Tuppewarebakjes vullen bij de wok en meenemen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Tuppewarebakjes vullen bij de wok en meenemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:17

Bij de wok hier in Emmen is het hetzelfde. Maar als je 2 happen laat liggen wordt er echt niks over gezegd hoor. Ik vind dat ze dat bij alle lopendbuffet restaurants zo mogen doen!

leentje1975

Re: Tuppewarebakjes vullen bij de wok en meenemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:39

Het is toch te erg voor woorden dat wij als nederlanders zulke aso's zijn als we eenmaal buiten de deur zijn. Net een stel onopgevoede peuters. Het zinnetje brutale mensen hebben de halve wereld klinkt me wel eens door mijn hoofd maar ik werk zelf in een keuken en je hebt er geen idee van hoeveel groenten en aardappelen er worden weggegooid elke avond. Bij ons kun je naast je hoofdgerecht gewoon groenten en aardappelen bijbestellen en dat doen mensen dan zeker. Soms is hun eerste bakje groenten en aardappelen niet eens leeg. Ik vind het eeuwig zonde, of de mensen die bij ons saladebuffet hun bord al volscheppen omdat het te lang duurt voordat het hoofdgerecht er al is, en het daarna bijna allemaal wegkieperen.
En wat mij vaak opvalt is, de oudere mensen eten alles zo goed als op en bestellen niks bij. Maar de jongere generatie heeft vaak de tafel vol staan en in hun ogen nog niet genoeg maar de borden komen wel halfvol met eten de keuken weer in en worden leeggegooid. Dan vraag ik me af, waar zijn we in godsnaam mee bezig.
Drouwenerzand is ook zo'n voorbeeld, onbeperkt eten! Maar in mijn ogen dus ook weer onbeperkt eten weggooien, het is net of er dan die dag helemaal geen orde meer is. Toevallig vorige week een moeder haar kinderen zien zeggen dat ze het op moesten eten, ze wilden het hebben dus het moest op, nou petje af!
Want het gros haalde maar en haalde maar en lachende moeders erbij die zeggen, ach liefje hoef je het niet meer? Nou gooi maar weg hoor. En dan vrolijk weer een blad met eten op gaan halen, wat ik allemaal onaangeraakt weggegooid heb zien worden nou daar werd ik misselijk van. En het verse fruit wat er nu nieuw is, echt bladen vol waar hooguit een sinaasappel of appel van gegeten werd en de rest werd maar achtergelaten. Niet normaal!
Hier wordt bijna niks weggegooid, ik leer mijn kinderen voor zover mogelijk normen en waarden aan en daar zit ook een stukje omgaan met voedsel bij, want volgens mij schort het daar bij een heleboel mensen wel aan.