Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:54

Ik wed dat hij daar wel om kan lachen _O-

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:56

Ja denk het ook wel, op zijn profiel kwam hij heel positief over, maar toch heb ik weer :+ Voortaan beter googlen voordat ik iets lomps schrijf.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:57

Waar zien jullie staan of iemand al eerder is geschreven?
Ik heb er nu 1 gevonden die me wel aanspreekt, maar voor ik ga schrijven naar iemand die al brieven ontvangt wil ik dat even checken :)

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:58

Ik kijk er vast heel stom overheen, maar waar kan ik zien hoeveel brieven personen hebben gekregen en of ze op zoek zijn naar een relatie (niet namelijk :+)

CKR

Haha Malu, kan mij ook overkomen!

Feria

Ik begrijp wel dat jullie zeggen het zijn ook maar mensen, maar sommige mensen zijn nu eenmaal meer beest dan mens en kunnen heel goed manipuleren. Neen ik vind niet dat zo iemand ooit nog vrij mag komen, voor de veiligheid van anderen.
Mensen in een gevangenis zitten daar niet voor niets, vele komen buiten en beginnen opnieuw met moorden, roven, verkrachten, noem maar op. Sorry maar die mensen ga ik echt geen brief gaan schrijven.
En er zijn vast wel die echt hun leven willen beteren of die onschuldig zijn, maar je zal nooit weten of ze de waarheid spreken of niet.
Dat je schrijft met mensen die diefstallen gepleegd hebben kan ik nog begrijpen, maar mensen die moorden gepleegd hebben, tenzij het zelfverdediging is (waarvoor je niet in de gevangenis hoeft normaal), die gun je toch niets meer? Ik vind dat op het moment zij het leven van een ander nemen, ze zelf geen recht meer hebben op een leven. En inderdaad doden van moordenaars is even erg, dus levenslange opsluiting is waarschijnlijk een grotere straf, één die ze verdienen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:59

Er staat dan een rood icoontje bij met 'needs mail' er op geschreven. Je kunt ook bovenin zoeken bij inmate profiles en dan kun je zoeken op 'inmates not receiving mail'. Nadeel is wel dat je dan verder niets aan kan vinken.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:01

Iemand levenslang opsluiten in een 3x4 celletje met 5 dagen per week 2 uur per dag de mogelijkheid om buiten te komen vind ik véél erger dan iemand vermoorden. Dat is namelijk niet alleen iemands leven nemen, want dat doe je ook als je iemand op die manier opsluit, maar je mishandeld ze 24 uur per dag, 7 dagen per week mentaal op een manier die niemand die daar niet zit zich in kan denken.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:02

Ik heb net een email gestuurd naar iemand die onwijs mooi kan tekenen via writeaprisoner.
Nou staat er dat de mails op de 4e en 20e verstuurd worden. Gaat die van mij vandaag nog mee of heb ik pech denken jullie?

CKR

Colorado

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:03

SteffiiY schreef:
Amaris schreef:
Ik vraag me af wat de aantrekkingskracht is om nou net te schrijven met iemand die misdaden op zijn geweten heeft?

Een mens blijft een mens amaris, ik snap dat het soms onlogisch voor mensen is.
Een mens maakt fouten, de ene fout is wat erger dan de ander maar het blijft een mens met gevoelens.

Daar gaat het niet om. Ik bedoel niet 'hoe halen jullie het in je hoofd om met criminelen te schrijven, die verdienen dat niet' maar ik bedoel echt oprecht:

waarom wel met iemand die in de gevangenis zit, en waarom niet met een 'gewoon' iemand die ook graag een penvriend wilt?

Wat maakt een gedetineerde interessanter dan iemand anders?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:03

hmm ben benieuwd of de mijne uberhaupt nog iets terug kan sturen of dat hij volgende maand al dood is. 1 van de andere 7 waarmee hij ontsnapte is 29 februari geexecuteerd... zou zomaar kunnen dat de rest binnenkort ook aan de beurt is.. iemand enig idee waar je dat kan volgen? Er zijn namelijk heel veel websites met petities om hem vrij te krijgen aangezien hij zelf niemand heeft doodgeschoten, maar wel zit voor capital murder....

@ Amaris, interessante vraag! Ik vroeg me dit ook een tijdje af, er zijn vast ook eenzame bejaarden in nederland die wel eens een brief willen ontvangen van iemand, om maar een voorbeeld te geven. Nu moet ik zeggen dat ik ook best met een eenzame bejaarde zou willen schrijven hoor. Maar toch denk ik dat er best wat mensen zijn die met eenzame bejaarden willen schrijven, of op bezoek willen gaan. Weinig mensen geven iets om gevangenen, zeker als ze iets brutalers hebben gedaan dan een pakje kauwgom stelen. Veel mensen zien gevangenen zelfs niet meer als mensen, maar beesten... ik zelf denk hier anders over. Het blijven mensen, alleen mensen die een vreselijke fout hebben gemaakt ( die ook ik niet goedkeur) In Amerika worden enorme hoge straffen gegeven en zijn de omstandigheden niet al te best, sommige zitten in totale isolatie, spreken bijna met niemand. Ik denk dat je mensen zoiets nooit aan mag doen...en tja, als je ze dan nog hoop kunt geven en een lichtpuntje door af en toe een brief te schrijven... waarom niet?
Laatst bijgewerkt door _Malu_ op 04-04-12 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:07

Ik heb ook de neiging om weer te gaan schrijven...

