal niet vanzelfsprekend is.

Vandaag fietste ik naar huis richting een prachtige, kleurrijke zonsondergang. Ik weet niet hoeveel je daarvan meekrijgt (de zon is nogal een eindje weg hihi) maar voor de kleuren moet je zeker eens omhoog kijken rond die tijd! :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 23:10

Ik vind het zo bijzonder om je updates te lezen.
Je laat mij de wereld met nieuwe ogen zien.
Dankjewel!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 08:12

Dank je wel voor de updates, je opent ook voor mij een stukje wereld. Juist omdat ik het altijd zie.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 11:36

Noeska (van harte gefeliciteerd :D) ik zie wel de kleur van zonsondergang, echt prachtig! Maar dat heb ik wel altijd kunnen zien, deze kleuren.. alleen ik zie nu wel meer kleurverschil (ik zag dubbel en alles vloeide in elkaar over).

Bedankt allemaal :D! Vind echt lief alle lieve reacties.. doet me goed!