en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 00:23

Ahhh wat lief van je <3

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:30

Bij het opstaan om uit de bus te stappen stoot ik mijn hoofd aan het bagagerek wat naar mijn mening erg laag hangt :')
Gelukkig deed het geen zeer, kopstoot werend bagagerek _O-
Maar zo lief want de vrouw die achter mij zat vroeg of het goed met me ging.
Zo´n klein gebaar is altijd leuk :)

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:58

Ik ben de topicstarter van het bewuste topic 'Ik erger me rot, ik heb...' dat de aanleiding weer is voor dit topic :')

Ik wil toch even iets proberen recht te zetten. De bedoeling van mijn topic was om te horen/praten over 'Antipathie'. Ik heb zelfs de verklaring van dit woord in het topic gequote. Het ging mij om een ONVERKLAARBARE hekel aan iets hebben, en alleen daarover !

Mensen lezen echter niet goed en al snel werden er reacties gepost over waar men allemaal een hekel aan heeft. Dat mag, maar het was zeker niet de intentie van mijn topic. Later heb ik nogmaals aangegeven dat het topic over een antipathie ging en niet zomaar een hekel aan.
Helaas is dat niet opgepikt.

En om nu maar even een reactie te geven op dit topic: ik heb eergisteren een berichtje op mijn FB gepost en kreeg werkelijk enorm veel lieve reacties. En ondanks dat ik zelf altijd probeer heel attent te zijn naar mensen, es wat aardigs te zeggen, complimentje geven, was dit totaal onverwacht !!

(Helaas heb ik nog steeds een antipathie voor mannen met rode broeken :+ )

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:22

Whahaha oke ja soms is lezen moeilijk maar inderdaad heb een aantal keren jou topic bekeken en dat is toch wel de andere kant als dit topic. :=
Wat leuk dat je zo ontzettend veel lieve reacties kreeg op je Fb bericht.
Ik erger me gelukkig niet aan andere mensen zoals jij hebt, iedereen mag zich kleden en doen waar hij/zij zich lekker bij voelt imo :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:41

freespirit schreef:
En om nu maar even een reactie te geven op dit topic: ik heb eergisteren een berichtje op mijn FB gepost en kreeg werkelijk enorm veel lieve reacties. En ondanks dat ik zelf altijd probeer heel attent te zijn naar mensen, es wat aardigs te zeggen, complimentje geven, was dit totaal onverwacht !!

Wat kan dat je dag dan goedmaken, hè! :j

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:42

Wat een leuk topic *\o/*

Wie goed doet, goed ontmoet!

Waar ik vrolijk van word.. van vrolijke mensen natuurlijk :D!
En wat ik nooit meer vergeet..
Vroeger stond ik in het dorp op een klasgenootje te wachten.. mijn klasgenootje kwam altijd rond 7.15 aan.. Ik stond daar vanaf 7.05 ongeveer te wachten en ergens tussen deze tijd kwam er altijd een oude man voorbij lopen met een teckeltje..
Deze zei dan altijd netjes 'goedemorgen' (ja de man niet de teckel natuurlijk :') )
Waarop ik ook vrolijk goedemorgen zei. En die man begon dan altijd even gauw over het weer waarop ik ook antwoord gaf (of andersom natuurlijk). En dan liep hij weer vrolijk verder!

Tot hij op een dag niet meer kwam -O- zijn hondje zal wel overleden zijn.. of misschien hijzelf wel. Maar weetje. Ik kende die man helemaal niet. En toch was er een gevoel dat ik iets miste.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 23:31

Prachtig jouw verhaal ook Suuz en inderdaad zoiets kun je missen. :(:)
Mooi zinnetje " Wie goed doet, goed ontmoet" +:)+

FjordHorse

Re: en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:50

Leuk topic en puntje om te volgen, kan momenteel zelf echter niet veel goeds bedenken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 23:14

Heb stage gelopen op geriatrie, en er was een oudere man van 99 jaar die het allemaal een beetje beu was om door zijn dochter (74 jaar) steeds weer naar het ziekenhuis gesleept te worden voor elk klein kwaaltje. Hij vond het allemaal wel goed zo, had mooi leven gehad maar vond het welletjes, hij wist dat hij toch niet meer zou genezen. Alleen kon hij dat niet aan zijn dochter uitgelegd krijgen. Begrijpelijk, wie wil nu van zijn vader horen dat het niet meer hoeft, en dat ie het goed vind als de tijd er is om te gaan.

