Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:26

Ik ben heel blij met mijn voornaam. Ik heet Nathalie :D . Niets mis mee vind ik, soms wordt ik weleens naatalie genoemd en het wordt weleens geschreven als Natalie maar dat vind ik niet erg. Mijn zus heet trouwens Chantal, die naam hoor ik vaker dan Nathalie :D . Het zijn allebei franse namen en ze zijn beiden ook in het Engels prima uit te spreken. Dat is zelf ook wel iets waar ik rekening mee houd wbt namen voor mijn kinderen, het moet door Engels sprekenden ook nog uitspreekbaar zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:27

Ayasha schreef:
Ben blij met mijn voornaam....
Heb een voor en achternaam die iedereen steevast fout schrijft en die ik steeds moet spellen en mijn toekomstige gaat het er niet beter op maken. _O- Het zal me een zorg zijn.

Dat heb ik ook, niet dat ik van plan ben te trouwen maar mocht ik zijn naam ook aannemen dan bestaat mijn achternaam uit 28 letters (spaties niet meegeteld), en ik heb nu op de meeste papieren al moeite het erop te passen :') laat staan dat mensen het in 1 keer goed zouden schrijven, dat komt ook nooit voor. :+
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 06-02-13 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:28

nouja of ik er echt blij mee ben? :P
ik kan er mee leven :j ( isis)
Nouja meestal word er door de klas geschreeuwd IEESSS!! of isje enz..
Laatst bijgewerkt door Islien op 06-02-13 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:29

Ik vind mn naam (imke _O- ) niet zo leuk! :=
Ik wordt wel nooit gepest. Sowieso is er niks dat echt rijmt op mijn naam.

Ik ken nog 2 andere Imke's en bij hun vind ik dit dan wel weer een leuke naam.
Mn achternaam is nog erger trouwens.
Die bespaar ik de meelezenden maar! :o

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:30

Ohja, mijn achternaam is wel een ramp... W.ittebol, als in WITTE BOLLETJES (en ik ben van nature nog blond ook, grr). Kan niet wachten om met mijn schatje te trouwen, dan krijg ik een veeeeeel betere achternaam, 2 letters korter en het heeft GEEN betekenis (L)

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:42

Ohja, mijn 2de naam Heather.. eerst wouden m'n ouders mij zo noemen maar mijn oma kon het niet uitspreken :P Gelukkig haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:44

Fiffill schreef:
Ayasha schreef:
Ben blij met mijn voornaam....
Heb een voor en achternaam die iedereen steevast fout schrijft en die ik steeds moet spellen en mijn toekomstige gaat het er niet beter op maken. _O- Het zal me een zorg zijn.

Dat heb ik ook, niet dat ik van plan ben te trouwen maar mocht ik zijn naam ook aannemen dan bestaat mijn achternaam uit 28 letters (spaties niet meegeteld), en ik heb nu op de meeste papieren al moeite het erop te passen :') laat staan dat mensen het in 1 keer goed zouden schrijven, dat komt ook nooit voor. :+

aan 28 kom ik niet maar wel aan 19 en dan twee namen die ze op zichzelf al niet kunnen schrijven.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:46

Ik haat mijn naam, op de basisschool noemde iedereen mij altijd: annepannepoepchinees omdat dat grappig klonk vonden ze.
En mijn tweede, derde en vierde naam zijn helemaal verschrikkelijk! :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:47

Ik heet J.eanine.
Maar als ik strontverkouden ben en mijn telefoon moet opnemen kan ik mijn eigen naam niet uitspreken :+
Vaak weten mensen niet hoe ze het moeten schrijven of uitspreken.

Ik vind mijn naam niet vervelend, wel vervelend dat papa en mama naam ook met een J begint, en die van zusjelief ook. dus dan krijg je:
J.os, J.oke, J.eanine, J.oyce
Laatst bijgewerkt door x_Jeanine_x op 06-02-13 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:47

Ayasha schreef:
Fiffill schreef:

aan 28 kom ik niet maar wel aan 19 en dan twee namen die ze op zichzelf al niet kunnen schrijven.

Je maakt me wel nieuwsgierig :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:51

Ik heet Maaike en daar ben ik heel tevreden mee :)
Mijn achternaam is wel enigszins bijzonder, wordt dus ook altijd verkeerd geschreven.. heb een dubbele achternaam, maar gewoon met een spatie en zonder streepje, dat is heel lastig blijkbaar..

Mijn zus heeft ook nog een ongebruikelijke voornaam, dus die is dubbel gezegend. Ze heet J.annerieke.

Mijn broertje heet J.elte. Iets gebruikelijker.

Alle drie hebben we een naam waar niet op te rijmen valt. Dat is wel prettig.

Vriendlief heeft een achternaam die heel makkelijk te spellen is... maar of ik die ooit wil aannemen is dan weer een andere vraag :+
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 06-02-13 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:53

Ik heet Aranka. Ben hartstikke trots op mijn naam, want leraren kunnen hem niet onthouden gnagna!
En eigenlijk rijmt er ook niks op Aranka dus hebben ze het maar veranderd in Arankoe..... }:0
Dat is al 7 jaar terug en nu noemt iedereen me zo, kan er altijd om lachen :+

Mereltje

Re: Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:06

Ik ben blij met mijn naam, Merel.
Vroeger vond ik het vreselijk dat ik naar een vogel vernoemd was :')
Maar heb hier nauwelijks opmerkingen over gehad en ben er ook nooit mee gepest.
Ik vind het wel jammer dat die naam zoveel voorkomt, met paardrijles op de manege reden we op een gegeven moment met 3 Merels in 1 les :))
Maar ja, het kon erger. Het is tenminste een naam die wel 'netjes' klinkt, geen ordinaire naam.

