Irritaties in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:36

KimD schreef:
Mensen die slapen achter het die en optrekken terwijl ik op de rem sta en vervolgens achter op mijn stop belandden en dan doodleuk het nog toegeven ook!

Vanmorgen gebeurt nu ontzettend hoofdpijn en pijn in mijn nek

Ik kan hem niet wijzigen, raar? In ieder geval nu pijn in mijn nek en een auto die hoogstwaarschijnlijk Total loss verklaard wordt... ;( Lekker dan!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:48

- mensen die de mistlampen aanhebben, vooral die nieuwe auto's, vinden het vast erg stoer met die lichten aan. (bij veel auto's is er zelfs ook nog eens één kapot ook.)
- mensen die geen knipperlicht gebruiken, niet op de snelweg en in gewone verkeer.
- zondagrijders, niet weten waar ze heen moeten en dan maar 40 te gaan rijden waar je 80 mag (ga ergens stilstaan)
- bumperklevers, grr. ik ga dan extra langzamer rijden en ben wel eens op de rem getrapt. vond ie niet leuk.
- mensen die je inhalen en dan nog niet doorrijden als ze voor je gaan rijden (snelweg)
- mensen met dikke auto's die altijd denken dat ze voorrang hebben en gewoon maar door kunnen rijden.
- op de snelweg bijna de baan afgereden te worden omdat ene idioot met 180 aan komt zetten en dan gaat seinen met de lichten, ja daag ik ga dan niet meer aan de kant.
- mensen die slapen, dus voor een stoplicht staan en dan op groen gaat en niet rijden en het stoplicht voor anderen dan weer snel op rood staat.
- mensen die haast hebben in het verkeer en dan denken dat ze alles kunnen maken.

volgens mij was dit het ongeveer wel, meer kan ik op het moment niet verzinnen.

Lieszje

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:22

Je hebt achter toch maar 1 mislicht?

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:17

Lieszje schreef:
Je hebt achter toch maar 1 mislicht?

Ze bedoelt voor denk ik.
Overigens denk ik dat er bermverlichting mee bedoeld word. Daar gaat alleen de kant aan waar je opstuurt in en bocht.
Verder is de verlichting bij de nieuwere autos ook onder in de bumper maar geen mistverlichting.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:43

Wow dit topic ik was al zo lang naar een plekje op zoek waar ik mijn frustraties op de weg in kwijt kan.
Ik heb aan veel een hekel maar mijn grootste irritaties gaan uit naar:

-mensen zonder geduld (ik heb in sommige situaties moeite met wegrijden met deze auto :o )
- bumperklevers
- mensen die geen richting aan zetten (vooral op rotondes!!)
- mensen die 20! op een 30 weg gaan rijden vooral op een punt met veel gelijkwaardige kruispunt en je ze dus ook niet in kunt halen
- mensen die 50 op een 80 weg gaan rijden
- als er met groot licht op je af gereden word

Of van die toko's die ff extra gas bij gaan geven terwijl ik voor ze wil uitvoegen (uitvoegend, gaat voor invoegend verkeer) of als ze op de snelweg zoo langzaam rijden en zodra je ze in probeert te halen ze extra gas bij gaan geven. aardigg!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 22:55

Vorige week reed ik naar mijn werk toe en ik ging de bebouwde kom binnen. Rijd netjes 50, komt er een Audi aangereden achter me met een vaart en die kwam toch dichtbij op mijn autootje... schrok me wezenloos dacht even dat ik geramd werd van achteren... of dat ik ergens 30 rijd en dat iemand haast heeft, wil die gaan inhalen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:03

Bumperklevers, vreselijk inderdaad. Net als mensen die ver onder de snelheid rijden.

Twee dingen waar ik me ook altijd aan stoor: ik nader op de rechterbaan iets wat veel langzamer gaat en dan gaat de auto achter mij snel inhalen waardoor ik niet naar links kan zodat ik moet remmen want "snel" is in dit geval niet veel sneller dan ik rij :(
Langzaam inhalen in het algemeen: ik rij vaak met cruise control er op en dan meent iemand mij in te moeten halen maar die inhaalmanoevre duurt dan een minuut of zo; gevolg kan ik soms weer remmen omdat ik weer achter iemand terecht komt die langzamer rijdt.

