Gekke gewoontes onder de bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 00:52

casperzazoe schreef:
ik wil probeer altijd gelijk te fietsen met de bomen of strepen op de weg :')
moet dan met mn trapper beneden zijn precies bij die boom fzo. heel vervelend want het lukt nooit xd

Hihi daar heb ik ook last van :') En ik kan ook niet naar een open deur kijken!

Regendans

Re: Gekke gewoontes onder de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 00:56

owja, en als ik m&ms eet moeten ze eerts op kleur gesorteertworden en dan getelt per kleur en dan hoeveel het er in totaal zijn :p
en dan eet ik eerts op waarvan ik de minste heb en als laatste de meeste :P

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 01:14

noorhermans1 schreef:
owja, en als ik m&ms eet moeten ze eerts op kleur gesorteertworden en dan getelt per kleur en dan hoeveel het er in totaal zijn :p

Nu even een vraagje, zitten er altijd evenveel in een zakje? :=

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 01:24

marijkiiii schreef:
casperzazoe schreef:
ik wil probeer altijd gelijk te fietsen met de bomen of strepen op de weg :')
moet dan met mn trapper beneden zijn precies bij die boom fzo. heel vervelend want het lukt nooit xd

Hihi daar heb ik ook last van :') En ik kan ook niet naar een open deur kijken!

hey , dat herken ik , mijn trapper moet tussen de strepen / bomen zijn , niet erop :j

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 01:33

Ik peuter en frunnik altijd en eeuwig aan velletjes van mijn vingers en mijn haar. Heel genant maar ik kan het niet laten.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:53

Sababber schreef:
noorhermans1 schreef:

Nu even een vraagje, zitten er altijd evenveel in een zakje? :=

weet ik niet meer :+

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:55

Ik heb ook een paar vréselijke tics! 
Laten we beginnen met tellen. Ik moet echt álles tellen, maar dan vooral het meest irritante: traptreden. Als ik een trap heb gelopen, kan ik ja daarna precies vertellen hoeveel traptreden de trap heeft. Zo heeft het trappenhuis op school drie verschillende soorten "trapjes" (omdat ie steeds de bocht om gaat :+ ) eentje van 8, eentje van 10 en eentje van 12. En bij ons thuis hebben de twee trappen allebei 13 treden. 

De toegangscode van mijn iPod heeft altijd een logisch figuur. Een ruit bijv.

Ik moet altijd overal het gemiddelde van bereken en overal waar het mogelijk is, pas ik de stelling van phytagoras toe. :+

Alles moet gelijk verdeeld zijn. Trek ik de ene dag mijn sok als eerste links aan, móét ik de volgende dag rechts beginnen. :P
Als ik aan mijn linkerarm (bijv) krab, doe ik het vervolgens ook rechts. Het kan gewoon niet anders!

En fietsen idd. Op weg naar de manege staan er op gegeven moment van de zwarte strepen op de weg (horizontaal) en het blijft gewoon een sport om met trappers én wielen niet op de strepen te komen. (dit is technisch onmogelijk)

Ik heb er volgens mij nog veel meer, maar dit is wat ik nu even kan opsommen.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:10

Ik heb de rare gewoonte dat als ik in een nieuw boek begin, ik altijd de laatste bladzijde alvast lees, echt heel stom!

En ik moet alles altijd controleren, word mijn vriend nog wel eens moe van!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:32

Buffelo schreef:
Ik heb de rare gewoonte dat als ik in een nieuw boek begin, ik altijd de laatste bladzijde alvast lees, echt heel stom!

Dat ken ik ook ja..

Xcupxcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:28

AmyII schreef:
Oh..! heb er nog één (en vast nog veeeeel meer) als ik borrelnootjes eet 'hamster' in het deegje wat om het nootje zit in mijn wang en kauw ik het nootje op. Totdat mijn wang vol is en dan kauw en eet ik de deegjes op :+

Ik moet álles apart eten (ik pruts de nasi nog uit elkaar bij wijze van) bij pizza eerst het beleg en dan lik ik de saus eraf en dan eet ik de bodem (en die is ècht jummie!!!) met 'gewoon' eten (aardappelen groente en vlees) eet ik eerst de groente dan het vlees en dan de aardappels op mijn gemakje op, bij pasta's eet ik de vulling eruit en dan pas de pasta..

Ik ben gek op droog wit brood, ik haal het midden eruit en draai dat tot een bal, eet dan eerst de korst op en dan die deegbal..

Ik móét iets te lezen hebben op de wc :') anders verveel ik me dood en neem ik de tijd niet..