Die man zat er echt mee, dus als ik een rustig moment had nam ik een stoel en ging ik er gewoon bij zitten om te kletsen. Hij stond op een kaliumarm dieet, maar 1x kreeg ik het voor elkaar om een aangepast taartje en flesje tafelbier te bemachtigen via de hoofdverpleegster. Hij was zo blij als een kind in een snoepwinkel.
Op mijn voorlaatste dag had ik een late dienst van 13u tot 21u. Hij wist dat de dag nadien mijn stage om zou zijn, dan was hij 2 weken mijn patiënt geweest. Hij ging die dag ook terug naar het rusthuis, rond de ochtend. Toen ik zei dat ik 'm dan niet meer zou zien omdat ik pas later begon, rolde er een traan over zijn wang. Hij zei dat hij me ging missen, dat ik als student het juiste beroep had gekozen omdat het op mijn lijf geschreven is. Dat hij zich nog nooit zo "thuis" had gevoeld bij een opname en dat zijn dag altijd zonniger werd, gewoon omdat ik tijd voor 'm had genomen om te luisteren. En dat hij aan me zou denken in het rusthuis.
De dag nadien was hij inderdaad al teruggekeerd voor mijn shift begon.

Een andere patiënte, zelfde stageperiode was immobiel door een toestel aan haar voet om een wonde proper te krijgen. Verder was die dame nog erg goed, maar die verveelde zich dus rot. Voor zover het kon ben ik op zoek gegaan naar tijdschriften en boeken met iets grotere druk, dan kon ze weer lezen want dat deed ze zo graag. Ze dronk erg graag thee dus bij het ontbijt en de koffieronde zorgde ik dat er steeds tijdens mijn shift een zakje van haar favoriete merk op het schoteltje lag. Ze at erg graag fruit maar dat ging moeilijk, dus heb ik wat recepten uit mijn boekje voor smoothies gekopieerd.
Bij haar vertrek liep ik langs de plek waar ze in rolstoel op de lift zat te wachten. Ze riep me bij haar en gaf me een welgemeende knuffel als bedankje dat ik het haar zo naar de zin had gemaakt.

Een andere patiënt was palliatief en erg angstig. Hij had geen pijn door een pijnpomp. Omdat het kalm was die dag, mocht ik bij hem waken van de hoofdverpleegkundige. De hele middag heeft hij voor zover hij kon nog verteld over zijn leven, dat hij bang was maar blij was dat ik 'm gezelschap hield. Tegen de avond gaf hij aan dat zijn angst weg was, maar dat hij even wou rusten. Hij is niet meer wakker geworden en met een lach op zijn gezicht volgens de nachtverpleegster overleden. Ik ben de laatste die hij gezien heeft.

Door dat soort dingen weet ik dat ik hier op de goeie plek zit, en dat ik die studie echt kost wat kost wil afronden.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 23:36

Varekaj schreef:
Een andere patiënt was palliatief en erg angstig. Hij had geen pijn door een pijnpomp. Omdat het kalm was die dag, mocht ik bij hem waken van de hoofdverpleegkundige. De hele middag heeft hij voor zover hij kon nog verteld over zijn leven, dat hij bang was maar blij was dat ik 'm gezelschap hield. Tegen de avond gaf hij aan dat zijn angst weg was, maar dat hij even wou rusten. Hij is niet meer wakker geworden en met een lach op zijn gezicht volgens de nachtverpleegster overleden. Ik ben de laatste die hij gezien heeft.

