Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:33

Dit weekend wandelde ik met mijn jonge pony langs een voetbalveldje. Een tienerjongen riep me toe 'Mag ik op je paard rijden?' Toen ik daarop antwoordde met 'nee' vroeg hij waarom dan niet. 'Daarom!' riep ik terug en liep door. Vervolgens schiet hij zijn voetbal keihard tegen de kont van mijn paard aan? :? Hij had waarschijnlijk een schrikreactie verwacht, want toen mijn pony kalmpjes doorliep zag ik hem afdruipen en zijn vrienden (die daarvoor joelden) waren ook stil.

Ben blij dat het goed afgelopen is, maar dit vond ik toch wel een zéér asociale actie! Ik troost mezelf maar met de gedachte dat ik hem nog eens flink de stuipen op het lijf zal jagen met een achtervolging, als ik hem over een paar jaar tegenkom... ;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:34

funnyhorses schreef:
Hij dacht leuk te zijn tot ik me omdraaide met mn angstige paardje en de achtervolging inzette.Tot voor de garage ben ik hem nagegaan en toen was het mijn beurt om aso te zijn! }:)

Istie er levend vanaf gekomen? ~~}>

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:35

Sonja89 schreef:
funnyhorses schreef:
Hij dacht leuk te zijn tot ik me omdraaide met mn angstige paardje en de achtervolging inzette.Tot voor de garage ben ik hem nagegaan en toen was het mijn beurt om aso te zijn! }:)

Istie er levend vanaf gekomen? ~~}>

Die heeft een snelcursus schelden op zn hollands gehad!
Ik was hels! -:(-

Katniss

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:38

Ik heb hetzelfde gedaan toen een groep jongens het leuk vond om vuurwerk naar mijn pony te gooien, terwijl ik erop zat. Ik heb haar meteen de achtervolging in laten zetten. En mijn pony is zo eentje die wel door mensen heen banjert!

Nou moet ik zeggen dat ik over het algemeen een vooroordeel heb over dat Nederlanders aso zijn. Maar dat terzijde ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:39

Sonja89 schreef:
Dit weekend wandelde ik met mijn jonge pony langs een voetbalveldje. Een tienerjongen riep me toe 'Mag ik op je paard rijden?' Toen ik daarop antwoordde met 'nee' vroeg hij waarom dan niet. 'Daarom!' riep ik terug en liep door. Vervolgens schiet hij zijn voetbal keihard tegen de kont van mijn paard aan? :? Hij had waarschijnlijk een schrikreactie verwacht, want toen mijn pony kalmpjes doorliep zag ik hem afdruipen en zijn vrienden (die daarvoor joelden) waren ook stil.

Ben blij dat het goed afgelopen is, maar dit vond ik toch wel een zéér asociale actie! Ik troost mezelf maar met de gedachte dat ik hem nog eens flink de stuipen op het lijf zal jagen met een achtervolging, als ik hem over een paar jaar tegenkom... ;)

Ik was er heen gegaan en geëist dat hij er een kusje op deed.. :+

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:40

francaa schreef:
dat meen je niet :n
voel nu gewoon al woede opborrelen!

Jep, jammer genoeg meen ik het wel.

Okee, hier stond die andere quote, maar ik kan niet quoten blijkbaar :')

Als ik er zo nu later over nadenk had ik wel ff een woordje met hun willen spreken. }:)
Op dat moment was ik blij dat ik nog op kon staan, ik viel namelijk heel eng. Precies op mijn nek en mijn rug.. Het had wel heel anders kunnen aflopen..
Laatst bijgewerkt door lauraP op 12-04-11 19:43, in het totaal 2 keer bewerkt

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:41

Nou, als je Funny achter je aan hebt, ben je nog niet jarig! Y;(

Ik reed eens over een zandpad, toen kwam er een dame aan met een hond. Geen probleen, paardje is er niet bang van. Niet onder de indruk van het geblaf

Hond komt dichterbij en snuffelt aan mijn paard.
Ik zeg nog: pas op hoor, ik weet niet of hij wat doet.
"nou" zegt de dame, laat hem maar even snuffelen, dan is het blaffen zo afgelopen"

Ik zei toen: vorig jaar heeft hij er 1 doodgetrapt... Gewoon voor de }:)

Op een weg langs voetgangers draven is ook een fraaie.... #)

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:45

ow ik heb nog een mooie....

paar weken geleden wezen buitenrijden... komt een groepje wielrenners aan en vonden blijkbaar dat ik in de weg reed... paar waren er aan't schelden enzo maar eentje vond het nodig om op mijn paardje te spugen.... (dat ging me ff te ver) dus ik geef benen... en paardlief springt zo midden in de groep met schoudertje tegen jawel meneer de lama... paardje schrok er zelf nogal van en maakte zich dus lekker groot boven de lama die op de grond lag me z'n schoentjes vast aan de trappertjes }:) hij stamelde wel iets in de trant van s-s-s-s-sorry...?

