Geloof je in geesten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Geloof je in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:46

Iemand die ik ken, heeft ook een soort 6e zintuig. Hij ziet geesten en hoe ze dood zijn gegaan. Hij kon zich er niet voor afsluiten en had er best problemen mee. Maar hij had er hulp voor gekregen en nu kan hij zich er helemaal voor afsluiten. Wel fijn om zo iemand te hebben want hij blijft er heel kalm onder en als ik bang ben dan maakt hij mij ontzettend rustig, zegt wat ik moet zeggen en dan gaat mijn bangheid weg (of de geest gaat gewoon weg :P)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:18

Ik wil dit topic even ophalen.

Weet iemand misschien een Medium in de buurt van Zeist? *iemand die aan huis komt*
Waarom? PB maar. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:52

Ik woon helaas te ver ik zal eens mee denken.Eer gisteren kwam er een hond langs die al wat jaartjes dood is. Ze lag in een veel te kleine poezen mand.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 20:52

Dankjewel. Oh in een poezen mand? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:57

Geesten blijven op aarde omdat hun dierbaren ze niet loslaten.
Als een vrouw haar man verliest, en hier geen vrede in kan vinden, blijft hij op aarde omdat zij hem vast houdt.
Misschien is dit niet zo duidelijk, sorry.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 21:13

Klopt, zo zie ik het ook.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:41

Ja ik zag een grote zwarte schaduw in de poezenmand,ik dacht wie is dat nou weer? Dus kreeg ik door wie het was, mijn dochter zag haar ook.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:45

ja ik geloof erook in. veel mensen verklaren me voor gek, maar ik kan er niks aan doen dat ik ze zie..
vooral op (oude) foto's.
op foto van graf van mn opa stonden allemaal 'geesten'. ik zo beschrijven hoe ze er uit zien ( aan mn moeder) en die zat echt met enorme ogen tekijken. bleek dat het dus demensen waren die niet opde begravenis waren omdat die ook al waren overleden ( heb ze ookk nooit gekend ofzo..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:46

Nee.. Geloof er niet in. :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:30

Ik blijf het maar aanhalen dat ik bij de dijk bij de oude begraafplats een zwarte gedaante heb gezien. (en niemand die het geloofd he? :()

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:57

Doanique schreef:
Geesten blijven op aarde omdat hun dierbaren ze niet loslaten.
Als een vrouw haar man verliest, en hier geen vrede in kan vinden, blijft hij op aarde omdat zij hem vast houdt.
Misschien is dit niet zo duidelijk, sorry.

Ik geloof er ook heilig in. Ik kan niet met ze praten (volgens mijn tante nog niet, komt later, nou moet het nog zien :+ ) maar kan ze wel zien en voel hun aanwezigheid.

En kan het deels vinden in de reactie van Doanique, maar ik ben ook van mening dat iedereen hier is om een taak af te ronden, als je de taak hebt afgerond ga je "naar boven" als je nog taken hebt te volbrengen, ook als geest zijnde blijf je nog een tijdje op aarde..

xnicotina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 00:36

ik mocht meemaken dat ik ooit uit me bed werd getilt, op de grond gelegd, en werd weer wakker in bed.
Dacht, ohh, droom. Bahh. Omdraaien, en verder pitten. Maar bijna meteen gebeurde het weer.
Nu was ik wel bang, en deed de lamp aan. Ben weer gaan slapen, maar exact t zelfde gebeurde weer.
Toen was ik er zat van, dat ik besloot rechtop te zitten, en de nacht te spenderen aan een goed boek.
Uiteindelijk was ik zo moe, dat ik gewoon steeds in slaap viel, met boek. Maar ik wou niet meer slapen.
Toen het weer gebeurde, raakte ik licht in paniek. Bleek het net 2 uur te zijn, en ja, met dat vooruitzicht
duurt de nacht nog lang. Uiteindelijk heb ik als 25 jarige ofzo me moeder uit bed gehaald. Die is bij mij
komen liggen, en ik sliep de rest van de nacht stevig door. Volgens me moeder was ik tijdens mijn slaap
verstijfd, van angst. Toen ik uit bed kwam had ze al hulp voor me gebeld. We zijn naar deze vrouw gegaan,
en ze vertelde me dat er idd iets in ons huis was, niet direct kwaad. Was met me buurvrouw mee komen liften
na een paranormale beurs waar ze haar aura had laten lezen (hoorde ik later pas van de buuf zelf). Vanaf
haar huis is het met mij meegelift.
Ik kreeg als advies tijm (ruikt lekkerder) of salie (stink) olie te branden op me kamer, en het huis goed door te luchten.

Maar dit is niet alles. De week voor dit gebeurde had ik ook verschijningen op mijn kamer, maar die waren niet eng.
Voelden gewoon vreselijk niet beangstigend, waren ook beide maar een fractie van een seconde, dus deed ik dat
af met verbeelding
De eerste was een vrouw, in een blauw achtige jurk, met lang haar, dat zijn dan ook gelijk alle detais die ik weet.
De tweede was een kat, die liep van me bed naar de deur. Dacht eerst ff mijn kat, maar deze had geen wit, mijne wel.
Toen ik de lamp aandeed om te kijken, was er niks, en de deur was gewoon dicht.

