wat mijn ex bff heeft gedaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:59

Elin_ schreef:
Ik denk niet zozeer dat de tijd is veranderrd aangezien je altijd wel mensen ertussen hebt zitten die ''anders'' zijn..

de tijd is zeker wel veranderd! Ze zijn op scholen veel makkelijker dan een paar jaar geleden , en kinderen mogen steeds meer!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:00

meid, je bent nog maar 10. Zoenen en roken etc. wacht daarmee tot je iig een jaar of 15 bent (en dan bedoel ik het zoenen, dat roken moet je sowieso nooit aan beginnen)! Dat is écht niet normaal hoor ook. En is het niet gewoon dat mensen dat soort dingen wellicht roepen om stoer te doen? En zelfs als ze 't niet roepen om stoer te doen, waarom moet je daar aan mee doen? Jij bent 'stoerder' dan dat!

Mijn opa heeft longkanker door het roken en gaat hier ook aan dood, mijn moeder heeft een ziekte waardoor ze waarschijnlijk ook niet heel erg oud zal worden, wat óók door het roken komt. En de moeder van een vriendin van mij is pas 60 (wat wellicht voor jou heel oud klinkt, maar dat is niet zo) en zij is onlangs gestorven als diezelfde ziekte die mijn moeder ook heeft. Je wilt niet verslaafd aan roken worden, is nergens goed voor, het is naast ongezond ook nog eens vies en heeft echt totáál geen nut. Stop daar iig mee. En dat zoenen, echt daar raad ik je gewoon heel erg aan om dat voorlopig ook niet meer te doen. Want voor je 't weet gaat 't fout en gaan mensen verkeerde dingen van je denken. Want als jij al zo jong zoent dan gaan mensen van je denken dat je wel 'een makkelijke' bent en als je 't niet uitkijkt lok je zo nog vele ergere dingen uit. Echt meid, ik wil je gewoon op het hart drukken om met dat roken te stoppen en dat zoenen mee te wachten tot je een jaar of 15 oid bent. Ik heb vriendinnen van 20 die nog niet gezoent hebben, zij wachten gewoon voor 't prins op 't witte paard. Dat zou jij ook moeten doen.

Raineri

Re: wat mijn ex bff heeft gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:02

Nog een toevoeging op de post van Maartje1990,

Wie wil er nou zoenen met een iemand die net heeft gerookt? Dat is echt vies!

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:04

xLies schreef:
Je hebt echt wel meer dan 7uur slaap nodig hoor, zeker als kind, alleen al voor je ontwikkeling..

Nou ik doe toch met succes 3 VWO hoor :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:04

MaritAriel schreef:
Elin_ schreef:
Ik denk niet zozeer dat de tijd is veranderrd aangezien je altijd wel mensen ertussen hebt zitten die ''anders'' zijn..

de tijd is zeker wel veranderd! Ze zijn op scholen veel makkelijker dan een paar jaar geleden , en kinderen mogen steeds meer!

Hmmm ik heb juist tegenmovergestelde! Nu zit je met 4 rode kaarten al bij Halt en bij 7x te laat ,al is het elke keer enkele minuten al bij leerplichtambtenaar + spijbelpolitie is gekomen..

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:05

*zit bij te komen van de schrik*
lief meisje, probeer niet stoer te doen, en doe helemaal geen dingen die je niet wilt. Je geeft zelf al aan dat je het niet stoer vind om te roken (als het waar is)
probeer er dan ook mee te stoppen!
Dus succes met je problemen, maar probeer het te negeren. En doe leuke dingen die je als 10 jarige hoort te doen.

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:09

Leorah schreef:
meid.. er komt ooit nog een tijd dat je serieus moet lachen om het feit dat je ooit een vriendje hebt gehad die (s)mikkel heette hihihi....

_/-\o_

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:11

esmee_2001 schreef:
bij ons zijn dit soort dingen heel normaal :
zoenen in de klas
zoenen in het openbaar
hele veel energie drankjes kopen en op zuipen
en afentoe een keer ene sigaret roken

Bij deze reactie ben ik gestopt met lezen.
TS hoe oud ben je echt?

Anoniem

esmee_2001 schreef:
nee i9k ben 10 en ja wij drinken energie en roken afentoe en zoenen

Wanneer ga je aan de kinderen beginnen?

xLies

Maartentje schreef:
xLies schreef:
Je hebt echt wel meer dan 7uur slaap nodig hoor, zeker als kind, alleen al voor je ontwikkeling..