Als er een hardloper voorbij komt moet ik mijn adem uitblazen en dan tien seconden niet meer inademen :+

Haha dat van die deegbal met brood doet me broertje ook altijd :')

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:29

als ge frans oefent int engels denken

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:58

Als ik tv kijk verwissel ik echt heelvaak van plaats of houding, snap niet hoe sommige mensen zo lang stil kunnen zitten :')

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:01

Ik moet altijd als ik bv aan de trapleuning kom er 2x of 4x ofzo aankomen, dus nooit een oneven getal :oo. Alles moet dus bij mij met "even getallen" gebeuren.. Ook als ik bv kleine tekeningetjes maak in m'n mappen ofzo moeten het er altijd een aantal zijn met een even getal... Als ik koekjes neem zullen het er nooit 3 ofzo zijn, maar altijd 2 of 4. Soms is dit wel irritant. Ik denk dat ik soms wat autistische trekjes heb :D

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:07

- Nagelbijten
- Velletjes peuteren
- Knipperen met mijn ogen tússen de wegpaaltjes, of strepen of .. of ..
- "Weltrusten ik hou van jullie" zeggen voor ik ga slapen
- Praten tegen mijn huisdieren
- Check check dubbelchek doen voor ik wegga
- Werken met Stabilo-kleurtjes
- Niet willen schrijven met zwarte pennen: lelijk
- Knoflooppoeder, paprikapoeder, peper, zout en aromat op mijn gebakken ei doen
- Altijd een elastiekje bij me hebben
- Van een broodje gezond de sla afhalen
- Niet zonder telefoon de deur uit gaan

Beetje de standaard dingen dus eigenlijk, herken me ook in veel van jullie reacties :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:12

Ik kan geen 2 geluiden door elkaar horen. Zit iemand tv te kijken en muziek te luistern op de computer, wordt ik helemaal gestoord van...

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:03

nummerplaten van auto's lezen en de nummers optellen tot een logisch getal. het liefst zie ik auto's met 6 en 4 en 0 want dat is 10 :')
bad laten vollopen als ik erin zit en niet ervoor. fietsen met de voeten over de schaduw komt mij heel bekend voor, evenals bij een hobbel doen alsof ik aan het crossen ben met een geweldig paard, ik denk dan ook vaak dat iemand zegt en daar gaat *mijn naam* met haar stalen ros over de drempel prachtige sprong van deze amazone :')
ik ken de flesjes shampoo op het toilet in alle talen vanbuiten (ik moet iets lezen op het toilet)
lasagne eet ik laag per laag. ik moet altijd eerder met mijn fiets of te voet voorbij een punt zijn als er een auto voorbij een ander punt rijdt. voor de magnetron staan en net als het nul wordt de deur kei hard open trekken :+ op handen en voeten de trap op gaan en in galop de trap af. in mijzelf praten op de fiets, heb ook standaard mijn telefoon aan mijn oor zodat mensen denken dat ik bel en niet gek ben 8)7, de hoogste hakken in de winkel aantrekken en er mee rond lopen. bijna alles wat hier staat eigenlijk.
ik kan ook niet slapen als het deken mijn ribben raakt of mijn bekken beenderen (maak een soort tentje ) en mijn knie en enkel gewrichten mogen elkaar niet raken als ik lig.

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:05

wonderworst_ schreef:
ik heb ook hele gesprekken met mezelf of bedenk hoe ik in bepaalde situaties zou reageren in mijn hoofd ( en dat is dan vaak een stuk stoerder dan ik in het echt ben)

Ooooh dit heb ik echt aaaaltijd. dikke verhalen in mn hoofd altijd :))

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:35

heb sinds kort een neiwue: zit ik op de computer savonds voordat ik ga slapen moet de deur rechts van me op beide knippen icht zitten(paps doet ltijd de onderste) dsu doe ik savonds voor i knaar bed ga altijd de bovenste!

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:21

Ik snap de laatste niet :')?

craiester: Ook zo'n getallenobsessie, dan ben ik toch niet de enige :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:23

Ik bedenkt ook vaak verhalen in mn hoofd, heb dat al van kleins af aan. En dan echt wat langere verhalen, die ik ook onthoud en als ik zin heb weer mee verder ga...

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:03

Alle telefoonnummers die ik onderweg tegenkom, op auto's, bedrijven tel ik op etc en negen van de tien keer onthoud ik ze, kom ik er de volgende keer weer langs, dan moet ik het nummer uit mijn hoofd weten en anders net zolang opdreunen totdat ik het wel weet :o

Ik moet altijd naar iemand zijn tanden kijken :?

Als ik gezellig bij mijn vriend zit, lig of wat dan ook, dan mag hij niet op mijn borst ademen, niemand trouwens, zelfs niet mijn paard die adem uitblaast ter hoogt van mijn borst, brrrr, verschrikkelijk gevoel, met dikke trui aan gaat het nog net }:0

Moet altijd alle beestjes gedag zeggen als ik de deur uit ga.

