Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:46

nou ik had dat ook wel eens, dat ik iets te koop had staan, wat ik bij elkaar moest zoeken. Ik kon dat toen door persoonlijke omstandigheden niet bij elkaar krijgen, dus ik heb dat gemaild. Kreeg ik vervolgens elke week er nog achteraan, of ik die spullen al bij elkaar had. Toen heb ik ook maar niet meer geantwoord, ik heb het ze één keer uitgelegd en dat moet genoeg zijn, dan zoek je het maar even ergens anders hoor :evaw:

en een paar jaar terug verkocht ik een boek aan iemand, en diegene had heel slim gezegd dat de verzendkosten 2 euro waren. Dus ik het boek versturen bij het postkantoor, maar daar bleek het dus 6,75 te zijn. Ik die mevrouw gemaild of ze de rest van het geld ook nog even over wou maken, maar denk maar niet dat dat dan gebeurt he.. verrekte nederlanders.....

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:49

Potverdorrie! Net dus ...XD ik heb de DVD Fur voor een klein prijsje weten te bemachtigen via marktplaats. Verkoop geen vlotjes alleen nu heb ik de DVD in handen. Hoesje kapot XD En de DVD zag er goed uit. Maar hij speelt dus niet af. Op mn dvd speler niet en mn laptop ook niet. Dus nu maar terug gemaild met het probleem en hopelijk krijg ik zonder al te veel gezeur mijn geld terug :P Baal hier wel van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:54

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:12

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:41

Ik heb ooit eens een mailtje gehad van een "arme student" die mijn nog in folie zittende schoolboeken van mijn vorige opleiding wilde hebben voor 25 euro (6 boeken van 30 - 40 euro per stuk).
Mijn reactie "En wat denk je dat ik ben?"

Hallo zeg, ik vroeg er al minder dan wat ze waard waren voor en dan nog zo'n berichtje sturen... :roll:

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:14

Mn ouders hebben ooit is zn elecktriesch boilertje van 10liter verkocht op mp uiteindelijk belt er ene achmet dat ie hem zo zou komen ophalen voor de vraagprijs. Mn vader in de veronderstelling dat ie nooit zou komen maar goed adres gegeven en ja hoor 4uur later staat ie op de stoep is ie heel nederland door gereist met het ov! moest wel lachen toen ik hem een half uur later op de bus zag staan wachten om de hoek :)

Zelf heb ik ooit eens ledere chaps verkocht echt goede komen er mensen langs om te passen en we hadden een prijs afgesproken en dat was allemaal goed komen ze er mee aan van oja vergeten te pinnen kom 10 euro tekort kan je wisselen van 200? Maar dat kon ik niet (natuurlijk!200 gekken) na lang gezeur en gezeik dat ik een slechte verkoper was overstag gegaan en 10 euro gezakt, als ik er nu aan denk heb ik nog sprijt. had ze gewoon weg moeten sturen was natuurlijk overduidelijk dat dit geen toeval was....

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:18

Ik had mijn visjes gratis op marktplaats staan dus een mevrouw komt ze ophalen:
ik: hallo, ik ben Wendy
Mevrouw: ja stond in je mail
*pakt bakje met de visjes*
mevrouw: krijg ik dat bakkie er ook bij
ik: nee dit is mijn bakje (intussena l wat geërgerd door die onbeschofte houding)
mevrouw: oké, haalt vervolgens gewoon zelf zakjes tervoorschijn. Doet de visjes erin en loopt de deur uit.
ik: Doei!

heb er echt heeeel erg spijt van gehad. Ze had op zijn minst kunnen bedanken dat ze ze gratis kreeg. Had ze het liefst niet gegeven maar moest wel :o

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:20

Ik heb ook ooit eens chaps verkocht... Had ze van 110 voor 10 in de uitverkoop gekocht, zaten toch niet zo lekker... Meisje heeft er 50 euro voor gegeven en was heeeel blij. Ik ook natuurlijk. :Y)

Dat is wel zwaaaar aso Wendy :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 00:21

Ohhh dat doet me denken. Ik heb ooit iemand aan de deur gehad voor kopjes. Mijn moeder koopt en verkoopt zeldzaam servies, gewoon als particullier, en ze had kopjes verkocht aan iemand, en die wilden ze bij mij (Breda) ophalen. Nou goed, ik te horen gekregen dat deze meneer €45 moest betalen.

