naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:54

Is het ook mogelijk dat we het erop houden dat het verwachtingspatroon van beiden gewoon heel anders is? Dat TS duidelijk graag een zelfstandige, sterke man heeft? Dat mag toch?
Borderline is niet makkelijk, zeker iemand die hier zelf nog geen weg ingevonden heeft..
Ze zegt toch ook dat dit het niet is, en wil er dus netjes een punt achter zetten.

Of ze hem nu verdient of niet, of hij haar niet doet niet zo ter zake toch, het gaat 'em niet worden, punt.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:54

Wij halen om en om een rondje... Soms haalt de ene wat vaker dan de ander, en soms zitten er wat profiteurs bij en die worden dan gewoon overgeslagen door de barman.(wij komen daar elke week en het wordt goed in de gaten gehouden wie ook regelmatig een rondje terug geeft.)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:57

IMJ schreef:
Is het ook mogelijk dat we het erop houden dat het verwachtingspatroon van beiden gewoon heel anders is? Dat TS duidelijk graag een zelfstandige, sterke man heeft? Dat mag toch?

Maar niet té zelfstandig. :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:58

IMJ; Daar is ze voor zover ik lees nog niet zeker over:

wiebke schreef:
nee maar dood laten bloeden kan ik dan ook weer niet over mijn hart verkrijgen... maar doen alsof er niks aan de hand is ook niet. Kreeg net een berichtje:

´hee lieverd, ik ben blij dat ik weer naar therapie kan, dan heb ik mijn ritme weer terug. Moet zo naar beeldende therapie, daar zal ik ze eens vertellen over onze schilderkunsten! Xxx´

ik bedoel.. wat moet ik daar dan op zeggen? Veel plezier? Veel plezier en meld ze ook maar dat het uit is? Raad eens..ik dump je? Veel plezier en by the way..het gaat niet werken tussen ons?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:01

IMJ schreef:
Borderline is niet makkelijk, zeker iemand die hier zelf nog geen weg ingevonden heeft..
Ze zegt toch ook dat dit het niet is, en wil er dus netjes een punt achter zetten.

Of ze hem nu verdient of niet, of hij haar niet doet niet zo ter zake toch, het gaat 'em niet worden, punt.

Precies IMJ, waarom wordt het zo grimmig hier naar ts toe? Dat deze man wat leek af te wijken, was al duidelijk vanaf het begin van het topic (voor mij althans). Ts had een voorgevoel wat ze wilde delen. Nou ze heeft gelijk gehad. Vervolgens halen ze niet het beste in elkaar naar boven. En hij past niet bij het beeld wat ts heeft van een man. Daar hoeft je het niet mee eens te zijn, maar dat kun je wel respecteren.
Dat verdienen snap ik helemaal niet in dit verhaal.

Ts ik zou hem op heel korte termijn zeggen dat jij voorziet dat je hem niet gelukkig gaat kunnen maken.
Dan vertel je hem volgens mij niets dan de waarheid. Moeilijker (voor hem ook gezien zijn situatie) zou ik het niet maken. Je niet tot teveel woorden of verwijten laten verleiden, hem het allerbeste wensen met alles en gaan zonder om te kijken. Je bent niet verantwoordelijk voor hem.

En laat je niet opjutten. Je bent niet verantwoordelijk voor hem en je doet hem ook geen goed. Jullie passen gewoon niet bij elkaar.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:07

Ayasha schreef:
IMJ; Daar is ze voor zover ik lees nog niet zeker over:

wiebke schreef:
nee maar dood laten bloeden kan ik dan ook weer niet over mijn hart verkrijgen... maar doen alsof er niks aan de hand is ook niet. Kreeg net een berichtje:

´hee lieverd, ik ben blij dat ik weer naar therapie kan, dan heb ik mijn ritme weer terug. Moet zo naar beeldende therapie, daar zal ik ze eens vertellen over onze schilderkunsten! Xxx´

ik bedoel.. wat moet ik daar dan op zeggen? Veel plezier? Veel plezier en meld ze ook maar dat het uit is? Raad eens..ik dump je? Veel plezier en by the way..het gaat niet werken tussen ons?

