Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:54

heb het idee dar het je meer dwars zit dat je schoonvader helpt.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 15:05

Goh het grootste probleem is niet dat hij komt helpen (al erger ik me wel dood aan die man, maar dan om erg praktische redenen dus dat zou nog wel opgelost kunnen worden), maar omdat mijn man altijd partij voor zijn ouders kiest.

Als mijn man thuis komt van het werk, dan is het eerste wat hij doet de PC aanzetten, daarna naar zn vader of moeder bellen en dan effe de beesten checken. Dagen dat hij mij met een kus begroette kan ik op 1 hand tellen.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:38

espiga1984 schreef:
Goh het grootste probleem is niet dat hij komt helpen (al erger ik me wel dood aan die man, maar dan om erg praktische redenen dus dat zou nog wel opgelost kunnen worden), maar omdat mijn man altijd partij voor zijn ouders kiest.

Als mijn man thuis komt van het werk, dan is het eerste wat hij doet de PC aanzetten, daarna naar zn vader of moeder bellen en dan effe de beesten checken. Dagen dat hij mij met een kus begroette kan ik op 1 hand tellen.

Waarom dan geen relatietherapie? Je ziet misschien teveel nadelen, uit de relatie stappen zou een heel gedoe zijn, ook praktisch gezien zoals je schrijft. Relatietherapie zou misschien een laatste redding kunnen zijn, om je vriend serieus te maken dat dit de laatste kans is voor jullie om er aan te werken. Tenzij je onbewust 'expres' alleen de negatieve dingen ziet omdat je helemaal niet meer wílt proberen.

Het lijkt mij, zoals anderen al gezegd hebben, wel echt even beter voor jezelf om je chatvriend voorlopig achterwege te laten. De keus van verder gaan met je man of niet is nu veranderd in een relatie met je man of met je crush. Dat is vast niet hoe je het bedoeld hebt. Als hij echt graag met jou verder zou willen en niet de reden wilt zijn van je scheiding, dan zal hij je vast begrijpen, jou je rust gunnen en op je wachten.

Succes verder in ieder geval met de keuze, erg lastig!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:46

Kan je je man ook niet gewoon zeggen van goh zou je als je thuis komt eerst even een kwartiertje aandacht voor mij vrij willen maken? Kan je even snel de dag door spreken en maak je ook bewust tijd voor elkaar.

Verder zou ik de chatvriend ook even laten wat het is. Je weet nooit hoe hij in het echt is. Misschien is het wel een grote griezel.. Daar zit je dan relatie uit door Erik Engerd en dan nog alleen. Wat Mathilde zegt zou ik ook proberen, relatietherapie kan je op een gewone manier zeggen wat je dwars zit en dan wordt dat ook gerelativeerd.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:45

'Dubbel post'
Laatst bijgewerkt door Sassol op 19-06-13 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:45

Als je er echt helemaal klaar mee bent, dan is het klaar. Heb je ergens nog enige hoop dat het misschien nog zou kunnen gaan werken, dan zou ik ook voor relatietherapie gaan.
Dat jullie met z'n 2en er niet uit komen lijkt mij wel duidelijk.

Sterkte TS.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:48

MarjanB schreef:
Kan je je man ook niet gewoon zeggen van goh zou je als je thuis komt eerst even een kwartiertje aandacht voor mij vrij willen maken? Kan je even snel de dag door spreken en maak je ook bewust tijd voor elkaar.

Inderdaad, kan ook best zijn dat hij zich niet bewust is van het feit dat jij je hier aan stoort.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:35

Nou geloof mij jullie willen niet weten hoe vaak ik dit al gevraagd heb aan mijn man!

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:51

Ik heb mijn ex op een gegeven moment een lijstje met 10 punten gegeven. Vanuit mijn perspectief, met heel duidelijk de boodschap dat dit was hoe dingen op mij over kwamen, hoe ik het ervaarde. ("Door hoe je je gedraagt krijg ik het gevoel dat.... je mijn carrière niet serieus neemt/je niet naar me luistert/je niet waardeert wat ik in het huishouden doe/noem maar een zijstraat)

Het was snel over want hij herkende zich er totaal niet in, was niet van plan iets te veranderen en het werd tijd dat ik eens normaal ging doen :') maar toen had ik in elk geval het gevoel dat ik hem de kans had gegeven z'n gedrag aan te passen. Ik vond het niet makkelijk om weer mijn eigen leven op te bouwen, maar met de hulp van hele lieve vrienden ging dat eigenlijk prima. Achteraf denk ik wel eens dat ik het eerder had moeten doen.

