Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:23

Afbeelding
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:35

Dat expat geen beroep is weet ik ook wel, maar het is gewoon even de makkelijkste manier om zijn werk lekker kort te omschrijven :)
Gebeurt wel vaker dat er meiden om hem heen gaan cirkelen als ze merken dat hij regelmatig in het buitenland zit voor z'n werk. met de gebruikelijke dollartjes in hun ogen. Helaas dames, hij is van mij en dat blijft ook zo :))

Drankverplichting, allemaal goed en wel. De eerste rondjes bestel ik altijd mee maar ik kan echt geen 5 drankjes op een half uur weg krijgen, dat tempo ligt me net een tikje te hoog. Dan kan ik ook beter op het toilet kamperen :+

Zat me even af te vragen "wat is die rare medium en well done nou toch?". Tot er een lichtje ging branden: dat is dus bleu, saignant, à point of bien cuit :)*

Iemand die een hond uit zijn mond laat eten? Sorry, maar als ik als gast in een restaurant zoiets zou zien, dan stap ik gelijk weg. Mijn eetlust is dan dadelijk over en de zin om er terug te keren ook als de restauranthouder zoiets walgelijk toelaat.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:45

Varekaj, het was ook echt heel erg walgelijk.... Maar gelukkig was het niet zo druk die avond, zaten ze in een redelijk 'rustig' hoekje.... Volgens mij heeft m'n baas er inderdaad iets van gezegd, alleen ik weet niet meer hoe ze reageerden toen... Rare mensen, dan spoor je toch niet? := Doe lekker thuis wat je niet laten kan, maar niet in een restaurant. Bah!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:47

Ik pak eigenlijk sowieso m'n hond niet mee op restaurant...

Stel dat er daar nu iemand zit met een heilige schrik voor honden, verpest je die z'n eten omdat je je hond persé meewil?!
En ik denk trouwens dat die van mij de boel bijeenjankt als iedereen gezellig zit te eten en hij niets krijgt, en dan krijg ik 't zelfs op m'n heupen :P

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:55

Ik ga regelmatig uit eten, en ik ben eigenlijk altijd wel erg aan het opletten.

Zoals, 100 keer vragen of je nog wat te drinken wilt. (Ook al zit er nog een klein beetje in mijn glas) Natuurlijk is het wel heel vriendelijk, maar ook een beetje opdringerig. De hele tijd maar kijken of je, je glas misschien al leeg hebt. En zo ja, komen ze gelijk op je ''afstormen''.

En ik kan me ook hinderen aan het publiek dat er komt. :') Luidruchtige lui met krijsende baby's en kinderen, vreselijk! Je kan er dan wel niks aan doen, en iedereen heeft er heus wel eens mee te maken (gehad), maar het ergert me wel.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:16

Optiwolk schreef:
Ik pak eigenlijk sowieso m'n hond niet mee op restaurant...

Stel dat er daar nu iemand zit met een heilige schrik voor honden, verpest je die z'n eten omdat je je hond persé meewil?!
En ik denk trouwens dat die van mij de boel bijeenjankt als iedereen gezellig zit te eten en hij niets krijgt, en dan krijg ik 't zelfs op m'n heupen :P

Of een andere gast heeft een allergie?
Nee, ik heb mijn hond ook nog nooit mee genomen naar een restaurant :n (wel een keer mee op het terras van de strand tent, hond onder tafel en niemand heeft er last van gehad, dit was wel in het voorjaar en niet hartje zomer).

Wij hebben ook wel eens gehad dat een kind onder tafel over gegeven had, ouders hadden niets gezegd. Al mijn collega's konden er niet tegen en het dus ook niet opruimen, heb ik het dus maar gedaan >;) Als ouders zijnde verontschuldig je je toch en vraag je om een doekje en een emmer sop?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:11

Ik werk in een pannekoekhuis, en daar was 2 weken terug de keuken (Jongens keuken, meisjes bediening) echt even heel slordig geweest.
Een man had een coupe ijs besteld en nadat dat gemaakt was in de keuken werd dat netjes door de bediening, naar de tafel gebracht.
Beste man nam een hap ijs, en meende dat er een stukje ijs in zat... Dus hij kauwen en wilde het in eerste instantie doorslikken, toch maar even bekijken dacht hij. Had meneer gewoon een stuk glas van een centimeter in zijn mond. :wow:
De keuken heeft toen gruwelijk op zijn donder gekregen, meneer kreeg het ijsje natuurlijk opnieuw en gratis en 2 gratis drankjes.
Daarboven nog eens 10% korting op de hele rekening.
Afhandelen ging netjes en de man was tevreden, maar het was niet grappig geweest als de man het had doorgeslikt..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:14

Jeetje Giolli, dan vind ik dat de keuken nog mild is aangepakt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:15

Absoluut, daar kan je zaak mee ten onder gaan. Als ik ergens glas in mijn eten vind, is dat echt de laatste keer dat ik daar binnen ben geweest.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:53

10% korting? Die man had helemaal niks hoeven betalen (vind ik).
Als hij een melding van zou maken, dan heb je als zaak een groot probleem.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:57

Wou net zeggen, 10% korting? :+ Ik had geen euro betaald voor een aanslag op m'n leven hoor! Wat een gierige restauranthouder :oo

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:59

Was ook mijn eerste gedachte :=

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:12

Ik erger me ook niet snel in de horeca. Het is mensenwerk en dat maakt het juist leuk! Ik ga dan ook graag uit eten en heb al heel wat "sterren" verzameld :) .