Als je goed leest, zie je dat ze hier zegt dat ze dat NIET kan..
Ze wil het op een eerlijke manier doen, vindt dit alleen nog lastig. Is logisch toch? Slecht-nieuwsgesprekken zijn nooit leuk en lijkt deze jongen in kwestie ook nog is wat gevoeliger..

Ayasha
Blogger

Re: naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:09

Ze kan het niet laten dood bloeden maar ook niet doen alsof er niks aan de hand is. Doet mij denken dat ze nog aardig twijfel over wel of niet. En ze vond alle andere niet-leuke gesprekken toch ook geen probleem? Kan ze nu toch ook net zo eerlijk zijn?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:13

Het is altijd makkelijk oordelen vanaf de zijlijn.

Ik zou ook niet staan te springen om deze jongen, gezien zijn aandoening, aan de kant te zetten.
Op welke manier je dat ook doet, het blijft lastig voor hem waarschijnlijk. Niemand zit er toch om te springen een ander pijn te doen?

Ayasha je bent niet meer in staat om nog enig begrip voor ts op te brengen, lijkt het wel.
Kun je echt niet begrijpen dat het voor ts lastig is om deze jongen te gaan vertellen dat het over is????

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 14:13

zullen we het erop houden dat die knul en ik inderdaad niet bij elkaar passen omdat we inderdaad anders in het leven staan en ik hem niet gelukkig kan maken? Zullen we het er ook op houden dat ik het jammer vind dat het niks gaat worden en ik het moeilijk vind om dat te vertellen aan een jongen die zo gevoelig is?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:14

Ayasha schreef:
Ze kan het niet laten dood bloeden maar ook niet doen alsof er niks aan de hand is. Doet mij denken dat ze nog aardig twijfel over wel of niet. En ze vond alle andere niet-leuke gesprekken toch ook geen probleem? Kan ze nu toch ook net zo eerlijk zijn?

Wat begrijp je nu niet? Er zijn toch meer opties dan die 2?
Ze wil hem vertellen dat het over is, maar HOE?
Niet doodbloeden en niet doen of er niets aan de hand is. Ze wil hem juist duidelijkheid bieden door het hem te zeggen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:16

Het is inderdaad altijd lastig, maar probeer maar te onthouden: Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Voor zoiets bestaat 'het goede moment' niet.

Make it a clean break, make it a fast cut.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 03-01-12 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:16

Nouja, je weet wat je wilt, nu alleen de stap nog zetten.
Nodig heb uit voor een bakkie koffie vanavond ,ga zitten en zeg wat je voelt. Dat er nu verschillende incidenten zijn geweest, waardoor je door hebt gekregen dat jullie niet bij elkaar passen en ermee wilt stoppen. Na die heftige gesprekjes over zijn bed"prestaties" na zo'n korte tijd, lijkt me dit appeltje-eitje.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:17

Yv_ schreef:
Nouja, je weet wat je wilt, nu alleen de stap nog zetten.
Nodig heb uit voor een bakkie koffie vanavond ,ga zitten en zeg wat je voelt. Dat er nu verschillende incidenten zijn geweest, waardoor je door hebt gekregen dat jullie niet bij elkaar passen en ermee wilt stoppen. Na die heftige gesprekjes over zijn bed"prestaties" na zo'n korte tijd, lijkt me dit appeltje-eitje.

Niets meer aan toe te voegen :j

En de volgende niet weer meteen als Sinterklaas binnen halen, even aftasten is niks mis mee!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:18

IMJ schreef:
Ayasha schreef:

Wat begrijp je nu niet? Er zijn toch meer opties dan die 2?
Ze wil hem vertellen dat het over is, maar HOE?
Niet doodbloeden en niet doen of er niets aan de hand is. Ze wil hem juist duidelijkheid bieden door het hem te zeggen.

Dat dat zo moeilijk is begrijp ik niet. Gewoon "we passen niet bij elkaar, dit gaat niet werken". Niet zo moeilijk toch?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:18

Eerder wist ze toch perfect te vertellen wat ze wel of niet wou? Ze zijn nog geen jaren samen en ze kende hem vanaf het begin al niet goed. Wat is dan het probleem? Sommige (of eigenlijk veel) opmerkingen die ts geeft over hem, getuigen nu niet bepaald van liefde of zo. Het was een testfase en de uitkomst is negatief. Klaar en duidelijk, of was het voor hem geen testfase?

