Ik weet niet wat ik er mee aanmoet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Ik weet niet wat ik er mee aanmoet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:47

tuurlijk willen we verslag,vertel maar hoe mooi het was voor mamma...

heb je de mammoet nog gekregen?

een hele dikke knuffel vanuit duitsland voor jullie allemaal..

bij wie gaan jullie nu wonen overigens?

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:50

Ha lieve Vera,
Ik heb veel aan je gedacht vandaag.. Fijn om te horen dat het mooi was. En logisch dat het zwaar was.. Zon begrafenis maakt alles nog definitiever he? Het sluit weer een stukje af wat je helemaal niet af wil sluiten. Toch hoop ik dat het je een beetje rust geeft dat al het regelen enz nu over is. Als je wat kwijt wil over vandaag gewoon opschrijven hoor.
Meis, je bent ontzettend dapper, stoer en lief.
Ik denk aan je. Veel sterkte en alle liefs

Oja, heb je het weer een beetje bijgelegd met je vader?

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:51

Ik zou ook wel verslag willen, jullie hebben het vast heel mooi geregeld!
Ik weet zeker dat iedereen heel trots op jou en je zusjes is, kanjers!
Voor de 4x sterkte!
Heel veel liefs,
Helene

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 22:57

We hebben trouwens ook fotos van mama zelf, en de begrafenis, autos enzo. Niet normaal, maar mama was ook niet normaal en weet zeker datdie dat fijn zou vinden. :)

ga t nu typen, en bedankt voor de lieve woorden!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:59

Pff ik lees dit topic nu pas, wat moet dit verschrikkelijk voor jou zijn.. Zit hier in tranen, van verbazing, ik kan me niet voorstellen hoe jij je voelt op dit moment, maar ik denk dat niemand dit zich ook zou willen voorstellen.. Ik wil je graag heel veel sterkte wensen, het liefst zou ik je een knuffel komen brengen en je willen helpen, maar ik weet niet hoe.. Nogmaals, heel veel sterkte. En wat ben jij een sterke meid..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:07

Schrijf het van je af en deel je emoties. Dat maakt het rouwproces "makkelijker"
Tussen aanhalingstekens want makkelijk is het niet; het is een hel.
Dierbare herinneringen, hoe onbenullig ze misschien ook lijken ook opschrijven. Herinneringen hebben nl. de vervelende gewoonte om te vervagen met de tijd. Zo'n boekje/schriftje is een handig hulpmiddel om herinneringen levend te houden.

Nu ik dit neerschrijf herinner ik me ook weer hoe ik me voelde toen mijn vader overleed en hoe de eerste dagen na de begrafenis waren. Leeg, moe, verdrietig en opstandig.

Blijf praten en krop het niet op.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:08

Als je het wilt delen graag..fijn dat het erop zit al moet het heel onwerkelijk zijn geweest.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 23:14

Nou,
eerst naar mama zelf gegaan, even geweest enzo, kist sluiten. Kist sluiten was heeel zwaar, heb gister namelijk nog ff met mama afscheidgenomen en dat was zo fijn dat ik het heel zwaar vond dat ik haar lichaam nooit meer zu kunnen aanraken en kussen. Ik mijn zusjes, oma en mamas beste vriendin hebben haar naar haar autogereden, en bloemen erbijgelegt, zoveel dat tniet meer paste. Ik, mn zusjes en mamas beste vriendin zijn achter mama aangereden en dan de hele stoet. Was lang, erg mooi.. Voelde ook mooi haar naar de kerk te brengen zemgfaar, omdat wij er achter reden. Toen in de kerk gaan zitten halfuurlang, pff zo veel mensen moesten binnenkomen dus dat duurde wel even! Echt bijzonder wie er kwamen allemaal! Vriendin uit denhaag was ook gekomen, die had helemaal vrij geregelld en had eigelijk geen contact meer met dr had er maar een keer gezien, dus echt geweldig van dr. Hebben we mama naar binnen begeleid. Nou, pastoor welkomswoordje enzo, daarna mn zus met mij en mn zusje er bij, maar mn zus zei zegaar alles als oudste. Toen hebben we verteld hoe mama is gestorven en het liedje er van geluisterd : vltava die oldau van smetana ofzo. Werd toen wel even misselijk.. Toen hebben wij onze stukjes opgelezen en andere mensen zoals oma en mamas beste vriendin iets verteld, toen t liedje candy van iggy pop (die ik nu luister) ja toen nog heel veel verteld, hoe mama was, wat haar bezighield. liedje girls just wanna have fun, wat achteraf niet zo slim gekozen was. mama zelf gekozen, maar de oudere mensen wilde op dat moment de kerk uit blijkbaar omdqat ze het niet gepast vonden. snap t wel, was ook niet gepast, maar dat was mama, op niet gepast zijn zoals de normale dingen. weer achterhaar aangeredne naar kerkhof, poedersuiker dringe er tussen, ging er wel weer tussenuit na even. kist laten zakken was erg moeilijk.. definitief. Nou ballonen voor mama opgelaten en koffietafel. Blehh iederene die je condoleert terwijl ik gewoon naar huis wilde. Toen dat over was zei papa inenekeer, is die vriendin uit denhaag al weg? ik zo ja. hij zo ja vraag of ze terug komt als ze nog niet weg is. maar ze was al weg maar kon mooi overstappen terug haha, echt geweldig. die is nu net weg en nu ja, het was mooi en dat was heel fijn. heb net met die vriendin ook weer voor t eerst écht gelachen sinds mama dood is.

is bij de dienst zelf wel meer geweest maar ga zo slapen en was gewoon zo veel om op te noemen, de belangerijkste dingen heb ik wel gezegt.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 23:15

ben trouens heel blij dat we mama overal hebben begleid, op kerkhof, kerk zelf enzo, dat is echt wat ze wilde. Maar de gedachten dat al de dingen in de kist zouden verschuiven, en mama die hobbels opging..

