Stoere en mooie tekst voor in geboortekaartje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wennii

Re: Stoere en mooie tekst voor in geboortekaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:58

nee een envelopje vind ik ook niet echt ok.

Bij mij op het werk had vorige week iemand (ik had dat wel eens eerder gehoord dat mensen dat soms doen) op het kaartje gezet dat ze graag een donatie wilden voor een goed doel, in dit geval kika, in plaats van een cadeutje voor de kleine.
Ergens vond ik dat wel een heel lieve gedachte, maar aan de andere kant zou ik wel de mensen zelf de keuze willen laten wat ze willen geven. De meesten willen toch iets geven voor jouw kindje...

Wij zijn nu 10 weken onderweg, dus wij hebben nog veel tijd om te zoeken naar een leuk gedichtje of tekstje :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 15:11

Envelopje zou ik ook niet doen, maar moet wel zeggen dat het heel verleidelijk is. Spullen hebben we al best veel, heb heel veel kleertjes gekregen van mijn schoonzusjes en knuffels in overvloed :)
Ik denk vooral als je je 2e (of 3e) kindje krijgt en het is hetzelfde geslacht, dat je eigenlijk niet op nóg meer kleertjes/speelgoed/slabbetjes/monddoekjes zit te wachten en dat je liever geld wilt hebben om óf iets groots te kopen zoals een mooie kinderstoel, óf het op een spaarrekening voor het kleintje te zetten.
Maar een envelopje komt toch niet op ons geboortekaartje.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:04

Ik snap het hele probleem niet zo. Ik heb liever dat mensen een envelopje op het geboortekaartje zetten dan dat wanneer je ze opbelt om te vragen of ze nog idee voor de kleine hebben, ze in ieder geval geen kleertjes willen want de kleertjes die ze meestal krijgen vinden ze toch niet mooi?!! (waar gebeurd)

Al moet ik wel zeggen dat ik met een envelopje toch eerder een cadeaubon zou geven van de prenatal, dat ik zeker weet dat er iets voor de kleine gehaald word.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:38

Ik ben in den haag geboren en had een toepasselijke tekst:

Ilona werd geboren en zie daar,
Knock-out ging de ooievaar!

Dan een tekening van een baby die een bewusteloze ooievaar meesleept. Is natuurlijk overal te gebruiken aangezien die beesten natuurlijk onlosmakelijk verbonden zijn met baby's... Ik was al heel vroeg stoer :D
Zie een hoop leuke voorbij komen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:49

ik heb ook niet zoveel moeite met een envelopje. De meeste mensen komen anders met kleertjes en met teddyberen en dat soort spul en volgens mij heb je daar echt al snel genoeg van..
Ben het wel met Joyckuh eens dat ik eerder voor een bon van de prenatal zou geven.

Wij kijken meestal voor een cadeau waar ze lang wat aan hebben en wat je nooit genoeg hebt. Zo hadden wij afgelopen babybezoek een mandje met zwitsal producten. Ik wist dat ze die ook bij de eerste gebruikte, dus was er zeker van dat ze daar wat mee zouden doen en ze waren er erg blij mee.
Voor moeders had ik ook een flesje badzeep en voor de oudste dochter iets van zeepkrijtjes voor in bad geloof ik, of douchegel met glitters oid.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:59

Ik heb samen met mijn zus (toen zij zwanger was)
op http://www.tekstgeboortekaart.nl/ site alles afgestruind, echt een handige site met een hele verzameling aan teksten!!
uiteindelijk is het deze geworden:

This is for (naam baby), sweet girl of mine,
A song for the baby who changed my life,
I'll never forget when I saw you first,
I thought that my heart would burst,
With the love that I have.

(was een songtekst die op de site stond)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:24

Ik vind de tekst heel erg mooi, maar wat ik jammer zou vinden is dat mijn oma en evt andere oudere mensen wie geen Engels begrijpen het kaartje nooit echt zullen snappen.
hoe mooi ik de tekst ook vind maar ik wil wel dat iedereen het zelf kan lezen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:55

Het is er even bij ongeschoten, maar op 21 september is ons zoontje Siem geboren <3 Ik ben fliefd!

Bij een eventueel 2e kindje zet ik er overigens wel op het kaartje bij dat we rusten van 1 tot 4 (bijvoorbeeld). Iedereen belt netjes voor een afspraak, maar wel precies tussen 12 en 4... :+ Heel handig...

En via dit topic alweer veel nieuwe ideeën opgedaan. Al duurt een volgend kaartje nog wel even. :P

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:01

Gefeliciteerd!! :D

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:16

Gefelicteerd Djinnie

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:53

Gefeliciteerd!!! Die naam staat bij mij ook bovenaan, helaas bij mn man niet:(

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:27

djinnie schreef:
Het is er even bij ongeschoten, maar op 21 september is ons zoontje Siem geboren <3 Ik ben fliefd!

Bij een eventueel 2e kindje zet ik er overigens wel op het kaartje bij dat we rusten van 1 tot 4 (bijvoorbeeld). Iedereen belt netjes voor een afspraak, maar wel precies tussen 12 en 4... :+ Heel handig...

En via dit topic alweer veel nieuwe ideeën opgedaan. Al duurt een volgend kaartje nog wel even. :P

Gefeliciteerd!!!! Plaats je eens wat foto's? :D :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:48

gefeliciteerd Djinnie!
Wat had jij nou op het kaartje staan?