Wist je eigenlijk van tevoren dat hij in therapie was + waarvoor?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:20

Ayasha, En of dat moeilijk kan zijn maar oke.. never mind. Ben er klaar mee!
Hij 'houdt al van haar' (hoe dat toch zo snel kan maar oke, zo voelt hij het op dit moment denk ik dan maar en je kiest niet voor je gevoel, dat is er gewoon :x )

Succes TS! ;-)

Tieneke

Re: naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:23

Hoe hij reageert en handelt kan 100% te maken hebben met die persoonlijkheidsstoornis. Ik vraag me dan ook echt af of TS wel enig idee had waar ze aan begon. Als ze er wel van wist, was het ronduit dom om te denken dat hij zich even aan haar zou aanpassen. Hij kan waarschijnlijk zichzelf niet eens handhaven, anders zat hij niet in therapie.

Yv_

Als Sinterklaas binnenhalen... Sorry, lig hier helemaal dubbel!!

Maargoed, TS, ik blijf erbij: denk dat jullie het heftigste gesprek al hebben gehad. Zeker voor zo'n korte date periode.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 03-01-12 15:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Dat het niet leuk is snap ik, maar moeilijk? Nah. De andere gesprekken waren ook niet leuk en die heeft ze ook gevoerd. Dan nu ook niet flauw doen en gewoon doorbijten. Het zit er niet in, kan gebeuren dat je je vergist in iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:24

Ik ben eigenlijk stiekem wel benieuwd of je hem nog wel had willen houden als jullie geen sex zouden hebben gehad..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:30

Dan zouden er vast andere dingen komen bovendrijven.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:34

Tieneke schreef:
Hoe hij reageert en handelt kan 100% te maken hebben met die persoonlijkheidsstoornis. Ik vraag me dan ook echt af of TS wel enig idee had waar ze aan begon. Als ze er wel van wist, was het ronduit dom om te denken dat hij zich even aan haar zou aanpassen. Hij kan waarschijnlijk zichzelf niet eens handhaven, anders zat hij niet in therapie.

Dat wist niet ze niet aan het begin, wat ik gelezen heb.
Ik hoop dat die jongen voorlopig niet aan een nieuwe relatie begint totdat het hem beter gaat.
Het zal hem geen goed doen als het telkens zo verloopt.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 14:40

ik wist wel dat hij naar een psycholoog ging maar niet dat hij in zo´n heftige therapie zat.. als ik dat had geweten was ik er niet aan begonnen .

@Shanna.. zelfs als dat hele bedprestatieding niet was gebeurd had ik afgehaakt. Want ondertussen is het ook zo dat hij ook ´labeltjes´ op mij aan het plakken was.. hij vroeg of ik ooit getest was op borderliner, en toen ik vertelde dat ik niet graag heb dat mijn sladressing onder mijn friet doorloopt omdat het anders zompig wordt was ik meteen ´zijn autistje´ . ´misschien is het voor jou ook wel goed om in therapie te gaan..zodat je met jezelf door één deur kan´ tja..dat zijn dingen waarvan ik ook denk: laat maar.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:45

Als je die friet nog voor de Chinees had, had ik het nooit meer totaan de Chinees laten komen :+

Ik zou er als ik jou was mee stoppen, met die vent en dit topic want hiermee zet je jezelf ook totaal te kakken.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:04

wiebke schreef:
zullen we het erop houden dat die knul en ik inderdaad niet bij elkaar passen omdat we inderdaad anders in het leven staan en ik hem niet gelukkig kan maken? Zullen we het er ook op houden dat ik het jammer vind dat het niks gaat worden en ik het moeilijk vind om dat te vertellen aan een jongen die zo gevoelig is?

ehhh, je moet iemand gelukkig maken??!!! Je bent gelukkig samen!
Jullie hebben geen toekomst met elkaar laat dat duidelijk zijn. En dat kun je hem best vertellen ook al is hij nog zo gevoelig.
Vertel hem rustig wat er aan de hand is en waarom gewoon met voorbeelden (die heb je nu al genoeg) en dat jullie relatie niets kan worden. Dan snapt hij dat best zo niet, tja.... jammer.