Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 07:03

Clanleden gedrag ken ik ook ja, de mama-brigade noem ik ze. Ze doen alsof vrouwen geen ander doel hebben dan moeder zijn en doe je er niet aan mee dan ben je maar raar. Ik kan inmiddels de zin 'dat begrijp jij niet want jij hebt geen kinderen' ook niet meer horen :n Ik vind het ook zo erg dat dit typisch zo'n groep is die geen enkele interesse heeft behalve kinderen. Je wereld wordt dan toch enorm beperkt?

Levita

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 07:15

Iedereen staat gelukkig vrij om kinderen te krijgen ja of nee. Dus ik vind dat je respect moet hebben voor beide keuzes. Ik ben net een half jaar getrouwd en wordt gek van alle druk van, met name de schoonfamilie. Ook een vriendin van mij is net bevallen en blijft er maar over doorzeuren over wanneer ik nou zwanger raak. Daar wordt ik zo geïrriteerd van, wij bepalen zelf wanneer we kinderen krijgen en wellicht wel helemaal niet. Nu heb ik heel lang getwijfeld of ik überhaupt wel kinderen wil, uiteindelijk wil ik ze wel, maar niet nu!

Dus als je geen kinderen wilt heb ik daar zeker begrip voor en respecteer ik dat. Overigens vind ik het altijd een hele brutale vraag van mensen, als ze je vragen wanneer je nou eens zwanger bent. Zelfde geld ben je al heel lang bezig en lukt het maar niet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 07:50

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat er gezegd wordt dat ongeplande kinderen merken dat ze vaak niet gewild zijn.
Ik heb nog een vriendin en ze slikte altijd de pil door daardoor wordt je dus vaak ook niet ongesteld.
Zij was 35 jaar en wilde haar hele leven al absoluut geen kinderen.
Opeens merkte ze vreemde dingen en haalde een test en haar schrik was groot toen ze zwanger bleek.
Naar de dokter en zij was wel overtuigd dat ze het weg wilde laten halen al was haar man het daar zeker niet mee eens.
Toen bleek ook nog eens dat ze al ruim 13 weken was en het zowiezo te laat was voor abortus.
Ze heeft het kind gekregen, een blakende gezonde zoon, ze heeft heel erg aan het idee moeten wennen.
Maar vanaf het moment dat ze dat kereltje vast had deed moeder natuur z'n werk en heeft ervoor gezorgd dat dit kindje in goede handen is.
Ze is een geweldige moeder en een moeder die met twee voeten op de grond staat en niet zo over over bezorgd en haar man die is helemaal in de nopjes.
Wat ik wil zeggen is dat dit kereltje echt niks zal merken dat hij niet gepland was.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 07:53

Levita schreef:
Iedereen staat gelukkig vrij om kinderen te krijgen ja of nee. Dus ik vind dat je respect moet hebben voor beide keuzes. Ik ben net een half jaar getrouwd en wordt gek van alle druk van, met name de schoonfamilie. Ook een vriendin van mij is net bevallen en blijft er maar over doorzeuren over wanneer ik nou zwanger raak. Daar wordt ik zo geïrriteerd van, wij bepalen zelf wanneer we kinderen krijgen en wellicht wel helemaal niet. Nu heb ik heel lang getwijfeld of ik überhaupt wel kinderen wil, uiteindelijk wil ik ze wel, maar niet nu!

Dus als je geen kinderen wilt heb ik daar zeker begrip voor en respecteer ik dat. Overigens vind ik het altijd een hele brutale vraag van mensen, als ze je vragen wanneer je nou eens zwanger bent. Zelfde geld ben je al heel lang bezig en lukt het maar niet.

Vreselijk en ook zo dom van je vriendin.
Voor hetzelfde geld zijn jij en je man aan het proberen om zwanger te raken maar lukt het niet, lekker kwetsend.
En ook van die (schoon)ouders die staan te popelen om weer te kunnen moederen, daar zou ik dus helemaal gek van worden.
Meid jij bepaald wanneer en of jij een kindje krijgt en niemand anders, laat je niet gek maken.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 07:56

Dankzij dit topic heb ik dus wéér een nachtmerrie gehad dat ik een kind baarde. (droom er eerlijk gezegd best wel vaak over, hebben meer mensen dat) maar heb eigenlijk totaal geen kinderwens. Het wordt steeds meer 'NEE' zeg maar.

