Hoe snel woonde jij samen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:18

Wij zijn nu meer dan 4 jaar samen en het lijkt er op dat het sowieso nog wel 1,5 jaar duurt tot we samen kunnen gaan wonen ;) We zijn dan beide 26. Wat bij ons mee speelt is dat we beide met de studie zaten. Ik ben inmiddels klaar (paar maand) maar heb nog geen vaste baan (ben over paar dagen weer werkloos ;) ) en mijn vriend moet dus nog 1,5 jaar als alles mee zit. Ik heb er niet zoveel zin in om nu te gaan samenwonen en dan ieder dubbeltje paar keer om te draaien. Dan liever nog even thuis wonen, mijn ouders helpen in huis en in hun winkel en voor de rest sparen :)

rockwitch

Re: Hoe snel woonde jij samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 13:40

Ik weet ook dat als het fout loopt dat ik dan bij mijn ouders terecht kan.
Maar ja dat is iets waar je natuurlijk niet vanuit gaat, anders neem je deze stap niet.
Mijn vriend had al een koophuis, dus daar heb ik gewoon mijn spullen in gepropt en nu zitten we er samen. Ik woonde in een huurhuis, huur was zo opgezegd. En voor mijn werk maakte het niet uit, want ik zit precies halverwege, hij werkt ongeveer een kwartier verderop, dus vanuit mij zou dat bijna 1,5 uur worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:48

Als je samen gaat wonen leer je elkaar pas goed kennen. Maar gaat ook de passie er vanaf. Dat hoor ik wel vaak..

Wij hebben elkaar inderdaad goed leren kennen en zijn daardoor alleen maar gekker op elkaar geworden. We accepteren elkaar zoals we zijn met al onze imperfecties. En de passie is echt volop aanwezig ookal zien we elkaar elke dag. Ik heb elkedag opnieuw vlinders en hij ook :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 14:08

Ik denk idd ook dat je elkaar als je samen woont nog beter leert kennen, als je elkaar alleen een weekend ziet ofzo, dan ga je dingen doen, probeer je het zo gezellig mogelijk te maken, nu kan je ook wel eens een slechte dag hebben, dan weet je ook gelijk hoe dat gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:13

Ik vind het zo fijn dat wanneer ik een slechte dag heb mijn vriend zo zorgzaam is. En dat is andersom ook zo :j

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:13

Ik heb geen verassingen meegemaakt trouwens toen ik ging gaan samenwonen. Kende hem echt wel al na 4 jaar samen zijn.
Samenwonen voelt alsof het altijd al zo is geweest.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:47

Mijn vriend en ik hebben nu bijna anderhalf jaar verkering. Zo gauw ik mijn opleiding klaar heb, en een vaste baan heb gaan we eens over samenwonen nadenken :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:09

Robijntjah schreef:
Is dat zo?

Huurhuis staat in veel gevallen ook op 1 hoofdhuurder zijn naam en dan heb je als 'bijwoner' ook geen poot om op te staan...

Maar bij koop kom je moeilijker van je huis af.
Mijn vriendin betaald al bijna 2 jaar mee aan het huis.
Hij kan de hypotheek niet volledig overnemen en daarom staat het al tijden te koop.
Ondanks dat zij er niet woont, moet ze wel meebetalen aan de hypotheek en houdt zij sowieso schuld over omdat het huis minder gaat opbrengen dan de hypotheek.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:29

Medie schreef:
Urielle.. wauwww dat is nog eens ment 2 be! :)

Nee hoor, hier wordt nog elke dag keihard aan de relatie gewerkt en dat ligt echt aan de inzet van beide partners :)

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:31

Maar dat is altijd toch ;).. tenminste als je echt om elkaar geeft..

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 04:17

Wij hebben elkaar via via,door middel van chatten leren kennen.(collega van hem was bevriend met mijn tante...heel verhaal,maargoed...).
Onze eerste ontmoeting was op valentijnsdag en 3 weken later woonde we samen...nu negen jaar later zijn we afgelopen juli getrouwd :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:07

Medie schreef:
Maar dat is altijd toch ;).. tenminste als je echt om elkaar geeft..

da's waar, maar ik ben wel van mening dat ik dit ook had kunnen hebben met iemand anders als ik daar tzt verliefd op was geworden. Ik ben een beetje van het 'de ware' idee af.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:10

ik heb meerdere lange relaties gehad en 1 x eerder dan nu samengewoond; ik ging toen na een relatie v 3 jaar samen wonen maar dat ging na een jaar over; daarna in mijn nieuwe relatie na 6 maanden gaan samenwonen en nu wonen wij alweer 6 jaar samen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:24

zijn er eig nog wel meer mensen met een lat-relatie? Kan er wel een topic van maken, maar denk dat die heel erg klein word:P Valt me echt op dat mensen zo snel gaan samenwonen.. ben benieuwd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:36

Ik ben na anderhalf jaar bij m ingetrokken en ondanks dat t ook leuk is, had ik liever willen latten pinuts.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:15

Ik ben na 3 maanden bij hem ingetrokken. Was al op zowel naar iets voor mezelf, en dit was makkelijker. En leuker! Nu hebben we ondertussen 9 maanden een relatie en we zijn nog steeds hotel de botel :).

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:24

pinuts schreef:
zijn er eig nog wel meer mensen met een lat-relatie? Kan er wel een topic van maken, maar denk dat die heel erg klein word:P Valt me echt op dat mensen zo snel gaan samenwonen.. ben benieuwd.

Vraag ik me eigenlijk ook wel af! Maar denk het wel hoor :j
M'n vader heeft al zo'n 5 jaar een lat-relatie en zover ik weet ook geen plannen om samen te wonen..

