Wat kostte de trouwerij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:25

wij gaan 3 augustus 2012 trouwen
heb zelf een budget van 6000 euro in totaal in gedachte

het huwelijk en trouwboekje kost ons 226 euro
de fotograaf kost ons 590 euro, dit is dan 5 uur fotografie, een dvd met alle foto's en 15 afdrukken van 13x18
pak is er al en voor een jurk ga ik binnenkort kijken en dan moet mijn dochtertje nog een mooie oufit
bruidsmake-up en nagels worden door mijn schoonzusje gedaan en wellicht ook wel mijn haar
de auto kost ons 280 euro
ringen hebben we al uitgewisseld met onze verloving en worden dus alleen nog gegrafeerd

verder willen we een feest met bbq houden in de tuin van mijn schoonouders
zij hebben een mooie oude boerderij waar tevens mijn paard staat :j

savanrobbie

Re: Wat kostte de trouwerij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:10

Wij zijn 2 september 2011 getrouwd en waren voor de hele dag zo'n € 15000 euro kwijt!

Hadden dan wel een bruiloft met alles er op en er aan...
Mijn man in een schitterend pak, ik in een mooie jurk, een heel lief bruidsmeisje, met een mooie jurk, bruidsarrangement aan huis, ze heeft ook mijn man zijn haar gedaan, voor allebei mooie ringen (in Willemstad in Curacao aangeschaft en heel toepasselijk in Willemstad Brabant getrouwd) fotograaf vanaf 's morgens aanwezig, bloemen, thuis en de feestlocatie helemaal aangekleed met witte loper, balonnen en slingers, 30daggasten, vervoer voor de daggasten, broodjes als lunch, lopend buffet als diner, luxe hapjes tijdens het feest, een band... Zelf een hele gave auto als vervoer overdag en als verassing een hele gave open auto als vervoer naar huis....

Gelukkig hebben wij heel veel van mijn ouders gekregen voor deze geweldige dag!
Zoals mijn jurk, de aankleding van de locaties, de auto's... & de huwelijksreis hebben we ook van mijn ouders gekregen, we zijn 9 dagen wezen cruisen in het caribisch gebied :)

Heel veel geld, maar voor ons een dag om nooit te vergeten!!!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:15

Milka schreef:
wij gaan 3 augustus 2012 trouwen

Dan ben ik jarig :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:15

savanrobbie schreef:
Wij zijn 2 september 2011 getrouwd en waren voor de hele dag zo'n € 15000 euro kwijt!

Mijn man in een schitterend pak, ik in een mooie jurk, een heel lief bruidsmeisje, met een mooie jurk, bruidsarrangement aan huis, ze heeft ook mijn man zijn haar gedaan, voor allebei mooie ringen (in Willemstad in Curacao aangeschaft en heel toepasselijk in Willemstad Brabant getrouwd) fotograaf vanaf 's morgens aanwezig, bloemen, thuis en de feestlocatie helemaal aangekleed met witte loper, balonnen en slingers, 30daggasten, vervoer voor de daggasten, broodjes als lunch, lopend buffet als diner, luxe hapjes tijdens het feest, een band... Zelf een hele gave auto als vervoer overdag en als verassing een hele gave open auto als vervoer naar huis....

Zoals mijn jurk, de aankleding van de locaties, de auto's... & de huwelijksreis hebben we ook van mijn ouders gekregen, we zijn 9 dagen wezen cruisen in het caribisch gebied :)

Jeetje dan ben je nog wel veel kwijt als je zoveel hebt gehad. Of is die 15 000 inclusief dingen die je hebt gekregen?

Edit: TS, als ik je een tip mag geven (geen idee waar je woont): als je enigzins in de buurt van een studentenstad bent is het het misschien waard om te zoeken naar een studentenband. Die zijn minder duur :) En net zo goed! Bijna elk studentencorps heeft een big band bijvoorbeeld, en hier in Delft zit jazzvereniging Groover met een hele waslijst aan combo's die voor je kunnen komen spelen :) en een bigband die sowieso beter is dan de rest :o
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 19-01-12 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

savanrobbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:17

Magrathea schreef:
savanrobbie schreef:

Jeetje dan ben je nog wel veel kwijt als je zoveel hebt gehad. Of is die 15 000 inclusief dingen die je hebt gekregen?