hihi

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:54

Ik heb ook een hekel aan asociale automobilisten. Bumperkleven is irritant, helemaal 's avonds als ze lekker met die lampen recht in mijn al niet zulke goede ogen schijnen!
En inderdaad, mensen die zichzelf de trein inproppen terwijl ik er nog uit moet.. Wat ook irritant is, mensen die expres op een stoeltje gaan zitten die niet bij het raam is, zodat er niemand naast hun kan zitten. Ik druk mijn kont er gewoon langs en ga er alsnog zitten. Ze denken toch zeker niet dat ik een beetje ga staan als er plek zat is?

Ik zag trouwens laatst een programma, waar het meest irritante gedrag in besproken wordt. Ik weet niet of dit onder aso gedrag valt, maar ik zet em erbij, want het is echt heel storend. Als je in de trein de krant zit te lezen en degene naast je zit echt uitgebreid over je schouder mee te lezen. Wat vind ik dat storend, zeg!

Ik heb een boel opgekropte frustratie :P

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:05

ik ken zoooveel opnoemen, maar gisteren werd ik ook wel even misselijk..

ik kom aanrijden by poownielief, (stal is onderaan een dijk, dus dijkje op/af op van stal te komen, en sta je beneden by de stallen sta je op ooghoogte van de banden van de auto's die voorby komen.. :') )

ligt heel de straat open, jaja, glasvezelkabel.. nouja, bezig met graafmachines, stenen etc, beesten waren niet heel enthousiast..
hoorde ook verschillende talen behalve nederlands, dus mijn bloed begon lichtelijk te koken..

haal ik pony uit stal, loop richting losgooibak, zie ik ineens een bak boven zijn hoofd vliegen, meneer van de graafmachine vond het niet nodig om
daar even mee te wachten, hy deed zijn werk.. afijn, pony uiteraard overspannen.. ;(

dan uiteindelijk tot slot kom ik boven aan de dijk, voor het hek van de losgooibak, staat er een oranje hesje in gebrekkig nederlands te gillen
dat ik de bak niet in mocht.. ONZE bak, waar hij helemaal niets te zoeken heeft, ook niet voor glasvezelkabels..
wat blijkt!? meneer was te beroerd om ergens een wc te zoeken, dus vond onze bak wel geschikt, en ik moest het fatsoen opbrengen om even te wachten met mijn paard, want hij was er bang voor.. }:0

toen ben ik geloof ik toch wel lichtelijk ontploft, dit was in mijn ogen toch wel asociaal gedrag.. :')

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:07

Ik was laatst met 2 klasgenoten aan het fietsen. Ik fietste naast 1 e de ander fietste achter ons. Niets aan de hand verder. En we horen getoeter. dus ik probeer al zoveel mogelijk aan de kant te gaan. fiets zo ongeveer tussen de 2 klasgenoten in, maar nog wel beetje bij de klasgenoot waar ik mee fietste, maar als ik op de rem zou gaan om ertussen te gaan dan gingen we vallen.
Rijd de scooter voorbij met 2 ouwe mensen erop, krijg ik een duw in me zei "ja ga toch eens aan de kant als er word getoeterd"
nou echt ik kon me er wel kwaad om maken. Oudere mensen kunnen er ook wat van zeg :=
Had ze net wat harder geduwd, dan was ik omgevallen. Voelde de duw ook nog wel even.
Maar dit vond ik best wel asociaal.

Ik lees hier ook dingen, wat gewoon te ver gaat. Sommige mensen ook..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:13

Een vent die mijn autosleutels uit mijn hand sloeg om vervolgens mijn auto weg te rijden, omdat hij het er niet mee eens was dat ik daar voor 2 tellen geparkeerd stond. Terwijl het gewoon een laad- en losruimte was (was met mijn werkwagen) en hij degene was die aso geparkeerd stond. Toen ik de poltie belde, sloeg hij ook nogeens mijn telefoon uit mijn handen en stopte deze in zijn broekzak.

