DaniBanani schreef:Zíj moet beter leren zich in anderen te verplaatsen. En dan met name in jou. Je kan het ook omdraaien: die lieve dingen doet ze niet omdat jij je dan beter gedraagt, maar omdat zij zich schuldig voelt over haar eigen wangedrag naar jou. Omdat ze ergens ook wel weet dat ze tekort schiet, want kom op, iedereen kan verzinnen dat het níet tof is om je ene kind 2 vakanties te geven en de ander niet eens mee te willen.
Jouw moeder schiet tekort. Ze doet vast haar best, ze houdt van je, maar dat doet niets af aan het feit dat jij vreselijk veel tekort komt. Dat is haar fout, niet de jouwe.
Niets aan toe te voegen!
Hou vol TS, bedenk eventueel dat jullie je beide beter in de ander moeten verplaatsen, maar neem alsjeblieft niet de hele schuld op je! Waar er twee ruzie hebben (of drie, of vier) hebben er evenveel mensen de schuld. Niet een van die twee (of drie, of vier).
Fijn van de plannen met je vriendin voor na de vakantie. Dat is idd positief.
Wat betreft de school op een andere locatie afmaken, ik denk dat je moet uitzoeken naar welke school je dan over zou gaan en daar moet gaan informeren hoe of wat.
Ook goed van je dat je weer contact op gaat nemen met de psycholoog. Ze kunnen soms ontzettend handig zijn. Ik ben sinds een maand van mijn haast wekelijkse (of om de twee weken) behandeling af en gaan dit steeds meer afbouwen. Soms kost het wat moeite, maar uiteindelijk heb je er wel echt wat aan.