Vreemd is ook dat als ik met het peugeotje op stap ben ik veel minder last heb van mede weggebruikers dan wanneer ik met mijn grote BMW onderweg ben. Net alsof sommige mensen je gemakkelijker hinderen als je met een flinke wagen rijdt.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:51

of van die mensen die de voorrangregels neit door hebben (voorrang nemers)

of.. In den bosch is er een straat wat gewoon een 30km zone is met gelijkwaardige kruispunten.
alleen door het wegdek en de breedte heeft volgensmij niemand het door dat ze gewoon gelijkwaardig zijn en die weg geen voorrangsweg is en iedereen van rechts voorrang heeft..
Ik ga dan altijd stilstaan en degene van rechts gaan dan dus ook snugger stilstaan van: :?
meestal hebben ze pas na 1 a 2 seconde door dat ze voorrang hebben :)*

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:06

Het niet gebruiken van het knipperlicht echt gruwelijk irritant!

Mensen die het begrip 'ritsen' niet begrijpen.

Mensen die hun spiegels niet gebruiken (hoewel ik ze ook eens vergeten ben, dat doe ik dus echt never nooit meer, bijna aanrijding).

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik met de 'grote' auto op de snelweg lekker doorgas.
Maar met de boodschappenwagen rij ik gewoon 110 anders slurpt dat ding als een malle.
Geef altijd wel tijdelijk een dot gas in het geval van inhalen. Dat stroomt makkelijker mee qua linkerbaan.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:11

Mag ik me als fietser ook melden?

Ik erger me er een beetje aan dat als ik aan het fietsen ben op een redelijk smalle weg, en het heeft geregend, dat sommige bestuurders gewoon vol gas blijven rijden helemaal in het midden van de weg, of zélfs meer naar mijn kant toe (terwijl er voor hun wel nog genoeg plaats is om wat aan de kant te gaan). Gewoon omdat ze niet in een plas willen rijden.
Daardoor moet ik wel helemaal in de berm gaan rijden, waardoor je bijna valt.
Ik rijd nochtans altijd netjes zo veel mogelijk rechts, heb altijd mijn lichten aan, geef richting aan enz.,... Dus wat meer respect van de andere kant zou wel aardig zijn :j .

Ik zeg natuurlijk niet dat iedereen zo rijdt hé :), er zijn ook genoeg bestuurders die wat meer naar links gaan, zodat ze mij niet van de baan rijden...

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:17

Winged schreef:
Warbling schreef:
Als fietser: als ik de rotonde oprijd waar ik voorrang heb en alsnog voor m'n sokken gereden worden.

Weet je waar dat ook aan kan liggen? In het noorden (friesland, drenthe, groningen) hebben fietsers binnen de bebouwde kom namelijk GEEN voorrang op een rotonde. Mensen uit het noorden zijn het dus niet gewend _O-

In Groningen (stad) op sommige rotondes dus wel.
Russische roulette om half 6 haha.
Laatst kreeg ik te maken met een fietser die ook nog eens tegen het verkeer in ging.
Je komt al ogen te kort, maar dan helemaal.
Zeker omdat ze haar hand ook niet uit stak.

Of fietsers die denken dat ze voorrang hebben als ze over het zebrapad fietsen...
Joehoe?! Afstappen!

Of!
Voetgangers die bij een zebrapad gaan staan maar niet oversteken.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:22

Pfoe, ik had gisteren 1 irritatie op het snelweg.

Ik zag dat de matrix borden van 90 naar 50 gingen en toen was het in ene stap voets rijden.
Aan de andere kant van de weg was een ketting botsting geweest en natuurlijk moeten mensen dus een tijdje kijken van wat er gebeurd is.