Nou ik doe toch met succes 3 VWO hoor :)

heeft daar ook niets mee te maken, heeft niets te maken of je goed kan leren of niet, maar met de ontwikkeling van je lichaam, en je lichaam heeft genoeg rust nodig ;)

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:13

xLies schreef:
heeft daar ook niets mee te maken, heeft niets te maken of je goed kan leren of niet, maar met de ontwikkeling van je lichaam, en je lichaam heeft genoeg rust nodig ;)

Nou ik ben gewoon gezond hoor.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:14

Bizzybijtje schreef:
esmee_2001 schreef:
nee i9k ben 10 en ja wij drinken energie en roken afentoe en zoenen

Wanneer ga je aan de kinderen beginnen?

Stop nou eens met dit soort reacties , en hou rekening met haar leeftijd!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:15

Elin_ schreef:
Hmmm ik heb juist tegenmovergestelde! Nu zit je met 4 rode kaarten al bij Halt en bij 7x te laat ,al is het elke keer enkele minuten al bij leerplichtambtenaar + spijbelpolitie is gekomen..

Ja dat is inderdaad ook weer waar|! :j

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:15

Maartentje schreef:
xLies schreef:

Nou ik ben gewoon gezond hoor.

Je komt daar nog wel achter, dat komt nog.. :j

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:16

xLies schreef:
Je komt daar nog wel achter, dat komt nog.. :j

Vertel? :)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:24

ik vind dit echt hilarisch!

toen ik 10 was toen dacht ik nog echt niet aan jongens en vond zoennen echt vies.
dat begon pas dat ik een jaar of 15/ 16 was

op die leeftijd speelde ik nog met barbies en speelde ik buiten met mijn vriendinnen.
en lag ik ook om half 9 in mijn bed.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:25

*kruipt onder steen vandaan*
Roken, zoenen, vriendje, BFF drama's?? op je 10de?? huh? ik weet niet onder welke steen ik heb geleefd, maar dit volg ik niet helemaal. Toen ik 10 was stepte ik met vriendjes en vriendinnetjes de hele buurt rond om boefje oid te spelen, of knikkeren.. Leg het naast je naar ga eerst kind zijn en denk dat aan die dingen over een jaar of 6/7

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:28

@Maartentje: Sommige levenslessen moet je leren uit eigen ervaring, nu denk je iig 'nee ik wil niet gaan slapen' en binne 2-3jaar denk je 'ik wil slapen!' en dan doe je alles voor je slaap :+

Hoop dat de TS ook zelf zal beseffen waar ze mee bezig is en dat dit écht niet goed is, beter laat dan nooit.. Wel jammer dat je op deze manier de mooiste tijd van je leven vergooit :j

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:30

jezuss zeg, op je 10e al zoenen ect.

straks zit je op je 14e al met een kind in je armen!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:30

Als ik op die leeftijd niet wou slapen, moest ik bij m,n vader blijven zitten tot hij ging slapen, reken maar dat ik naar bed wou en niet tot 1 uur wou blijven zitten :D

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:31

Myrna_Kyra schreef:

Breng haar vooral op dat soort ideeën! Lekker bezig! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:34

TS is trouwens nog steeds online hoor. Vrij normaal voor een 10-jarige om tot dit tijdstip op internet te mogen...

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:35

Bizzybijtje schreef:
TS is trouwens nog steeds online hoor. Vrij normaal voor een 10-jarige om tot dit tijdstip op internet te mogen...

Mischien haar PC aanlaten staan? Letten haar ouders niet op en zit ze er stiekem boven achter? Weten wij veel ... Allemaal dingen die mij vroeger ook zijn overkomen!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:38

Nee, ze heeft 7 minuten (nu waarschijnlijk 8) geleden nog een bericht geplaatst...

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:39

MaritAriel schreef:
Myrna_Kyra schreef:

Breng haar vooral op dat soort ideeën! Lekker bezig! +:)+

Waarom niet? Mag het niet gezegd worden? Het is nochtans de harde realiteit dat dit steeds meer en meer gebeurd.. Mag ze er niet op gewezen worden waar het heen gaat wat ze aan het doen is? Want dit is wel waar het heen gaat.. En je mag ze niet op ideeën brengen nee, nee niets over zeggen, maar moet je het in de doofpot steken dan? Dat doen ze, in plaats van kinderen er eens op te wijzen wat de gevolgen zijn..