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:35

Wij woonden na 5 weken (noodgedwongen) samen en zijn na 6.5 jaar nog steeds heeeeeeeeeel erg gelukkig :-).

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:38

Ik en mijn vriend woonden na 3 weken samen. := We zijn nu 10 jaar samen en hebben samen een dochter van 6 weken. <3

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:39

na 6 maanden en binnenkort verhuizen we naar ons nieuwe huis onwijs mooi en groot.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:47

Ik kreeg in juli 2005 verkering (woonden allebei op hetzelfde dorp) en bleef dus al vrij snel met regelmaat slapen in het weekend enzo. Op dat moment was hij net begonnen met het bouwen van zijn huis dus ben ik er zo langzaamaan ingerold wat betreft inrichting e.d.

Bij het uitzoeken van de keuken zei hij bijvoorbeeld van "Ga jij ook maar mee om de keuken uit te zoeken, jij moet er tenslotte in werken ;)" haha. Het liep eigenlijk wel lekker dus dan ga je automatisch met z'n 2en dingen bepalen voor de inrichting.

In nov. 2006 was het huis zodanig af dat we er in konden slapen en in Feb. 2007 was het helemaal klaar. Dus bijna 2 jaar later. Tevens kwam ik er in Juli 2007 (dus precies 2 jaar later) achter dat ik inmiddels 6 weken zwanger was en in Feb. 2008 is ons dochtertje geboren ;)
Inmiddels hebben we 6,5 jaar verkering en wonen we in Feb. 5 jaar samen en ons dochtertje wordt in Februari 4 jaar.

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:31

Voordat we een relatie hadden was ik al min of meer ingetrokken :')
Nu ruim anderhalf jaar samen en nog steeds happy together :D

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:00

Boomerang schreef:
Ik vind samenwonen persoonlijk gelijk aan trouwen. Het is niet iets wat je even 'zomaar' doet :n Ik las hier iemand die tot 3x toe binnen een week samenwoonde. Hoe serieus neem je jezelf dan? Ik zou zelf absoluut geen partner hoeven die zo met relaties/samenwonen omgaat.

Samenwonen in een koophuis/huurhuis is voor mij ook 1 pot nat, nogmaals samenwonen is niet voor de 'leuk' dan maak je m.i. een oprechte keuze voor iemand en bij die keuze hoort ook zorgen, voor een tegenspoed ed.

Ik ben 29, woon nu voor de eerste keer samen sinds wel 1 hele maand, heb bijna 1.5 jaar een relatie bij mijn vriend, we woonden bij elkaar om de hoek, zagen elkaar praktisch elke dag en toch is het gelukkig een heel bewuste keuze voor elkaar geweest. Wij hebben nl ook de scenario's van baan/inkomen verliezen en de consequenties voor ons huis doorgenomen. Ook al is het een huurhuis, het is geen geinig logeerpartijtje waar ik aan begonnen ben.

Dit ligt natuurlijk ook aan in welke situatie je zit, want soms/vaak kan samenwonen ook juist een praktische oplossing zijn. Zeker als student in Amsterdam. Als je, of beide, al steeds in anti-kraak zit, onzekere woningen zit waar je zo in een maand kan worden uitgekickt of je alweer wanhopig opzoek bent, is die stap samenwonen ineens een stuk minder groot. Zeker als je dan toch al eigenlijk elke dag bij elkaar bent. Dan is het juist een extra onnodige last om een extra woning aan te houden (en ook zonde van die woonruimte).

Ik vind samenwonen dan ook absoluut in de verste verte niet vergelijkbaar met trouwen. Met trouwen zit je vast aan elkaar, moet je heel wat papierwerk door wil je uit elkaar. Heb je geen eigen bezittingen meer, maar zijn deze gezamenlijk.

Daarom vind ik huur/koop ook een groot verschil. Je legt samen geld in, je bouwt samen een vermogen op met al het papierwerk erbij. Met huur is dat niet zo en zit je niet ingewikkeld aan elkaar vast, je kunt zo bij elkaar weg. Imo is dat niet een teken van hoe serieus een relatie is, maar heeft dat meer met praktische zaken te maken en is het ook heel persoonlijk hoe je over dat soort zaken denkt. Voor mij is trouwen maar iets dat je doet voor de buitenwereld of vanuit praktisch oogpunt, bovendien krijg ik het al benauwd als ik eraan denk. Dat ben ik, maar dat betekent niet dat ik mijn relatie niet serieus neem. Integendeel, dat is gewoon een verschil in visie.

Robijntjah schreef:
Huurhuis staat in veel gevallen ook op 1 hoofdhuurder zijn naam en dan heb je als 'bijwoner' ook geen poot om op te staan...

Ligt helemaal aan de situatie. Als je toch al geen zekerheid had wat betreft je woning, maakt dat dus niet zoveel verschil. Als student zit je vaak al in woningen waar je of een onzekere tijd maar kan blijven of er zeker binnen een bepaalde (korte) tijd uit moet. Dus je had toch al geen poot om op te staan. Als je nou na jaren eindelijk met veel moeite zelf een hele fijne huurwoning hebt weten te krijgen, waar je altijd kan blijven, dan is het natuurlijk weer een ander verhaal.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:43

Wij woonden na drie maanden samen en hebben nu in totaal zeven maanden een relatie :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:49

Volgens mij is kopen in deze tijd vrij gunstig, alleen als het uit gaat en je moet verkopen ben je gewoon de sjaak. En daarom zou ik nooit samen kopen als eerste huis...

edit: Ik heb met mijn ex gekocht toen ik studeerde, of ja, zijn ouders kochten en wij hebben toen met de makelaar afgesproken dat ik, na mijn afstuderen me zou kunnen inkopen.

Maar het raakte uit :') (na drie jaar samenwonen in een huurhuis)