Hoe is de realiteit? Paard+gezin en onder modaal inkomen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 01:07

Klopt thirty. Als ik hier in mijn eigen huis met een vriendin wil kletsen dan stuur ik ze ook weleens weg. Dan zit ik met vriendin in de keuken te praten en dan zitten de kinderen in de kamer of speelkamer. En leg ik uit dat ik ook weleens ongestoord wil kletsen net zoals zij graag met hun vriendje of vriendinnetje alleen willen spelen zonder dat ik er constant bovenop zit.

Maar toen het slechtnieuwsgesprek over mijn moeder (hun oma) ruim een jaar geleden gevoerd werd, zorgde ik dat ze er niet bij waren. Want je kunt en mag best duidelijk maken dat ze niet overal met hun lip bovenop hoeven te zitten maar kinderen blijven kinderen. Vroeg of laat hebben ze dorst, vragen of je even mee wilt naar de wc of hebben iets anders te vragen. Dat hou je toch. Dan zit je toch ook niet lekker bij een slecht nieuwsgesprek als ouder zijnde, wetende dat je kinderen even naar buiten zijn maar ieder moment terug kunnen komen omdat er misschien iets aan de hand is of dat er eentje valt of weet ik veel wat? Als er iets is dan mogen ze mij storen in een normaal gesprek, binnen grenzen dus. En daarom ga ik geen echt zware gesprekken aan in het bijzijn van mijn kinderen. Als het dan moet gebeuren dan is het wel zo handig om daar een afspraak voor te maken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 01:11

maikeltje schreef:
Ik blijf erbij dat slecht nieuws gesprekken niet gevoerd moeten worden in bijzijn van kinderen op een feestje.
In onze familie horen de kinderen er trouwens gewoon bij, die worden niet als lastig en irritant ervaren. Ook niet door mijn geestelijk (ik noem het liever verstandelijk) beperkte zus.

Nee. Niet mee eens. Op het moment dat het om leven of dood gaat van een grootouder, hebben kinderen daar niets, maar in mijn ogen ook echt NIETS mee te maken. Niet als het om kinderen gaat van 6 jaar en jonger.
Em het ging in dit geval niet om het terug komen om een minder courant moment. Het ging op dit moment op het niet weg laten sturen van de kinderen en een van de ouders die daar compleet NIET ontvankelijk voor was .

En de kinderen waar het hier om gaat hadden beslist geen verstandelijke beperking.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:17

we dwalen erg af mensen...............

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:16

Cassidy schreef:
Nee. Niet mee eens. Op het moment dat het om leven of dood gaat van een grootouder, hebben kinderen daar niets, maar in mijn ogen ook echt NIETS mee te maken.

Kinderen hebben daar niets mee te maken nee, maar zulke gesprekken hebben ook niets te maken met familiefeestjes :? :?
Dus ik snap niet zo goed je vraag... slechtnieuwsgesprekken op familiefeestjes vind ik not done.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:22

Cassidy schreef:
Niet mee eens. Een kind hoort zijn plek te weten. En als er wordt gesuggereerd dat hij met buurkinderen gaat spelen, dat hij die suggestie hoort op te volgen. Of dat er iig van de ouders een duidelijke aanwijzing komt.
Slecht nieuwsgesprekken, daar is niet ieder kind klaar voor.....
En voor slecht nieuws gesprekken, daar is niet altijd de tijd voor.
Een kind hoor plaats te maken op dat moment.
Mijn niet zo bescheiden mening....

Zo praat ik over mijn honden.
De manier waarop je praat krijg ik kriebels van.

Maar wat wil je nou? Aangeven wat jij wel en niet redelijk vindt waar een kind bij is? En is dat dan ook zo?

050206051012

Re: Hoe is de realiteit? Paard+gezin en onder modaal inkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:27

Welnee, geen kriebels van krijgen... gewoon je schouders ophalen, zeggen 'het is mijn kind en ik bepaal' en je tong uitsteken. Zo gaat het hele leven hoor :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:29

er is weer een duidelijk verschil tussen mensen die theoretisch praten en de mensen doe de praktijk kennen......
apart topic voor openen? denk niet dat ts deze discussie wou, anders had ze wel zo een topic geopend ;)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 11:48

Ojajoh schreef:
er is weer een duidelijk verschil tussen mensen die theoretisch praten en de mensen doe de praktijk kennen......
apart topic voor openen? denk niet dat ts deze discussie wou, anders had ze wel zo een topic geopend ;)

Inderdaad, als ik vragen zou hebben over kinderdag verblijven, familie feesten, of vragen over mijn kinderen (die ik overigens niet heb en ook nog niet in de maak zijn) had ik een ander soort topic geopend.

daarom een vriendelijk verzoek om on topic te blijven!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:51

Nou, dan kan er wel een slotje op :D
Ik denk dat iedereen wel gezegd heeft wat hij wilde zeggen over durven leven, de risico's in het leven etc.
Jammer.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 11:54

Vind ik ook prima, heb ik geen moeite mee.