Dat is inderdaard inclusief de dingen die we gekregen hebben!!! En exclusief de huwelijksreis, daarvan weten we niet wat hij gekost heeft!!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:22

Dit jaar is het voor ons 4 jaar geleden :) We hadden niet overdreven luxe gedaan en daar hing een prijskaartje aan van € 10.000-12.500 :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:22

Ahh vandaar :) Ik schrok al.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:33

Net een gesprek gehad met de fotograaf. Zit er nu toch wel aan te denken om de hele dag de fotograaf erbij te houden. Eigenlijk best leuk....en er komen toch belangrijke moment voorbij s'avonds die je nooit meer over kan doen...

__Kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 08:26

Citaat:
jaa zeker een leuke reden om de jurk nog eens aan te trekken :D.
Moet ik zelf alleen nog even wat verder zijn met rijniveau maar dat komt wel.
Wat erg dat je hem zo vroeg hebt moeten laten inslapen :(, wat had hij?

Zeer ernstige niet operabele OCD

Hier een foto van onze verlovingsringen, die tevens onze trouwringen worden.
Wit goud met rood goud

Afbeelding

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:25

Wow supergaaf! Waar heb je ze vandaan?

Mag ik vragen wat ze gekost hebben, even ontopis :P

__Kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:46

Ze komen uit Turkije Marmaris, (ze zijn hier wel op echtheid gecontroleerd en helemaal echt, dit omdat vrienden een week na ons nog daarheen gingen en we ze anders met de bon en alles terug hadden gebracht)
prijs was 1300 maar we hebben er 700 voor betaald, zijn gegraveerd met onze namen de trouwdatum laten we er nog inzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:00

Wij hebben de ringen van edelstaal laten maken. Hadden eigenlijk de voorkeur voor titanium maar het budget was er niet naar (pfft, wat duur), edelstaal was daarna onze keuze omdat we allebei paardrijden en dus stevige ringen willen hebben. Goud vind ik niet zo mooi. Heb er wel diamantjes in laten zetten en de ring van mijn aanstaande is heel mooi gegraveerd.

We zouden afgelopen winter gaan trouwen, door familieomstandigheden (mijn moeder was heel ernstig ziek) is dat niet doorgegaan, dus nu trouwen we wsl. komend najaar (als mijn moeder genoeg hersteld is). Ik baal er enorm van en merk dat ik er ook niet goed tegen kan als ik mensen in mijn omgeving over hun bruiloft hoor die binnenkort is. Ik wil ook weer die voorpret!

Gelukkig reageerde iedereen wel superlief, we hadden sowieso niks aanbetaald en dat hoefde ook niet, daarom gaan we de bruiloft áls deze doorgaat :+ ook zeker houden op de locaties die we al in gedachten hadden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:01

Magrathea schreef:
savanrobbie schreef:

Edit: TS, als ik je een tip mag geven (geen idee waar je woont): als je enigzins in de buurt van een studentenstad bent is het het misschien waard om te zoeken naar een studentenband. Die zijn minder duur :) En net zo goed! Bijna elk studentencorps heeft een big band bijvoorbeeld, en hier in Delft zit jazzvereniging Groover met een hele waslijst aan combo's die voor je kunnen komen spelen :) en een bigband die sowieso beter is dan de rest :o

Daar speelde tot vorig jaar mijn "zwager" in. Leuke band :j Ze speelden overigens door heel NL.

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:22

He leuk nog een trouw topic. Mijn vriend en ik gaan in september dit jaar trouwen. Geloof dat we met alles bij elkaar nu op 11.000 euro zitten maar daar zitten de vliegticket naar rome en hotel voor 9 nachten daar al bij in. Komen denk ik nog wat kleine dingetjes bij dus ik gok op 12.000 inclusief huwelijks reis hotel en vliegtickets.

Even uit mijn hoofd wat bedragen:
Ringen: 900
Jurk + alles: 1400 (van mijn ouders)
Pak en schoenen en alles: 1200 (van zijn moeder)
Auto: Niks (oldtimer van mijn vader)
Taart: Niks (maakt mijn zusje)
Feest: 2000 euro (120 gasten)
Diner: 1500 euro (28 gasten)
Trouwlocatie: 1200 ( 4 uur lang locatie met champagne, foto's en oast)
Fotograaf: 400 (5 uur en 350 onbewerkte foto's direct op USB)
Hotel rome: 1500 (9 nachten)
Vlucht rome: 300 (retour 2 personen)

En dan heb je nog een heleboel kleine dingetjes als kaarten, bedankje, presentjes enz die best aantikken in prijs. Mijn vriend is weg van het programma excell dus alles staat keurig in een bestandje. Best handig maar moet er wel om lachen.