Mijn achternaam is wel verschrikkelijk, die haat ik. Klinkt lelijk en boers en niemand kan het fatsoenlijk spellen of uitspreken (wanneer ze het voorlezen).

LynnLinkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:07

1234 schreef:
Ik ben wel tevreden met mijn naam :P Ik heet Lynn en krijg nog steeds van veel mensen te horen dat het zo'n mooie naam is :D Werd vroeger veel op gerijmd :+ Niet altijd even leuk, maargoed.
Je hoort de naam nu alleen wel steeds vaker. En het wordt heeel vaak verkeerd geschreven op alle mogelijke manieren, of mensen denken dat het een afkorting ergens van is. (linda oid) Krijg ook vaak de vraag of ik Engels ben, aangezien het een Engelse naam is :o maar ben toch echt 100% hollands :P

Ik heet ook Lynn en ik moet zeggen dat wat jij zegt toch wel heel herkenbaar is!
Hier wordt het ook vaak verkeerd geschreven en ook wordt er vaak gedacht dat het een afkorting is van linda
of linde of lindsey oid. Verder dacht iemand in de brugklas (toen ze de klassenlijst had ontvangen)
dat ik een chinees was..... dat vond ik toch wel erg apart moet ik zeggen.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:23

LynnLinkan schreef:
1234 schreef:
Ik ben wel tevreden met mijn naam :P Ik heet Lynn en krijg nog steeds van veel mensen te horen dat het zo'n mooie naam is :D Werd vroeger veel op gerijmd :+ Niet altijd even leuk, maargoed.
Je hoort de naam nu alleen wel steeds vaker. En het wordt heeel vaak verkeerd geschreven op alle mogelijke manieren, of mensen denken dat het een afkorting ergens van is. (linda oid) Krijg ook vaak de vraag of ik Engels ben, aangezien het een Engelse naam is :o maar ben toch echt 100% hollands :P

Ik heet ook Lynn en ik moet zeggen dat wat jij zegt toch wel heel herkenbaar is!
Hier wordt het ook vaak verkeerd geschreven en ook wordt er vaak gedacht dat het een afkorting is van linda
of linde of lindsey oid. Verder dacht iemand in de brugklas (toen ze de klassenlijst had ontvangen)
dat ik een chinees was..... dat vond ik toch wel erg apart moet ik zeggen.

Lynn vind ik PRACHTIG *\o/* zo heet mijn pony ook :D

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:26

Ik vind mijn naam ook wel mooi heet Daniella met een A dus aan het eind ipv E.
Ben vernoemd naar mijn opa Daniel en oma Petronella

Lastige is dus wel dat ik overal Danielle wordt genoemd door onbekenden en dit zelfs zo op mijn rapport vroeger op school stond :\
Maargoed :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:46

Daniella is ook gewoon de vrouwelijke vorm van Daniel :P

Of ik blij ben met mijn naam is een groot woord, ik moet het er maar mee doen :P Voor heden daagse begrippen (3 a 4 letters) veel te lang :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:49

mijn naam is Romy, ben er wel blij mee, komt niet overdreven vaak voor ( al heten heel veel honden en paarden Romy... )
door vrienden wordt ik vaak room, roomboter, slagroom enz. genoemd ( een troost, ik bak heel graag en veel :') )

er zijn ook mensen die me Rosemarie noemen, hoezo makkelijk doen als het ook moeilijk kan? vind ik ook wel een erg mooie naam maar helaas voor die mensen is mijn naam toch echt Romy.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:52

ik ben wel blij met mijn voornaam, komt niet super vaak voor maar ook geen vreemde naam, ik heet Rosanne :)
mijn broer daarentegen heet Korijn en daar kan je natuurlijk heel makkelijk koNijn van maken.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:56

Vroeger kon ik wel janken om mn naam, omdat deze nooit op bekers, pluche beesten, sleutelhangers e.d. staat. :')

Nu ben ik dik tevreden met mn naam :) Komt bijna niet voor.
Helaas is het moeilijk voor mensen. Varianten: Cindy, Lindsey, Linda... en ik maar roepen, LINDY :')

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:58

Ik ben blij met mijn naam. Vind 'm kort maar krachtig en zo zie je 'm niet heel vaak. Alleen kon ik ook nooit sleutelhangers en dergelijke vinden met de naam Zara. :')

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:59

tsja, ik ben opzich wel blij met mijn naam maar hij is niet zo origineel..(Anne) Maarja, als je moeder eenmaal een naam in d'r hoofd heeft..

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:00

Ik ben wel blij met mijn naam :j Ik heet Tessa, wordt wel door de meeste mensen Tess genoemd.

LynnLinkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:02

Ik was er nog vergeten bij te zetten dat ik mijn naam erg mooi vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:06

Ik vind mijn voornaam erg leuk :D
Anca

Alleen doordat je hem niet vaak hoort en gecombineerd met mijn achternaam (die begint met lis ), krijg ik regelmatig mailtjes op mijn werk die beginnen met: Hoi Lisa

Euh... lijkt er niet eens op en toch krijg ik elke week een stuk of 2 _O-