Check altijd meerdere keren of alles wel op slot/dicht is.

Tel automatisch de trap tredes, maar ook het aantal stappen van de auto naar de deur (maakt niet uit waar)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:08

Oh, ik lees links en rechts dat ik niet alleen ben met m'n rare gewoontes. Moet alleen zeggen dat 't bij mij geen dingen zijn die echt móeten omdat ik anders niet kan functioneren, meer dingen waar ik mezelf regelmatig op 'betrap' zeg maar ;)

Hardop tegen mezelf praten doe ik heel vaak. Ben veel alleen dus dan moet er toch iemand es af en toe wat tegen je zeggen, niet dan? :D Hele gesprekken heb ik met mezelf. Tegen m'n dieren praat ik uiteraard ook maar dat vind ik niet meer dan normaal, zou het zelfs raar vinden als je níet tegen je paard of hond praat... (ja, doe ik dus ook rustig in't bijzijn van anderen zoals de smid of wie ook).

Ik heb járen een tik gehad dat ik van alle flesjes in de badkamer, dus shampoo, douchegel enzo de etiketten af peuterde. Mooie gladde effen kleurige flesjes. Daarom had ik 't liefst merken met plastic etiketten, zoals Andrelon, want die gaan er makkelijk en helemaal netjes af. Dat doe ik niet meer, maar ik houd nog steeds niet van stickers op gebruiksvoorwerpen. Die plakkers op de laptop of een fotocamera, d'r af, vind het lelijk en slordig staan.

Ik lees hier heel vaak dat iedereen z'n slaapkamerdeur dicht wil... ik ben 44 maar de mijne moet open! Helemaal, niet op een kier. Maar die is te verklaren, dat wil ik sinds ik moeder ben en is ontstaan omdat ik m'n kind bij de eerste kik wilde kunnen horen (huilbaby en alleen als je er diréct bij was lukte het sóms om hem nog stil te krijgen). Sindsdien moet de deur dus open (kind is 17 en heeft z'n deur dicht dus nut heeft 't echt niet meer). Oh, en slapen zonder eerst make up af te halen en tanden te poetsen is uitgesloten. Maakt niet uit hoe laat ik naar bed ga en hoe serieus ik uit ben geweest.

Oh ja, het WC papier moet met het losse vel aan de voorkant hangen. Kan niet schelen waar ik ben, bij mensen thuis op visite of openbare gelegenheid, die WC rol draai ik eigenlijk vanuit een automatisme om.

Bedenk er nog een. In m'n auto hangen drie 'lucky charms' aan m'n spiegel. Een zelfgeknoopt scoobydootje met een scarabeetje van klei uit Egypte, een Indonesisch gelukshangertje van half-edelstenen en een Turks 'blauw oog' van glas. Die hangen met z'n drietjes aan een sleutelring en die moeten zó hangen dat het Turkse oog door de voorruit naar buiten kijkt. Als het bosje anders hangt door een hobbel ofzo dan draai ik em vaak direct weer terug. Dat oog moet de weg voor me zien om me te beschermen :=

Nah, volgens mij is dat 't wel. Valt best mee toch? Brand-en sluitronde lopen voor 't slapen gaan vind ik niet meer dan normaal, hoef ik ook geen tig keer te doen. Gewoon even gaspitten en deur checken voor 't slapen gaan hoort er bij. Radio uit in de auto wanneer je je moet concentreren vind ik ook niet gek. Ik doe dat als ik een onbekende route binnen bebouwde kom moet rijden en dus goed op moet letten (geen tomtom, ik rij op kaart en route die ik op schrijf).

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:15

Ik bijt alles altijd door midden :')
Bv sinaasappel stukjes "snijd" ik altijd door met mijn ondertanden :')
(dat is trouwens wel irritant want echt alles moet doormidden :') zelfs als ik met een vork eet oid dan eet ik eerst de helft eraf)

En nu ik er over nadenk, ik trek ook altijd iemands gezicht over in mijn hoofd :+ en moet ook in een doorlopende lijn en niets mag 2x worden "omlijnd"

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:26

*als ik een liedje opheb moet het volume op een evengetal.
*met die strepen over de weg, zigzaggen.
*als ik wandel wil ik alle lampenpalen die ik tegenkom aanraken voordat er een auto komt.
*aan papier ruiken, slaat nergens op.
*ergens betalen met muntgeld en dan alle muntjes met dezelfde kant naar boven

gelukkig kan ik verder niks opnoemen :')

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:28

Volume (van radio oid) moet altijd op een even getal staan,... owee...als iemand hem op oneven zet }>