Ben ik de enige autorijleskneus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ben ik de enige autorijleskneus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:58

ik heb nog e keer geteld,maar 17x1.5 is echt 25.5 toch :P ? *pakt rekenmachine

da's idd wel heel weinig... Maaargoed, ik ken er wel hoor. Die met zo weinig uur slagen :P Maar dan ben je wel eerder uitzondering dan regel :j

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:57

ik ken iemand die met 9 lessen geslaagd is :'(

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 04:23

Heb nu 13 lessen gehad. Gaat wel goed kan al file parkeren, helling trekken, kijken, etc. Maar moet niet zo hysterisch doen, en als die vragen stelt zeggen dat ik het niet weet hahaha, want ik weet het wel.. :o :')

En koppeling moet nog beter worden: terugschakelen, niet af laten slaan, niet te hard op laten komen, etc.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 03:48

kimmysan schreef:
Ik moet donderdag afrijden... Eerste keer. Ik plas nu al in mijn broek :+

en ben je geslaagt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:42

arans schreef:
Persoonlijk vind ik 23 uur wel weinig hoor! Mijn instructeur heeft pas alles kunnen uitleggen bij 40 uur, en dan gaat het om een snelle leerling. Hij zij dat hij nu een jongen van 32 uur heeft, en dat toch wel een van de aller snelste leerlingen is. Voor hem dan he ;)

Dat vind Ik wel raar, mijn rijschool heeft pakketen van 27 en 33 uur, en daarmee rijd het gros van de rijschool af. Ik was ook echt er klaar voor met 27 uur, Maar Ik heb examenvrees.
IK ga nu voor de 5e keer op met 37 uur les ;) enige probleem is mijn examenvrees en niet het rijden.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:11

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:59

na 4 weken niet te hebben gelest morgen weer lessen heb er zin in
heb het er ook over gehad dat we konden gaan kijken of ik halve wegen maart op exsamen kon
dit om dat ik anders door 2 operaties 2 a 3 maanden niet meer kan lessen
hij vond dat dat wel ging lukken hoop het

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 02:09

ik moet donderdag weer anderhalf uur in die auto overleven!!
ik hoop dat het terug schakelen nu bete gaat! dan heb ik tijd om te kijken... spannend!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:01

Vriendin van mij heeft 67 lessen gehad, en 8 keer examen gedaan, (dan wordt het versoepelt geloof ik toch?). Ook puur examenvrees. Heel erg lastig als je dat hebt. Helaas kun je van jezelf toch niet inschatten hoe je bent tijdens zoiets en hoe handig je bent in autorijden.

Ik mocht zelf wel vrij snel afrijden en was de 1e keer gezakt omdat ik te 'nonchelant' reed. De examinator vond dat ik reed alsof ik al 10 jaar m'n rijbewijs had. Het ging te makkelijk, te simpel vond hij. Tweede keer op aanraden van m'n rijinstructeur overdosis koffie en redbull genomen zodat ik júist scherp en overactief was. Heel vreemd, normaal ben ik juist zo'n stresskip, maar in de auto was ik heel relaxed (iets te).

Je moet gewoon zelf uitvinden wat voor jou werkt. Overleg het nog eens met je instructeur.

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:13

Ik heb morgen mijn eerste examen en ben verschrikkelijk zenuwachtig. Ik weet ondertussen wel dat ik gewoon goed rond kan sturen, maar soms maak ik door pure zenuwen (ook tijdens het lessen) hele domme fouten, waar ik op een examen gewoon voor zou zakken.
Heeft iemand misschien tips om rustig te blijven tijdens zo'n examen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:15

ik ben vandaag helaas ook gezakt :P had niet anders verwacht. Mja. Toch jammer. Was pas de eerste keer :J

Hoop dat ik over 2/3 weekjes weer kan afrijden...

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:17

Waarop ben je gezakt?

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:19

Lous schreef:
Ik ben de tel van de lessen kwijt, maar kom denk ik al langzaam maar zeker bij de 100. 6 december was mijn eerste les, en nog steeds heb ik dat roze pasje niet. Ik lestte de eerste maanden 3 keer in de week. Het ergste is, ik weet het wel maar doe het niet. Vandaag ging eindelijk goed, helemaal blij. Maar zo bang dat het daarna weer instort.

