Surfende bokkers (niet op internet)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:28

Gewicht of postuur is niet zo belangrijk met kiten, aangezien de kites tot enorme groottes gaan en er dus voo riedereen wel wat tussen zit :)

Susyb

Re: Surfende bokkers (niet op internet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:01

Okay :) daar ben ik blij om haha :P
Aangezien ik mijn paard achterlaat in nederland (in goede handen) wil ik daartoch een nieuwe hobby.. aangezien in overdag met paarden te maken heb hoeft dat in de middag/avond niet van mij :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:07

Wij zijn afgelopen woensdag naar het Lauwersmeer geweest. Veel windsurfers op het meer en veel kiters achter de dijk zee.
Mijn man surft en ik maak de foto's :D
Afbeelding
Afbeelding

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:24

Ik wil dolgraag gaan kitesurfen. Ik woon alleen totaal niet in de buurt van strand of een ander meer waar je kunt kiten...

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:41

Ik kitesurf ook niet zo veel in NL, woon in Amsterdam dus kan in principe wel in de trein met kite ed en naar het strand, maar ik vind het erg veel moeite voor een zee die niet eens blauw is :+ Ik kite dus voornamelijk in het buitenland op vakantie, begonnen met een beginnerscursus op m'n 15de oid en daarna elk jaar weer een paar weekkes meepakken. Het is niet de makkelijkste manier en je moet het echt graag willen want leren gaat langzaam en het is soms wat frustrerend elk jaar weer in te moeten komen, hoewel het me steeds makkelijker af gaat. Maar het is het zeker waard :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:54

Uurtje geleden sumdown session, was erg nice! :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:54

Wauw, top zeetje hier! Golfjes uit het noorden, geen wind, helemaal clean, echt top! Hele ochtend al erin gelegen (Sjaak de zeehond was ook weer van de partij), zo ff afrijden en vanavond weer de hele avond, top!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:11

Ik heb zondag mijn eerste golfsurfles! Ik roep al jaren dat ik het wil leren en nu ik voor 6 maanden in Lissabon zit, heb ik de kans het te gaan proberen!

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:51

Ben net terug van een surfvakantie in vieux beaucou. (Zuid Frankrijk) heb daar golf gesurft. Was echt super gaaf! Wel ruige zee daar dus best pittig..

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:01

Deze week alweer geen wind... :S

conejo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:10

topic ligt al een tijdje stil, toch meld ik mij ook :) gistere eerste les golfsurfen gehad& helemaal verliefd erop geworden :D volgend weekend weer :o

We proberen mooie plekjes in nederland te vinden om te surfen, suggesties zijn welkom :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:35

Welkom :)

Gaan er hier nog mensen naar het Boardchicks surffestival in Scheveningen op FAST aankomend weekend? :D

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:29

Na flink wat zoeken door oude topics vond ik dit topic, en ik twijfelde tussen een nieuw topic te openen of gewoon deze weer wat leven in te blazen. Het is het laatste geworden op dit moment _O-.

Ik ben zelf helemaal verslaafd geraakt aan surfen (golf), en het lijkt me heel leuk om met wat meer meiden te kletsen en stoked avonturen te delen, ervaringen/tips uit te wisselen :D.

Ik ben vorige jaar oktober begonnen in Spanje voor 1,5 week... half jaar niks... 2 weken in Lissabon, en toen afgelopen zomer échtécht doorgestart. Op roadtrip surf ik twee maal per dag... nu ik stage loop in Spanje probeer ik elk weekend te gaan. Ben begonnen op een BIC 7'8", en ga nu door op een 6'8'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:41

Ha wat grappig, wist niet eens meer dat ik dit topic gemaakt had :') Toendertijd is het er niet meer van gekomen, maar ik ben nu sinds een jaar op kamers en lid van een boardsportvereniging. In februari een weekje naar Portugal geweest om te surfen en van de zomer een paar keer hier in Scheveningen gesurft. Sindskort een eigen board (BIC 7'3") en ga weer een actief jaartje bij de vereniging tegemoed :D Wil me dit jaar echt richten op golfsurfen, snowboarden en skate/longboarden. Ga waarschijnlijk deze zomer op skateroadtrip met een hele groep (beetje King of the Roads idee) en daarna met m'n vriend met onze skateauto roadtrippen langs de kust om te golfsurfen :)

