In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:02

Super Elpharo, en super ellepelle van je dochter!

Ik heb mijn haar nu in laagjes, zou dat erg zijn? Want dan krijg je toch verschillende lengtes in de vlecht?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:11

Maakt niet uit, als het kortst laagje maar 20 cm is. Ik heb zelf ook laagjes en wil het niet op een lengte knippen want dan krijg ik van dat gordijnhaar.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:12

Oh zo, nou dan ga ik al mijn moed verzamelen in ieder geval en kijken hoeveel eraf gaat.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:16

Ik denk dat er bij misschien ook wel wat kortere plukjes bij zitten hoor MyLittleLove, maar die moeten ze er dan maar uit halen. Alhoewel het misschien nog wel meevalt omdat ze er stiekem meer af hadden geknipt dan de bedoeling was :) Ik zou je stoer vinden in elk geval!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:18

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:57

Hai,ze had haar van 80 cm lang,dus ze heeft nu nog haar tot over haar schouders.

We zijn supertrots op haar.

groetjes

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:03

Elpharo: Nog gecondoleerd met je moeder.

Ik heb er 2 weken geleden 25 cm vanaf laten knippen. :) Vlecht ligt hier nog, hij moet nog opgestuurd worden. Mijn haar valt nu nog ruim over mijn schouders. Heb gelijk de kapster ook enthousiast gemaakt, die gaat al het lange haar wat ze afknipt bewaren en opsturen. :)

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:40

Mij haar is ook heel lang en ik wil het nog langer laten groeien en dan uiteindelijk ook weer afknippen voor de
stichting. Ik weet ook hoe belangrijk een pruik is voor een mens (mijn overleden moeder had zelf ook een pruik). Als ik iemand blij kan maken met mij haren doe ik dat heel graag.
Ik wil me haren nog iets langer hebben (hopelijk hou ik het vol want ik vind het soms zo irritant :P)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:48

ik ben trouwens heel benieuwd naar meer voor en na foto's van mensen die het haar gedoneerd (of gewoon afgeknipt ) hebben!

ik vind het echt heel moeilijk om in te schatten hoe het me zal staan..vooral omdat je mijn kaaklijn niet zo mooi ziet en ik af en toe een onderkin heb.. met lang haar valt dat niet zo op maar ik ben bang dat ik met zo'n kort kapsel echt zo'n bolletje word zeg maar.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:47

Ik zal even kijken of ik foto's kan vinden van de vorige keer dat ik het afgeknipt heb.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:12

DJB schreef:
Ik doe ook mee! Moet nog even nameten hoelang mijn vlecht is maar wel lang genoeg volgens mij. Loop al een tijdje met het idee om mijn haar te doneren maar het komt er steeds niet van. Maar nu ga ik echt:) komende week.

Ik ben geweest hoor! Jammer dat de kapster niet erg vriendelijk was, en aan het eind nog de opmerking maakte dat ik er 10x beter uitzag nu dat lange haar eraf was :+ . En bedankt _/-\o_

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:23

ooh en? hoe is je haar nu? en hoe was je haar? fotoo's :D
lekker tactisch inderdaad van die kapster..wat een houthakker zeg

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:34

Die opmerkingen kreeg ik inderdaad ook "je ziet er 10 jaar jonger uit" := ik ga er maar vanuit dat mensen gewoon iets leuks proberen te zeggen, maar je moet er niet teveel over nadenken :=

Heb je foto's DJB?

Het zijn ondertussen al een hoop bokkers die hiervoor haar afgeknipt hebben zeg +:)+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:52

Maar moet je nou een vlecht van 25 cm opsturen of 25 cm haar dat in een vlecht bij elkaar zit?
Ik ga het ook doneren, als het wat langer is!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:01

Het liefst willen ze een vlecht van 25 cm. Dus het haar is dan iets langer dan 25 cm.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:05

ik ben net even langs mn kapper geweest..
vragen hoeveel haar zij 'nodig' hebben om er nog een fatsoenlijk kapsel van te creeeren zonder dat ze mn nek moeten opscheren..
viel toch een beetje tegen hoor.. ze heeft toch wel meer nodig dan ik dacht..
dan moet mijn haar toch nog wel echt een heel stuk groeien voor die 25 cm vlecht, denk niet dat me dat gaat lukken eigenlijk.
als ik mn haar in mn nek in een staart doe, vanaf dat elastiekje een vlecht maak dan heb ik ong een vlecht van 22 cm (maar ik ben niet zo goed in dat puntje doorvlechten, dus er stak nog wel een stuk uit aan de onderkant zeg maar.. van t bovenste elastiekje in mn nek tot helemaal de onderkant was het 30 cm).
maar als je dat dan afknipt dan moet ze het opscheren in mn nek en dat vind ik echt te kort.
dus er moet eigenlijk toch nog wel echt 5 cm vlecht bij..
denk dus niet dat me dat gaat lukken want mn haar groeit niet zo hard en het zit nu wel ongeveer op de maximale lengte.

