Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:04

Mensen verzinnen zelfs de dood als ze iets niet meer willen kopen
:(

Ik ben op dit moment aan bed gekluisterd door een operatie maar verkoop toevallig deze week veel via mp maar kan mn vriend moeilijk elke dag met een pakje op pad sturen, maar mensen reageren echt aardig nu het verzenden iets langer duurt :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:06

Alja schreef:
Mensen verzinnen zelfs de dood als ze iets niet meer willen kopen
:(

ja wat is er tegenwoordig mis met gewoon zeggen dat je er vanaf ziet?
ik snap dat niet hoor :n

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:52

Reageren is zo moeilijk....

Afgelopen zondag op advertentie gereageerd. Ad bleef staan, maar geen reactie. Woensdag nog maar een reactie achteraan gestuurd..geen antwoord en even later ad weg....

Gister gereageerd op een advertentie en vandaag geen reactie en advertentie weg....

Laat dan even weten dat je het niet meer heb.... :(

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:07

nou gister ook zoiets gehad...heb inbouw navigatie systeem voor volvo te koop staan gister zou er koper komen kijken...a fijn hij vroeg van kan ik em mee naar huis nemen en testen of ie werkt...ik zo nee maar hier teste kan wel maar heb geen gereedschap thuis liggen.

kreeg ik me toch een mega kwaaie mail terug...nou ik was er gelijk klaar mee en heb deze meneer verzocht om verder te zoeken..

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:37

mijn vriend heeft ook mooi een probleem, die wilde een ticket voor Fortarock (zo'n metalfestival in Nijmegen), en hij was daar veel te laat mee dus uiteraard allang uitverkocht. Dus hij via marktplaats zoeken, iets gevonden, geld overgemaakt, kreeg hij vanochtend een mail van marktplaats dat de verkoper waarschijnlijk onbetrouwbaar was omdat er heel veel klachten over binnen waren gekomen.. weg geld :=
kun je dan nog je geld terug laten boeken, of doet de bank dat echt alleen als je het naar een verkeerd rekeningnummer over hebt gemaakt?

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:38

Paisano schreef:
Welke? :P

Ik bedoelde die van die advertentie verzorg pony gezocht ,
of het er ' kaal ' was dat die man iets heel anders in gedachte had :')

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:39

lady_lover16 schreef:
Samsa11 schreef:
Ik zal mijn verhaal ook maar eens plaatsen.

Ik was dertien en had een advertentie op marktplaats gezet dat ik een verzorgpony zocht.
Tja ik was zo stom om mijn nummer er op te zetten maarja wat kan je verwachten?
Ineens werd ik wakker gebeld om 7uur sochtends een man hij zij dat hij wel een haflinger hengst voor me had staan.
Ja nou okee is goed hij vroeg wat ik kon ik dingen op roepen longeren poetsen opzadelen enz. maar ik had al door dat hij niet eens snapte waar ik het over had.
Toen vroeg hij of ik kaal was? ik was dertien ik dacht dus dat hij me hoofd bedoelde dus ik zeg uh nee?
Naja het bleek dus dat hij mn geslachtsdeel bedoelde.
Hij wou dus is afspreken maar er mocht niemand bij zijn en hij wou niet de locatie van de pony zeggen. ik moest ergens klaar staan nou okee afgesproken.
Ik zij het dus tegen me moeder en had alles uitgelegd en die zij oh maar jij gaat daar niet heen dus ik hoezo mama? en zij legde uit dat dat kaalheid dus niet over mn haar op mn kop ging en dat het waarschijnlijk een pedofiel was.
Nou mama politie gebeld en klacht gedaan ik schrok er toen best van maarja je bent dertien ik snapte er niks van.

Kvind een enge site die marktplaats en zet er dan ook nooooit me gsm nummer nog op desnoods die van me moeder maar van me zelf nooit meer.

Dit was mijn verhaal.

xxx

quote]

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:41

peacehorses schreef:
mijn vriend heeft ook mooi een probleem, die wilde een ticket voor Fortarock (zo'n metalfestival in Nijmegen), en hij was daar veel te laat mee dus uiteraard allang uitverkocht. Dus hij via marktplaats zoeken, iets gevonden, geld overgemaakt, kreeg hij vanochtend een mail van marktplaats dat de verkoper waarschijnlijk onbetrouwbaar was omdat er heel veel klachten over binnen waren gekomen.. weg geld :=
kun je dan nog je geld terug laten boeken, of doet de bank dat echt alleen als je het naar een verkeerd rekeningnummer over hebt gemaakt?

