Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sjouks

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:45

Als je het aandurft, zeker doen! Vriendinnen die ik meesleur naar feestjes en geen ervaring hebben, worden net zo gemakkelijk de dansvloer opgetrokken. Meeste kerels op feestjes waar ik naar toe ga, luisteren niet naar 'maar ik kan het niet..', dus vooral lekker meedoen en genieten!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:03

De stap om het daadwerkelijk te gaan doen is een volgende hoor.. daar moet ik nog eens even over nadenken.. spannuuund!
Op zich maak ik me danspasjes wel snel eigen, maar goed.. nogmaals.. de stap om het te doen.. nog maar even over slapen haha

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:43

Waar woon je Rosita, misschien kun je een keer iets afspreken met een van ons hier, samen ergens naar toe. Dat maakt de drempel misschien wat lager. Of begin eerst met naar een vrijdansavond te gaan op een dansschool. Verschillende dansscholen hebben 'vrij dansen' na de lessen of op een vaste doordeweekse avond. Dan is het meer 'oefenen' dan 'social party'. Dan kun je echt een beetje oefenen en uitproberen en is de 'druk' van 'moeten kunnen' wat lager. Bij ons kan dat bijv. zowel op dinsdag in Apeldoorn (echt maar een paar man, maar heel gezellig) en op donderdag in Deventer. Ik weet dat het in Deventer bij Salsa Viva op dinsdag ook vrij dansen is, ook voor buitenstaanders en zo zijn er vast meer te vinden. Dan kost het je ook geen entree en kun je lekker op een relaxte manier wat pasjes oefenen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:51

O top! Daar ga ik eens voor kijken hier in de buurt. ik woon in omg Utrecht.
les lukt niet ivm onregelmatig werken, ik red het niet om dan elke week les te hebben op dezelfde tijdstippen, maar zo'n vrijdans avond eens in de zoveel tijd is dan een leuke optie idd

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:24

Als Amersfoort te doen is voor je kun je op maandag avond naar Grand Cafe Vyssotski, dan hebben ze daar gratis social dance.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:51

Als je gaat, geef het dan even aan, want daar dansen wij! We blijven niet elke avond (vanavond bijv. ook niet), maar volgende week blijven we weer wel. In Amersfoort hebben ze regelmatig gratis of goedkope feestjes! Op donderdag bijv. in Zandfoort aan de Eem en om de week op zaterdag, maar dan is het betaald.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:57

Leuk dat er hier ook salsa-verslaafde zijn :)
Ik ben in september begonnen, nu salsa 1 gehad en naar een aantal feestjes geweest.
O.a. de Rookie party in Goirle, daar leer je véél!
En is er geen drempel, de gevorderden (in het zwart) weten dat je beginner (in het wit) bent dus ze houden rekening met je.
Afgelopen zaterdag heel leuk feest gehad van de dansschool, nu nog 3 feestjes gepland voor deze maand, haha, verslavend.
Had zelf niet verwacht dat ik het zo leuk zou gaan vinden :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:58

OOh, da's een leuk idee, zo'n Rookie party. Toch... krijg je dan niet júist dat zwart niet met wit wil dansen? Zonder verschillende kleding weet je niet precies hoe goed iemand is en stap je misschien sneller op iemand af en zal een gevorderde sneller ja zeggen. Eenmaal op de vloer merken ze vaak toch wel wat je wel en niet kunt maar dan ben je wel al aan't dansen... Maar 't idee is leuk.

Hier idd ook zwaar verslaafd, donderdag laatste les beginners 1 en dan direct door met beginners 2 maar door al het vrij dansen en party's dans ik met gevorderde mannen al veel meer dan m'n 'eigen' niveau zeg maar. Dat ik het leuk zou gaan vinden wist ik van tevoren, maar dat ik hierin echt een tweede passie gevonden heb had ik dan weer niet verwacht.

Ik ga dus lekker douchen en zo vrij dansen in Apeldoorn. Wie zin heeft is welkom bij Artcafé SamSam (echt gezellig daar, ook voor niet dansende vriendjes, die kunnen lekker aan de bar hangen terwijl jij achterin op de dansvloer staat ;) )

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:04

Hoe laat beginnen die party's bij jullie? Bij ons in Amersfoort vaak pas vanaf 22:00u en op een doordeweekse avond is dat toch best wel laat....

