Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xDeena_

Re: Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:49

Ben op vakantie en slaap echt verrot hier, dus na de vakantie maar proberen dan he :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:56

Gisteren heb ik weer 3 dingen gedroomd.
Eentje met Ian Somerhalder, valt onder dromen over bekende acteurs :P
eentje over een soort van tocht. Was met de familie. Waarbij ik bijna uit een ski lift viel... en de droom eindigde dat ik alleen nog over was met mijn neefje. Dat we een deur open deden, daar was een soort van pad/wegen. Maar toen rende mijn neefje terug dus heb niet verder kunnen kijken.
Misschien zo iets van er zijn meerdere wegen om ergens te komen link ofzo?
En ook eentje met iemand die ik leuk vind. Natuurlijk... maar die bespaar ik jullie wel.. Was een raar vehaal

En vandaag 2.
Over een vriendin en mij en we zochten iemand op het vliegveld wat heel erg leek op een winkel centrum.
De andere over een soort van race met mijn vader een een kennis. heel apart. We moesten naar beneden komen va neen rotswand. En het springen deed best pijn.. haha Vervolgens hoorde we dat er een lader was maar oke. We waren daarna beland in een bos... We wilde mensen de weg vragen maar die rende weg... Ook nog iets met een ambulance. Dat we niet op de weg reden maar op een heel stijl pad ernaast. Weet niet meer waarom ik daarin zat haha.
Vervolgens zit ik bij een oud hockey genoot thuis op de bank. Heel apart verhaal ook haha.

Over het niet voelen in een droom. Heel apart misschien maar ik voel wel in een droom.. misschien nep gevoels ofzo?

Ik weet nog wel een keer dat ik in de middel eeuwen een ridder was haha. Toen werd ik neergestoken. Dat voelde ik wel... Ook een keer toen ik droomde over een jongen van gossip girl.. *vakje bekende acteurs* naam even kwijt. Toen hij mij zoende voelde het heel apart. Maar goed apart xD

Sorry voor het lange verhaal haha

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:12

Haha ik heb ook n keer (tijd terug) gedroomd over Darren Criss, dat ik in een winkelcentrum was en hij me zag en zo op me af kwam rennen ''Ik ben je grootste fan!!'' Ook heel raar als je wakker word :P

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:04

Ik had dit soort dromen regelmatig. Al zolang ik me kan herinneren. Heb ook nooit moeten "leren" ik moet wel zeggen dat ze steeds minder voorkomen. Vroeger een paar keer per week en nu miss 1x in de 2/3 maanden

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:47

Yes! Vanmorgen sliep ik heel licht en toen besefte ik tijdens mn droom dat ik droomde! Ik dacht nog, ja maar ik droom niet echt, want ik ben toch wakker. Echter kan ik me behalve dat weinig herinneren van mijn droom. Weet wel dat ik nog een tijdje in mn droom bleef hangen maar wat er is gebeurd weet ik echt niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:51

Ik merk dat hoe bewuster ik probeer om te gaan met dromen, hoe minder ik onthoud :+

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:58

Ik vanmorgen wekker uitgezet en dromen maar. Kwamen er in de verte 2 eenden aangevlogen die met elkaar al vliegend probeerden te paren zo leek het en dan zie ik dat er een 3de bij betrokken is die een van die eenden aanvalt precies en toen ze dichterbij waren zag ik dat die 3de een groot bont en vliegen paard was... Zelden dat ik mij een droom herinner en dan nog zo een gekke 8)7