Helaas, dat gaat alleen bij een automatische overschrijving.
Wat super balen zeg!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:57

Ik ben echt in staat, om de brievenbus van de muur te slopen en me enveloppen eruit te halen.
PostNL vertelde gisteren dat ze de bus gingen legen en direct alles gingen verwerken, niet dus.
Misschien morgen eens boos langs gaan en eisen dat ze hem nu open maken en ik me spullen er uit kan halen.
Wil gewoon me spullen terug, die mensen (3 stuks) zitten er nu al een week op te wachten :(
Inmiddels gisteren iets nieuws opgestuurd naar iemand, maar die is vandaag ook niet binnen gekomen en die mensen gaan me ook niet meer geloven dat het echt op de bus zit.

Die man van het hoesje begon te dreigen met stappen te ondernemen, ik heb hem gisteren gemaild dat als het hoesje as donderdag nog niet binnen is, ik hem zijn geld terug stuur.
Die stuurde dus terug, dat hij niet geloof wat ik zeg, ondanks dat ik hem nog netjes te woord blijf staan. Zoals er thuis al gezegd werd, als ik hem echt zou oplichten zou ik hem niet te woord blijven staan, de meeste reageren dan al niet meer op de eerste email.

Pff, ik voel me echt machteloos en zo schuldig, terwijl het niet mijn schuld is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:05

Ook zo irritant, mensen bieden, dan mail je ze, en dan hoor je niks meer van ze

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:28

wat ook zo eritant is
ik heb mijn pittige pony op mp staan want zoek een bijrijdster
en dan zet ik met hoofdletters neer van alleen mensen van af 16+ reageren
omdat hij erg sterk en druk kan zijn en dan krijg je nog reacties van
ja ik ben 11 of 12 of 13 enz en kan heel goed rijden en wil hem graag verzorgen
waarop ik dan antwordt dat ik geen verantwoordelijkheid kan geven aan zo`n jong iemand
omdat ik weet dat me paard te druk en te sterk is voor ze en graag iemand van af 16+ wil
en dan antworden hun weer met ja dat snap ik maar ik kan hem wel aan blabla
echt vet eritant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:01

AN leest wel net dat beetje leuker ;)

Maar hier ook. Heb een oldenburger dressuurmerrie voor halve stal staan, enorm veel bloed, super gevoelig en echt niet voor een beginner. Krijg ik reactie's: Hallo, ik rij al 2 jaar in die manege en zit al in de gevorderdenles!

Euhm nee, dat wordt hem niet :P

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:17

whaha :+ ik ben nu al m'n prijzen maar weer omlaag aan het gooien, ga volgende week verhuizen en ik zie m'n ouders er wel voor aan om alles gewoon weg te gooien zodra ik weg ben. Krijg wel veel mailtjes van geïnteresseerden en dan sta ik ze een aantal mails lang te woord omdat ze nog vragen hebben, en dan ineens is het over. Zit nu ook al weken op geld van iemand te wachten dus dat item is ook maar mooi terug de verkoop in, wil best even wachten tot papa of mama geld over wil maken maar dit is me net wat te gek

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:37

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:45

xXLianneXx schreef:
lady_lover16 schreef:
wat ook zo eritant is
ik heb mijn pittige pony op mp staan want zoek een bijrijdster
en dan zet ik met hoofdletters neer van alleen mensen van af 16+ reageren
omdat hij erg sterk en druk kan zijn en dan krijg je nog reacties van
ja ik ben 11 of 12 of 13 enz en kan heel goed rijden en wil hem graag verzorgen
waarop ik dan antwordt dat ik geen verantwoordelijkheid kan geven aan zo`n jong iemand
omdat ik weet dat me paard te druk en te sterk is voor ze en graag iemand van af 16+ wil
en dan antworden hun weer met ja dat snap ik maar ik kan hem wel aan blabla
echt vet eritant

verschrikkelijk he.. ik heb dat ook gehad toen ik een verzorgster zocht voor mijn tinker destijds.
Die was/is ook niet de gemakkelijkste dus had ik ook de leeftijdgrens van 16 erin gezet.
Kreeg ik ook 100den mailtjes van kinderen van soms nog niet eens 11. Ook 1 mailtje van 2 meisjes die 12 waren en altijd met zijn 2en gingen dus dachten dat ze samen wel oud genoeg waren :+

