In het ziekenhuis wordt idd een 'gewone' defibrillator gebruikt zoals op tv

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Farjen schreef:In Belgie zijn er helaas nog niet zoveel AED's op openbare plaatsen. Verder heeft de ambulance er meestal wel één maar er wordt gemerkt met een MUG-team die een gewone defibrillator mee heeft
xChantal94 schreef:Ja!
Het hoofd niet achter over doen (ademweg vrij maken) want als de nek gebroken was dan was die nu zéker gebroken. En wat je dan wel moest doen om de ademweg vrij te maken etc.. Hoop niet dat ik het ooit mee maak, maar dan weet ik iig wat ik moet doen (als de paniek niet toe slaat).
Shiloh schreef:xChantal94 schreef:Ja!
Het hoofd niet achter over doen (ademweg vrij maken) want als de nek gebroken was dan was die nu zéker gebroken. En wat je dan wel moest doen om de ademweg vrij te maken etc.. Hoop niet dat ik het ooit mee maak, maar dan weet ik iig wat ik moet doen (als de paniek niet toe slaat).
Let wel op dat dit alleen geld in situaties waarin het waarschijnlijk is dat het slachtoffer een ongeval heeft gehad. In het verkeer, of van een ladder is gevallen oid. Als daar geen aanleiding toe is, moet je de kinlift gewoon toepassen!