Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
SteffiiY schreef:Amaris schreef:Ik vraag me af wat de aantrekkingskracht is om nou net te schrijven met iemand die misdaden op zijn geweten heeft?
Een mens blijft een mens amaris, ik snap dat het soms onlogisch voor mensen is.
Een mens maakt fouten, de ene fout is wat erger dan de ander maar het blijft een mens met gevoelens.
Feria schreef:Ik begrijp wel dat jullie zeggen het zijn ook maar mensen, maar sommige mensen zijn nu eenmaal meer beest dan mens en kunnen heel goed manipuleren. Neen ik vind niet dat zo iemand ooit nog vrij mag komen, voor de veiligheid van anderen.
Mensen in een gevangenis zitten daar niet voor niets, vele komen buiten en beginnen opnieuw met moorden, roven, verkrachten, noem maar op. Sorry maar die mensen ga ik echt geen brief gaan schrijven.
En er zijn vast wel die echt hun leven willen beteren of die onschuldig zijn, maar je zal nooit weten of ze de waarheid spreken of niet.
Dat je schrijft met mensen die diefstallen gepleegd hebben kan ik nog begrijpen, maar mensen die moorden gepleegd hebben, tenzij het zelfverdediging is (waarvoor je niet in de gevangenis hoeft normaal), die gun je toch niets meer? Ik vind dat op het moment zij het leven van een ander nemen, ze zelf geen recht meer hebben op een leven. En inderdaad doden van moordenaars is even erg, dus levenslange opsluiting is waarschijnlijk een grotere straf, één die ze verdienen.