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:26

Mooi geschreven meis, het zal vast heel moeilijk maar zwaar zijn!
Ik hoop dat je beetje kan slapen straks, ben je nu bij je vader?
Ik denk aan je!
Liefs

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:34

Klinkt als heftig en passend. :(:) ik hoop dat je goed kunt slapen zo.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:50

gecondoleerd!

Je bent een super dochter. Heb het hele verhaal met tranen in mijn ogen gelezen!

Sterkte allemaal

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:57

Heel veel sterkte meis, je zult je mama nog heel erg missen het moet een hele vrouw geweest zijn en denk aan het liedje van Cindy Lauper "Girls just wanna have fun" !

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:21

Wat jammer dat ze het liedje niet goed vonden, sommige dan. Maar als ik naar de foto van je moeder kijk, vind ik het liedje juist wel passen. Ach, jullie kende haar het beste toch!
Veel sterkte nog.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:44

Goed van je om het op te schrijven, er lekker veel over praten al is het maar hier op bokt is goed dus blijf vooral lekker schrijven hier.

Ik vind het onzin dat mensen een liedje niet gepast vinden heel eerlijk vind ik het juist voor jouw moeder een heel gepast liedje. Ze is veel te jong bij jullie weggerukt.
Probeer maar lekker veel te slapen en als het lukt wat met je pony te doen ik heb de laatste maand heel veel troost aan mijn paard en hondje gehad.

hele dikke knuffel

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:40

Wow, ik schrik van je updates..
Ik heb nu alles bijgelezen, wil je heel veel sterkte wensen met het verlies!
Je kan het meissie, net zo mooi als je je updates gemaakt hebt en je bent vast net zo sterk als je mama, doorgaan tot het niet meer kan!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 20:48

bedankt iedereen!
Ben ineenkeer zo moeee, echt zoo erg. Maar die hele heftige pijn is wel minder aan t worden gelukkig.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:53

Is niet gek dat je moe bent...en fijn dat je je beter voelt.
Het zal wel bij vlagen op blijven spelen, dat hoort er nu eenmaal bij, bij rouw..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:08

Heftig verhaal van de begrafenis.
Dat liedje van Iggy pop is inderdaad prachtig,die heb ik grijs gedraaid toen mijn moeder chronisch ziek bleek te zijn.
En girls just wanna have fun,dat liedje is echt precies wat ik dacht toen ik de foto van je moeder zag,zo vrolijk,zo stralend.
Fijn dat het een mooie begrafenis is geweest.
Heel erg veel sterkte :(:)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 10:53

Pauline schreef:
Is niet gek dat je moe bent...en fijn dat je je beter voelt.
Het zal wel bij vlagen op blijven spelen, dat hoort er nu eenmaal bij, bij rouw..

Ja gister avond laat voelde ik me ineenkeer weer heel slecht, maar dat zal er wel bij horen.

ohja, die pony in mn verhaal is niet mijn eigen pony, maar van een boer die er niks mee doet. Ik heb dan ook besloten er waarscheinlijk mee te stoppen, omdat het ver is, en voor mij ook wel hard, dat deed ik met mama, niet alleen. heb laatst weer hele inkopen voor m gedaan, wel zonde maar dat mag ie gewoon houden. :) Ga er zo wel even heen, zal raar zijn, zo alleen..

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:01

Jeetje meis, ik snap dat het gek zal zijn zonder je moeder daar heen te gaan.. Hoop dat je beetje steun hebt aan het paardje. Ik kan me voorstellen dat je doodmoe bent.. al die emoties zijn zo vermoeiend. Heel veel sterkte. Denk aan je! x

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 23:30

pff 2 weken geleden dat mama dood ging, een jaar geleden dat mama te horen kreeg dat ze ziek was maar wel een antaal jaar zou leven.

leven gaat door, iedereen doet weer normaal, iedereen is het volgens mij weer vergeten.. alsof mama er nooit geweest is, alsof het leven altijd zo gweest is.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:44

:(:) Ik weet nog steeds niet wat ik zeggen moet..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:46

:(:)

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:53

Meis, niemand vergeet dat je moeder er is geweest.. ookal lijkt dat misschien zo doordat mensen het er niet steeds over hebben. Iedereen verwerkt op zn eigen manier. Misschien in stilte. Ik moet zeggen dat ik de afgelopen weken veel aan je gedacht heb, maar niet wist of je het fijn zou vinden om benaderd te worden omdat ik je hier niet veel zag.. Uit ervaring weet ik dat mensen het heel moeilijk vinden je aan te spreken op het moment dat er iemand overleden is. Volgens mij zijn mensen bang voor het verdriet dat ze dan misschien weer oprakelen bij je.
Meis, ik denk aan je, en bij behoefte aan gesprek of contact mag je me altijd een berichtje sturen.
liefs