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:07

Zo'n rookieparty is wel leuk ja! Maar ik vind het juist leerzaam als gevorderde mannen moeilijkere dingen met me doen! Ik zeg wel altijd dat ik niet lang dans! Maar dan krijg ik vaak te horen dat ik erg goed dans voor het aantal lessen (of dit beleefdheid of waarheid is geen idee ;) )

Veel plezier vanavond Francis! ik blijf lekker op de bank vanavond! Vrijdagavond genoeg dansen! Jammer genoeg gaat de les vrijdag niet door vanwege Latin XXL :|

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:08

Hier vaak rond 21 uur. Vrijdansen wel pas om 21:45 wat mij ook te laat is als ik de volgende dag stage heb

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:09

De Rookie party ben ik nog nooit geweest, maar het idee is dat voor middernacht (dacht ik) zwart niet met zwart mag dansen. Die feesten zijn juist bedoeld voor de gevorderden om de beginners te vragen zodat deze zoveel mogelijk kunnen leren. Vind het concept super leuk, ben helaas nog niet in de mogelijkheid geweest om te gaan. Mijn danspartner is er wel vaker geweest, die vond het super.

En inderdaad, ook ik ben zwaar verslaafd. Ik dacht nooit dat ik zou kunnen dansen, daar vond ik mezelf te 'lomp' voor. Nu, na 3,5 jaar en 6 salsa niveau's verder ben ik verslaafd, minimaal 1 maar liefst 2 keer per week dansen, heerlijk! Jammer dat we zo ver uit elkaar wonen, hadden we vaker kunnen afspreken om naar feesten te gaan :D

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:13

Aah dat rookie idee wordt steeds leuk:)

Woon je toevallig in Noord limburg? Een dansend vriendinnetje van me woont in Nijmegen en binnekort gaan we daar naar het salsacafe

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:18

Ik woon in midden-limburg, ga vooral naar Eindhoven/Tilburg/Roermond/Weert ongeveer dat bereik, Den Bosch is ook nog wel te doen. Mocht er ooit iemand naar Eindhoven gaan (Santiago op donderdagavond/Salsa Breeze) daar ben ik vaak te vinden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:59

Klinkt echt leuk, die rookie party's! Nooit van gehoord, zo leer je nog eens wat :D

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:59

Francis schreef:
OOh, da's een leuk idee, zo'n Rookie party. Toch... krijg je dan niet júist dat zwart niet met wit wil dansen? Zonder verschillende kleding weet je niet precies hoe goed iemand is en stap je misschien sneller op iemand af en zal een gevorderde sneller ja zeggen. Eenmaal op de vloer merken ze vaak toch wel wat je wel en niet kunt maar dan ben je wel al aan't dansen... Maar 't idee is leuk.

Tot 01.00u mag zwart niet met zwart dansen. Ze begonnen met een bachata workshop door Marlon, die geeft zo leuk les. Na 2 pasjes "SWITCH" en sta je al bij de volgende danspartner. Na een uur workshop heb je de halve zaal al gehad en stap je veel makkelijker op iemand af.
Plus dat er bakken met rozen staan, vraag je als vrouw een man, mag hij je daarna een roos aanbieden.
Natuurlijk met vriendinnen onderling "wie gaat er met de meeste rozen naar huis" en heb je nog een week een leuke bos rozen staan :D
Volgend jaar is er elke maand zo een rookie party, in Goirle, echt een aanrader.
Ik had toen 5 lessen salsa gehad, en heb de hele avond gedanst.
Had zelf ook zoiets van ik ga dit nooit leren, maar afgelopen zaterdag een hoop complimenten dat ik meer dans dan salsa 1, maar als vrouw is dat ook makkelijker, gewoon braaf volgen en je pasjes blijven doen :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:15

Van mijn dansschool beginnen de party's om 21.30 (da's op zaterdag dan), meestal met een workshop van't een of ander.
Vanaf januari hebben we in Deventer elke eerste zondag van de maand een Salsa Matinee, van 16.00 tot 20.00 uur.

Tuttebel, i.p.v. les kun je vrijdag heel wat meer dansen en zorg dat je een man hebt voor de workshop, dan heb je ook nog les. ;) Ik hoop dat ik morgenavond nog kan aanmelden, dan weet ik pas of ik een danspartner heb voor de workshop.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:08

Voor de bachata lounge party's heb ik altijd nog les ;) Ik vind het op facebook een beetje gek staan over die workshop... Is aanwezig zetten bi het evenement genoeg of niet aangezien dit er staat: LET OP: voor de workshop is beperkt plaats. Geef aan via dit evenement dat je aanwezig bent. De volgorde van aanmeldingen is daarbij bepalend. .. Ik zie wel. Ik zorg gewoon dat ik er om 21 uur heb en misschien heb ik geluk aangezien ik niet naar een man gezocht heb