Ik kijk er ook wel naar toe maar als ik al hulp daar ziet staan dan gaat mijn blik gelijk weer terug op de weg.

Maar blijft wel lastig en ik snap dat de mens eenmaal nieuwschierig is.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:18

purny schreef:
dat het wel iets zou zijn om je irritaties in het verkeer te delen

poeh......heb je even :')

Nee...echt...als ik alles op moet gaan schrijven wat ik meemaak in het verkeer dan heb ik al een boekwerk klaar :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:44

Jeetje wat zijn veel mensen hier heetgebakerd in het verkeer, kan je dan nog genieten van autorijden :D?

Volgens sommigen van jullie zal ik ook wel een bron van ergernis zijn in het verkeer, ik rij namelijk 110 op de rechterbaan van de snelweg. Dit omdat ik weiger nog meer te moeten dokken aan de overheid door een hoger gemiddeld brandstofverbruik. En het scheelt me aan tijd misschien een paar minuten. Ik ben van mening dat rustig rijden op de rechterbaan prima kan mits je goed anticipeert. En daarmee bedoel ik dat ik niet vlak achter een vrachtauto ga hangen en dan bij het eerste het beste gaatje met 90 de linkerbaan op klap, maar voldoende afstand hou, kan optrekken en dan met 125-130 km/h kan inhalen. Als mensen zich dan nog ergeren aan het feit dat ik met 110 'sjok', ken ik nog wel een paar goede psychologen :+.

Ik kan me daarbij wel ergeren aan mensen die maar verwachten dat ik te pas en te onpas ruimte maak op de rechterbaan als zij van de invoegstrook komen. Want wat creëer je dan... Ruimte op de rechterbaan en chaos en ellende op links! Wat mij betreft hoeft dat ruimte maken ook niet als een 'moetje' te worden getraind bij de rijscholen want ik maak meer dan eens mee dat mensen me opzij proberen te drukken. Lastig als er een auto links van me zit. Dus als je wilt invoegen geef dan meer gas en haal me in, of voeg achter me in en trap dan door naar de linkerbaan. Als ik je ruimte kan geven doe ik dat heus wel en anders zoek je zelf maar een andere plek om in te voegen.

Bumperkleven vind ik waanzinnig irritant en is daarnaast nog eens gevaarlijk en ik heb het gevoel dat veel mensen daar niet bij stilstaan. Ik heb onlangs een rijvaardigheidscursus/slipcursus gehad en het viel me vies tegen hoe hard je moet werken om met 60/u een veilige noodstop te maken, laat staan met 120 :oo! In het verlengde van de automobilisten die onnodig gevaarlijk bezig zijn: mensen die voor mij rijden op een onverlichte landweg en daarbij niet hun groot licht voeren terwijl het wel mogelijk is vind ik ook bijzonder gevaarlijk bezig :n. Dat hert ontwijk je zoveel makkelijker als je hem tijdig kan zien en die kans vergroot je aanzienlijk met het voeren van groot licht waar mogelijk.

Wil niet zeggen dat ik een perfecte automobilist ben maar ik probeer wel om in het verkeer zo goed mogelijk te anticiperen en te communiceren (en dan niet alleen met mijn middelvinger :D).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:47

Ik vind het juist super irritant als mensen niet even naar de linkerbaan gaan als ik moet invoegen wanneer die linkerbaan leeg is. Ik verwacht ook niet dat ze hun auto voor een harder rijdende auto gooien om mij ruimte te geven.
Sommige invoegstroken zijn wat kort en grote drukte kan je anders bijna niet invoegen. Zelf ga ik ook altijd opzij wanneer de mogelijkheid daartoe is.

Verder zit ik mezelf echt niet op te vreten achter het stuur hoor :D Heb met de jaren wel geleerd dat je alleen jezelf daar mee hebt. Is totaal zinloos.