Succes bij je keuze. Als je gaat, doe dat dan omdat je voor jezelf kiest en niet vanwege die crush.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:48

Ts ik heb het topic vlug door gelezen en mijn gedachte is:

Gooi je 9 jaar weg? Of heb je 9 jaar weggegooid?

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:08

Die reactie snap ik niet JJane. Moet je dan maar in een slechte relatie blijven zitten omdat het anders zonde van je "investering" is geweest? Kan je uitleggen wat je bedoelt?

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:34

Er is nu al een paar keer als tip gegeven om samen hulp te gaan zoeken bij bijv psycholoog. Waarom is dat geen optie ? Dan praten jullie er beide over met iemand die miss verder kijkt dan jullie nu doen.
Persoonlijk snap ik niet dat je een scheiding overweegt oa door een vent die je eigenlijk niet kent. Alleen de lolletjes. Je weet dat diegene wel jaloers kan zijn, hoe zie je dat dan voor je straks ? Als blijkt dat je ook bij hem het gevoel gaat krijgen dat je te weinig seks hebt.
Dat je het niet fijn vind hoe het met zn ouders gaat, heb je al eens met hun om de tafel gezeten ?
Helpt dat niet, geef dan aan dat je niet elke keer mee gaat. Hij wil niet zo vaak seks en jij wilt zn ouders niet zo vaak over de vloer en zien. Of jullie gaan er aan werken of maken beide een compromis.
Maar een huwelijk laten stranden door anderen vind ik zo sonde.
Misschien nog even een vervelende vraag, maar ik lees nu alleen wat hij en zij fout doen ?
Ongetwijfeld doe jij ook dingen "fout" ,wat gebeurd daar mee ?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 09:38

Gisteren zat het er in ieder geval weer tegen. We waren aan het kibbelen over iets onnozels, krijg ik ineens allerlei vuile woorden naar mn hoofd geslingerd. Jij vuile prutsmuts/slet/trut en ga zo maar door. Op zo'n momenten wil ik gewoon direct vertrekken, want dan heb ik schrik voor wat gaat volgen. Hij zegt dat het de enige manier is om mij stil te krijgen als ik aan het 'zagen' ben. Maar dat hij mij daarmee kwetst, dat beseft hij niet want 5 minuten later doet hij weer gewoon alsof er niks aan de hand is en wordt hij lastig omdat ik niks wil zeggen.
Naar de buitenwereld is hij zo'n goede en lieve jongen, niemand zou kunnen geloven dat ik bij hem wegwil.

Vanmorgen wou hij spontaan knuffelen, maar wat hij gisteren deed kan ik niet zo maar vergeten. En als je dan op die momenten een bericht van die ander krijgt, dan is het allemaal verdomd moeilijk!

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 09:39

het was niet prutmuts wat hij zei hoor :(

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:41

MarisdB schreef:
Die reactie snap ik niet JJane. Moet je dan maar in een slechte relatie blijven zitten omdat het anders zonde van je "investering" is geweest? Kan je uitleggen wat je bedoelt?

Ik vind dat je helemaal niet in een slechte relatie moet blijven zitten. Integendeel zelfs. Voor mij moet het 100% zijn anders hoeft het voor mij niet.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:50

Ik denk dat het heel simpel is:

Wil je dat jullie huwelijk blijft ?
Zo ja dan zul je er alles aan moeten doen met zn 2en om het weer op de rails te krijgen.

Zo nee dan per direct stoppen, want wie hou je voor de gek ?