Heb overigens ook een keer gekite en ik vond het echt HELEMAAL geweldig! Nog even doorsparen :D Maar in april gaat de kitecommissie wijden aan beginnerskitelessen, dus ga dat sowieso nog even afwachten. Windsurfen nog niet gedaan, doen we niet bij deze vereniging, maar als ik een keer de kans krijg dan ga ik dat zeker proberen :j

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:00

Cool!! :D Boardsporten zijn echt zo gaaf, dus kan mij voorstellen dat je een heerlijk jaar bij je vereniging tegemoet gaat. Je plannen voor de zomer zijn ook erg cool :D

Heb je in Nederland nog een beetje veel de mogelijkheid om te surfen? Ik heb dus nog nooit in Nederland gesurfd :o Ik heb afgelopen weekend het hele weekend gesurfd, zo genieten. Zaterdagochtend vroeg naar het strand, twee héérlijke surfsessies gehad en aan het einde van de avond weer uitgeteld terug. Zondagmiddag berichtje van collega dat hij met vrienden ging, dus ben ik nogmaals gegaan en echt super golven gehad. Het was zó clean.

Misschien is het ook wel leuk om een HK aan te maken anders? :D

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:10

eefj33 schreef:
Ha wat grappig, wist niet eens meer dat ik dit topic gemaakt had :') Toendertijd is het er niet meer van gekomen, maar ik ben nu sinds een jaar op kamers en lid van een boardsportvereniging. In februari een weekje naar Portugal geweest om te surfen en van de zomer een paar keer hier in Scheveningen gesurft. Sindskort een eigen board (BIC 7'3") en ga weer een actief jaartje bij de vereniging tegemoed :D Wil me dit jaar echt richten op golfsurfen, snowboarden en skate/longboarden. Ga waarschijnlijk deze zomer op skateroadtrip met een hele groep (beetje King of the Roads idee) en daarna met m'n vriend met onze skateauto roadtrippen langs de kust om te golfsurfen :)

Heb overigens ook een keer gekite en ik vond het echt HELEMAAL geweldig! Nog even doorsparen :D Maar in april gaat de kitecommissie wijden aan beginnerskitelessen, dus ga dat sowieso nog even afwachten. Windsurfen nog niet gedaan, doen we niet bij deze vereniging, maar als ik een keer de kans krijg dan ga ik dat zeker proberen :j

Plankenkoorts :)* Maar het klinkt alsof je al genoeg te doen hebt :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:45

In Scheveningen kan je prima surfen hoor :D De zandbanken zijn er heel constant vanwege de haveningang die ernaast zit. Dus mocht je (of iemand anders) een keer in Scheveningen komen surfen... Let me know :D Hoop binnenkort een andere kamer te hebben en dan heb ik ook ruimte voor couchsurfers :j

Plankenkoorts zit ook in Delft inderdaad, maar ik vind het niet zo'n leuke vereniging :o Ik zit bij DROP, daarbij wordt er heel veel geboard maar ook veel gelifestyled :D Wat stiekem ook wel heel erg leuk is, imo is DROP veel socialer dan Plankenkoorts. Maar ze zijn wel onze zustervereniging (samen met SPIN in Utrecht en DERM in Amsterdam) dus er worden wel eens samen dingen georganiseerd. Kom dus vast wel eens in de positie om een keer te windsurfen :j

En een boardsport HK lijkt me ontzettend leuk!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:08

eefj33 schreef:
In Scheveningen kan je prima surfen hoor :D De zandbanken zijn er heel constant vanwege de haveningang die ernaast zit. Dus mocht je (of iemand anders) een keer in Scheveningen komen surfen... Let me know :D Hoop binnenkort een andere kamer te hebben en dan heb ik ook ruimte voor couchsurfers :j

Plankenkoorts zit ook in Delft inderdaad, maar ik vind het niet zo'n leuke vereniging :o Ik zit bij DROP, daarbij wordt er heel veel geboard maar ook veel gelifestyled :D Wat stiekem ook wel heel erg leuk is, imo is DROP veel socialer dan Plankenkoorts. Maar ze zijn wel onze zustervereniging (samen met SPIN in Utrecht en DERM in Amsterdam) dus er worden wel eens samen dingen georganiseerd. Kom dus vast wel eens in de positie om een keer te windsurfen :j

En een boardsport HK lijkt me ontzettend leuk!