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:52

Ik begreep het zo dat je je apart moet aanmelden voor de workshop, dat aanwezig zetten op het evenement geldt voor de hele party. Ik denk dat je in het evenement een berichtje moet plaatsen dat je ook aan de workshop deel wilt nemen. Maar misschien heb ik 't ook mis hoor.
Ik heb waarschijnlijk wel een danspartner, hoor ik morgen definitief, maar ik zie ook wel. Als het vol is omdat ik me nog niet aangemeld had (wel al vrij vroeg op aanwezig geklikt voor het evenement zelf dus als dat geldt dan heb ik mazzel) dan ga ik gewoon kijken, daar leer je ook zat van als het om styling gaat. Wij zijn er dus ook om 21.00 uur wel. Ik heb zilveren dansschoenen met gesloten neus en ga waarschijnlijk helemaal in't zwart. Ik ben met 2 andere dames en 1 of 2 heren en daar zullen in ieder geval 1 dame en 1 heer aansluiten denk ik. Dus mocht je me zien, zeg gerust hoi ;)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:00

Hmm. Ik heb nog geen berichte gezien van mensen die zich aanmelden of iedereen moet privéberichtje sturen. Ach ik zie wel ik ben er gewoon op tijd en anders ben ik toeschouwer!
Als ik je herken zal ik Hoi zeggen ;) Geldt andersom ook he ;)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:14

heerlijk gedanst tijdens latin xxl gisteravond :) de workshop door Brian en Mechteld was zo druk dat niet iedereen mee kon doen! Verder was het ook echt een super leuk en druk! De dansvloeren puilde echt ui!!
En natuurlijk leuk om Francis te ontmoeten haha

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:40

Yup, was een leuk feestje. Beetje jammer van de dansvloer, heb er serieus nog wel zere voeten van, maar dat mocht de pret niet drukken. Heerlijk en vooral ook véél gedanst, weer wat nieuwe moves gedaan (nou ja, poging tot hier en daar, sommige mannen vergaten even dat ik beginner ben :P ) en vooral veel plezier gehad.
Zeker voor herhaling vatbaar maar dan wel met andere (gladdere) schoenen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:41

Even spammen hoor:
Afbeelding
Als je zin hebt in een echt gezéllige party, leuke locatie, echt 'social' en een laag showbalgehalte dan moet je zeker komen.
Het is in Artcafe SamSam, openbare gelegenheid dus vriendjes die niet dansen maar wel aan de bar willen hangen kunnen mee, kunnen dan alleen niet in het achterste gedeelte zonder entree te betalen maar de bar is is vrij toegankelijk en als party-ganger kun je gewoon heen en weer.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:49

Klinkt goed maar te ver weg ;)
Afgelopen dinsdag wezen dansen bij P79 op de markt in Den Bosch (dat is voor mij tenminste op loopafstand :D ), ook lekker social, fijn sfeertje!
Begon met een workshop ladystyling, dat is dus echt niet mijn ding :D
Ze zeggen dat dat wel komt met de verdere cursussen, dus ik wacht maar af.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:43

Party was gisteren weer heel gezellig. Iets minder druk als voorgaande keren maar ja, da's met de feestdagen en vakantie enzo wel logisch, zal overal wel een beetje zijn denk ik. Heb in ieder geval weer veel gedanst en ook veel nieuwe dingen (nou ja, geprobeerd, niet alles lukte). En 5 januari is er Matinee party in Deventer dus dan lekker alweer, hopelijk kan m'n vaste dansmaatje dan eindelijk ook weer een keer, kan zó lekker dansen met hem...

Ja, ladystyling moet je een beetje 'durven', ik heb dat ook nog niet zo hoor. Af en toe een handje omhoog en/of kambeweging en met 1 of 2 bepaalde moves handen opzij, maar da's incidenteel en vooral alleen als het dansen lekker gaat en soepel genoeg om 'tijd' te hebben voor extra dingen zeg maar.
Ik ben meestal nog te druk met goed volgen en opletten wat ze nu weer van me willen ;)

Even peilen. Ik heb een kaartje gewonnen voor Salsa in de Beach, Aalsmeer. Kreeg ik gisteren pas te horen en m'n vaste salsa-vriendin waarmee ik naar party's ga is niet fit. Ik heb geen zin om daar in m'n eentje te staan koekeloeren, daar is't me ook echt te ver voor rijden, maar is hier misschien iemand die daar vanavond heen gaat?