[POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij problemen met piercings en tattoo's bij een horeca medewerker?

Ja, met beiden
51 (12%)
Met piercings wel, met tattoo's niet (maar niet teveel/te opvallend)
22 (5%)
Met tattoo's wel, met piercings niet (maar niet teveel/te opvallend)
4 (0%)
Geen van beiden (maar niet teveel/te opvallend)
203 (48%)
Piercings, tattoo's, veel of weinig, mij maakt het niet uit
137 (32%)

Totaal aantal stemmen: 417

Dooortje

Re: [POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:41

Ik ga straks stage lopen in een 4 sterren hotel achter de receptie. Ik heb een tongpiercing en een tragus, vinden jullie dat kunnen of is dat ook aanstootgevend?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:57

Tinkerloos schreef:
Echt super!!
Je moest eens weten hoeveel artsen, advocaten, tandartsen enz. er onder hun kleding zo uitzien.
Prachtig voorbeeld.

Heel prachtig, maar neem maar van mij aan dat ze niet zo op hun werk verschijnen :D
Ik werkte in het ziekenhuis en uitgerekend daar was het zaak alles te verbergen/uit te doen. En dan had ik niet eens een functie op de vloer, kun je nagaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:11

Quellian schreef:
Tinkerloos schreef:
Echt super!!
Je moest eens weten hoeveel artsen, advocaten, tandartsen enz. er onder hun kleding zo uitzien.
Prachtig voorbeeld.

Heel prachtig, maar neem maar van mij aan dat ze niet zo op hun werk verschijnen :D
Ik werkte in het ziekenhuis en uitgerekend daar was het zaak alles te verbergen/uit te doen. En dan had ik niet eens een functie op de vloer, kun je nagaan.

ze zegt toch ook onder hun kleding ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:02

Oh, dan is het plaatje irrelevant in dit topic :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:05

juist wel want zodra hij zijn dokterskleren aan heb ,zie je niks...zeer relevant dus....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:39

Lees het topic eerst even door, want dan zal je ook zien dat je reacties kant noch wal raken :D
Geeft niet hoor, maar komt een beetje over als Spuit 11.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:55

zegt ze in de spiegel :Y)

p.s. moet jij het altijd persoonlijk bij mij maken? als je iets tegen mij hebt moet je anders maar mij eens op foei zetten ofzo ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:33

Oh zie je het zo? Dan interpreteer je het verkeerd ;)
Maar je staat vrij om mij onder foei te zetten hoor! Hoef je mijn -volgens jou zo persoonlijke- reacties niet meer te zien.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:24

Ayasha schreef:
Het is de categoerie tussen de 35/45 die moeilijk doet er over. :)

Ik heb mijn tattoo laten zetten op mijn 42e _O- en als het aan mij ligt komen er nog een paar bij, dus niet generaliseren.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:31

Verafjord schreef:
Ayasha schreef:
Het is de categoerie tussen de 35/45 die moeilijk doet er over. :)

Ik heb mijn tattoo laten zetten op mijn 42e _O- en als het aan mij ligt komen er nog een paar bij, dus niet generaliseren.

Hoe ben je tot doe conclusie gekomen Ayasha? Ik zit nl precies in het midden van die categorie en minder moeilijk zou ik er niet over kunnen doen... :D . Ik durf zelfs wel te stellen dat de meeste (zo niet alle) van mijn leeftijdsgenoten binnen mijn vriendenkring er net zo over denken als ik (en er dus allesbehalve moeilijk over zouden doen).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:10

Mij valt op dat als ze er belachelijk over doen, dat het meestal die categorie is. :) Staat er een beetje krom. Ik bedoel dus niet dat élke 42 jarige er moeilijk om doet maar dat als ze er moeilijk om doen het vaak om die leeftijd gaat. Valt me meer en meer op dat de groep die voorbij de 50 gaat (waarvan men vaak denkt dat ze er moeite mee hebben) juist positiever er tegenover staat.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:42

Ik snap wel wat je bedoelt Ayasha.
Zelf heb ik wel het idee dat het heel verspreid ligt. Ook door leeftijdsgenoten wordt ik eigenlijk heel erg vaak met de nek aangekeken. Ik weet niet waar ik het meeste last van heb, eigenlijk.
Moet het eens gaan turven. :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:42

mijn leeftijdsgenoten kijken meestal met een van pijn vertrokken gezicht als ze mijn versierselen zien :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:04

Aan mij vragen mensen meestal: 'nieuw?', zijn redelijk onopvallend denk ik :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:18

ik vind het allereerst jammer dat er nog mensen zijn die zich eraan storen, ga je lekker druk maken om andere dingen dan of iemand graag een piercing of tattoo heeft. Zolang iemand niet helemaal van boven tot onder inclusief gezicht vol zit met metaal en inkt denk ik niet dat het storend zou hoeven zijn, het gaat mij er meer om hoe personeel zich naar de klant gedraagt dan hoe ze eruit zien (tenzij ze er uitzien alsof ze al jaren niet gedoucht hebben, maar dat is een ander verhaal := )

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:22

Jannickee schreef:
Ik ga straks stage lopen in een 4 sterren hotel achter de receptie. Ik heb een tongpiercing en een tragus, vinden jullie dat kunnen of is dat ook aanstootgevend?

Niet aanstootgevend, maar ik vind het niet netjes. Zeker niet voor een viersterrenhotel waar toch veel mensen met geld komen en dat zijn vaak ook mensen die het wel aanstootgevend vinden. Mijn helix moest er achter de receptie uit, mijn tongpiercing had ik toen nog niet. Als ik nu achter de receptie zou staan zou ik beide gewoon uit doen, alleen dan zou ik in mijn tong een retainer dragen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:57

Lous schreef:
Niet aanstootgevend, maar ik vind het niet netjes. Zeker niet voor een viersterrenhotel waar toch veel mensen met geld komen en dat zijn vaak ook mensen die het wel aanstootgevend vinden. Mijn helix moest er achter de receptie uit, mijn tongpiercing had ik toen nog niet. Als ik nu achter de receptie zou staan zou ik beide gewoon uit doen, alleen dan zou ik in mijn tong een retainer dragen.

Inderdaad, aanstootgevend is niet helemaal het juiste woord, maar het is natuurlijk wel zo dat je in een viersterrenhotel kan verwachten dat er klanten komen die dat wél vinden. Tattoos en piercings niks mis mee, maar als ze zichtbaar zijn moet je imo wel rekening houden met je werk.

Nu zeg ik niet dat je geen tattoos of piercings mág als je een bepaalde functie hebt, maar wees eerlijk, als je ober wilt worden in (laten we zeggen) het meest chique restaurant van Nederland (welke dat ook moge zijn) en je hebt daarnaast als grote wens om je gezicht vol te laten piercen en tatoeëren dan zal het zomaar kunnen zijn dat je één van je dromen wat moet indammen. :P

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:53

Lous schreef:
Jannickee schreef:

Ik vga met Jannickee mee. Het is net zoiets als dat je daar niet in je spijkerbroek, laag uitgesneden shirtje of met grote oorringen gaat staan.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:36

Oke ik zal het dan toch even overleggen met mijn stagebegeleider. Tijdens de sollicitatie hebben ze er niks over gezegd. Maar mijn tongpiercing zie je niet als ik praat, en een tragus is maar een klein diamantje. Ben benieuwd of het daar mag of niet :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:39

Jannickee schreef:

Ik heb ooit in 5 sterren hotel gewerkt, en daar moesten de zichtbare tattoo's en piercings weg :j