Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) Anoli schreef:Waarom heet de trein verbinding tussen Apeldoorn en Zutphen "het boemeltreintje" ?
Wat heeft boemel nou met Apeldoorn of Zutphen te maken...
Want dat het treintje tussen Barneveld en Amersfoort "het kippelijntje" heet snap ik nog Barneveld zit vol met kippen en kuikenbroederijen...
Waarom wordt mijn bord in de magnetron heter dan mijn eten wat er op ligt?
Jorinda schreef:Anoli schreef:Waarom heet de trein verbinding tussen Apeldoorn en Zutphen "het boemeltreintje" ?
Want dat het treintje tussen Barneveld en Amersfoort "het kippelijntje" heet snap ik nog Barneveld zit vol met kippen en kuikenbroederijen...
boemeltrein
de boemeltrein zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: ['buməltrɛin] Verbuigingen: boemeltrein|en (meerv.) langzame trein die bij elk station stopt
Het is waarschijnlijk gewoon een stoptrein dus
Anoli schreef:Waar komt het gezegde "zwaan kleef aan" vandaan...
Jorinda schreef:Anoli schreef:Waarom heet de trein verbinding tussen Apeldoorn en Zutphen "het boemeltreintje" ?
boemeltrein
de boemeltrein zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: ['buməltrɛin] Verbuigingen: boemeltrein|en (meerv.) langzame trein die bij elk station stopt
Het is waarschijnlijk gewoon een stoptrein dus
Anoli schreef:M_D_H schreef:
oh das simpel, dat komt weg van het sprookje zwaan kleef aan...
Ik geloof dat ik wat in mijn opvoeding heb gemist

M_D_H schreef:JasmijnJoy schreef:Waarom mijn kat naar zeep/parfum ruikt?(ja ik ruik aan mijn kat)
omdat hij weet dat je aan hem ruikt en hij graag lekker ruikt voor je
XMandylover schreef:JasmijnJoy schreef:Waarom mijn kat naar zeep/parfum ruikt?(ja ik ruik aan mijn kat)
Hij is tegen je kast aan gesprongen, parfum viel eraf , viel allemaal op je kat en voilaaaa
XMandylover schreef:SindyKaya schreef:Owja nog 1 waarom zeggen meiden(onder andere ik) ga je even mee naar de wc
Omdat we de deuren niet op slot durven te doen

Anoli schreef:Waarom noemen ze het dan niet gewoon stoptrein?
Century schreef:Anoli schreef:Waarom noemen ze het dan niet gewoon stoptrein?
Omdat het leuker is om ergens een andere naam voor te verzinnen. Zo noem ik mijn dieren meestal 'monsters', in plaats van 'cavia's'. Waarom mensen dat doen? Geen idee, misschien omdat je je dan unieker voelt? Omdat het persoonlijker is?
De trein die tussen Enschede en Zwolle reed, werd ook vaak boemeltrein genoemd (was ook een stoptrein die om de haverklap weer bij een station stil stond).