En toen zat ik te janken...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Heel diep _/-\o_

Varekaj schreef:
Door dat soort dingen weet ik dat ik hier op de goeie plek zit, en dat ik die studie echt kost wat kost wil afronden.
Ik denk dat jij op de goede plek zit. Heel veel succes met je studie en stages.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 08:00

Ik werk algemeen erg graag met mensen. Of ik nou verkoopster was in een kledingzaakje voor mannen als studenten, outbound verkoop deed voor KPN, in het ziekenhuis administratief medewerker op Spoed, Polykliniek of Radiologie of zoals nu studente verpleegkunde. Voor mij telt het echt door dat ik de mens voor me kan bieden wat die nodig heeft, al moet ik me daarvoor soms wel in 20 bochten wringen. Nu, is het een onbeleefde boer die gaat eisen, dan hebben ze aan mij wel een hele harde. Zo durf ik ook gerust tegen een veeleisende patiënt die om de 2 minuten belt voor niks redelijk koel melden dat een ziekenhuis geen speeltuin is, en dat we niet gediend zijn van belletje trek.
Heb een keer iemand moeten fixeren aan de handen omdat die in zijn verwardheid zijn eigen hechtingen eruit trok na operatie, met glazen flessen ging gooien, zijn pamper uitdeed en alles overal ging op smeren... Dat is helemaal niet leuk, ik voel me daar ook dubbel bij maar het is wél de beste keuze vanuit het standpunt veiligheid.

Tot zover vind ik het dan ook belangrijk om elke keer goeiedag te zeggen tegen een kassière met een lach, achteraf wens ik ze fijn weekend/fijne avond. Zeker bij avonddiensten voor die mensen op zaterdag tot 20u in de winkel. Weten zij veel dat ik ook avondshiften deed en doe? Vind dat zelf ook fijn als patiënten of klanten dan aardig zijn. Dat geeft trouwens ook een veiliger gevoel.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:47

Het zijn de kleine dingetjes..

Wij waren altijd de hangjongeren bij de parkeer garage, maar gingen áltijd opzij en hielpen oudere mensen naar beneden komen..

Of als ik op de bus wacht in t bushokje zitten en ik wil een sigaret opsteken even aan de overige oudere mensen vragen of ze hier last van hebben, als er kleine kinderen bij zitten ga ik automatisch al niet in het hokje roken.

We kregen wel vaak verbaasde reacties!

Als iedereen gewoon rekening met elkaar houd is er NIKS aan de hand toch?!
Wel leuk om al die positieve dingen te lezen.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:01

Mooi om te lezen dat je er zoveel hart voor hebt Varekaj! :) Veel succes nog met je opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:15

Help gewoon graag mensen :j Ook tussen de paarden is dat zo, als iemand daar een probleem mee heeft wil ik ook wel eens proberen om te helpen. Helaas ligt het vaak op een punt waar ik ook niets aan kan doen maar ach, als erover praten die mensen al goed doet, is toch kleine moeite?

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:23

Wat een leuk topic!

Tijd terug ging ik mijn zusje even van het station halen. Toen kwamen er 2 oude dametjes aan met hun koffers te zeulen. En ze vroegen waar ze taxi's konden vinden of dat wij een telefoon nummer hadden. Want ze moesten naar de andere kant van het dorp.
Vond het zo sneu om ze een dure taxi te laten oproepen voor alleen stuk naar de andere kant. Heb de koffers in mijn auto gezet en de dametjes zelf even afgezet.
Ze waren helemaal verbaasd dat 'de jeugd van tegenwoordig' zulke dingen nog deed.

Schattig toch. Daar werd ik echt blij van!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:50

Heerlijk om deze verhalen te lezen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:13

Nou Madeira_, ik word ook blij van jou :D
Wat een mooi topic heb je gemaakt, ik vind het heel bijzonder hoeveel invloed het op je leven heeft om 7% meer te zien en het is mooi te lezen hoe je je verwonderd over dingen die voor de meeste mensen heel gewoon zijn.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:23

Blijheid schreef:
Nou Madeira_, ik word ook blij van jou :D
Wat een mooi topic heb je gemaakt, ik vind het heel bijzonder hoeveel invloed het op je leven heeft om 7% meer te zien en het is mooi te lezen hoe je je verwonderd over dingen die voor de meeste mensen heel gewoon zijn.

