Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:06

ik vind het nu nog een beetje vroeg om er over te vertellen, omdat we het zelf niet eens weten... dus misschien volgende week...

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:17

Prima hoor, ik duim voor jullie!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:31

Thanks, hoop dat het nog goed gaat komen. hou zoveel van hem

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:00

De toekomst is belangrijk ja. Lastig. Gelukkig zitten wij daar op één lijn.

Sterkte ermee. Neem de tijd en denk er goed over na. Ik zal ook voor je duimen. Ik hoop dat jullie daar toch uit kunnen komen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:07

MelisWess: Aah leuk dat je er zo lang bent! Veel plezier! :)
c_esther: Kan me wel voorstellen dat je wel (cultuur)verschillen tegenkomt met een Egyptenaar. Ik heb het soms ook al wel met mn Italiaan. :+ Veel succes met je keuze en wel fijn dat je er zo even een weekje over na kan denken.
ikkuh15: Jij ook leuk dat je er nu bent! Alleen jammer dat ie wel moet werken steeds. Wat willen jullie in de toekomst?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 02:26

Nou, ik denk dat ik hier ook wel pas met mijn vriend, hoewel de afstand bij ons gelukkig niet ZO groot is.

Ikzelf ben Belg, mijn vriend is Nederlander, en wij zijn ondertussen al iets meer dan 4 jaar bij elkaar. Ik was 17 toen we iets kregen en hij 16. We hebben zeker onze ups en downs gehad, we hebben een erg moeilijke start gehad, veel ruzie, het een paar maanden uit gehad zelfs maar dan na een paar maanden toch weer bij elkaar gekomen. Waarom? We houden ontzettend veel van elkaar, en we kunnen eigenlijk niet zonder elkaar, blijkbaar :o De laatste maanden/jaar zijn we ook heel erg naar elkaar toe gegroeid.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot op de dag van vandaag actief moeite heb met de afstand. We wonen zo'n 130 kilometer van elkaar, wat alles bij elkaar zo'n 2 uur reizen is, soms langer al naargelang de vervoersmiddelen _O- (bus of auto :P) Letterlijk gezien hebben wij een droomafstand als ik kijk naar de verhalen van sommigen hier, maar wat zo'n afstandsrelatie met zich meebrengt maakt het lastig voor mij. Heel veel dingen die hier ook genoemd werden zoals: niet naar elkaar kunnen als je je even poedersuiker voelt, altijd moeten wachten tot het weekend om iets goed te besprken, nooit eens doordeweeks even binnen stappen en een paar uurtjes samen zijn, het weegt op mij gigantisch door allemaal. Gevoelsmatig begint het ook teveel te worden onderhand.

Maar! Er is licht aan het einde van de tunnel! Want vriendlief komt naar alle waarschijnlijkheid richting België aankomend schooljaar! Ik ben zooooo ontiegelijk blij. Hij komt naar een stad op 15 km van mijn deur voor een studie. Ik besef nog steeds niet echt dat ik gewoon met de bus op 25 minuutjes bij hem ben en de volgende dag weer naar huis en lekker naar paardje kan oid. Het was tot nu toe mijn enige relatie dus ik heb het nooit anders gekend dan met afstand. Dit zal dus een hele openbaring worden :D

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:06

Ik heb 2 jaar een relatie gehad met een Fransman, woonde en studeerde toen ook in Frankrijk. Na onze studie ging ik naar NL voor werk en hij de wereld over in een internationale functie met als standplaats Parijs. We zagen elkaar bijna elke 3 weken wel. Na Parijs werd het Dusseldorf en zagen we elkaar elke week.

Op een gegeven moment kwam er voor hem een kans in Hong Kong, daar samen naar toe geweest om te kijken en ik heb hem toen ook gezegd dat hij de kans moest pakken maar dat ik niet mee ging. Ik had al makkelijk bij hem in Parijs kunnen wonen/werken ik heb immers een Frans diploma maar deed het niet om familie redenen. Hong Kong, 8000 km verder wilde ik om dezelfde familieredenen dus ook niet aan.