Uiteindelijk toch een meisje van 15 laten proefdraaien omdat ik verder niemand kon vinden maar dat werd ook echt niks. Kind stalkte de stal op dagen wanneer ik mijn paard deed, en wanneer zij haar dagen had kwam ze 1 keer gewoon niet opdragen. Was onaangekondigd naar stal gegaan omdat ik onverwachts eerder klaar was met school. Stal smerig, voer niet gegeven dus ik haar bellen om te vragen hoe het gegaan was en of ze het voer nog gevonden en gegeven had. Natuurlijk had ze dat en het was zooo goed gegaan, heb haar toen meteen verteld dat ze niet meer hoefde te komen als ze tegen me loog :+ Dus nee echt geen verzorgsters onder de 16 voor mij.

whaha ja ik krijg ook veel van die maitjes en oke als je 15 ben en wel veel ervaring met sterkte pittige paardjes heb
wil ik het wel nog eens proberen maar meisjes van 11 12 13 of 14 zijn gewoon voor mijn paard niet sterk genoeg voor mij is hij zelfs nog te pittig of te sterk en ik ben 17 dus
en soms reageer ik niet eens meer terug want dan heb ik het echt gehad :')

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:52

Had om 7 uur een afspraak, koper zou een rijbroekje op komen halen....

Need I say more?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:12

niet komen opdagen :+

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:27

ik vind dat om eerlijk te zijn wel echt raar, als ze niet komen opdagen.. Als je geen interesse meer hebt en je wilt het niet zeggen, stop dan gewoon met mailen ipv een afspraak te maken en dan niet te komen :') is nog irritant maar dan weet je in elk geval waar je je op voor moet bereiden.

Ik heb vanmiddag 3 op de post gedaan, moest wel de eerste twee even mailen dat het wat langer duurde want ik doe liever alles tegelijk, maar dat is dan ook geen probleem. En net nog een schleich paardje aan een meisje verkocht die erop heeft zitten wachten tot het andere meisje 'm zeker weten niet meer ging kopen, en ze was helemaal blij dat zij 'm mocht hebben, vind ik dan zo lief <3 en ook via bokt nog zaken aan het doen, ik merk dat het het snelste gaat als je gewoon gaat kijken naar advertenties van mensen die op zoek zijn naar wat jij aanbiedt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:32

Ik heb iets gemeens gedaan. :+ Ik had hier al eens gepost dat ik een hele avond zat te wachten op iemand die een dekje zou halen. Niet komen opdagen. Toen weer een afspraak gemaakt.. Wederom niet meer komen opdagen. Toen weer een afspraak gemaakt (ik maakte er een spelletje van) en hoe verassend: Weer niet komen opdagen! :') Toen was ik het zo zat dat ik haar mailde: Zal ik anders het dekje komen brengen? Zij gelijk happen: 'Ja dat was prima!'. Dus ze had haar adres gegeven. En natuurlijk ben ik niet gekomen. Dus kreeg een mailtje 'Waar blijf je nou?!' En later nog een paar mailtjes waarom ik niet meer kwam en dat ik had moeten afbellen dan. Heb maar een mailtje terug gestuurd: 'Zo voelt dat nou als mensen je laten zitten'. Heb niks meer van haar gehoord. Vreemd he? :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:33

Haha dat vind ik een mooie actie :D En helemaal terecht!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:35

_O- hahaha heerlijk!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:48

Haha geweldige actie Mayflower :')

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:56

Lomp maar leuk!
En bovendien ze vroeg er zelf om. Wie weet leert ze er wat van...

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:14

Ik ga morgen een ochtend een cavia kooi ophalen, ben benieuwd hoe het loopt, aangezien het toch vreende mensen zijn.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:44

Ik heb iemand die het geld nog via de ouderwetse manier overmaakt. Als ik op internet leest, moet dit 2 werkdagen duren, maar die zijn inmiddels al verstreken. Als het geld dinsdag nog niet op mijn rekening staat, ga ik iemand anders er blij mee maken.