Ik vind het ook zo erg dat dit typisch zo'n groep is die geen enkele interesse heeft behalve kinderen. Je wereld wordt dan toch enorm beperkt? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik vind het ook zo erg dat dit typisch zo'n groep is die geen enkele interesse heeft behalve kinderen. Je wereld wordt dan toch enorm beperkt? Levita schreef:Iedereen staat gelukkig vrij om kinderen te krijgen ja of nee. Dus ik vind dat je respect moet hebben voor beide keuzes. Ik ben net een half jaar getrouwd en wordt gek van alle druk van, met name de schoonfamilie. Ook een vriendin van mij is net bevallen en blijft er maar over doorzeuren over wanneer ik nou zwanger raak. Daar wordt ik zo geïrriteerd van, wij bepalen zelf wanneer we kinderen krijgen en wellicht wel helemaal niet. Nu heb ik heel lang getwijfeld of ik überhaupt wel kinderen wil, uiteindelijk wil ik ze wel, maar niet nu!
Dus als je geen kinderen wilt heb ik daar zeker begrip voor en respecteer ik dat. Overigens vind ik het altijd een hele brutale vraag van mensen, als ze je vragen wanneer je nou eens zwanger bent. Zelfde geld ben je al heel lang bezig en lukt het maar niet.
jesito schreef:Zij was voorheen feller tegen kinderen dan ik en heeft hemel en aarde doen beven toen ze vertelde aan iedereen dat ze (gepland) zwanger was.
) Dat ik eigenlijk héél graag kinderen zou willen juist omdát ik hardop durf te zeggen dat ik geen kinderwens heb
ilayda schreef:Maar een vraagje voor de mensen die vrijgezel zijn en geen kinderen willen. Stel je komt je prins op het witte paard tegen en het gaat super goed tussen jullie, en jullie willen in de toekomst gaan trouwen/samenwonen. En op een dag komt hij thuis en zegt ik wil kinderen (hahahah beetje overdreven) Zouden jullie dan nog niet willen?
En ik zou liever vandaag dan morgen het hele zooitje laten weghalen.. onding die baarmoeder van mij.Coentjuh schreef:Dankzij dit topic heb ik dus wéér een nachtmerrie gehad dat ik een kind baarde. (droom er eerlijk gezegd best wel vaak over, hebben meer mensen dat) maar heb eigenlijk totaal geen kinderwens. Het wordt steeds meer 'NEE' zeg maar.
Vind het een beetje 'zonde' van je leven en je wordt/bent gewoon altijd beperkt
) 
tante_trien schreef:ilayda schreef:Maar een vraagje voor de mensen die vrijgezel zijn en geen kinderen willen. Stel je komt je prins op het witte paard tegen en het gaat super goed tussen jullie, en jullie willen in de toekomst gaan trouwen/samenwonen. En op een dag komt hij thuis en zegt ik wil kinderen (hahahah beetje overdreven) Zouden jullie dan nog niet willen?
Ik ben dan niet vrijgezel, maar dit is wel het grote discussiepunt in mijn relatie.. Mijn vriend vind kinderen krijgen echt de reden dat we levenEn ik zou liever vandaag dan morgen het hele zooitje laten weghalen.. onding die baarmoeder van mij.
Coentjuh schreef:Dankzij dit topic heb ik dus wéér een nachtmerrie gehad dat ik een kind baarde. (droom er eerlijk gezegd best wel vaak over, hebben meer mensen dat) maar heb eigenlijk totaal geen kinderwens. Het wordt steeds meer 'NEE' zeg maar.
Vind het een beetje 'zonde' van je leven en je wordt/bent gewoon altijd beperkt
Ik droom er niet over (godzijdank)
Ze droomde een keer dat ik zwanger was en een baby baarde. Omdat ik hem niet wou mocht zij m hebben.
Ik ben blij dat mijn vriedinnen weten hoe ik tegenover kinderen sta en niet gaan lopen vragen wanneer ik zou eens zwanger word.
, omdat wij niet heel goed weten wat te zeggen en gewoon al een kindje op komst hebben... Ik voel me niet schuldig, maar ik vind het wel heel erg voor mijn vriendin. Diaz schreef:ik heb bewust 1 kind.. nou dan krijg je ook een hoop naar je hoofd!
), maar moet niets hebben van andere kinderen. jesito schreef:Ik ben het er niet helemaal mee eens dat er gezegd wordt dat ongeplande kinderen merken dat ze vaak niet gewild zijn.
.
Alsof er veel mensen zijn die hun hulpbehoevende ouders zelf in huis nemen.
Kwanyin schreef:Toch dezelfde mensen die zorgen voor ouderen die wel kinderen hebben, de verpleegster in het rusthuis of de thuisverpleger?Alsof er veel mensen zijn die hun hulpbehoevende ouders zelf in huis nemen.
Er stond zo eens een leuke zin van een bokker in een soortgelijk topic: "Wel moeder, als jij nog lang gaat doorzagen dat ik later geen bezoek ga krijgen als ik geen kinderen heb, ga jij dat later ook niet krijgen!"
Oh raap me op 
gabyfedde schreef:Ik vind het een keuze die iedereen zelf moet mogen maken.
In mijn omgeving hoor ik vaak: wie moet er later voor je zorgen als je geen kinderen krijgt?
Mars schreef:gabyfedde schreef:Ik vind het een keuze die iedereen zelf moet mogen maken.
In mijn omgeving hoor ik vaak: wie moet er later voor je zorgen als je geen kinderen krijgt?
Tja, ik werk in een verpleeghuis en ik zou de oudjes de kost niet willen geven die een berg kinderen hebben en nooit op bezoek komen... Dat vind ik zo'n kul argument, als je om die reden aan kinderen moet beginnen
Ayasha schreef:Mars schreef:
Tja, ik werk in een verpleeghuis en ik zou de oudjes de kost niet willen geven die een berg kinderen hebben en nooit op bezoek komen... Dat vind ik zo'n kul argument, als je om die reden aan kinderen moet beginnen
Het is sowieso een kul-argument. Kinderen zijn geen bezit. Je zet ze toch niet op de wereld omdat ze dan voor je kunnen zorgen, komt bij mij een beetje over als slaafjes kweken.
Net zoals het nu in veel armere landen nog zo is dat kinderen je pensioenvoorziening zijn (daarom worden er op het Chinese platteland ook zoveel meisjes 'weggegooid', die leveren niets op), was dat eerder hier ook zo. Dat het er nu niet meer in zit dat je later bij je kinderen gaat wonen, dat is wat anders. Maar dat je kinderen ook krijgt 'zodat ze later voor je kunnen zorgen', dat zit er gewoon nog wel in bij veel mensen