Iedereen om mij heen lijkt het zo makkelijk te doen, en het is vervelend dat je wordt uitgelachen door collega's en vrienden.
Ben ik echt de enige? Hoor in ieder geval heel weinig over dezelfde gevallen als ik. :Y)

Heb verder nog geen reacties gelezen maar je bent vast niet de enige... Ik heb ook al tig lessen gehad maar heb nog steeds mijn roze pasje niet... Bij mij ligt het niet zo zeer aan het lessen maar aan faalangst tijdens m'n examens :) Ik ben echt al heel vaak gezakt ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:28

ik reed sowieso vet slecht door de zenuwen. En op de snelweg was er een bocht (die ik nog niet echt had gezien). hij zei ' let even op je tempo (had ie ook gelezen van mijn TTT ). Normaal ben ik echt een slome kip, en ik reed 90 en je mocht 100. Dus ik was net even lekker aan het gassen, tot die op de rem intrapte. Hij bedoelde langzamer dus _O- . Daarna stond er ook wel een bord met 60 km/h , maar op het moment dat ik mijn gas intrapte... Had ik die nog niet gezien. Dus, verder vooruit kijken was het tweede issue :+ (al had ik dat bord echt nog niet kunnen zien volgens mij. Maakt ook verder niet zoveel uit ) .
Dat was echt een enorm domme (redelijk gevaarlijke ) actie, dus daar had hij het vooral over. En verder waren mijn bochtjes op de kruispunten veels te slordig. Dat is de feedback die ik van hem kreeg.

Als ik dan nog even commentaar moet geven op mezelf : Ik reed een fietspad op (serious :') ! ), kon mijn eerste versnelling niet meer vinden, was halverwege het tweede deel van de clusteropdracht, allang vergeten dat ik een clusteropdracht aan het doen was. Dus reed vrolijk rechtdoor. Ik keek niet in mijn spiegels, alleen maar hysterisch in mijn dode hoek. En bij de kruispunten durfde ik nergens ' voor te schieten ' waardoor we telkens een eeuwigheid moesten wachten. Maargoed, daar heb ik hem allemaal niet over gehoord. En dat kwam ook puur door de zenuwen. Dus volgens mij kon hij daar wel doorheen kijken.

Bochtjes en (in mindere mate) vooruitkijken is ook wel een terugkerend issue in mijn lessen... Dus hij had groot gelijk :j !

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:26

Ging vandaag echt vréselijk!! Reed door een doorgetrokken streep, keek niet goed, koppeling ging vreselijk hahaha. Ben beetje ziekjes daardoor denk ik.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 04:02

lessen ging gisteren super eindelijk nu 2 x per week 1,5 uur les tot einde van de maand dan gaan we verder kijken hoe verder hoop dat dit iest op leverd en dat ik zo blijf rijden als ik nu doe ???

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 07:13

hoe hebben jullie dat met teorie aan gepakt met het leren van de gevarenherkening
voor de genen die al op teorie zijn geweest?
ik snap er helaas nog niets van nu

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:29

Ik ben geslaaaaaagd vandaag :D Ben waanzinnig blij en ben heel blij dat ik het allemaal achter de rug hebt.
@Nagano: Het enige wat hierbij helpt is oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Eerst had ik er meer fout dat goed, maar eenmaal op het theorie examen had ik ze bijna allemaal juist, doordat ik er heel veel op heb geoefend.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:34

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:01

Rienepien_ schreef:
Ik ben geslaaaaaagd vandaag :D Ben waanzinnig blij en ben heel blij dat ik het allemaal achter de rug hebt.
@Nagano: Het enige wat hierbij helpt is oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Eerst had ik er meer fout dat goed, maar eenmaal op het theorie examen had ik ze bijna allemaal juist, doordat ik er heel veel op heb geoefend.

at fijn voor je van harte
maar hoe oefen je dan die gevaren herkening die plaatjes bedoel ik dus he

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:03

Rienepien_ schreef:

gefeliciteerd :D

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:55

Nagano schreef:
Rienepien_ schreef:

at fijn voor je van harte
maar hoe oefen je dan die gevaren herkening die plaatjes bedoel ik dus he

Probeer een CD te pakken te krijgen waarbij je kan oefenen. Op deze CD staan ongeveer 10 examens die aardig overeen komen met een officieel examen. Dus ook op tijd, incl. gevarenherkenning. Vervolgens kan je zien wat je fout hebt gedaan en waarom het andere goed is.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:22

ga ik proberen die cd

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:33

Gefeliciteerd!!! Echt super dat je het gehaald hebt!

Ik moet morgen op, om 13:05. En ik maak me nu al zenuwachtig, ik wil echt niet nog een keer zakken -O- ook hoop ook écht dat ik niet met navigatie moet rijden tijdens mijn examen, als ik ergens een hekel aan heb... Ik vind dat zó afleiden, dat irritante robot achtige geblaat van dat mens in die Tomtom, en afstanden in honderden meters kunnen inschatten dat kan ik ook voor geen meter. Ik krijg er al kippenvel van als ik aan navigatie denk :\

Ik voel me ongeveer zo hyper als deze smiley :brr: , maar dan van de zenuwen ipv de kou :')

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:47

Vind autorijden op zich fantastisch, geniet er echt van. wordt alleen zo onwijs moe van dat kijken en dan kijk ik maar dan zie ik zeg maar nog niets :+