Vind het een beetje 'zonde' van je leven en je wordt/bent gewoon altijd beperkt

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 07:57

jesito schreef:
Zij was voorheen feller tegen kinderen dan ik en heeft hemel en aarde doen beven toen ze vertelde aan iedereen dat ze (gepland) zwanger was.

Dat doet mij denken aan het stomste commentaar dat ik ooit gehad heb (op het verhaal dat ik geen kinderen wil omdat mijn relatie niet goed zou zijn na :roll: ) Dat ik eigenlijk héél graag kinderen zou willen juist omdát ik hardop durf te zeggen dat ik geen kinderwens heb 8)7

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:06

wat een welbekend probleem waar dit topic over gaat.
ik was de 1e in onze vriendengroep die graag jong kinderen wilde; echter is inmiddels mijn hele woon/leefsituatie veranderd en ik ben bijna 31 jaar en heb nog geen kinderwens.
in onze vriendengroep zijn wij dus ook het enige kinderloze stel. dat wij veel andere dingen hebben waar wij erg gelukkig mee zijn en het erg druk mee hebben(2 jonge boxers en 1 paard en beide drukke baan) dat kan niemand begrijpen.
ook de zin van; maar jij hebt geen kinderen dus weet niet hoe dat is; word ik gek van!!
evenals dat eeuwige gemoei van iedereen; en; wanneer jullie??
heel simpel; voorlopig niet!!
wij hebben er geen plaats voor gezien onze huidige woonsituatie(onze woning staat inmiddels al 3 jaar te koop); en financieel kunnen we het niet bekostigen ; al helemaal niet als 1 van ons minder zou gaan werken en daarnaast zou ik dan geen paard meer kunnen onderhouden. en mijn paard gaat er echt never nooit uit v een baby!
dus nu ben ik bijna 31 jaar; mijn vriend is 34 jaar en wij zijn al 6 jaar samen waarvan wij 5,5 jaar samen wonen; alles koek en ei maar geen baby voorlopig(misschien wel nooit)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:37

ilayda schreef:
Maar een vraagje voor de mensen die vrijgezel zijn en geen kinderen willen. Stel je komt je prins op het witte paard tegen en het gaat super goed tussen jullie, en jullie willen in de toekomst gaan trouwen/samenwonen. En op een dag komt hij thuis en zegt ik wil kinderen (hahahah beetje overdreven) Zouden jullie dan nog niet willen?

Ik ben dan niet vrijgezel, maar dit is wel het grote discussiepunt in mijn relatie.. Mijn vriend vind kinderen krijgen echt de reden dat we leven :roll: En ik zou liever vandaag dan morgen het hele zooitje laten weghalen.. onding die baarmoeder van mij.

Coentjuh schreef:
Dankzij dit topic heb ik dus wéér een nachtmerrie gehad dat ik een kind baarde. (droom er eerlijk gezegd best wel vaak over, hebben meer mensen dat) maar heb eigenlijk totaal geen kinderwens. Het wordt steeds meer 'NEE' zeg maar.

Ik droom er niet over (godzijdank := )

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 08:51

Ik zou niet omdat mijn man dat wil toch kinderen krijgen, het is dan kijken hoe de relatie dan zou gaan lopen.
Een kind zit je geen 18 jaar, maar je hele leven aan vast, dus nee daar zou ik niet gelukkig van worden.
Lijkt me wel heel moeilijk.
Gelukkig denkt mijn man hetzelfde als ik.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:00

Toch zit er wel wat in dat de grootste nee-roepers zelf wel zouden willen, maar niet kunnen of durven. De grootste homofoben komen dikwijls toch een keer uit de kast en zoals eerder hier al geschreven, ken ik ook een echte nee-roeper die op haar 38e toch bewust zwanger werd.