heeft iemand hier al haar opgestuurd naar die site waar je maar 15 cm hoeft op te sturen?

oh, in de 'spelregels' van stichting haarwensen staat :
- lengte haar minimaal 25cm
- alle haarkleuren zijn goed
- het haar het liefst gevlochten opsturen
- de leeftijd van het haar maakt niet uit: haar blijft altijd goed!

dus dat is dan geen vlecht van 25 cm?
maar 25 cm haar afknippen en dat dan in een vlecht opsturen?
dat gaat dan misschien nog wel lukken..
edit 2: oh hm, bij veelgestelde vragen staat weer wat anders:
Moet het haar gemeten worden in een vlecht of los?
Het beste is als het haar in een vlecht 25 cm is

edit 1: kapster was trouwens helemaal enthousiast..
ze had net heel toevallig vorige week een jong (14 jaar geloof ik) meisje binnen gehad die heel lang haar had laten afknippen om het te doneren. ze vond het super stoer dat zij, en nu ik ook, dit wilde doen voor een ander.
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 25-01-12 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:10

oh ik lees net ook dit op de site van stichting haarwensen. misschien iets voor iemand op bokt?

OP ZOEK NAAR HAARDONOREN24-01-2012

Wij zijn onlangs weer benaderd door een televisieprogramma. Zij willen graag het verhaal, van een iemand die zijn of haar staart af laat knippen, uitzenden op de televisie.
Wil jij over ongeveer 2 maanden je lange staart af laten knippen en durf jij je verhaal met heel Nederland te delen?

Mail dan je gegevens naar info@haarwensen.nl. Wij zullen je dan in contact brengen met de redactie van het programma

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:39

Ik meld mij hier ook maar even naar aanleiding van dit topic: [LZP] Yes, i did it! Stichting Haarwensen

Ik heb een hele tijd geleden ook al eens een topic geopend dat ik mijn haar zou gaan doneren. Inmiddels ben ik al een heel eind op weg en hangt het net boven mijn billen.

Goed dat er een programma aan wordt gewijd voor de aandacht. Ik weet alleen niet of ik dat zou durven voor tv..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:54

Goed, omdat mijn topic op slot moet omdat deze er is dan maar een link.

[LZP] Yes, i did it! Stichting Haarwensen

Al ben ik het niet eens met de titel van dit topic, het doneren van haar moet niet alleen als kerstspirit gedachte gedoneerd worden, maar dit moet het hele jaar door.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:55

ik vind het heel jammer dat ze jouw topic gesloten hebben. Het gaf juist toch weer dat extra beetje aandacht..

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:56

Ik heb niet heel het topic doorgelezen en ik ben ook hier dmv van het topic wat Jibbel & maroescha hierboven hebben gemeld, maar ik wil de gene die hun haren afknippen en doneren echt bedanken namens mijn zusje :) ! Zij heeft een haarziekte en heeft ook pruiken gehad. Nu heeft ze wel weer wat haar, wat ze zo kan bedekken dmv haarstukken (worden ook van mensen haren gemaakt), het ziet er gewoon uit als 'normaal'. Ze is ook ooit op tv geweest met stichting haarwens, van het programma Nederland helpt.

Ikzelf heb echt respect voor jullie! Ik weet niet of ik het zelf ooit zou durven, mijn haar is op het moment best heilig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:56

_Femkee schreef:
Ik heb niet heel het topic doorgelezen en ik ben ook hier dmv van het topic wat Jibbel & maroescha hierboven hebben gemeld, maar ik wil de gene die hun haren afknippen en doneren echt bedanken namens mijn zusje :) ! Zij heeft een haarziekte en heeft ook pruiken gehad. Nu heeft ze wel weer wat haar, wat ze zo kan bedekken dmv haarstukken (worden ook van jullie haren gemaakt), het ziet er gewoon uit als 'normaal'. Ze is ook ooit op tv geweest met stichting haarwens, van het programma Nederland helpt.

Ikzelf heb echt respect voor jullie! Ik weet niet of ik het zelf ooit zou durven, mijn haar is op het moment best heilig..

Bedankt voor je reactie. Kinderen als jou zusje zijn mijn motivatie geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:45

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:23

Respect hoor!! Echt gaaf dat je zo iets kunt doen... Ik kan het niet..

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:34

Echt fijn om te lezen dat er mensen zijn dat hun haar doneren aan het goede doel, zelf hou ik er te veel van :)
Maar als ik het ooit ga afknippen zou ik het zeker ook doen :j