Dit deed mij wel pijn: wij hadden een mooie fles Dom Perignon (van rond de EUR600) uit een excellent jaar besteld. Een jonge meid serveerde deze uit en "pof", daar ging de kurk... "Lekker feestelijk altijd, he!". Ohh... ik vond dit ZO erg. Het is een absolute doodzonde om dergelijke Champagnes te laten ploffen omdat dan ook heel veel koolzuur uit de fles vertrekt. En toen waren we nogal Champagnefreaks, dus dat deed pijn... Zeker ook omdat het bij de Librije (Librije's hotel) was! Maar we konden er al snel om lachen en ik zal het ook nooit vergeten! De Champagne smaakte ook nog prima, gelukkig ;) .

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:13

Ooh dat is inderdaad zonde :oo

Bij ons hebben we vaak mensen die graag willen sabreren, toch een beeetje zonde van zo'n dure fles :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:15

Pfoeh, bij zo'n enorme en gevaarlijke!!! fout had ik ook de hele maaltijd gratis gegeven.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:17

aikon schreef:
Lekker zitten eten, oma jarig, en dat de zaak nog even gezogen moet worden om 18.30 u.! Met een oude herrie maker die veel stof achter uit braakt, smakelijk eten.

Ha ha ha was dit bij van der Valk? Daar stofzuigen ze ook vrolijk tussen de gasten hoor... Heerlijk!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:20

CoronaLime schreef:

Bij ons hebben we vaak mensen die graag willen sabreren, toch een beeetje zonde van zo'n dure fles :=

Ha ha ha, dat zal wel spektakel opleveren, zeg! In het resto sabreren! Inderdaad, sabreren kun je beter met een goedkopere Champagne doen, zelfs dan kun je hem nog goed verknallen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:08

CoronaLime schreef:

Ik heb overlaatst een sabrering grandioos zien mislukken, de helft van de fles ging er af :')
't Is dat ik weet dat die persoon het kan en het dus aan de fles lag.

Amerikanen die erbij stonden:
"Oooh"
"Aaah"
-applaus-

:')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:41

Nuage schreef:
Wou net zeggen, 10% korting? :+ Ik had geen euro betaald voor een aanslag op m'n leven hoor! Wat een gierige restauranthouder :oo

Is het ook... Mijn baas is echt een stomme klootzak! hij zal iemand nooit een cent te veel geven, zuinig, gierig maar voert zelf zo min mogelijk uit. De bediening was ook echt pislink op de baas dat 't zo moest gaan... Maar we mochten maar tot 10 % van hem gaan. Bah! -O-

Gelukkig was de man absoluut niet boos, heeft wel 10 keer gezegd dat het wel goed kwam en dat die korting echt niet hoefde, maar ons personeel stond er op.
Ik zelf was echt woest geweest met een stuk glas in m'n ijs.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:46

Je baas heeft in ieder geval enorm geluk gehad met zo'n makkelijke klant en dat deze meneer niet gewond is geraakt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:53

Cayenne schreef:
Je baas heeft in ieder geval enorm geluk gehad met zo'n makkelijke klant en dat deze meneer niet gewond is geraakt.

En zo is het. ;)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:31

astridastrid schreef:
aikon schreef:
Lekker zitten eten, oma jarig, en dat de zaak nog even gezogen moet worden om 18.30 u.! Met een oude herrie maker die veel stof achter uit braakt, smakelijk eten.

Ha ha ha was dit bij van der Valk? Daar stofzuigen ze ook vrolijk tussen de gasten hoor... Heerlijk!

Nee bij een chinees. Van der Valk had gekund, wat ik daar van hoor :oo

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:36

Trouwens wat ik wel altijd echt jammer vind: botte messen (en botte mensen). Ha ha! Ze kunnen niet scherp genoeg zijn!

Ik heb dus bij van der Valk gewerkt en ik vond vooral de "oh zo grappige gasten" echt super irritant! "Waar is de kers in de appelmoes?". Pff...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:41

Bij ons in de stad heb je enkele bakkers waar je ook ter plekke wat kan eten en drinken. Ik had een eclair, mama een appelflap met een kop koffie. We konden in de keuken kijken, die was halfopen en er was een jonge student aan de slag met chocoladesaus. Plots zien we die in de pot roeren, scheppen, op het gebak smeren... en de lepel aflikken om die weer in de pot te stoppen en dit proces enkele keren te herhalen.

Heb gelijk mijn eclair laten staan en de serveerster erbij gehaald en subtiel uitgelegd waarom ik 'm niet meer hoefde en haar de student getoond. Wist ik veel dat dat net de zaakvoerster was die meehielp in de zaak. heb nog nooit iemand met zo'n rotvaart buiten gegooid zien worden, we hoefden niks te betalen, ze is bij alle klanten de spullen met chocoladesaus gaan weghalen, heeft al die klanten iets gratis nieuws aangeboden en de rest van de tijd was ze knalrood van woede en schaamte...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:46

Dat snap je toch ook niet, dat mensen dat doen? :') Goeie reactie van de bazin ja :j