En geen kind willen omdat baby's janken is natuurlijk een non-reden. Wel kinderen willen is een gevoel, een biologische drang. Sommige mensen hebben die drang niet, maar maken met hun verstand de keus wel voor een kind te willen gaan (en dat worden dan niet per definitie ongelukkige kindjes) en er zijn mensen die met hun verstand beslissen geen kind te willen, al dan niet met behulp van het ontbreken van die biologische drang.

Geen enkel kind wordt 'vervelend' geboren, dat ligt volgens mij nog altijd het meest aan de opvoeding (kinderen die iets mankeren daar gelaten natuurlijk!) en ieder kind houd een keer op met janken. Tenminste, ik word niet meer 3 keer per nacht jankend wakker omdat ik honger heb. :+

Wel denk ik dat er tegenwoordig zoveel keuzemogelijkheden zijn dat mensen niet meer kunnen kiezen. Mensen willen een kind, en een carrière, en een druk sociaal leven, en... en... en... Welke keuze je ook maakt, je kunt niet alles tegelijk, maar van die drang om juist wel alles te willen zie ik veel kinderen de dupe worden. En als je niet bereid bent om de keus te maken om ook in je kind te investeren, wat mij persoonlijk een nummer 1 prioriteit lijkt, dan moet je niet voor het kind kiezen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:07

tante_trien schreef:
ilayda schreef:
Maar een vraagje voor de mensen die vrijgezel zijn en geen kinderen willen. Stel je komt je prins op het witte paard tegen en het gaat super goed tussen jullie, en jullie willen in de toekomst gaan trouwen/samenwonen. En op een dag komt hij thuis en zegt ik wil kinderen (hahahah beetje overdreven) Zouden jullie dan nog niet willen?

Ik ben dan niet vrijgezel, maar dit is wel het grote discussiepunt in mijn relatie.. Mijn vriend vind kinderen krijgen echt de reden dat we leven :roll: En ik zou liever vandaag dan morgen het hele zooitje laten weghalen.. onding die baarmoeder van mij.

Coentjuh schreef:

Ik droom er niet over (godzijdank := )

Ik ook niet, maar heb wel een vriendin die voor mij droomt :+ Ze droomde een keer dat ik zwanger was en een baby baarde. Omdat ik hem niet wou mocht zij m hebben. :') Ik ben blij dat mijn vriedinnen weten hoe ik tegenover kinderen sta en niet gaan lopen vragen wanneer ik zou eens zwanger word.
Laatst bijgewerkt door Stybba op 31-10-11 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:07

Niets hoeft!!
Ik ken meerdere mensen die bewust kindloos blijven zegmaar.

ik heb bewust 1 kind.. nou dan krijg je ook een hoop naar je hoofd!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:45

Ik ben nu ook in verwachting van ons eerste kindje, en wij zijn de eerste van onze vriendengroep. Wij krijgen dan weer naar ons hoofd geslingerd dat we nog zoveel hadden kunnen doen, en of we niet hadden willen wachten.
Dus er is ook een andere kant van het verhaal haha.

Ik snap het heel goed als mensen het niet willen. Dat is toch hun eigen keuze.
wat wel lastig is, is als de een het wel wil en de ander niet, of twijfelt. Bij mijn beste vriendin is dat zo.
Zij heeft een echt een kinderwens, al zo lang als ze zich kan herinneren, en hij twijfelt, met hele goede redenen, want hij is autistisch; PDD-NOS en ADHD.
Hij heeft uitgezocht dat deze vorm voor 80 of 90% erfelijk is, hij wil zijn kindje dat besparen, plus hij geeft zelf aan soms zo met zichzelf omhoog te zitten dat hij eigenlijk niemand om hem heen wil hebben en dat kan met een kindje natuurlijk gewoon niet. Hij wil dan niet zijn vriendin met hemzelf en een wellicht ook autistisch kindje opschepen voor soms wel dagen of weken en dat begrijp ik heel goed!
Dat is dan natuurlijk heel moeilijk voor hen, zeker ook nu omdat wij wel een kindje verwachten. En voor ons ook wel :), omdat wij niet heel goed weten wat te zeggen en gewoon al een kindje op komst hebben... Ik voel me niet schuldig, maar ik vind het wel heel erg voor mijn vriendin.