Dus hij komt aan de deur, kopjes bekeken en zegt 'ik heb alleen €50, dus je moet even wisselen.' Laat ik nou niet aan kleingeld doen, ik pin altijd alles. Dus ik t halve huis op zijn kop gezet, kwam ik mijn busje met €0,10tjes tegen. Dus ik begon het wisselgeld uit te tellen, zegt hij ineens 'ja, als je het anders hebt dan heb ik het liever anders'. Nou, nee meneer, dat heb ik niet. Oh. Nou, dat vond hij toch wel heel erg raar, dat ik geen wisselgeld had. Ik heb hem gevraagd of hij dacht dat ik een winkel had, en verteld dat ik het erg raar vind dat hij niet zorgt voor contant geld als hij iets bij een particulier koopt.

Mafkees

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:38

Ik heb aardig wat pumps te koop staan en ik kreeg een mail van ene maikel die steeds meer foto's wou van een voet in de pumps. Uiteindelijk zei ik dat hij eens ter zake moest komen en dat de vorm van de pump al duidelijk genoeg is.

Nou prompt geen berichtjes meer. Ik denk echt dat het een stiletto fetisjist is... of voeten.
Brr...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:39

Je moet er maar van houden, van voeten... :')

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:42

Konstantine schreef:
Je moet er maar van houden, van voeten... :')

Echt waar, elke detail foto sloeg hij in de wind: 'nee ik wil er een paar zien van je voeten in die pumps, hoe ze staan.'

Jezus, heb ik weer. Eindelijk een keer een reactie, is het weer van zo'n smeerpijp. Moest meteen aan Sex and the City denken met Charlotte in die schoenenzaak! :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:43

Hahahahaha, ja, dat zag ik dus ook voor me! :')

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:44

Vooral het hoofd van die tenenkaasman! :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:47

Ik zit nu 6 jaar op MP... maar de laatste tijd is het echt om te janken.
Mensen bieden, willen het hebben,.... 'Oh, ik zie nu dat het opgehaald moet worden, kan het ook verzonden worden?' Uhm waarom denk je dat er OPHALEN staat? :?

Van de week eveneens. Iemand wil écht iets hebben, zegt het die dag op te willen halen, mits ik akkoord ging met haar lagere bod...
Nou vooruit maar dan :) ... ik geef een tijd door en vervolgens komt er niemand en zie ik niks geen mailtje meer -O-

Of mensen die lopen te pushen of je het al overgemaakt hebt maar als het verzonden moet worden hebben ze ineens een engelengeduld van hier tot aan de hemel... :')

En ik heb me ook voorgenomen dat wanneer ik nog vaker zoiets meemaak dat ik er maar gewoon mee kap!
Geen zin meer om rekening te houden met mensen die iets 'op komen halen' :n

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:49

Er zou echt een soort boete politie moeten rondlopen op Marktplaats.nl Om mensen op de vingers te tikken van stop eens met die belachelijke lage biedingen, onzin mails en kom je woord na ha ha.

Pfft, het is gewoon niet leuk meer.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:51

Ik verkocht een keer een shetlander tuig en sulky op marktplaats. Ik had de foto nog bewaard van degene waarvan ik hem gekocht had(ook via marktplaats maar mijn pony bleek het niks te vinden). Dus ik foto erbij gezet van het tuig en karretje achter de pony. Duidelijk in de advertentie gezet dat ik het tuig verkocht omdat mijn pony het niet leuk vond.

Belt er een man, helemaal enthousiast maar hij was een beetje vaag aan het praten, over dat zijn vrouw deed mennen met een groot paard en dat hij dan wel met deze kleine ook kon mennen. Ik een beetje doorvragen, kwam het erop neer dat hij dacht dat ik de pony van de foto ook te koop had staan en dat hij voor die prijs de pony, tuig en karretje kon krijgen. Ik stond echt perplex, ik zet mijn advertenties altijd zo duidelijk mogelijk neer, dus die vent heeft gewoon echt niet gelezen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 01:44

goh dat zou wel een goedkope pony zijn geweest dan :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 04:11

GamblersCup schreef:
Soms moet het een beetje ingewikkeld gaan via MP... heb vorige week een bod gedaan op leren eettafelstoelen. Mocht ze voor mijn bod hebben, zegt ze op zaterdag in een mailtje, en of ik ze diezelfde dag nog kon ophalen want ze staan in de weg. Helaas, zaterdag was ik niet thuis, dus niet online. Heb 's avonds gemaild dat het dat weekend niet ging, want trailer wordt voor wedstrijd gebruikt. Afijn, of ik dan maandagavond kon. Geen probleem. Maandagmiddag een mailtje dat het toch niet ging, of ik donderdag kon. Donderdagavond ook ok, om een uur of 8 dan. Donderdagochtend een mailtje of het later kon, want om 20 uur was ze nog niet aanwezig. Jawel, gaat ook nog. Donderdag laat in de middag een mailtje dat het toch niet lukte, of ik zaterdagochtend kon, dan was ze zéker aanwezig. Ok ok zucht, dan zaterdagochtend. Ondertussen nog een mooie kast gevonden in dezelfde stad. Ik moet er een heel stuk voor rijden dus dat kon ik dan mooi combineren. Voor de kast een afspraak gemaakt, kan ik ook zaterdag ophalen als ik de stoelen heb. Super!