Ik heb meningen en ervaringen gelezen waar ik wat aan heb, en daar ging het mij om.

Ik zou zeggen open er een ander topic over, dan is iedereen blij :)

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:57

Leven en laten leven

Alles wordt hellaas elk jaar duurder

De burger betaald altijd

2012 zou voor iedereen jong en oud een moeilijker jaar worden dan 2011

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:57

Quellian schreef:
Nou, dan kan er wel een slotje op :D
Ik denk dat iedereen wel gezegd heeft wat hij wilde zeggen over durven leven, de risico's in het leven etc.
Jammer.

Dat denk ik ook! :D

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 12:02

sporten schreef:
2012 zou voor iedereen jong en oud een moeilijker jaar worden dan 2011

Dar denk ik ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:04

Ik heb even een TeM op het topic gezet. Misschien is het leuk om de discussie af te splitten maar dat mogen de mods bepalen :)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 12:06

Rock schreef:
Ik heb even een TeM op het topic gezet. Misschien is het leuk om de discussie af te splitten maar dat mogen de mods bepalen :)

Prima :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:34

Om even op de beginpost terug te komen: Mijn visie is dat niemand een glazen bol heeft. TS wij zijn hetzelfde begonnen als jullie. Ik had een paard en wij zijn gaan samenwonen. Mijn vriend had een baan waarvoor hij bijna altijd in de avonduren op pad was. Ik had een baan overdag. Toen we nog geen kinderen hadden was dat geen probleem. Mijn vriend werkte 's avonds en ik zat 's avonds bij mijn paard. Toen ik zwanger werd veranderde de situatie want dat zou betekenen dat ik, na de geboorte van ons kind, alleen nog maar naar mijn paard zou kunnen als ik een oppas had. En je gaat natuurlijk niet iedere avond je kind dumpen bij een oppas.

Wij hebben toen, op basis van twee fulltime inkomens, een huis gekocht met een klein stukje grond zodat mijn paard aan huis kon komen. Nadat dat rond was ben ik minder gaan werken ivm ons kindje. Dat was natuurlijk een groot risico maar je leeft maar een keer. Paar jaar en tweede kind later kregen we de kans om bij inschrijving te bieden op een oud boerderijtje met meer grond. Dat boederijtje hadden we al eerder gezien en mijn vriend deed, vanwege zijn werk als hypotheekadviseur, veel zaken met de verkopende makelaar. Hij heeft ons dan ook getipt dat de boerderij te koop zou komen. We zijn gaan kijken maar er moest zo ontzettend veel aan gebeuren. Toch hebben we de gok gewaagd en het is ons gelukt de boerderij te bemachtigen.

Daarna kwam de economische crisis. mijn vriend was net voor zichzelf begonnen in hypotheken en pensioenen en dat liep dus voor geen meter want mensen konden/durfden geen huizen meer te kopen. De markt stortte finaal in. We hadden het financieel echt heel erg zwaar en een verkoop hing ons boven het hoofd. Mijn vriend is gaan kijken wat er niet crisisgevoelig was en kwam uit op autorijles. Want crisis of niet: iedereen wil uiteindelijk zijn rijbewijs halen. Hij is zich gaan omscholen en had binnen een maand of 4 zijn papieren. Heeft bij het leger les gegeven om ervaring op te doen en we hebben een oude auto gekocht en dubbele bediening in laten bouwen. In no time had ie wat klanten en omdat ie goed is met mensen en dus leerlingen had ie het binnen een jaar zo druk dat ie gestopt is met lesgeven bij het leger om zich volledig op zijn eigen rijschool te storten. Ik vond het allemaal doodeng, je geeft toch bepaalde zekerheden op. Maar hij heeft het zo druk dat er nu plannen zijn voor een tweede auto en iemand in dienst nemen.

Ik bedoel maar: je kunt niet in de toekomst kijken en ook hier kan nog vanalles mis gaan maar ondertussen heb ik al ruim 10 jaar mijn paarden aan huis en ik geniet er iedere dag nog van. Heb nog steeds het gevoel op vakantie te zijn, zeker in de zomer. Ik ben blij dat we risico's genomen hebben en ik ben blij met mijn vriend die het aandurfde om alles om te gooien.

Je leeft maar 1 keer, probeer eruit te halen wat erin zit. Mijn motto: liever spijt hebben van iets wat je geprobeerd hebt maar wat mislukt is dan spijt hebben van iets wat je had willen proberen maar nooit hebt gedurfd.