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:10

Percy schreef:
Ik vind het juist super irritant als mensen niet even naar de linkerbaan gaan als ik moet invoegen wanneer die linkerbaan leeg is. Ik verwacht ook niet dat ze hun auto voor een harder rijdende auto gooien om mij ruimte te geven.
Sommige invoegstroken zijn wat kort en grote drukte kan je anders bijna niet invoegen. Zelf ga ik ook altijd opzij wanneer de mogelijkheid daartoe is.

Verder zit ik mezelf echt niet op te vreten achter het stuur hoor :D Heb met de jaren wel geleerd dat je alleen jezelf daar mee hebt. Is totaal zinloos.

Dat is ook irritant als je er geen ruimte gemaakt word, maar als je ruimte maakt voor een ander en het gaat fout is het jou schuld. Want de hoofdrijbaan heeft altijd voorrang op het invoegende verkeer en als jij uitwijkt om ruimte te geven en het gaat fout kloppen ze bij jou aan!

Waar ik dan wel een enorme hekel aan heb is als er dus iemand wilt invoegen op de snelweg met maar 50 km per uur hij/ zij hem doodleuk voor mijn neus gooit terwijl ik 120 rijd en niet opzij kan en daardoor een noodstop moet maken! Dus ja daarom ben ik zelf ook altijd geneigd ruimte te maken voor een ander!

Ook heb ik een enorme hekel aan mensen die over de vluchtstrook rijden bij file of over de streep gaan staan om te kijken, voor mijn werk moet ik over de vluchtstrook naar bv een ongeval en dan kan ik om de 200 mtr gaan staan toeteren omdat er weer een sufferd over die streep heen gaat! Laat die vluchtstrook vrij zodat hij kan worden gebruikt waarvoor hij bedoelt is!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 01:41

Percy schreef:

Als je niet genoeg hebt aan de invoegstrook mag je de vluchtstrook als verlengde gebruiken! Was een tip van de politie na een niet zo geslaagde invoegactie van mij.
Ik schakelde ipv naar zijn 4 terug naar 2 waardoor ik in ene bijna stilstond en toen was het einde vd invoegstrook, dus ik naar rechts, precies voor meneer de agent :o die toen bijna in mijn kofferbak zat.
Geen boete, wel een goed advies! Ik had die dag trouwens net mijn rijbewijs opgehaald en was mijn eerste ritje in een 'andere' auto, vandaar ook dat ik misschakelde.

Mensen die hard op rotondes afkomen zijn vervelend.
Mensen die geen richting aangeven zijn vervelend.
Het al 10x herhaalde riedeltje dus ;)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:28

Had vandaag iets waar ik toch wel erg sacherijnig van werd.
Moest vanmorgen om 8 uur beginnen en werk in de stad. Op loopafstand zijn er gratis parkeerplaatsen en ik dacht nou ben toch de eerste, zet hem lekker vooraan langs de weg, hoef ik eens minder ver te lopen :D Express een stukje naar voren gezet zodat als er een auto voor mij zou komen ik ruimte had om iets achteruit te gaan om eruit te rijden.
Kom ik om kwart over 4 bij mijn auto aan, hartstikke klem gezet {:)-: Er had een twingo zich nog achter mijn auto gewurmd, half op de stoep half op de parkeerplaats en er stond er een voor.
En dan kan het mij dus al niet meer schelen of ik die andere raak of niet, iedere idioot ziet dat mijn auto er op die manier niet fatsoenlijk uit kan. {:)-:

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:37

als er geen ruimte voor mij gemaakt wordt pak ik zelf wel mijn ruimte. mensen willen hun autotje heus niet kapot hebben dus ze gaan vanzelf wel opzij.
ik prop mijn auto zo vaak ergens tussen.
waar ik echt een hekel aan heb is langzame mensen. zowel met optrekken van een stoplicht als langzame mensen op de linkerbaan van de snelweg. overal waar ik de mogelijkheid heb om in te halen haal ik ook de slomerds in.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:32

troi schreef:
Ik geloof trouwens dat velen zich aan mij zouden ergeren. In het kader van zuinig rijden rijdt ik zelden harder dan 110 laat ik vlug het gas los en trek ik langzaam op. Maar ja dan doet mijn yaris wel 1op 17 op de snelweg...