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:45

Iedereen mag een keuze maken, heb je recht op. Hou gewoon simpel beetje rekening met elkaar, en denk in godvredesnaam eens na voor je iets lomps zegt.
Ik wil heel graag kinderen, het lot heeft echter anders bepaald.
Wil niet zeggen dat ik dan alle kinderen maar ontwijk, sterker nog, van het weekend weer heerlijk onder de kinderen geweest.
En omdat ik me dus niet "afsluit" zeg maar, maar gewoon probeer er het beste van te maken, door van andermans kinderen te genieten..krijg je weer die vragen. Ik snap het gewoon niet. Zijn mensen dan zo dom dat ze niet begrijpen dat sommige mensen ze niet kunnnen krijgen...
Ik kan blij zijn voor mensen die gezinsuitbreiding krijgen, echt waar..ik doe echt mijn best om blij te zijn, leef met ze mee.
Als ik die moeite doe..verwacht ik wel dat mensen ook wel beetje moeite voor mij doen...
Vrees dat het toch mijn verwachting is, die aangepast moet gaan worden..
Want vragen blijven....die een wat subtieler dan andere

Als je er geen hebt..wanneer komen ze?...Heb je er 1..wanneer komt broertje of zusje?..als je liever samen met je partner blijft weet je niet wat je mist..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:54

Diaz schreef:
ik heb bewust 1 kind.. nou dan krijg je ook een hoop naar je hoofd!

Yup, hier hetzelfde :j
'Zó sneu voor je kind zonder broertjes en zusjes, wat als jullie er later niet meer zijn, dan heeft hij niemand meer'.

Ik wilde ook nooit kinderen, op mijn 25e leerde ik mijn vriend kennen en een jaar later ging het kriebelen.
Ik ben erg gek op mijn eigen zoon (uiteraard, is de leukst he :D ), maar moet niets hebben van andere kinderen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:57

jesito schreef:
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat er gezegd wordt dat ongeplande kinderen merken dat ze vaak niet gewild zijn.

Ik denk dat je dit stuk verkeerd interpreteerd.

In de normale gang van zaken, krijgt een vrouw een kinderwens, geraakt zwanger en als de bevalling voorbij is komt er een stofje vrij(wat biologisch nodig is, anders zouden zoogdieren hun kroost niet zo beschermen en tolereren) die ervoor zorgt dat de moeder de pijn van de bevalling vergeet en onvoorwaardelijk gaat houden van haar kind. Heel af en toe gaat dat mis en komt een vrouw in een post-natale depressie terrecht.

Wanneer iemand ongewenst zwanger is, kan het goed zijn dat die persoon helemaal niet geniet van haar zwangerschap. Dat zij heel veel schrik heeft om het kind te laten geboren omdat het ongewenst voelt. Mààr, ook bij haar zal bij de geboorte een stofje vrijkomen die moedergevoelens opwekt, en die alle angst wegneemt. Dan krijg je de mensen die roepen "ik wilde ook nooit kinderen en ik was ongepland zwanger, maar nu kan ik dat lieve snoetje echt voor geen goud meer missen hoor!". Waarschijnlijk ook wat jouw vriendin heeft.

Alleen zijn er ook mensen die geen kinderwens hebben, en waarbij die moedergevoelens na de bevalling nièt vrijkomen. Net zoals je bij sommige dieren ziet dat ze hun baby(s) soms nochalant achterlaten en zich niet interesseren dat ze sterven. Kijk gewoon maar eens in de kranten: moeders de hun kinderen express verwaarlozen, mishandelen, voor geld uitlenen aan pedofielen, psychologisch breken..iemand met moedergevoelens zou zoiets nooit doen, die beschermt haar kind met haar leven als het moet. En toch gebeurt het.

Dus, als je sowieso al geen kinderwens hebt, neem dan niet het risico om kinderen te gaan nemen alleen omdat je partner of omdat de omgeving dat van je eist. Het kan heel goed zijn dat je zodra het geboren is denkt "hoe stom was ik geweest, dit is toch hét ultieme geluk op aarde!", maar de kans bestaat evengoed dat je stiekem denkt "ja, een kind? Wat moet ik er eigenlijk mee?". En misschien ga je dan niet in het extreme als kind verwaarloorlozen en geef je het al zijn materialistische behoeften zoals het hoort, maar reken er maar op dat zo'n kind voelt dat mama geen echte liefde toont :j .