Tot nu toe lees ik alleen dat hij alles fout doet, wat imo niet eerlijk is. Ik geloof er nl niks van dat je zelf ook nooit iets eruit flapt in een ruzie (dat doet nl bijna iedereen)
Wat vind hij niet leuk wat jij doet of niet doet en wat verander je er zelf aan ?
Waarom geen hulp zoeken ?
Heel bot gezegd heb ik eerder t gevoel dat je hoopt dat iedereen hier (op een paardenforum) gaat zeggen meis weg bij hem en zijn gevloek, zodat je naar die ander kan.
Begrijp me niet verkeerd, vind het zeker niet leuk voor je ! Maar heb t gevoel dat je gewoon geen zin hebt om er nog wat moeite in te stoppen. Dan moet je goed nagaan wat je nou wilt.

Ik vind een maandje er tussenuit geen slecht idee voor beide. Desnoods heb je t er samen over en kun je in het huis blijven. En anders ga je er alleen heen voor de paarden of zoek je er iemand voor.
Of ga met een vriendin 2 weken op vakantie. Kijk of jullie elkaar toch stiekem erg missen of niet.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 10:04

_Mondy_ schreef:
Ik denk dat het heel simpel is:

Wil je dat jullie huwelijk blijft ?
Zo ja dan zul je er alles aan moeten doen met zn 2en om het weer op de rails te krijgen.

Zo nee dan per direct stoppen, want wie hou je voor de gek ?

Tot nu toe lees ik alleen dat hij alles fout doet, wat imo niet eerlijk is. Ik geloof er nl niks van dat je zelf ook nooit iets eruit flapt in een ruzie (dat doet nl bijna iedereen)
Wat vind hij niet leuk wat jij doet of niet doet en wat verander je er zelf aan ?
Waarom geen hulp zoeken ?
Heel bot gezegd heb ik eerder t gevoel dat je hoopt dat iedereen hier (op een paardenforum) gaat zeggen meis weg bij hem en zijn gevloek, zodat je naar die ander kan.
Begrijp me niet verkeerd, vind het zeker niet leuk voor je ! Maar heb t gevoel dat je gewoon geen zin hebt om er nog wat moeite in te stoppen. Dan moet je goed nagaan wat je nou wilt.

Ik vind een maandje er tussenuit geen slecht idee voor beide. Desnoods heb je t er samen over en kun je in het huis blijven. En anders ga je er alleen heen voor de paarden of zoek je er iemand voor.
Of ga met een vriendin 2 weken op vakantie. Kijk of jullie elkaar toch stiekem erg missen of niet.

Ik ben snel op mn tenen getrapt en laat dat ook duidelijk merken. Dus ja, ik flap er soms ook wel eens iets uit zonder dat ik het meen. Maar ik verneder hem niet...Ook naar zijn ouders toe kan ik wel laten merken wanneer mij iets niet aanstaat. Dat weet ik van mijzelf dat dat verkeerd is.
Wat je zegt dat ik hoop dat iedereen zegt dat ik maar moet vertrekken en naar mn crush gaan, dat is gedeeltelijk waar. Maar zoals iemand anders al zei, als ik ga, dan is het in de eerste plaats voor mezelf en niet voor mijn crush. Dat weet hij ook en hij is ook bereid te wachten tot ik er klaar voor ben.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:07

TS: waarom ga je niet in op de meerdere tips om naar een relatietherapeut te gaan? Is dat omdat je er al klaar mee bent of heb je iets tegen psychologen?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 10:14

Omdat ik het gevoel heb dat een relatietherapeut zal zeggen dat hij (en ik ook) bepaalde dingen zullen moeten doen. Voor hem zal dat zijn deels zijn ouders loslaten en dat gaat hem noooooooit lukken, omdat het ook zijn ouders en naaste familie zijn die dit in de hand werken. Daarnaast zal hij ook wel wat meer aandacht aan mij besteden en meehelpen in het huishouden. misschien lukt dat een paar weken, maar ik ken hem zo goed dat ik vrees dat hij terug in zijn oude patroon zal vallen. ik weet hoe hij in elkaar zit na 10 jaar, een psycholoog na een paar weken? Ik weet het niet....
Daarbij is het nu al zo ver gekomen dat ik het raar vind dat hij mij aanraakt. het voelt gewoon niet goed nu...
Ik denk dat het beste is dat ik er even tussen uit ga. Zo kan ik voor mezelf beslissen of ik de relatie nog een kans wil geven...