En Har dboard (Enschede) niet te vergeten! Daar ben ik lid van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:10

Hardboard? Nog nooit van gehoord! Jullie doen in iedergeval niet mee ons jaarlijkse festival met DERM, SPIN, DROP en Plankenkoorts. Misschien eens even het bestuur aanspreken :P

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:12

Meld mij hier ook!

Ik heb vorig jaar voor het eerste gesurfd op camp in Zarautz (Good People). Daarna 's winters nog op Grand Canarie gesurfd en afgelopen zomer weer 3 weken in Zarautz. I love it :D

Afgelopen zomer waren DROP en SPIN ook in Zarautz geweest. Was je toen mee eefje33?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:12

Hoe heet dat festival dan? :) We (bestuur) gaan wel naar de constitutieborrels van Derm,PK,Drop en Spin maar van een gezamenlijk festival weet ik niets :P

Edit: www.dwvhardboard.nl is de site! Een redelijke grote vereniging van zo'n 150 leden (als je bedenkt dat het Enschede is en dus op geen enkele manier aan het water ligt is 150 best veel :D ) waar aan windsurfen, kiten, golfsurfen (kleinste sport) en wakeboarden wordt gedaan. Verder zijn er veel lifestylers, is er jaarlijks een wintersport, worden er feestjes gehouden en zijn er nog wat skateboarders en longboarders :) Dus eigenlijk ook een allround boardsportvereniging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:17

Vorig jaar heette het Elements, jaar daarvoor Ondersteboven festival.

En nee ik was niet mee naar Zarautz :P Maar dan zat je bij Ron zeker?

Ik denk dat ik nu even een HK aanmaak :j Die niet specifiek voor surfen is en geen topic 3 jaar oud is := Zal t linkje hier zometeen wel even sturen!

Edit: DROP heeft iets van 200 leden nu en dat is een van de kleinste verenigingen van Delft := Maar wij hebben ook een ledenstop bij 50, in mijn jaar waren er 150 inschrijvingen. Heb dus echt ontzettend mazzel gehad dat ik ingeloot ben! Als we die ledenstop eraf gooien en niet ons best doen om mensen te weerhouden van inschrijven, hebben we makkelijk 300 aanmeldingen per jaar :=

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:25

eefj33 schreef:
Vorig jaar heette het Elements, jaar daarvoor Ondersteboven festival.

En nee ik was niet mee naar Zarautz :P Maar dan zat je bij Ron zeker?

Ik denk dat ik nu even een HK aanmaak :j Die niet specifiek voor surfen is en geen topic 3 jaar oud is := Zal t linkje hier zometeen wel even sturen!

Edit: DROP heeft iets van 200 leden nu en dat is een van de kleinste verenigingen van Delft := Maar wij hebben ook een ledenstop bij 50, in mijn jaar waren er 150 inschrijvingen. Heb dus echt ontzettend mazzel gehad dat ik ingeloot ben! Als we die ledenstop eraf gooien en niet ons best doen om mensen te weerhouden van inschrijven, hebben we makkelijk 300 aanmeldingen per jaar :=

Hahah jaja maar Delft ligt dan ook geografisch wat gunstiger om te surfen dan Enschede :D

Enneuh, een paar vrienden waren naar Ondersteboven! Ik kon toen zelf niet, anders was ik ook gegaan :D

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:33

Wat cool dat jullie die verenigingen hebben, maakt het wel extra gezellig :D

Gooi het linkje hier maar in, doe je voor alle boardsporten of boardsporten in het water? Anders word het wel heeeeeel breed misschien Haha

Heeft er iemand in NL leren surfen eigenlijk?

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:12

Ik meld me! Ik heb leren windsurfen in NL 3 jaar geleden. Elk jaar 3 weken trainen in Spanje op vakantie en 1 week surfkamp. Ik heb tot nu toe CWO I, CWO II, CWO III
CWO IV alleen theorie. Dit jaar poging tot praktijk ;)

Favo board: starboard futura wood
vetste board (niet op gevaren): starboard isonic

Favo zeil: Northsails X type 6.0

Wij hebben zelf een collectie aan zeilen en board want de hele familie is helemaal gek op windsurfen!

Golfsurfen 1 lesje gehad op Vlieland. Ook heel leuk! Alleen het iedere keer teruglopen om een golf te pakken is vermoeiend als beginner!