Denk dat ik 1 van mijn oude pen-pals weereens een briefje doe, gewoon om te zien of hij me weer wil schrijven. En wie weet ga ik wel weer kijken vor iemand anders...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 04-04-12 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:08

Suzanne F. schreef:
celano schreef:
Er is een bokster die n.a.v. het schrijven zelfs met deze meneer (Amerikaan) getrouwd is en dolgelukkig!

Echt?? Wie?

Tallie 1979
Edit: zie dat het al beantwoord was.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:09

Feria schreef:
Ik begrijp wel dat jullie zeggen het zijn ook maar mensen, maar sommige mensen zijn nu eenmaal meer beest dan mens en kunnen heel goed manipuleren. Neen ik vind niet dat zo iemand ooit nog vrij mag komen, voor de veiligheid van anderen.
Mensen in een gevangenis zitten daar niet voor niets, vele komen buiten en beginnen opnieuw met moorden, roven, verkrachten, noem maar op. Sorry maar die mensen ga ik echt geen brief gaan schrijven.
En er zijn vast wel die echt hun leven willen beteren of die onschuldig zijn, maar je zal nooit weten of ze de waarheid spreken of niet.
Dat je schrijft met mensen die diefstallen gepleegd hebben kan ik nog begrijpen, maar mensen die moorden gepleegd hebben, tenzij het zelfverdediging is (waarvoor je niet in de gevangenis hoeft normaal), die gun je toch niets meer? Ik vind dat op het moment zij het leven van een ander nemen, ze zelf geen recht meer hebben op een leven. En inderdaad doden van moordenaars is even erg, dus levenslange opsluiting is waarschijnlijk een grotere straf, één die ze verdienen.

Dan schrijf jij niet. Dat is geen verplichting. Ik doe het wel, en ik blij dat ik me in kan leven in de vrouw met wie ik schrijf. Ik haal er vreugde uit, zij ook, en het kost niets. Kan het nog mooier?

Leuk Malu dat jij ook geschreven hebt. Mooi toevalligheidje, prison break :D Kan ie vast wel om lachen inderdaad!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:16

Ok, ok, ik ga denk ik gewoon voor deze kiezen, anders wordt ik gek. Hij zit trouwens die 50 jaar vast voor een bijna-moord, als hij vrij komt is hij 76 :\

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:35

Ik heb inmiddels ook mn keuze gemaakt, staat geen rood bolletje bij maar ik vraag wel gewoon of hij op het moment geschreven wordt.
In de faq staat wel wat over wat je wel en niet kunt schrijven in je brieven, maar vind het best lastig om te bepalen wat ik in een eerste ga zetten.

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:45

Ik ga mijn moeder vragen of ze ook wil schrijven :) Ik ben zelf nog maar 13 en je moet 18 zijn.. Snap ik dan ook wel :)
Mijn moeder doet ook iets dat ze kaarten verstuurd en krijgt naar en van de hele wereld

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:48

Waarom is het belangrijk dat ze niet al geschreven zijn dan?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:48

Ik ga er toch nog eens over nadenken, lijkt me best leuk en m'n engels kan wel wat verbetering gebruiken. :)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:52

Oh je moeder doet postcrossing..

Ik heb nu drie inmates gevonden die me alledrie erg aanspraken om te schrijven, vooral de eerste die ik vond.. Alleen hij zit voor rape en ik zit echt te twijfelen of ik wel wat naar hem moet schrijven.. Voor de andere twee pak ik zo mooi pen en papier en schrijf een briefje naar ze.. Maar over die andere weet ik het nog niet %)

Je kunt gewoon pen en papier pakken, in de brief en op de envelop het adres het zetten, de brief schrijven, deze in de envelop doen, deze voldoende frankeren en opsturen..

En je eigen adres in de brief zetten

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:26

Dat is niet belangrijk, maar dat vind ik een fijn gevoel geven. Die anderen krijgen namelijk al mail, deze nog helemaal niets, dat is voor die persoon dan denk ik toch extra fijn en nouja voor mijn gevoel dus ook :Y)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:41

Je kan ook met iemand schrijven die al brieven krijgt, maar ik gun het dan liever aan iemand die nog niets heeft ontvangen of nieuw is :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:57

Ik had ooit al een man geschreven, maar daar heb ik niets meer van gehoord. Nu een profiel gevonden van een jongen die er wel leuk uitziet. Hij heeft een foto met een kaketoe :D ik ben er toch een soort van heilig van overtuigd dat mensen die van dieren houden niet door en door slecht kúnnen zijn :)