Uiteraard heb ik het er niet bij gelaten. Bril van die vent z'n smoel afgeslagen, toen die op de grond lag er nog even perongelukexpres op gaan staan en de politie gebeld met een telefoon van een voorbijganger. Weet achteraf eigenlijk niet wie acsocialer was :+.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:16

Of iemand die ik eigenlijk maar half kende die na een feestje niet thuiskwam.
Hij vroeg aan me hoe ik naar huis ging,en mijn moeder kwam me ophalen,dus ik zei dat ik opgehaald werd.
Toen vroeg hij of hij mee kon rijden,en aangezien dat feest in the middle of nowhere was vond ik het banketstaaf om hem daar te laten staan terwijl hij echt nog wel mee kon rijden.
Ik vroeg waar hij woonde,en dat bleek nog 20 minuten rijden van ons huis te zijn,
dus ik stelde voor of we hem aan het centrum af konden zetten zodat hij daar een taxi kon nemen,want dat was dan toch al weer 40 minuten taxi uitgespaard.

Antwoord : ''nee je kan me toch gewoon naar huis brengen''
dus toen zei ik dat dat nog al vervelend was,omdat het al heel laat was,en het echt wel heel ver om was.
waarop hij reageerde, ''ja maar dan moet ik alsnog geld uitgeven aan een taxi,lekker behulpzaam van jou en je moeder.''
dus toen werd ik een beetje feller,en heb ik hem duidelijk gemaakt dat mijn moeder geen taxibedrijf is.
En toen kreeg ik als reactie ''nee ok,maar 20 minuten langer is geen drama.''

En toen kon hij daarblijven :+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:25

Ohhhh nou schiet me ene binnen komt ie..................

Ik zat hoogzwanger in mn autootje en tufte richting het zuiden des lands.
Ik reed een stukje linkerbaan en net dat ik weer keurig naar rechts wou gaan werd ik me daar effe van rechts ingehaald door een donkerblauwe combi met 2 juppen voorin en een jack russeltje op de achterbank(dat vergeet ik echt nooit meer)
Luid toeterend van rechts inhalen,naast mij blijven hangen,wild aan het schelden,vervolgens trekken ze plankgas op,schieten voor mij op de inmiddels van schrik nog steeds linkerbaan en gaan keihard op de rem staan!!!!
Ik dacht dat ik spontaan achter het stuur deed bevallen!

DAT WAS PAS ASO!!!!!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:26

Ik vulde toen ik nog klein was ook altijd mijn ijshoorntje bij, bij de IKEA. :')

Verder nog nooit echt iets aso's meegemaakt, gelukkig!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:28

jamiroquai schreef:
Nou, als je Funny achter je aan hebt, ben je nog niet jarig! Y;(

Hahaha zo erg ben ik toch niet?Ik kan alleen zooo slecht tegen onrecht! -:(-

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:46

- Stekjes van planten op een graf afhalen, want 'die dooien hebben er toch niks aan'. Heb ik het over een mevrouw van 70+
- Potloodventer die speciaal 7 klm aan komt rijden met zn invalidescootertje om in het bosje van instelling voor verstandelijk gehandicapten, bij het theehuisje dat veel als pauzeplek word gebruikt eens fijn met zn broek op de enkels te gaan zitten mastruberen. Zelfs nog stug terug blijft komen nadat hij zeer duidelijk door de portier is aangesproken. Inmiddels is er aangifte gedaan tegen deze 50+er.
- zelf een kast van een huis hebben, en dan zo'n trekhaakbeschermer in de vorm van een paardehoofd bij een ander van de auto jatten omdat je hem zo leuk vind. Heb ik het over een 50+er
- fietsers die het fietsen moe zijn die op de pont vragen welke richting je met jou auto gaat, en dan eisen dat jij ze een lift geeft. En beledigt zijn als je stug weigerd. Heb ik het over 60+ers

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:53

fresley schreef:
lauraP schreef:
Fietsers die 7 km per uur fietsen en hun fiets nog nét even voor jouw scooter op het fietspad gooien, waar je amper kan inhalen.
Dat vind ik nou zo asociaal. Wacht dan even twee tellen, dan kan je achter mij en heeft niemand er last van.
Of met zijn drieën naast elkaar blijven fietsen, terwijl je mijn scooter aan hoort komen -:(-

Dat doe ik meestal wel met een groep. Maar wij rijden op een fietspad waar scooters NIET mogen komen. Dus daar is het allemaal irritant en asociaal als ze er wel komen :P Maar ik weet hoe het voelt als je er niet langs mag.. ;)

Snorscooters zijn verplicht om op het fietspad te rijden..