Nu 10 jaar verder hebben we nog steeds contact. Hij is en blijft een fantastisch persoon ondanks dat ik heel blij ben met mijn huidige relatie :j. Misschien en als gaan wel eens door mijn hoofd ja, maar goed het is gegaan zoals het gegaan is :j

Relatie met een Egyptenaar hier moest ik even van slikken, als je toch leest en hoort van al die verhalen. Ik zou er niet gerust op kunnen zijn als ik een jonge dochter had...

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:23

ohje.. ik heb een pup gevonden die nog eigenlijk niet eens weg mocht bij zijn moeder...
Ik moest en zou hem mee nemen naar ons huisje wat eigenlijk zijn moeder niet wou omdat ze al zoveel beesten hebben.. Ik kon hem niet alleen daar laten, dat ik ook nog eens van de buren hoorde dat iemand al een pup dood had gereden in het donker en de andere pup de buren (gelukkig) hebben :)
Hij zit nu dus in een afgesloten stuk van het huis vanacht. (Ik zou het druk krijgen:P)
Morgen gaan we naar de dierenarts en weten we of die gezond is, en krijgt hij zijn spuitjes etc etc.
Ik denk dat het een rotweiler is (wat ik leuk vind) maar het kan ook een dobberman zijn(wat ik absoluut niet wil) Weten jullie misschien toevallig verschillen? Heb ookal een ander tropictje erover geopend.. :)
Sorry, ik kan niet op andere nu reageren.. omdat ik alles moet uitzoeken hoe die met me mee gaat naar NL of niet :(

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 08:46

Ik mag over 2 weken weer naar berlijn en dan gaan we een weekje naar de zee
En dat is nodig..wat we hebben wat strubbelingen -O-

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 08:46

Succes met de pup trouwens! Ben erg benieuwd wat het uiteindelijk is

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:15

Oh wat leuk MelisWess! Ik ben ook een keer een heel leuk adhd puppytje tegengekomen die ook in de auto wou springen enzo alleen van mn vriend mocht ik hem niet meenemen. -O- Hij was trouwens ook best dik en ook niet schuw, denk dat het komt omdat ie altijd bij zo'n soort snackbar rondhing en je zag altijd mensen hem wel eten geven. Hij is vast wel goed terecht gekomen. :Y)

Oei Limerick.. hebben jullie serieuze strubbelingen of gewoon even een beetje stroefjes? :(:)

Ik weet nog niet wanneer ik mn vriend weer zie. :\ Hoop volgende maand.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:22

ik hoop voor jou dat het ook goed komt limerick!

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 12:45

Ik denk de gewone stroevigheid bij een relatie op afstand. haha
Mag ook best een keertje na een jaar..maar het is zo vervelend dat je niet "even" langsgaat om te kletsen.
Daar baal ik wel van, dat alles via de telefoon moet gaan...
daarom is het goed dat we even samen een weekje weggaan, heb er wel vertrouwen in :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:49

Gelukkig dat je er vertrouwen in hebt!
Hopelijk komt het allemaal goed! :)

Helaas heb ik er wat minder vertrouwen in bij mij..

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:47

Loose schreef:
ikkuh15: Jij ook leuk dat je er nu bent! Alleen jammer dat ie wel moet werken steeds. Wat willen jullie in de toekomst?

We zijn nog erg flexibel in het land waar we uiteindelijk willen gaan wonen. Dit kan Nederland, Turkije maar ook een ander land worden, het liefste niet te ver weg van familie. Wel staat vast dat ik wil gaan werken en niet heel de dag thuis wil zitten en huisvrouw ga spelen. Ik wil een goede baan met als het kan doorgroei mogelijkheden maar vooral met respect, ik heb immers niet voor niets gestudeerd. We willen een situatie waar we financieel niet iedere maand krom moeten liggen om de rekeningen te kunnen betalen. Wij zijn absoluut niet materialistisch maar ik heb situaties gezien hier die erg lastig tot haast onmogelijk zijn. Dit klinkt allemaal heel logisch maar hier is het in het dagelijks leven helaas anders.

c_esther hoe gaat het met je?