Ik zal er in ieder geval over nadenken, over een relatetherapeut...

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:22

@sassol dat vraag ik me ook af.

Even iets anders, als ts het verhaal andersom had geschreven hadden de reacties van iedereen heel anders geweest.
Als ts degene was geweest waarvan de man een groter libido had, een paar keer met een vrouw gezoend had en zei dat hij nooit verder is gegaan (wat door zowat elke bokker in twijfel getrokken zou worden) en dat de man aan de ts zou voorstellen een open relatie te willen of te twijfelen aan de relatie door oa een internet crush... Hoe zouden de reacties dan zijn ?
Heel makkelijk : iedereen zou zeggen dat de ts de eer aan zichzelf zou moeten houden en dat die vent van haar moet houden zoals ze is. Als hij vreemd gaat is hij haar niet waard. Dat de ts m dan zou uitschelden tijdens ruzies zou iedereen kunnen begrijpen en alleen maar meer reden zijn om snel weg te gaan.

Snap nu niet waarom het andersom dan alsnog de fout van de man is, en dat er nu wel een open relatie wordt voorgesteld.
Ts ik hoop dat je het niet erg vind dat ik zo direct ben ? Ik denk dat je aan de ene kant geluk hebt met iemand die zo vergevingsgezind is, je eigenlijk gelukkig bent met hem maar door die verliefdheid alleen het negatieve ziet. Ga je geen spijt krijgen ?
Je kan niet weten hoe therapie uitpakt, zeker niet als je daar ook je twijfels uit over hoe je denkt dat het na de therapie weer verslechterd.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:23

Wat de therapeut gaat zeggen, zou ik maar aan de therapeut over laten ;) En een therapeut is er niet om jullie te leren kennen, maar om destructieve gedragspatronen/vicieuze cirkels te doorbreken. (Dat doen jullie uiteraard zelf, maar met behulp van de therapeut).

Een tijdje er tussenuit lijkt me sowieso een goed idee. Je zult er inderdaad eerst uit moeten zijn of je nog energie in de relatie wilt stoppen.

Sterkte TS.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 10:42

_Mondy_ schreef:
Snap nu niet waarom het andersom dan alsnog de fout van de man is, en dat er nu wel een open relatie wordt voorgesteld.
Ts ik hoop dat je het niet erg vind dat ik zo direct ben ? Ik denk dat je aan de ene kant geluk hebt met iemand die zo vergevingsgezind is, je eigenlijk gelukkig bent met hem maar door die verliefdheid alleen het negatieve ziet. Ga je geen spijt krijgen ?
Je kan niet weten hoe therapie uitpakt, zeker niet als je daar ook je twijfels uit over hoe je denkt dat het na de therapie weer verslechterd.

Nee hoor, integendeel, ik wil mezelf ook niet in een slachtofferrol duwen. Ik weet dat ik ook dingen verkeerd doe. Een huwelijk heb je met twee en je moet er beiden aan werken. Alleen heb ik het gevoel dat ik al veel water bij de wijn heb gedaan de laatste jaren en dat ik geen energie meer heb. Ik weet het dus ook niet of ik het nog allemaal wil.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:46

Volgens mij weet jij prima wat je wilt maar durf je niet omdat je bang bent dat je van je omgeving op je kopt krijgt. Waarom ben je daar zo bang voor? Waarom laat je je omgeving dicteren wat je moet doen?

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:51

Als mijn man mij uitscheld voor slet of prutsmuts, of iets van die strekking, kan hij vertrekken, en wel per direct.
Relatiecrisis of niet, er zijn grenzen aan wat normaal respectvol gedrag is.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:54

Ik heb het hele verhaal ook doorgelezen, in het begin was je nog vol hoop en positiviteit naar je partner.
Dit is inmiddels drastisch veranderd.... in deze periode heb je je volgens mij al los gemaakt van je partner.

Tussen de regels lees ik dat je je beslissing al lang gemaakt hebt maar de knoop definitief nog niet durft door te hakken.
Denk dat het meer dan eerlijk is tegenover je partner om dit dan ook te doen, zo door rommelen in een relatie waar je toch geen toekomst in ziet en waar je niet meer aan wil werken heeft geen zin.