Onze ringen zijn van goud met witgoud. De van hem is ongeveer 2/3 witgoud en 1/3 gewoon en die van mij ook maar dan met tussen het witgoud en geelgoud een band met 15 kleine briljantjes. Hij heeft ze uitgekozen en had ze zelf nooit gekocht maar ben er wel heel blij mee.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:47

Wij hebben ook stalen ringen met een rand roze goud en ik heb 3 briljantjes erin. Geloof dat we 375 euro kwijt waren in totaal. Toch zie ik nu (pas 1,5 jaar later) al wel veel beschadigingen erin hoor.

Tip voor de ringen: als je oud goud hebt dit inruilen :D Soms heeft familie ook nog oud goud liggen en willen ze dat wel afstaan voor je trouwring. Vaak krijg je er dan nog meer voor terug als je het weer uitgeeft in dezelfde winkel. Kan je een hoop geld schelen :j

Totaal waren wij voor onze bruiloft ruim 10.000,- kwijt.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:50

@Nuage, stalen ringen krassen dus wel flink? Zonde!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:52

Nuage schreef:
Tip voor de ringen: als je oud goud hebt dit inruilen :D Soms heeft familie ook nog oud goud liggen en willen ze dat wel afstaan voor je trouwring. Vaak krijg je er dan nog meer voor terug als je het weer uitgeeft in dezelfde winkel. Kan je een hoop geld schelen :j

Hier vallen dus ook oude slotjes onder, kapotte armbandjes/kettinkjes enzo.
We hebben laatst wat van dat grut ingeleverd, en bracht verrassend evel op :j

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:59

Miseria schreef:
@Nuage, stalen ringen krassen dus wel flink? Zonde!

Ja meer dan ik had verwacht :j
Ik probeer er een foto van te maken maar krijg het niet scherp. Zal het zo thuis nog eens proberen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:01

Oh zonde! Vervelend voor jou, maar ben blij dat ik het nu weet. Wij waren er ook voor aan het kijken!

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:22

Zou het niet laten omdat het krast dat doet doen bijna alle materialen. Op een gegeven moment zitten er zoveel kleine krasjes op dat het weer één geheel is ;).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:25

jonur schreef:
Zou het niet laten omdat het krast dat doet doen bijna alle materialen. Op een gegeven moment zitten er zoveel kleine krasjes op dat het weer één geheel is ;).

inderdaad, goud kras, alles krast :)
Maar je kan het gewoon laten polijsen of hoe je dat schrijft, bij duurdere ringen is het zelfs een gratis service

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:46

wat een geld allemaal zeg, ik wil best mooi trouwen maar ik hoef geen bloemen en zie op internet prachtige jurken onder de 800,- . daarbij willen mn vriend en ik heel graag s naar hawaii en dat zal ookal zo'n 8.000 gaan kosten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:47

Dat is een dure reis naar Hawaii :wow:

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:52

ja de reis alleen is al 22 uur dus dan willen we wel 3 weken, dan kun je tenminste ook een paar eilanden zien. en alles is daar heel duur omdat ze alles moeten importeren en je wil daar ook wat excursies kunnen doen.

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:55

Oh ja dat is een duur grapje, maar vast heel gaaf! Als je 22 uur aan het reizen bent moet je idd ook wel 3 week gaan, anders is het gewoon zonde. Is toch iets wat je daarna waarschijnlijk nooit weer doet. Is ook maar net waar je je geld aan wil uitgeven. Wij wouden eerst ook een dure reis naar zoiets, maar uit eindelijk toch niet gedaan. Simpel weg omdat we eigenlijk een huis willen kopen over een jaar.

We hebben best mazzel hoor. De auto lenen we van mijn vader, de taart maakt mijn zusje, het pak en spullen en fotoboek krijgen we van zijn moeder. Van mijn ouders krijgen we een flinke som geld waarbij de enige eis is dat ik de jurk naar mijn zin ervan koop, wat er overblijft mogen we gewoon besteden aan het huwelijk.