Ik ben niet zo van de Engelse teksten trouwens en ik zou misschien zelfs (ooit) wel een hele ludieke tekst bedenken, net zoals op onze trouwkaart (omdat we besloten hadden over twee weken te gaan trouwen, impulsief ;) ) maar dat zou bij de helft van de familie (met name de schoonfamilie) niet in de smaak vallen denk ik :')

zoiets als;

Komt dat horen!
na een kort wipje
en een klein knipje
is .... geboren!

_O-

Maar volgens mij klinkt dat nu grappiger dan dat het in werkelijkheid zou zijn :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:32

omg, opisop_shop. Dat zou ik geloof ik ook niet doen.
Wat had je eigenlijk voor tekst op je trouwkaart dan?

Gefeliciteerd Djinnie!!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:00

oh zou ik ook niet doen hoor, beetje te wild :D

Maar een aparte lollige tekst zou me wel wat lijken ;)

Dit was de linkerkant van onze trouwkaart.
Afbeelding

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:56

Afbeelding

En dit vond Siem van zijn eerste badje
Afbeelding

Wij hadden overigens een heel simpel kaartje. Voorop een auto met de geboortedatum in het nummerbord, dan Hij is er! en zijn naam. Binnenin de standaard dingen en daarna: Wil je onze kanjer zien? Bel dan even, anders slaapt hij misschien.

@opisop_shop: dat gedichtje zou bij ons wel passen, hahaha. Nadat mijn vriend had besloten nu toch voor een ukje te willen gaan (ik wilde al veel langer) was het meteen raak, en zonder knipje kreeg ik meneer er niet uitgeperst... Dus ook dat klopte, haha... :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 09:23

wat een leukerd Djinnie!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 09:40

Djinnie, gefeliciteerd!!!
Wat een knappe vent! Ik ben zo benieuwd hoe ons kindje eruit komt te zien <3
Moet nog zo'n 10 weken wachten....

opisop_shop, klinkt leuk! Maar of vriendlief nou mijn knip wil beschrijven in ons kaartje betwijfel ik... :=
(hoop nog steeds geen knip nodig te hebben, maar ik vrees het ergste)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 09:53

haha denk dat mannen het beschreven 'korte wipje' banketstaaf vinden, knipje is meer iets voor de vrouw natuurlijk :P

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 11:38

Dat wipje wat ervoor zorgde dat ik over een maand of 2,5 helemaal de huid vol ga schelden tijdens de persweeën, is ook niet in 1 zin te omschrijven :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:40

Moah, tiijdens de persweeën zal wel meevallen, maar tijdens de ontsluiting... :+

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:37

Storm schreef:
Dat wipje wat ervoor zorgde dat ik over een maand of 2,5 helemaal de huid vol ga schelden tijdens de persweeën, is ook niet in 1 zin te omschrijven :')

Inderdaad, tijdens de persweeën zal wel meevallen. Die vielen mij alleszins mee. Maar die ontsluitingsweeën... :P Ik heb overigens niemand de huid vol gescholden, maar me netjes gedragen, en dat 17 uur lang :+ (Al moet ik eerlijk bekennen dat een deel van die 17 uur me niet meer zo bijstaat, aangezien ik in het ziekenhuis met pijnbestrijding ben bevallen, en geloof mij maar, als je onder een morfine achtige stofje zit, krijg je niet alles meer even goed mee... :+ ) Zo wist vriendlief me te vertellen dat ze nog ontsluiting hadden gechecked bij 8/9 cm... uhm... echt?? Werkelijk niets van mee gekregen. Met de persweeën was de pijnstilling overigens al lang weer uitgewerkt en die heb ik wel bewust meegekregen.

Meteen na de bevalling zei ik dat ik dit nooit meer wilde... En nu weet ik zeker dat ik dat wel wil... hahaha. Je vergeet zo snel! En het is ook best snel voorbij, zo'n bevalling, zeker als je je kleintje in de handen hebt. <3

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:16

Op 20 september ben ik bevallen van een zoon. Myko is 4 weken te vroeg geboren (36 weken), maar alles is goed gegaan. Ik lag al in het ziekenhuis ivm zwangerschapsvergiftiging en er was een planning gemaakt voor een keizersnede (ivm stuitligging en mijn medische geschiedenis), maar daar wilde meneer niet op wachten. Hij wilde met een keizersnede op prinsjesdag en de laatste dag van de zomer geboren worden...

Ons geboorte kaartje:
Afbeelding

en binnenin:
Afbeelding

De tekst is door mijn vriend uitgezocht, omdat na 6 jaar vechten tegen endometriose, het IVF en daarna ICSI traject en uiteindelijk terugplaatsing van de laatste Cryo het toch een wonder is dat Myko er is..
Het kaartje is een kopie van een schilderij gemaakt door anita@bokt. Zij heeft heel treffend 3 van onze eigen dieren geschilderd. We wilden nl niet het standaard 'na de honden, katten en paarden, nu ook..' als tekst op de kaart, maar op deze manier is het ook duidelijk. daarnaast hangt het schilderij nu heel mooi in de kamer...

Mijn vriend had al 2 zoons uit een vorige relatie, dus de halfbroers staan ook op het kaartje..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:19

Wat een mooi wondertje dan Donja! Ik vind het kaartje heel mooi, ik zou ook (ooit) heel graag iets van mijn honden en of paarden er in verwerkt hebben maar weet nog niet precies hoe.
Heel veel geluk met je gezinnetje!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 14:52

Wauw Donja, echt heel erg mooi zeg!!
En wat moet het fantastisch zijn voor jullie dat na alle moeite en verdriet er toch een wondertje is gekomen!!