Het enge van het uit bed getild worden was het feit dat ik dacht te dromen, maar terwijl het gebeurde, was me
kamer exact zoals voor ik in slaap viel. Lamp, plek van mobiel, boek en tijd.
Van de 2 verschijningen ben ik achteraf overtuigd dat het er echt was, weet zeker dat ik heel heel wakker was nog,
van het enge twijfel ik tot op de dag van vandaag, Was ik nou wakker, of droomde ik. Ik zou t echt niet weten.

Verder geloof ik dus wel, maar comuniceer niet, geloof ook niet alles wat ik lees of hoor. Ben een sceptische gelover.
Ik geloof wel dat overal een reden voor is, dus ook deze verschijningen. De vrouw en kat waren warschijnlijk een
waarschuwing voor wat daarna kwam. Dr is me ook ooit verteld dat iemand op mij let. Weet alleen nog niet wie ze dan
moet zijn. Ben wel heel blij met het idee.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 00:45

ik geloof wel dat er idd meer is als alleen het leven op aarde.
ik heb zelf mijn overleden opa ook gezien en heb toen nagevraagd bij mijn oma hoe hij begraven was want ik was 3 en heb dat niet meegemaakt bewust, en alles wat ik zei klopte.
verders geen ervaringen mee. hoop wel dat mijn pas overleden oma nog is langs komt :) mijn lieve oma <3

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:54

Mijn oma komt altijd in het na jaar geen idee waarom ze dan komt? Als ik haar vraag me te helpen dan komt ze wel maar anders alleen in het na jaar.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:01

Citaat:
Ja, ik geloof er in en ik kan ze ook zien en met ze praten.

Hier idem...
Niet voor gekozen, maar het gebeurt mij wel.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:07

Ik geloof er zeker in, maar heb (helaas) geen enkele ervaring ermee.
Aan de ene kant lijkt het me echt heel mooi wanneer je contact zou kunnen leggen, aan de andere kant lijkt het me ook doodeng... :P

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:11

Ik geloof zeker wel in meer :j
Toen mijn opa was overleden, 2 dagen erna gebeurde er iets vreemds. Ik en mijn vriend zaten op de bank tv te kijken, toen plots de keukendeur openging (niks stond open, ook niet het roostertje bij de achterdeur) en dat vond ik al vreemd, aangezien de deur alleen los kon gaan, als je de klink naar beneden deed. Verder niet op gelet, maar had mijn hart zowat in de keel zitten. Nog geen kwartier later begon mijn hondje (die inmiddels is overleden) te grommen en hij sprong van de bank af en keek de hele tijd naar de keukendeur die even daarvoor los is gegaan. En hij ging de hele tijd met zijn kop heen en weer, net alsof er iemand van de eettafel naar de keuken liep..
Ik vond het echt heel erg raar en vond het ook best wel eng..
Tot een paar dagen later..
Mijn opa had een vaste stoel waar hij altijd inzat, als hij bij ons was en niemand was die dag thuis.. Ik en mijn vriend komen binnen en de tafel bij de bank was verschoven en de stoel waar opa inzat, stond gedraaid naar de TV....
Ik ben maar weggegaan en durfde niet terug te gaan, tot mijn ouders thuiswaren..

Later toen ik het navroeg, ik dacht nl dat mijn ouders of zusje een geintje hadden uitgehaald, dachten ze hetzelfde van ons..
Erg vreemd en ik ben normaal het type van eerst zien dan geloven....

Ook toen ik de as tattoo van mijn opa en oma had laten zetten, leek het net (toen ik in bed lag) of iemand met 2 of 3 vingers over die tattoo heen aaide (en nee dat was niet door de jeuk)... Echt heel erg vreemd...

*edit*

Ik wil best nog wel een keer 'contact' met ze hebben.. Puur om te weten hoe het met ze gaat enzo..
Iemand omgeving Deventer die hier ervaring mee heeft?
Ook eventueel contact met een overleden dier (verhaal kan via pb)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:27

Als mijn oma komt wordt ik altijd emotioneel, dat wil ik niet maar het gebeurd gewoon.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:30

Ik maak ook steeds dingen mee waar ik niet zo blij mee ben.. Ik slaap ook niet meer op mijn eigen kamer omdat er steeds rare dingen gebeuren zoals, gordijnen die steeds open en dicht gaan, nachtmerrie's, midden in de nacht word ik wakker omdat mijn tv uit het niets van mijn tafel valt (is meerdere keren gebeurd).

binnenkort komt er een soort van medium om mijn kamer en de rest van het huis te reinigen, ik hoop dat 't gaat werken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:35

Daar zou ik ook echt niet blij van worden!! (ben al niet zo'n held :P )
Als het een goeie is die komt, kun je daarna tenminste weer gewoon in je kamer slapen!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:41

Ik geloofde altijd wel in geesten maar nu de laatste tijd begin ik steeds raardere dingen mee te maken.

