45 km wagentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:44

Geryon schreef:
Oh gaaf het mag dus wel!! Helaas heb ik geen wetboek :+ :')

Nee geen bekeuring, want omdat het de eerste keer was hield hij het bij een waarschuwing zei hij :P

tijd voor een boze mail naar het politie bureau :') vanaf nu he, als ze me aanhouden.... ik zou voet bij stuk houden... stel dat ze je een boete gaven... voor gewoon in je recht staan.

Anoniem

Re: 45 km wagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:45

Voor bromfietsen geldt het 15 bord ook niet, is tot max 25km per uur. Dat staat dan weer op de sites van de overheid :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:46

Kijk ik dan verkeerd of? Op die wetten staat dit bij het C15 bord geloof ik: Gesloten voor fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:47

Ja het staat weer op een andere site van de overheid :') ze maken het niet makkelijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:52

Bestuurders van bromfietsen op meer dan twee wielen en bromfietsen met aanhangwagen, die met inbegrip van de lading breder zijn dan 0,75 meter, mogen de rijbaan gebruiken.

Als ik dan dit stukje uit het wetboek lees dan lijkt het weer net of jullie wel op het fietspad mogen, omdat je ook op de weg mag. Er wordt niet gesproken van een "je moet"

Verwarrend die wet :=

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:53

Jans schreef:
Bestuurders van bromfietsen op meer dan twee wielen en bromfietsen met aanhangwagen, die met inbegrip van de lading breder zijn dan 0,75 meter, mogen de rijbaan gebruiken.

Als ik dan dit stukje uit het wetboek lees dan lijkt het weer net of jullie wel op het fietspad mogen, omdat je ook op de weg mag. Er wordt niet gesproken van een "je moet"

Verwarrend die wet :=

Terwijl een fietspad dan weer niet mag :')
misschien weten daarom sommige bestuurders de regels niet :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:55

Jeetjemina rare wetgeving toch ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:55

Ja joh _O- ik geloof dat ik maar blij ben dat ik in een auto rij, dan mag ik gewoon alleen op de autowegen en hoef ik alleen maar op te letten of er niet een wit bord, rode rand met een autootje er in staat _O-

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:58

Jans schreef:
Ja joh _O- ik geloof dat ik maar blij ben dat ik in een auto rij, dan mag ik gewoon alleen op de autowegen en hoef ik alleen maar op te letten of er niet een wit bord, rode rand met een autootje er in staat _O-

of een rood bord met een witte streep :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:58

Ja rood bord met witte streep geeft verhoogde kans op BOEM :')

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:02

Goof schreef:
Ik denk niet dat die dingen er zijn voor ieder meisje dat niet nat wil worden in de regen ;)

Voor iedereen die geld heeft om er een te kopen :Y)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:02

Jans schreef:
Ja rood bord met witte streep geeft verhoogde kans op BOEM :')

is dat zo? :P
dacht dat dat altijd betekende dat de doorgang vrij was om door te crossen en dan anderen je voorang moesten verlenen... dat betekent toch die witte pijl op dat blauwe ( hoekige ) bord? aan de kant voor tegenliggers :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:03

Wafel schreef:
Goof schreef:
Ik denk niet dat die dingen er zijn voor ieder meisje dat niet nat wil worden in de regen ;)

Voor iedereen die geld heeft om er een te kopen :Y)

Dat geldt voor alles lijkt mij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:03

Nee dat betekent "pas op rondvliegende pijlen" _O-

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:04

Jans schreef:
Nee dat betekent "pas op rondvliegende pijlen" _O-

ow... vandaar dan is dat rode vast toch een dartbord... :P
en ja, dit gaat dan door het verkeer heen he :')

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:32

Ik rijd zelf ook in een 45 km wagentje.. en ik moet zeggen, als het even kan dan vermijd ik 80 km wegen ook.. nou hebben we er hier niet veel, en die vermijd ik totaal, want op die ene mag je niet inhalen ook.. Dan heb ik echt compleet het gevoel dat ik de boel aan het ophouden ben.
Ik zal altijd voor de polderweg kiezen.

Vind het trouwens een super oplossing voor hier in de stad en de polder.. ben erg gehecht aan mijn ototje..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:34

Olikea schreef:
Ik rijd zelf ook in een 45 km wagentje.. en ik moet zeggen, als het even kan dan vermijd ik 80 km wegen ook.. nou hebben we er hier niet veel, en die vermijd ik totaal, want op die ene mag je niet inhalen ook.. Dan heb ik echt compleet het gevoel dat ik de boel aan het ophouden ben.
Ik zal altijd voor de polderweg kiezen.

Vind het trouwens een super oplossing voor hier in de stad en de polder.. ben erg gehecht aan mijn ototje..

heb jij ook last van het totaal geen voorrang krijgen? en dan in de dikke, klosale seat stopt iedereen voor me :D ookal hebben ze voorrang

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:11

Dat is inderdaad zo.. maar daar zit ik niet echt mee..

Wat ik wel opvallend vind.. mijn rijdt iets harder, ongeveer 60 km/u.. als ik dan op een 50km weg 50 rijd wil toch iedereen me inhalen.. blijkbaar slecht voor mensen hun reputatie als ze achter zo'n ding gezien worden.. :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:12

Ik heb het ook hoor.. De mijne gaat ook wat harder, zodat ik beter mee kom in het verkeer. Toch willen heel veel mensen mij inhalen of gaan ze als een gek lopen kleven :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:21

Joh dat doen ze bij mij ook in mn Seat arosa :=

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:42

als die van jullie harder kan, rijden jullie er dan ook harder mee? aangezien 45 toch de max is :p

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:27

Dat is ook de max bij brommers.. die rijden vaak ook harder..

Ik weet dat het niet de bedoeling is, maar met 60 kom je gewoon een stuk vlotter mee met het verkeer, wat imo weer veiliger is.
De frans gemaakte wagentjes rijden daar allemaal 80..

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:48

Ik vraag me altijd af waarom je zo'n ding wil rijden?!
Waarom dan geen gewone auto?! Of als je nog geen 18 bent; bromfiets?!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:17

Voor ons is het een stuk goedkoper dan 2 gewone auto's voor de deur (wij hebben ook nog een gewone auto), je betaalt namelijk geen wegenbelasting e.d, zit in een bromfietsverzekering, rijdt heel erg zuinig)., en het heeft een boel voordelen tov een brommer, je zit warm en droog, kunt wat meenemen..

Heb dat ding niet om die redenen aangeschaft jaren geleden, maar daar is het wel op uitgedraaid.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:41

het is zuinig, je zit droog, je kunt er grotere boodschappen mee halen.... net zo duur ongeveer als een bromfiets maar wel veel voordelen ( je moet natuurlijk wel geluk hebben in de aanscaf ;) )
en als de grote auto weg is... kun je naar plekken dichtbij hiermee. bovendien met slecht weer, en ongelukken is dit een stuk veiliger dan een bromfiets.