Ik gaat dus niet per se om alle niet-geplande kinderen, maar het gaat wel om een deel ervan.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:51

Ik vind het een keuze die iedereen zelf moet mogen maken.
In mijn omgeving hoor ik vaak: wie moet er later voor je zorgen als je geen kinderen krijgt?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:02

Toch dezelfde mensen die zorgen voor ouderen die wel kinderen hebben, de verpleegster in het rusthuis of de thuisverpleger? :? Alsof er veel mensen zijn die hun hulpbehoevende ouders zelf in huis nemen.

Er stond zo eens een leuke zin van een bokker in een soortgelijk topic: "Wel moeder, als jij nog lang gaat doorzagen dat ik later geen bezoek ga krijgen als ik geen kinderen heb, ga jij dat later ook niet krijgen!" :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:06

Kwanyin schreef:
Toch dezelfde mensen die zorgen voor ouderen die wel kinderen hebben, de verpleegster in het rusthuis of de thuisverpleger? :? Alsof er veel mensen zijn die hun hulpbehoevende ouders zelf in huis nemen.

Er stond zo eens een leuke zin van een bokker in een soortgelijk topic: "Wel moeder, als jij nog lang gaat doorzagen dat ik later geen bezoek ga krijgen als ik geen kinderen heb, ga jij dat later ook niet krijgen!" :D

_O- _O- Oh raap me op :')
Heerlijk! _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:06

gabyfedde schreef:
In mijn omgeving hoor ik vaak: wie moet er later voor je zorgen als je geen kinderen krijgt?

Tja, ik werk in een verpleeghuis en ik zou de oudjes de kost niet willen geven die een berg kinderen hebben en nooit op bezoek komen... Dat vind ik zo'n kul argument, als je om die reden aan kinderen moet beginnen :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:07

Mars schreef:
gabyfedde schreef:

Tja, ik werk in een verpleeghuis en ik zou de oudjes de kost niet willen geven die een berg kinderen hebben en nooit op bezoek komen... Dat vind ik zo'n kul argument, als je om die reden aan kinderen moet beginnen :n

Het is sowieso een kul-argument. Kinderen zijn geen bezit. Je zet ze toch niet op de wereld omdat ze dan voor je kunnen zorgen, komt bij mij een beetje over als slaafjes kweken.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:10

Ik ben 41 en heb nooit een kinderwens gehad. Op mijn 6e zei ik al dat ik geen kinderen wilde maar 2 katten :D .. En voila: Ik woon nu samen met 2 katten en 2 caafjes :')

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:13

Ayasha schreef:
Mars schreef:

Het is sowieso een kul-argument. Kinderen zijn geen bezit. Je zet ze toch niet op de wereld omdat ze dan voor je kunnen zorgen, komt bij mij een beetje over als slaafjes kweken.

Helemaal mee eens hoor. Vind het ook onzin.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:15

En toch is het cultureel bepaald. :) Net zoals het nu in veel armere landen nog zo is dat kinderen je pensioenvoorziening zijn (daarom worden er op het Chinese platteland ook zoveel meisjes 'weggegooid', die leveren niets op), was dat eerder hier ook zo. Dat het er nu niet meer in zit dat je later bij je kinderen gaat wonen, dat is wat anders. Maar dat je kinderen ook krijgt 'zodat ze later voor je kunnen zorgen', dat zit er gewoon nog wel in bij veel mensen :)

Off topic, Gabyfedde, maar waar ligt Schevenigen? ;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:29

Blue_Eyes schreef:
Off topic, Gabyfedde, maar waar ligt Schevenigen? ;)

Dat is een goede vraag. Schevenigen ligt ergens tussen 'Blindwillentypenmaarhetnietkunnen' en 'Nietcontrolerenvoordatjeopopslaanklikt'.
Ik zal het meteen veranderen :j