Gister: ik was op de badkamer make-up enz aanh et doen en ineens gaat het licht uit en aan, toen ging mijn ipod van liedje naar liedje. en toen vel mijn stijltang op de grond.
Vanacht: Ik lag in bed met muziek in mijn oren ineens gaat mijn ipod weer vaqn liedje naar liedje en het licht weer aan en uit. Uit eindelijk hield dit op maar ik had het gevoel dat er iemand op mijn balkon stond.
2 dagen geleden: Ik lag in bed en zag iemand in het licht van de lantarenpaal vanuit mijn ooghoek over het balkon heen en weer lopen. En toen ik goed keek was het weg.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:55

Als een klein meisje kwam ik soms naar mijn moeder toe om te vertellen dat ik weer over geesten gedroomd had die mij wat probeerde te vertellen. Nu heb ik dat veel minder gelukkig. Psychologen dachten dat ik geestelijk wat mankeerde...

De meest bizarre droom die ik ooit gehad heb, is in de nacht dat mijn oma overleed: In mijn droom zag ik mijn opa als geest (deze was ongeveer een jaar eerder gestorven). Ik vroeg aan mijn moeder of zij hem ook kon zien en zij antwoordde "ja". Opeens deins ik naar achteren en hou ik mijn moeder tegen en schreeuw ik: "kijk uit, hij gaat naar het licht!"

In de ochtend wordt ik wakker gemaakt door mijn zusje en lopen we naar mijn moeders kamer, waarbij mijn moeder verteld dat mijn oma die nacht overleden is. Bizar vond ik het, het kon gewoon geen toeval meer zijn.

We maken wel meer gekke dingen mee in dit huis. Zo hadden we een oude computer die uit zichzelf opstartte en weer uitging.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:08

Ja ik geloof erin..
Helaas maak ik ook vaak dingen mee.
Zo begon t vroeger met dat ik bij een vriendin in de straat was.en de oppas ineens zei van schrik niet want ik heb iemand mee genomen maar zal wel aan m vragen of hij rustig wilt zijn als je bang bent.
Dus toen had ik al een beetje me vraagtekens boven me hoofd.
Na een uur ofzo vertelde ze dat als ik mee naar boven zou lopen dat ik dan op de schoenen op de trap moest letten hoe ze stonden.
Ze stonden gewoon normaal.wij weer naar beneden.en later weer naar boven.
De schoenen stonden verspreid. De een op de ene tree en de andere op sn zijkant liggend op de tree waar de beide schoenen stonden.
Ik kreeg de trillingen door me lijf. Scheet m in me broek.

Zo heb ik ook gehad dat ik vaak een kettinkje droeg met een kruisje eraan.
Niet voor bijgelovigheid maar vond t mooi. Dit kettinkje is in de fik gevlogen. Heel snel..en toen was t uit.
Beetje zwart geblakert was die en heel heet.
Deze heb ik later na een paar maanden schoon gemaakt. En niet meer om gedaan.

Een ander ding wat ik vaak mee maak is dat de lampen knipperen.
En dan zegt me ma heel leuk..o volgens mij moeten de lampen verwisseld worden.
Ik denk dat ze dat doet om me gerust te stellen maar ik weet wel beter.

Het engste wat ik heb mee gemaakt is dat me zus uit huis ging en ik op de grote zolder mocht slapen voor t eerst alleen.
Dit zou me nieuwe kamer worden.
Snachts werd ik ineens wakker.ik voelde drukking op me bed.
Ik zag niks en dacht dat ik t me verbeelde.
Totdat dit wat sterker werd. Ik kroop onder me deken.en werd heel heet t zweet brak me uit.
Hierna stopte dit weer. Ik kneep me ogen dicht en lag nog steeds onder de deken.
En zo ging ik weer slapen. Later die nacht werd ik weer wakker en ik lag op me zij. Op t moment dat ik me ogen open deed was t net of er iemand naast me lag en mij aankeek.t leek alsof die aan t lachen was.
Gillen kon ik niet.ik durfde me lamp niet aan te doen.ik was verstijfd van angst.
En toen t sochtends licht werd ging ik uit me bed. Nog helemaal in paniek.

Me zus was een paar dagen later bij ons thuis..
En zegt ineens: ,,Heb je lekker geslapen? Ben je ook iemand tegen gekomen?''

Vanaf dat moment ben ik niet meer op zolder wezen slapen.

Slapeloze nachten,paniek aanvallen.
Ik kan niet meer alleen thuis zijn. De honden slaan vaak aan savonds laat.
En zelfs de deurbel gaat wel eens om niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:10

Ja, aangezien ik er zelf ook al genoeg mee te maken heb gehad.
Inmiddels gelukkig niet meer, was het wel een beetje beu om de hele nacht wakker te liggen omdat je bang bent dat er ineens iemand naast je staat ofzo :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:53

Ik geloof niet in spoken. Ik geloof ook niet in een leven na de dood.