Seriemoordenaars

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fanci_mike

Berichten: 1976
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Kouwekappel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:29

Interressante materie. Die film Monster heb ik ook gezien, vreselijk goeie film. Had nog nooit een foto van de echte Aileen gezien maar tjeezz wat lijkt Charlize in die film veel op die foto op wikipedia! Bijna eng.
Helaas mis ik de meeste goeie docu's omdat ik dan bij mijn paards ben, maar vind het altijd erg boeiend. Filmpje op i-net sla ik maar over, bang dat ik het te interressant vind zoiets.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:30

Tja.. Mijn collega is ook vermoord, door haar ex man. Vorig jaar juli.. Ik kan het nog niet bevatten.
Ik geloof dat in maart de rechtzaak is. Ik denk er nog vaak aan.. Wat die man bezielde..

Hij heeft zich nadat het gebeurd was gelijk gemeld bij de politie, een paar dagen later toen er weer verhoor plaatsvond zij hij nergens van te weten... :\

Dromen

Berichten: 330
Geregistreerd: 04-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:32

Adamootje schreef:
las het net... Had van mij part langer gekund!

Hierna krijgt hij nog 20 jaar in Amerika.
En tegen die tijd zullen ze hopelijk Holloway gevonden hebben en dan vliegt hij voor nog 20 jaar achter de tralies.

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:32

Dromen schreef:
Adamootje schreef:
las het net... Had van mij part langer gekund!

Hierna krijgt hij nog 20 jaar in Amerika.
En tegen die tijd zullen ze hopelijk Holloway gevonden hebben en dan vliegt hij voor nog 20 jaar achter de tralies.


JUSTICE _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:33

Somebitch schreef:
De slachter van Bergen, onopgelost.


Hier heb ik nog nooit van gehoord, eens even googlen..
Het is nog vrij recent ook :oo Die maniak loopt dus nog steeds ergens rond.. Brrrr..

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:33

Shanna schreef:
Somebitch schreef:
De slachter van Bergen, onopgelost.


Hier heb ik nog nooit van gehoord, eens even googlen..
Het is nog vrij recent ook :oo Die maniak loopt dus nog steeds ergens rond.. Brrrr..

Ik ook niet tot ik het dus vandaag tegen kwam op google...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:34

@ fiffil: Is ook :j

Het halo-effect of horn-effect heet dat. Heb ik ooit iets over gehad op school. het komt erop neer dat je door wat je weet iemand door een bepaalde bril gaat bekijken, en dingen denkt te zien aan het uiterlijk die het gedrag voorspellen. Wat nonsens is, er bestaat een enkele correlatie tussen gedrag en uiterlijk.

@ manzano: dat bedoel ik idd :j

dan snap je ook opeens die moeders die roepen: dat zou mijn kind/man nooit doen!
da's ook halo-effect, zij zien hun kinderen/echtgenoten/vrienden door een roze bril, en ergens is dat maar goed ook, anders zou er geen kind zijn die volwassen werd, omdat de ouders ze zat zouden worden, en er zou geen relatie een lang leven beschoren zijn. Biologisch heeft dat absoluut zijn voordelen, alleen dit is dus een keerzijde ervan.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:52

Heel erg interessant! Mijn vader heeft heel veel documentaires hierover, die leen ik wel eens. :j

Laura1589
Berichten: 1363
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:34

Ik lees ook even mee! Interessant onderwerp, mede door mijn werk (werk in de bajes)

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:05

Laura1589 schreef:
Ik lees ook even mee! Interessant onderwerp, mede door mijn werk (werk in de bajes)

Interessant, wat doe je daar als ik vragen mag? :)

Laura1589
Berichten: 1363
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:11

Dreamy schreef:
Laura1589 schreef:
Ik lees ook even mee! Interessant onderwerp, mede door mijn werk (werk in de bajes)

Interessant, wat doe je daar als ik vragen mag? :)


Ben verpleegkundige op de Medische Dienst. Werk in een vrouwengevangenis, werk dus alleen met dames :)

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:56

Welke?? Ben er in 1 geweest (jaren terug)

Laura1589
Berichten: 1363
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:03

manzano schreef:
Welke?? Ben er in 1 geweest (jaren terug)


Dat zeg ik liever niet :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42086
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:03

randie schreef:
wat ik overeen vind komen met alle foto's van die lui en die van joran zijn de ogen. Hij heeft dezelfde ijskoude akelige ondoorgrondbare blik als al die andere figuren..Ik denk dat hij NOG niet onder die noemer valt, en dat het maar goed is dat haar daar veroordeeld is. Gelukkig niet al te veel verstand van dit soort gevallen maar ik denk dat hij wel een potentiele kandidaat is... Ook de bekentenis van hem. Ijskoud, geen spoortje medeleven of spijt te bespeuren. " had ze hem maar niet kwaad moeten maken"


Je moet mijn ogen eens zien als ik een paar nachten slecht geslapen heb :)).