Hihi dankje! <3

Ik werd er altijd al blij van als ik iemand hoorde lachen naar me, maar dat hoor je toch minder snel dan iemand even naar je 'glimlacht'. Nu ik dat zie, glimlach ik soms zelf de hele dag door, hihi :D word er zooo blij van :D

En ook van dit soort reacties, zo lief, leuk! <3

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:39

Leuk aan de medemens? De vele lieve hart-onder-de-riem-stekende-berichtjes die ik hier van bokkers krijg. Leuk om, zelfs al is het maar internet, toch zoveel steun te krijgen.

Wat ik ook erg fijn vind is de dankbaarheid op de gezichten van mensen als je stopt voor hun bij een zebrapad. Vind ik altijd heel fijn om te zien, tegenwoordig stopt bijna niemand nog (in mijn regio) voor voetgangers, iedereen is altijd zo gehaast. Als jij dan wel stopt, is het fijn om die opluchting op hun gezicht te zien :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:43

FjordHorse schreef:
Leuk aan de medemens? De vele lieve hart-onder-de-riem-stekende-berichtjes die ik hier van bokkers krijg. Leuk om, zelfs al is het maar internet, toch zoveel steun te krijgen.

Wat ik ook erg fijn vind is de dankbaarheid op de gezichten van mensen als je stopt voor hun bij een zebrapad. Vind ik altijd heel fijn om te zien, tegenwoordig stopt bijna niemand nog (in mijn regio) voor voetgangers, iedereen is altijd zo gehaast. Als jij dan wel stopt, is het fijn om die opluchting op hun gezicht te zien :)

Ja terwijl ze eigenlijk gewoon voorrang hebben (krom!!)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:47

Vandaag was ik 3 kwartier te vroeg op het station (trein gaat op zondag maar 1 x per uur en dat vergeet ik nou áltijd :+ )
Stopt de sneltrein, die wel op dat tijdstip ging, bij het station waar die normaal niet stopt en waar ik dus stond te wachten, want hij moest wachten op de trein van de andere kant. Ik even naar de machinist gelopen, gevraagd of ik in mocht stappen en jahoor :D
Dat scheelde weer 3 kwartier, hulde aan de machinist! :D

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:51

Susyb schreef:
FjordHorse schreef:

Ja terwijl ze eigenlijk gewoon voorrang hebben (krom!!)

Inderdaad!! Maar het is in mijn regio echt niet vanzelfsprekend (meer) om te stoppen voor voetgangers of toch niet voor iedereen, echt zielig.. Als je zelf als voetganger staat, dan stoppen ze echt pas als je zelf op het zebrapad springt om je vervolgens een kwade blik te geven dat je hun "doet stoppen".

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:53

Hier is het gelukkig wel een gewoonte :D .
Komt ook omdat er voor fietsers/wandelaars die rechtdoor gaan, 't licht gaat op 't zelfde moment op groen als auto's die afslaan. Maar die auto's wachten dan altijd braaf.

Geef ze toch altijd een hoofdknikje, of een 'zwaai', of een glimlach.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:34

UMayDream schreef:
Vandaag was ik 3 kwartier te vroeg op het station (trein gaat op zondag maar 1 x per uur en dat vergeet ik nou áltijd :+ )
Stopt de sneltrein, die wel op dat tijdstip ging, bij het station waar die normaal niet stopt en waar ik dus stond te wachten, want hij moest wachten op de trein van de andere kant. Ik even naar de machinist gelopen, gevraagd of ik in mocht stappen en jahoor :D
Dat scheelde weer 3 kwartier, hulde aan de machinist! :D

Zo dat is netjes _/-\o_

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:36

Een man liet gisteren voor twee pakistaanse jongens een briefje van 20€ vallen.
Één van de jongens riep de man maar die reageerde niet en liep vrolijk verder.
Ondertussen waaide het briefje de weg op en de pakistaanse jongen pakte het op en ik dacht nog die verdwijnt nu natuurlijk in zijn broekzak maar nee, hij rende achter de man aan hield hem aan en gaf netjes de man zijn 20€ terug.
Ik vond het een supermooi gebaar en dat in tijd van crisis.