Ik vind dat echt net 1 stapje te ver gaan. En wat bespaar je per tank ? 1 /2 euro ? Je kan er ook in doorslaan ..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:35

Poiuytrewq schreef:
als er geen ruimte voor mij gemaakt wordt pak ik zelf wel mijn ruimte. mensen willen hun autotje heus niet kapot hebben dus ze gaan vanzelf wel opzij.

Dat klinkt beschaafd. Vrede op aarde en in de harten van de mensen {:)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:36

Ik ben iedere keer weer verbaasd als ik zonder schade thuiskom...en ik rij toch echt wel goed hoor! Gisteren..aan het inhalen, op de linkerbaan, 120 km/uur. Komt er een Jaguar achter me rijden, en douwen joh! Links over de streep, rechts over de streep..om maar aan te geven dat meneer er voorbij wilde, wat al lastig is als ik aan het inhalen ben. Toen ik naar rechts kon, uiteraard gegaan, komt ie naast me rijden en duwt me helemaal rechts de vluchtstrook in! Toen voor me, op de snelweg, ging die eikel lopen remmen, met 120 km per uur! Helaas door de schrik zijn kenteken vergeten te noteren, anders had ik direct doorgereden naar de politie om aangifte te doen.

Verder heb ik nog nooit een bon gehad voor te hard rijden, rijd gewoon maximum snelheid, en probeer daarnaast ook nog aan mijn verbruik en het milieu te denken. Nee, ik heb mijn rijbewijs bijna 20 jaar, maar leuk is autorijden helaas allang niet meer...

O en trouwens, ik heb ook een hekel aan fietsers die stoppen met trappen als ze een auto zien..nog iets langzamer en ze achteruit..!

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:38

waar ik me toch wel het meeste aan irriteer in het verkeer... is als mensen mij afsnijden oowh daar kan ik zo niet tegen. Ik stop al bewust van te voren van 'okay ga maar voor' (behalve als ik voorrang heb natuurlijk) maar dan heb je van die geweldige mensen die vinden dat ze meer recht hebben op de weg. En die gaan dan op het laatste moment toch pardoes voor me lang... gezellig arg ik kan me er zo kwaad om maken he :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:01

Ik rij ook gewoon 100 op de snelweg. Zit er niemand mee in de weg en het kost een stuk minder benzine. :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:05

eponine schreef:
Ik ben iedere keer weer verbaasd als ik zonder schade thuiskom...en ik rij toch echt wel goed hoor! Gisteren..aan het inhalen, op de linkerbaan, 120 km/uur. Komt er een Jaguar achter me rijden, en douwen joh! Links over de streep, rechts over de streep..om maar aan te geven dat meneer er voorbij wilde, wat al lastig is als ik aan het inhalen ben. Toen ik naar rechts kon, uiteraard gegaan, komt ie naast me rijden en duwt me helemaal rechts de vluchtstrook in! Toen voor me, op de snelweg, ging die eikel lopen remmen, met 120 km per uur! Helaas door de schrik zijn kenteken vergeten te noteren, anders had ik direct doorgereden naar de politie om aangifte te doen.

Verder heb ik nog nooit een bon gehad voor te hard rijden, rijd gewoon maximum snelheid, en probeer daarnaast ook nog aan mijn verbruik en het milieu te denken. Nee, ik heb mijn rijbewijs bijna 20 jaar, maar leuk is autorijden helaas allang niet meer...

O en trouwens, ik heb ook een hekel aan fietsers die stoppen met trappen als ze een auto zien..nog iets langzamer en ze achteruit..!

als ze je proberen eraf te douwen, gewoon terugsturen in zijn richting, zul je zien hoe vlug ze terug op hun rijstrook zijn!
(maargoed, ik heb nogal lef achter het stuur, en rij met een halfbrakke auto, dus steekt het zo nauw niet :D)