VinandoW
Berichten: 523
Geregistreerd: 09-08-07

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:05

Ik lees mee interessant!

Maartenn

Berichten: 2976
Geregistreerd: 13-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:06

_San87_ schreef:
randie schreef:
wat ik overeen vind komen met alle foto's van die lui en die van joran zijn de ogen. Hij heeft dezelfde ijskoude akelige ondoorgrondbare blik als al die andere figuren..Ik denk dat hij NOG niet onder die noemer valt, en dat het maar goed is dat haar daar veroordeeld is. Gelukkig niet al te veel verstand van dit soort gevallen maar ik denk dat hij wel een potentiele kandidaat is... Ook de bekentenis van hem. Ijskoud, geen spoortje medeleven of spijt te bespeuren. " had ze hem maar niet kwaad moeten maken"


Je moet mijn ogen eens zien als ik een paar nachten slecht geslapen heb :)).


'Aaaaaah, een seriemoordenaar!' 'Heb gewoon slecht geslapen..'

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42086
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:08

Ik vind het interessant hoe eigenlijk heel vaak blijkt dat seriemoordenaars zich vaak eerst op dieren hebben gericht :). Het zal psychisch wel aan elkaar gerelateerd zijn, het hulpeloze van het dier en het slachtoffer, waar dieren vaak nog weer net een stapje hulpelozer zijn.

Anoniem

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:08

Moet je eens op google zoeken op psychopathie :)

Het is idd een patroon van psychopaten :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42086
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:09

Yamcha schreef:
Moet je eens op google zoeken op psychopathie :)

Het is idd een patroon van psychopaten :j


Dat staat inderdaad wel op mijn 'to do'-lijstje, dat eens opzoeken en doorlezen. Er is vast genoeg onderzoek naar gedaan. Ik blijf het fascinerend vinden...

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:18

Laura1589 schreef:
manzano schreef:
Welke?? Ben er in 1 geweest (jaren terug)


Dat zeg ik liever niet :)



Ah ok.... het zijn er natuurlijk ook niet veel in NL.
Ben, uit m'n hoofd gezegd, in Ter Peel geweest. Vond wel interessant.

Cavaliere

Berichten: 2259
Geregistreerd: 18-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:26

Hmm interressant.

Een tijd geleden heb ik een boek gelezen van Tess Gerritsen : De mefisto club,
Dit boek is een fictieve thriller die gebasseerd is op het kwaad, satan en dergelijke.
Ik vond hem heel interressant om te lezen, er komen veel symbolen naar voren maar er word ook een voor mij niet boek aangehaald, het boek van henoch. Dit boek is wel 200 jaar ouder als onze jaartelling. Dit boek is jarenlang als verloren beschouwd maar de tekst bleek nog wel bewaard te zijn.

Hoe het toen bij mij is overgekomen ( wel al lang geleden ) ging het over Lilith de eerste vrouw van Adam, omdat zij niet onderdanig genoeg was is zei verstoten. Zij is toen terrecht gekomen bij Satan en de gevallen engelen ( de Nefilim toch? ik weet er ook het fijne niet van..) Zij is hier zwager van geraakt en op die manier zou 'het kwaad' terrecht zijn gekomen in het menselijke lichaam. Deze mensen zijn van een appart 'ras' die gedreven worden door andere behoefte en een ander instinct. Ik heb toen ook gelezen dat het boek verloren zal zijn gegaan omdat Christenen deze hebben verbrand om te verschuilen dat Adam al een Vrouw had voor Eva..

Dit is wat ik me uit het boek kan herrineren, heb het net nog doorgebladerd maar kan de uitleg natuurlijk zo snel niet vinden.. heb wel dit gevonden in het nawoord:
Het is het verhaal van waarnemers, gevallen engelen die seksuele omgang met vrouwen hadden waaruit een heilloos ras is voortgesproten dat de mensheid tot in alle eeuwigheid zal blijven kwellen"
boze geesten zijn uit hun lichamen voortgekomen; omdat hun geboorte uit mensen en uit heilige waarnemers hun oerbegin en oersprong is, zullen zij boze geesten op aarde zijn, en boze geesten zullen zij worden genoemd.