Ik toenstraks, ik ging mijn vriend ophalen bij zijn werk en er lopen een stuk of 7 scholieren midden op het fietspad. Ik toeteren, ze kijken achterom en gaan niet aan de kant. Ik nog een keer toeteren, nog niet aan de kant, toen bedacht een scholier dat hij toch aan de kant moest gaan en ik rijd er langsheen en hij loopt bijna vol tegen de scooter aan en gaf mij de schuld dat ik maar uit moest kijken. Tja, wat doe jij daar als een voetganger op een fietspad en dat je na 2x toeteren nog niet aan de kant gaat? Sh*t happens dan maar....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:56

Vjestagirl schreef:
8nnemiek schreef:
Langs de file op rijden over de vluchtstrook := Dat vind ik ontzettend asociaal, en t ergste is dat je dat ook nog regelmatig ziet ook :=

Ik ben groot fan van vrachtwagen chaufeurs die hun wagen dan deels op de vluchtstrook zetten om dat te voorkomen

Ik heb dat ook wel eens gedaan.
Ik reed nietsvermoedend om 16.50u van mijn werk uit Brabant weg richting Lisse. Ik belandde van de ene file op de A13 in de andere op de A16.
Om 19.30u stond ik nog steeds stokstijf stil in de file zonder al uren gegeten te hebben, geen benzinepomp te vinden en ik dacht ik hou het niet meer.
Toen ben ik er via de vluchtstrook bij Leiderdorp afgegaan, helemaal trillend van de trek naar de Mc Donalds gereden.
Ik was uiteindelijk 3.5 uur later in Lisse over een stuk van 1.20 uur.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:58

Ik werk in een sportschool waar ook een klein reataurantje bij zit.
En mensen konden bij de opening een gratis diner voor 2 winnen.

Zegt iemand: "en als ik nou met de hele familie kom?"
Ik: "Nou, hij geldt maar voor 2 personen"
zij: "Ja, maar ik kan het toch bestellen en dan doorschuiven naar de kids?"

Hallo.. Wees blij dat je van ons een diner voor 2 krijgt..
Zo jammer dit, had liever iemand anders die bon laten winnen.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:59

Dat vind ik ook best wel asociaal dat ze dan gewoon niet aan de kant gaan terwijl je belt of even toetert.
Laatst ook 1, gewoon stug met zn 3tjes doorfietsen. En ik wachte tot klasgenoot naast me kwam fietsen. Begon ze beetje te vloeken en te doen. Ja sorry hoor, maar ik ga niet aan de kant terwijl hun daar zonodig met zn 3tjes moeten fietsen. Ik blijf gewoon zo fietsen zoals ik fiets.

Toen ook met een man, kwam een auto van rechts en ik ging met klasgenoot net de bocht om (was bij parkeerplaats), en een man op de fiets zou een andere man inhalen. Zegt die tegen mij dat ik moet op passen en hem wel de ruimte moest geven. Ik heb tegen hem gezegd dat ik er ook niet veel aan kon doen.
Ikzelf had ook best wel weinig ruimte om een goeie bocht te maken maar ik kon niet op de rem

Wikiboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:06

Het meest asociale dat ik heb meegemaakt is dat ik een koekje over mijn gezicht uitgespuugd kreeg.
Ik was gewoon aan het fietsen met een vriendin komt er opeens een jongere jongen naast fietsen die dat koekje uit begint te spugen. Bah wat vond ik dat vies en asociaal 8)7

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:07

Eentje die ik vergeten was:

Mijn opa was net 1 dag overleden (topic staat hier nog wel op bokt) en ik moest sigaretten halen (er was ook rollerbank). Ik was er totaal niet bij met mijn hoofd, totdat ik op een gegeven moment een trap tegen mijn been voelde. Was het een motoragent die mij bijna letterlijk van mijn snorscootertje heeft getrapt :oo Ik schrok me dood, ik stopte en vroeg waar dat goed voor was? Waarop agent zei dat hij al een paar keer had lopen seinen (ik had echt niks gezien of wat dan ook) en dat ik mee moest komen naar de rollerbank, hij was duidelijk not amused..Nou fijn, mee naar de rollerbank, scooter erop, papieren laten zien, alles was goed. Heb toch wel even bij een collega (die overigens een stuk vrolijker was) gemeld wat er was gebeurt en de volgende keer dat het weer zou gebeuren dat ik er een melding van maak. (Hopelijk gebeurt het zowieso niet meer en de motoragent is aangesproken door zijn collega >wat er was gezegd geen idee, op dat moment reed ik weg<)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:08

Funny nee hoor je bent echt niet erg! Ik ben gewoon zo a-sociaal dat ik je de hele tijd blijf plagen.....

Getver, dat aangevreten koekje....

Op de middelbare school- vroeger, long ago- kauwgom onder je tafelblad!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:08

Heb vandaag zelf aso gedaan (niet bewust :o ) Reed op het parkeerterein bij de AH, auto voor me draait iets en stopt. Ga ik niet op wachten dus draaide het parkeervak in dat leeg was, bleek dat diegene dat parkeervak achteruit had willen inparkeren. Sorry! Had ie wel beter een knipperlicht aan kunnen zetten.