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:47

Een tijdje geleden heb ik dit topic geopend en gelezen. Ik had wel is meer over lucide dromen gelezen en ook wel eens geprobeerd maar niet gelukt. Ik onthoud mijn dromen tegenwoordig beter en heb zojuist mijn eerste lucide droom gehad volgens mij! Ik was aan het fietsen door mijn dorp. En toen besefte ik dat dat helemaal niet kon, want ik ben op dit moment op vakantie. Ik keek naar mijn handen maar daar zag ik niet zoveel geks aan? Maar toen keek ik op m'n horloge en de klok zat helemaal ondersteboven en gespiegeld enzo! Toen kwam ik mijn oude economie leraar tegen die ineens een kind had, die was nog een baby, een kleine baby maar hij kon al praten en hij was precies hetzelfde als m'n eco leraar, dikke buik en dezelfde stem :') toen ging ik verder en kwam ik een meisje tegen van m'n school waar ik ruzie mee had, die heb ik in elkaar geslagen en toen rende ik heel hard weg en werd ik wakker. Ben benieuwd of het vanavond weer lukt! Deze droom was nog wel kort en ik kon m niet helemaal sturen, maar het begin is er!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:12

Lente schreef:
Ik merk dat hoe bewuster ik probeer om te gaan met dromen, hoe minder ik onthoud :+

Dat kan inderdaad ook nog. Ik heb vaak lucide dromen, maar ik vind het ook interessant om het juist niet te besturen, en dan te kijken wat het me te zeggen heeft. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik vroeger lucide dromen heerlijk vond, net als eindeloos fantaseren op school.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:20

Ik ga het mee proberen!
Heb een keer gehad dat ik dacht tijdens het dromen; dit slaat nergens op, ik ben aan het dromen.
maar daarna ben ik vrij vlot weer wakker geworden.

Ben ook benieuwd of het nouks nog is gelukt door de slaapverlamming lucide te gaan dromen.
Lijkt me wel eng hoor!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:12

Ik denk dat ik soms semi lucide ben, haha. Ik was ooit eens aan het vliegen in mijn droom en kon mezelf besturen. Ook kon ik nog eens vliegen en opeens gaat dit niet meer en dan besef ik dat ik in een droom zit. Tegen dat ik wakker word denk ik altijd (nog in mijn droom, heel raar) gosh, was dit nu een droom of niet.
En dan zit ik recht in mijn bed van wtf.
Wat ook eens iets raars was dat ik tegen kwam, ik werd zeker 3/4 keer wakker, keek dan elke keer op de klok en het was dan bv 5:06, 7:06, 9:06, 12:06, wel dit was f*cking creepy :')

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:24

Mijn dromen worden iets helderder en ik begin ze beter te onthouden. Ik heb overigens het idee dat ik tijdens het dromen niet denk dat het echt is, maar ook niet dat ik denk 'hee, ik droom'. En ik blijk vaker over aparte dingen te dromen dan ik dacht, die bleven eerst niet hangen gok ik, dat vind ik wel vet eigenlijk :7 Denk aan enorm gave gebouwen, ouderwets en vervallen maar ook heel apart en nog gebruikt maar dan na sluitingstijd dus wel rustig, aparte gevaarlijke bossen compleet met kleine ouderwetse dorpjes in de buurt en met het balkon van mijn oma eraan vast haha enz. En ik begin me ook steeds meer dromen te herinneren die ik al vaker heb gehad, dus ik heb nog hoop :))

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:05

Vannacht al een droom heel goed onthouden dus dat is een mooi begin!
Ik schrok wakker en toen was ik alles kwijt, maar langzaam kwam alles terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:11

Vannacht een beetje een droom gestuurd.

Mijn moeder ging een nieuwe Fiat Panda voor me kopen want die waren zo goedkoop bij de Aldi. Ik kon kiezen uit een aantal kleuren maar ik vond zelf dat hij ook wel in het roze kon. Uiteindelijk toch maar voor donkerblauw gekozen omdat dat tzt waarschijnlijk beter te verkopen is. :')

Was me er in elk geval wel van bewust dat ik aan het dromen was. Een Fiat bij de Aldi zou wel vreemd zijn... Een Volkswagen is dan logischer :))

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:30

ik kan mijn dromen echt niet onthouden. Hoe doe ik dat als ik dat wel wil?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 09:46

Ik heb vannacht ook heeeeeel iets kunnen sturen. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:45

Ik herrinnerde mijn dromen nooit, nu ik dit ben gaan lezen lukt het steeds beter om het te herrinnerren, maar ik moet wel elke avond tegen mezelf zeggen dat ik ze moet herrinneren en opschrijven, anders herrinner ik me helemaal niets, ik herrinner me ook steeds meer en gedetaileerder, dus ik ga de goede kant op :D dus ik hoop dat het me binnenkort echt een keer lukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:46