Dacht ik. Krijg dus net een mailtje dat ze toch niet kan zaterdag, of ik zondagmorgen of avond langs kan komen.... mensen van de kast kunnen dan niet. Ik ben het zat. Ik heb de stoelen afgezegd, en rij morgen wel alleen voor de kast heen en weer. :(

Echt... :( Ze schreef eerder dat ze morgen toch niet kan door haar werkrooster, dus ik heb geschreven dat als het morgen niet kan, ik de stoelen niet meer hoef. Vanavond weer een mailtje gehad dat ik op het afgesproken tijdstip toch langs kan komen, ze is er dan.... ben benieuwd of er dan ook daadwerkelijk iemand is. Wat een geschuif joh.... ik wil de stoelen eigenlijk al helemaal niet meer :(

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 08:27

Dan zeg je toch dat je ze niet meer wilt omdat het afspreken zo moeilijk gaat. Gewoon lekker zoeken naar andere mooie stoelen. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:10

peacehorses schreef:
en een paar jaar terug verkocht ik een boek aan iemand, en diegene had heel slim gezegd dat de verzendkosten 2 euro waren. Dus ik het boek versturen bij het postkantoor, maar daar bleek het dus 6,75 te zijn. Ik die mevrouw gemaild of ze de rest van het geld ook nog even over wou maken, maar denk maar niet dat dat dan gebeurt he.. verrekte nederlanders.....

Hoe kan iemand anders nu weten hoe zwaar het boek is dat jij hebt ?

LA_Woman schreef:
http://www.waaromnogantwoorden.nl/2011/ ... bondolino/
Dit is ook een vorm van rare mensen op marktplaats maar ik vind ze zoooooooooooo geestig!
Er staan meer voorbeelden op http://www.waaromnogantwoorden.nl

Even humor tussendoor 8-)

Zijn dit echt gebeurde e-mailwisselingen :oo

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:16

ik was die stoelen ook niet meer gaan halen had ze maar niet zo moeilijk moeten doen met telkens verzetten.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:25

peacehorses schreef:

Daarom kijk ik altijd van te voren hoeveel de verzendkosten worden :)

@ Wendy
Dat is inderdaad wel een beetje aso :')

Zoiets heb ik ook een keer gehad met een gratis singel omdat ik die toch niet verkocht kreeg.
Had een (koort)singel die 5 keer gebruikt was en er dus ook nog goed uitzag.
Maar kreeg niks voor die singel en toen heb ik hem na een tijdje gratis op marktplaats gezet.
Een meisje reageerde daar op, ze woonde zelf in een dorp waar mijn moeder werkt dus hadden we afgesproken dat ie daar wel opgehaald kon worden.
Haar moeder kwam hem ophalen en die begon hem eerst helemaal te bestuderen..
Vervolgens zei ze iets van :'hmm jaja, ik denk dat ze hier wel blij mee is, hij ziet er ook nog wel goed uit'.
Maarja deed scheen ze op een nogal aparte manier te zeggen, net of hij net aan niet te min was..
Uhm ja hallo? Hij is gratis hoor!!

Vind dat altijd wel jammer..
Je denkt iemand ergens mee blij te maken en dan reageren mensen zo vreemd.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:31

Verzendkosten zijn heel makkelijk zelf te bepalen!
Past het niet door de brievenbus dan is het tot 10 kilo €6,75 en kun je het met een pakketzegel dus versturen in een pakketje.
Alles wat wel door de brievenbus kan leg je op een (digitale) keukenweegschaal. Je zoekt op internet een lijstje met de gewichten en je ziet precies hoeveel postzegels erop moeten.

Isse simpel :Y)

Wij hadden ook een keer een gratis bankstel op MP staan, bank was ook nog supernetjes... of we hem even wilde komen brengen...
Ja...joh... ik zal er nog een roze strik om doen ook :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:40

peacehorses schreef:

Tja, dat had ik ook niet gedaan als koper. Als de verkoper akkoord gaat met een prijs verwacht ik niet dat er na betaling nog mee bijkomt. Verwachten dat er nog meer geld bij komt dan dat de afspraak was vind ik ook behoorlijk onbeleefd.