Limerick; lastig he dat alles via de telefoon moet gaan en zo elkaars lichaamshouding mist. Je kunt elkaar niet zien en veel dingen kunnen verkeerd over komen. Soms wil je elkaar gewoon even een knuffel geven.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:57

@ikkuh15

Het gaat redelijk. Ik weet alleen echt niet wat ik moet.
gister met 1 van mijn beste vriendinnen over de situatie gepraat, maar ook niet echt veel verder gekomen.
Het is voor hun natuurlijk onmogelijk om mij hier advies over te geven.

aan de ene kant wil ik het echt met hem proberen, maar dan moet hij wel iets willen veranderen/kunnen aanpassen. het lijkt nu allemaal van mijn kant af te komen.
de verschillen zijn zo groot, dat ik zeker weet dat het niet gaat lukken als hij niet aan wil passen. (ja hij is heel eigenwijs)
naar mijn idee heb ik al heel wat ideeen op tafel gegooid om tot een oplossing te komen waar we ons allebei in kunnen vinden.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:08

Hoe graag jou vriendinnen je ook willen helpen, mijn ervaring is dat zij zich moeilijk in de situatie kunnen verplaatsen. Hun referentie kader is namelijk Nederlands met Nederlandse mannen. De situatie waar jij in zit is compleet anders. Hij is opgegroeid met andere waarden en normen, andere omgeving en met een ander geloof.

Je vriend kan bijvoorbeeld iets heel erg goed bedoelen maar wat voor ons onrespectvol over kan komen. De enigste manier om hier over op 1 lijn te komen is om er over te praten.

Het moet inderdaad wel van 2 kanten komen. Lastig. Hoelang ken je hem al? Wat precies is er wat volgens jou anders kan? Als je het niet wilt vertellen snap ik dat natuurlijk ook.

Mijn pb staat altijd voor je open mocht je er over willen praten. :(:)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:19

Waar de verschillen ook uit voortkomen, het meest belangrijk lijkt mij dat je GEEN dingen moet doen waar je zelf niet achter kunt staan. Duidelijk zijn in wat voor jou wel en niet mag en kan. En wat niet. Heb je dat voor jezelf al duidelijk? De beslissing kun je natuurlijk alleen zelf nemen, maar een ander kan je misschien helpen om erachter te komen waar jouw grenzen liggen.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:28

ik weet waar mijn grenzen liggen, en heb ik ook aan hem verteld. hij ging er overnadenken of hij daar iets kan aanpassen. zo heeft hij mij zijn grenzen verteld, en ik ga daar overnadenken

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 23:22

ikkuh15 schreef:
Limerick; lastig he dat alles via de telefoon moet gaan en zo elkaars lichaamshouding mist. Je kunt elkaar niet zien en veel dingen kunnen verkeerd over komen. Soms wil je elkaar gewoon even een knuffel geven.

Precies! :j

c_esther..lastige situatie zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 02:01

Ik meld me even als het mag :P, mijn vriend woont in Canada. Ik vlieg dinsdag naar Calgary. Moet dan rond de 11 uur vliegen en ik vlieg vanaf Frankfurt dus het word een autoritje van rond de 5 uur, en ik wacht nog zo'n 6-8 uur op 't vliegveld. Ik heb nog geen idee hoe lang ik blijf, hij is hier 3 maanden geleden 3,5 maand geweest. Ik heb nog geen ticket terug, die betaald hij. <3 We hebben ontzettend veel ruzie de laatste paar dagen :') Ik heb veel zenuwen, vliegen, douane enzo, en hij ook want hij wilt dat ik het wel naar m'n zin heb en dat botst dan beide een beetje. :+

En als het serieus word dan is het ook zeker weten dat hij echt niet naar Nederland verhuist, en ik heb een paard, dus heb geen idee hoe ik dat dan weer moet doen. :')

Maar goed, dinsdag zit ik rond 10-12 uur s'avonds in Calgary en dan zie ik hem eindelijk weer na 3 maanden :) Ontmoet dan ook voor het eerst zijn familie en vrienden -O- :')

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:20

Spannend, Anthea.
Hopelijk verloopt de reis voorspoedig en kunnen jullie de meningsverschillen daar bijleggen.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:11

Anthea welkom! Dat is heel normaal. Je hebt elkaar een tijd niet gezien, bent altijd een beetje zenuwachtig, hij wilt zijn best doen, jij wilt alles goed geregeld hebben en dat kan voor irritaties zorgen. Let maar op als je er bent dan zijn die zenuwen en irrataties spontaan verdwenen :D

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:42

Goede reis Anthea! :D

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 08:58

c_esther...hoe staan de zaken er bij jullie voor? ;)