Jammer dat ik zo snel dat verhaal van Lilith niet terug kan vinden, weet zeker dat het hieruit komt want ik had voor dit boek nog nooit van de eerste vrouw van Adam gehoord en vond het erg facinerend, de auteur van het boek schrijft deze reactie:
door de gehele geschiedenis van de mensheid heen hebben bepaalde mensen zulke afgrijselijk wrede daden bedreven dat je je moet afvragen of zij wel echt mensen zijn, of een gewelddadige ondersoort, gedreven door andere behoeften en andere instincten. Als wij moeten geloven wat er in Henoch en Jubileeen staat, kunnen de daden van echte monsters als Pol Pot en Vlad de Spietser worden verklaard.

Dat laatste stukje die tes schrijft vind ik heel herkenbaar ( onderstreept) , het gedrag zal verklaard worden als we weten dat dit idd mensen zijn met andere behoefte en een ander instinct.. een ander 'ras'. Ik vraag me eigenlijk wel af of er op bokt meer mensen zijn die hier iets van weten?

Maartenn

Berichten: 2976
Geregistreerd: 13-12-10

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:29

Iemand hier gehoord van Gravin Dracula?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42086
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:35

Ik ken het boek waar je het over hebt (Mefisto-club) en het is inderdaad een interessant en goed geschreven thriller (sowieso ben ik wel Tess Gerridzen fan).

Of er een ander 'ras' mensen is met andere behoeften en een ander instinct, zou heel goed kunnen. Maar ik vraag me dat toch wel af, gezien volgens mij de meeste seriemoordenaars/psychopaten uit relatief normale families komen. Ik zou dan eerder denken dat het in bepaalde gevallen een soort hersenafwijking is of een aangeboren voorkeur voor een bepaalde manier van leven en het uiten van (seksuele) gevoelens en voorkeuren (net als pedoseksualiteit, necrofilie en in mindere mate homofilie en heterofilie).

Overigens geloof ik niet in God, dus je uitleg over de gevallen engelen is voor mij bullshit en daar geloof ik dan ook niet in :). Wel geloof ik in iets dergelijks als ik boven heb uitgelegd (hersenafwijking/aangeboren voorkeur, iig iets waar je zelf 'niks' aan kan doen, het is een aangeboren behoefte).

Maartentje schreef:
Iemand hier gehoord van Gravin Dracula?


Uiteraard, Elisabeth Báthory :). Voor mij wel de ultieme seriemoordenares.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:38

Cavaliere schreef:
door de gehele geschiedenis van de mensheid heen hebben bepaalde mensen zulke afgrijselijk wrede daden bedreven dat je je moet afvragen of zij wel echt mensen zijn, of een gewelddadige ondersoort, gedreven door andere behoeften en andere instincten. Als wij moeten geloven wat er in Henoch en Jubileeen staat, kunnen de daden van echte monsters als Pol Pot en Vlad de Spietser worden verklaard.

Ik ken dit verhaal, maar ik denk dat het een ontkenning is van hoe slecht mensen kunnen zijn. Het is meer iets om de diepste slechtheid van mensen niet onder ogen te hoeven zien. De echte gruwel is namelijk niet dat het monsters zijn, de gruwel is dat het één van ons is.

Het verhaal van Gravin Dracula heb ik gelezen idd. Daar krijg je het heel koud van.......
_San87_ schreef:
Maar ik vraag me dat toch wel af, gezien volgens mij de meeste seriemoordenaars/psychopaten uit relatief normale families komen.

Dat is nu echt een horrorgedachte, dat ieder van ons een kind kan baren dat een monster blijkt te zijn :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42086
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:41

Yamcha schreef:
_San87_ schreef:
Maar ik vraag me dat toch wel af, gezien volgens mij de meeste seriemoordenaars/psychopaten uit relatief normale families komen.

Dat is nu echt een horrorgedachte, dat ieder van ons een kind kan baren dat een monster blijkt te zijn :=


Mja, ik denk dat dit dus zo is. Net als dat iedereen een homo, hetero, pedofiel, geestelijk gehandicapte e.d. kan baren. Ergens is dat wel een nare gedachte, idd.