Vertel, captain! :)

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:19

Captain schreef:
Ik heb vannacht ook heeeeeel iets kunnen sturen. :))

WEEEEEE WACHTEN :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 18:08

Ik was bij vriendlief (in Egypte) en toen gingen we samen film kijken.. En toen lag ik lekker tegen hem aan en heb ik hem de hele film in een wurggreep vastgehouden omdat ik zo blij was dat ik hem weer zag.. _O- En dat was een bewuste keuze.. :') Werd ook wel nog een beetje moe wakker.. Hahaha!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:17

Je dacht, eindelijk! In het echt mag ik nooit >;) Ofzo? :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 18:18

Nouja, hij woont nogal ver weg en ik was zo blij dat ik hem weer zag.. Ik dacht, die komt noooooit meer van me af.. Hahaha! :')

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:27

Yes! Het is me gelukt!
Ik ging gisteravond slapen en dacht, als ik nou eens alleen naar bed ga dan lukt het misschien makkelijker dan wanneer ik met mn vriend in slaap val. Echter, ik was al vreselijk moe dus had al een vermoeden dat het niet ging lukken. Ik deed de ontspanningsoefeningen- spieren een voor aan aanspannen en ontspannen en voor ik dat goed en wel had afgemaakt lag ik al diep te ronken.
Niet helemaal zoals het de bedoeling was dus!

Ik had verschillende, heldere dromen en werd vanmorgen vroeg wakker, daarna weer verder geslapen, em toen droomde ik dat mijn voortanden uit mn mond vielen. Ik denk dat ik daardoor getrickerd werd, want dat is een van de dromen die ik ben gaan herkennen in mijn patroon van dromen die regelmatig terugkomen.
Ik kan me niet herinneren dat ik een reality check heb gedaan, ik wist gewoon ineens dat ik droomde en toen besefte ik dat ik dan misschien ook wel de controle over kon nemen. In plaats van mn tanden terug in mn mond te stoppen wilde ik vliegen, want ik dacht, als ik dan droom is dat de ultieme test.
Dus ik keek omhoog en trok mezelf als het ware maar boven toe, naar dat punt en toen vloog ik.
Ik was in een huis met een houten dak en wilde hoger, dus ik vloog zo door het dak heen naar boven en dacht nog, hee dat doet geen pijn. Toen ik realiseerde wat ik deed schreeuwde ik heel hard, WHOOOOHOOOO. En ik dacht, zou ik dat nu echt hard op hebben geroepen?
Af en toe was het moeilijk om in mn droom te blijven, dan ging ik rustig op mn ademhaling letten, en soms viel ik bijna uit de lucht omdat ik het idee had wakker te worden.

toen ik een stukje had gevlogen, niet heel hoog, zo'n 20 meter ofzo, landde ik weer en ineens werd ik wakker en begon heel hard te lachen. Mn vriend vroeg wat er was en ik zei: I did it I did it! (vriend en ik spreken samen Engels)
Ik vroeg nog aan hem of ik geroepen had in mn slaap, maar hij had niets gehoord.

Ik merk dus dat in de dromen die ik krijg als ik iets minder diep slaap het makkelijker is om dingen te beseffen en zit nog te stuiteren dat dit gelukt is!
Nu wil ik meer!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:30

Die droom van tanden die uitvallen is een bekende en zou wijzen op een "nieuw begin" of "nieuwe levensphase".

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:40

Wat gaaf Babel! Opmerkelijk dat jij je ook realiseerde dat je droomde doordat je een terugkerende droom had. Mijn ervaring is trouwens ook dat je aan het einde van de nacht (of vooral als je al eens wakker was) gemakkelijker lucide droomt, maar ik vraag me af of dat met het dromen zelf te maken heeft of dat het alleen komt doordat je na zo'n droom vaker wakker wordt en dan ook gelijk helder genoeg bent om het je te kunnen herinneren.